Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   het systeem vs bitcoin (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241680)

Thuleander 23 december 2017 13:50

het systeem vs bitcoin
 
Het gaat hard nu.
Dagelijks bangmakerij-artikels in de msm.
'Financiële experten' die waarschuwen voor grote doemscenario's.

Ik ben geen financieel expert dus ik gebruik mijn gezond verstand en dat zegt: 'Als het systeem er tegen is, dan is het meestal goed voor ons'.

Wat denken jullie?

eno2 23 december 2017 14:59

Ik blijf weg van bitcoin en van grote delen van het systeem.

Zucht 23 december 2017 15:15

Bitcoin was zeker niet opgezet als bron van speculatieve beursproducten, dus het is helemaal uit de klauwen gelopen.
Het berust trouwens helemaal op vertrouwen in de onderlinge controle van de deelnemers aan het systeem. Het volstaat dus dat malafide elementen die controle in handen krijgen en dan staat het helemaal open voor fraude en bedrog. En aan de evolutie van de koers te zien lijkt het niet ondenkbaar dat die situatie zich nu voordoet.

Zeus 24 december 2017 10:42

Goldman Sachs heeft een paar dagen geleden aangekondigd een trading desk voor cryptocurrencies op te zetten. https://www.bloomberg.com/news/artic...y-trading-desk

Voor zover het anti-establishment verhaaltje van bitcoin en andere cryptozever.

Dadeemelee 24 december 2017 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8605834)
Bitcoin was zeker niet opgezet als bron van speculatieve beursproducten, dus het is helemaal uit de klauwen gelopen.
Het berust trouwens helemaal op vertrouwen in de onderlinge controle van de deelnemers aan het systeem. Het volstaat dus dat malafide elementen die controle in handen krijgen en dan staat het helemaal open voor fraude en bedrog. En aan de evolutie van de koers te zien lijkt het niet ondenkbaar dat die situatie zich nu voordoet.

Bitcoin is een piramidesysteem. De enigen die er goed van worden zijn degenen die er eerst ingestapt zijn. Die zijn nu waarschijnijk aan het verkopen, vandaar die daling.

Vlad 24 december 2017 10:55

Ik vraag me af of bitcoin mocht het instorten iets mee de grond in trekt. Zouden er echt mensen het risico nemen te lenen om bitcoins te kopen in de hoop net op de juiste moment te verkopen ? Zouden er grote banken geld lenen aan mensen om bitcoin te kunnen kopen ? Ik denk niet dat bitcoin een grote impact kan hebben op de reële economie. Of kan het zo'n massa verkeerd gealloceerde waarde vernietigen dat de economie het wereldwijd toch voelt ? Het zou om iets van een 200 miljard dollar wereldwijd gaan. Dat is toch niet van die aard dat het wereldwijd of plaatselijk een economie ontwricht, al zeker niet gezien het vrijwel los staat van banken, diensten en productie.

Vlad 24 december 2017 10:58

Voor de gewone mensen is het te ingewikkeld en onbetrouwbaar. Dus de staat, de dollar, de euro heeft ook weinig te vrezen.

Dadeemelee 24 december 2017 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8606492)
Ik vraag me af of bitcoin mocht het instorten iets mee de grond in trekt. Zouden er echt mensen het risico nemen te lenen om bitcoins te kopen in de hoop net op de juiste moment te verkopen ? Zouden er grote banken geld lenen aan mensen om bitcoin te kunnen kopen ? Ik denk niet dat bitcoin een grote impact kan hebben op de reële economie. Of kan het zo'n massa verkeerd gealloceerde waarde vernietigen dat de economie het wereldwijd toch voelt ? Het zou om iets van een 200 miljard dollar wereldwijd gaan. Dat is toch niet van die aard dat het wereldwijd of plaatselijk een economie ontwricht, al zeker niet gezien het vrijwel los staat van banken, diensten en productie.

Heb eens een lijst gezien van de bezitters van bitcoins (kan het niet direct terugvinden) en 80% of zo zit in handen van enkele personen. Die kunnen daar lustig artificieel de prijs van opdrijven door ondelinge transacties.

Edit: hier:

https://bitinfocharts.com/top-100-ri...addresses.html

Zeus 24 december 2017 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8606492)
Ik vraag me af of bitcoin mocht het instorten iets mee de grond in trekt. Zouden er echt mensen het risico nemen te lenen om bitcoins te kopen in de hoop net op de juiste moment te verkopen ? Zouden er grote banken geld lenen aan mensen om bitcoin te kunnen kopen ? Ik denk niet dat bitcoin een grote impact kan hebben op de reële economie. Of kan het zo'n massa verkeerd gealloceerde waarde vernietigen dat de economie het wereldwijd toch voelt ? Het zou om iets van een 200 miljard dollar wereldwijd gaan. Dat is toch niet van die aard dat het wereldwijd of plaatselijk een economie ontwricht, al zeker niet gezien het vrijwel los staat van banken, diensten en productie.

