Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 13 juni 2004 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=66)
-   -   Het Nieuwsblad (https://forum.politics.be/showthread.php?t=16314)

lustige lezer 14 juni 2004 15:15

Volgens Het Laatste Nieuws hoeft Vlaanderen zich niet te schamen voor de verkiezingszege van het Vlaams Blok. De heersende politieke klasse moet dat wel doen. Hun "sla-dood-aanpak" van het Blok heeft van nederlaag tot nederlaag geleid. Het Blok lijkt in elk gesprek "normaler" te worden.

Ik moet precies eens het Nieuwsblad beginne te lezen, ze slagen hier de nagel op de kop.

De Morgen daarentegen, ze zijn er weer met hun belachelijke redenering :roll:
De Morgen vraagt zich af waarom er zoveel mensen op het Vlaams Blok stemmen en denkt dat dit uit angst is. "Hoe meer mensen hebben, hoe banger ze worden het te verliezen. Hoe meer welvaart mensen om zich heen zien, hoe bozer ze worden dat zij die nog niet hebben. Hoe eenzamer mensen worden, hoe angstiger ze worden voor een buitenwereld die ze alleen nog maar als bedreigend zien".

Airke 14 juni 2004 15:18

tja ge weet toch dat Yves Desmedt hoofdredacteur is bij de Morgen en dat die nogal rode sympathiƫn heeft :?

lustige lezer 14 juni 2004 15:27

Jep enals ik het niet geweten had zou i het zeker hebben kunen vermoeden:)
Op school heb ik ooit eens ietsgeleerd over de politieke strekkingen van de kranten.

driewerf 14 juni 2004 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Ik moet precies eens het Nieuwsblad beginne te lezen, ze slagen hier de nagel op de kop.

De Morgen daarentegen, ze zijn er weer met hun belachelijke redenering :roll:
De Morgen vraagt zich af waarom er zoveel mensen op het Vlaams Blok stemmen en denkt dat dit uit angst is. "Hoe meer mensen hebben, hoe banger ze worden het te verliezen. ".

Typische reactie van een bougeois-rode. Als je zijn redenering doortrekt zou je je van materiele welzijnmoeten ontdoen. Alleen iemand die geen gebrek heeft( en Desmet verdient goed) kan dat soort onzin uitkramen. Wie van een uikering moet rondkomen zal niet klagen dat we het hier te goed hebben.

Antoon 14 juni 2004 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
De Morgen daarentegen, ze zijn er weer met hun belachelijke redenering :roll:
De Morgen vraagt zich af waarom er zoveel mensen op het Vlaams Blok stemmen en denkt dat dit uit angst is. "Hoe meer mensen hebben, hoe banger ze worden het te verliezen. Hoe meer welvaart mensen om zich heen zien, hoe bozer ze worden dat zij die nog niet hebben. Hoe eenzamer mensen worden, hoe angstiger ze worden voor een buitenwereld die ze alleen nog maar als bedreigend zien".

Een pertinentere analyse is :"Hoe meer het Blok groeit, hoe onnozeler de artikelen hieromrent in De Morgen worden. "

vrijevlaming 14 juni 2004 16:02

yves desmed heeft het trouwens letterlijk gezegd in de verkiezingsshow: wij van de morgen waren koele minnaars van Paars


Wat moet je nog meer weten


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be