Er zijn helaas een hoop simpele duiven die een (tweede) hypotheek nemen op hun woning om bitcoin te kopen. Maar het zal uiteraard niet van die grootteorde zijn dat er een systeemcrisis uitbreekt als het implodeert.https://www.cnbc.com/2017/12/11/peop...twitter%7Cmain

Wat je wel zal zien, is dat bepaalde mid- en large cap aandelen klappen gaan krijgen. Dan denk ik vooral aan AMD en NVIDIA. Maar dat is in de eerste plaats een koopkans voor serieuze beleggers.

Eduard Khil 24 december 2017 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander;8605747

Ik ben geen financieel expert dus ik gebruik mijn gezond verstand en dat zegt: [I
'Als het systeem er tegen is, dan is het meestal goed voor ons'. [/i]

Wat denken jullie?

ik ken in tegenstelling tot jij wel nogal wat van financiele zaken, en ik denk vooral dat uw uitspraak en stellingname zeer dom is.
:lol:

Eduard Khil 24 december 2017 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8606488)
Bitcoin is een piramidesysteem. De enigen die er goed van worden zijn degenen die er eerst ingestapt zijn. Die zijn nu waarschijnijk aan het verkopen, vandaar die daling.

yep

kelt 26 december 2017 15:34

Zoals menigeen het ongetwijfeld al opgemerkt heeft wordt "Bitcoin" beetje bij beetje "in het systeem" getrokken....



Grootste fout was : het kunnen omzetten van "systeemmunten" in Bitcoins en weer terug...

Op deze manier kan er nooit een "parallele economie" opgezet worden....of het zal toch niet met Bitcoin zijn....

Een koffie kan 2 euro kosten of iets van 0,0000xxx Bitcoin....maar deze 2 waardes op zich zouden nooit omgewisseld en omgerekend moeten kunnen worden...of laat het mij anders stellen,in het "parallele universum" kan het best zjn dat diezelfde koffie,op datzelfde terrasje, VEEL duurder is dan in "dit" universum.

Zolang we daarmee niet kunnen leven,zal er ook geen sprake zijn van een eventuele "andere" economie....

Thuleander 26 december 2017 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8606676)
ik ken in tegenstelling tot jij wel nogal wat van financiele zaken

Wat ge in 'Trends' leest zeker. :-)

Citaat:

, en ik denk vooral dat uw uitspraak en stellingname zeer dom is.
:lol:
Dat zeiden de 'finaciële experten' van het systeem ook over degenen die intussen schatrijk zijn geworden met btc.

Thuleander 26 december 2017 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8606488)
Bitcoin is een piramidesysteem. De enigen die er goed van worden zijn degenen die er eerst ingestapt zijn.

Ge moet ook eens wat anders lezen dan Trends, dademedel.

Dan wist je dat de meest spectaculaire koersstijging zich de laatste zes maanden heeft voorgedaan.

Nr.10 26 december 2017 21:34

Bitcoin is een hype. Het werkt niet. Het is niet functioneel. Bovendien begrijpt bijna niemand hoe het in elkaar zit.

Thuleander 26 december 2017 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8608034)
Bovendien begrijpt bijna niemand hoe het in elkaar zit.

Vooral boomers met een abonnement op Trends en Knack begrijpen niet hoe het in elkaar zit.

Millennials scheppen ondertussen grof geld.

Gipsy 26 december 2017 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8608057)
Vooral boomers met een abonnement op Trends en Knack begrijpen niet hoe het in elkaar zit.

Millennials scheppen ondertussen grof geld.

Ik vrees als ik mijn leveranciers vraag om hen met bitcoins te betalen dat mijn reputatie definitief naar de kloten is.

Eduard Khil 26 december 2017 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8608022)
Wat ge in 'Trends' leest zeker. :-)



trends :lol: Zeveraar

Eduard Khil 26 december 2017 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8608028)
Dan wist je dat de meest spectaculaire koersstijging zich de laatste zes maanden heeft voorgedaan.

yep, zoals precies gebeurde met alle eerdere piramidesystemen

Eduard Khil 26 december 2017 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8608057)
Millennials scheppen ondertussen grof geld.

het overgrote deel van de bitcoins in gans de wereld is in handen van nog geen 100 man. Trekt serieus goed op de topkapitalisten van het systeem, niet ?

Je weet, met je haast onbestaande kennis van financiën zoals je zelf aangeeft, wat er dan kan gebeuren hé?


:lol:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be