Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Islam als oorzaak van toenemende ellende (https://forum.politics.be/showthread.php?t=168018)

filosoof 25 februari 2012 02:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6002275)
Smet die het geld doet verdwijnen en Vanhengel om dat in de boekhouding te bedekken met de mantel der liefde...
Wat een schatjes toch.
01 oktober 2009 • 16.25u

In een gesprek met de krant Le Soir stelt Brussels CD&V-minister Grouwels dat haar voorganger, huidig Vlaams minister Pascal Smet, in de vorige legislatuur 60 miljoen euro uitgaf, waarvoor geen eurocent was voorzien.

"We hebben 60 miljoen euro facturen ontdekt waarvoor niet de minste cent voorzien is! Een echt lijk in de kast", zegt Grouwels. Het zou om werken gaan aan de Woluwelaan, de Leopold III laan, en de metroring, die wel goedgekeurd zijn, maar waarvoor geen gewestelijke budgetten voorzien zijn.

Grouwels uit verder nog het vermoeden dat Smet de indruk wou geven dat er bespaard werd, door bedragen uit de begroting te halen voor werken die wel degelijk waren uitgevoerd.

Noot van mij; Vanhengel was verantwoordelijk voor de begroting en de opvolging er van. Smet kan onmogelijk dat geld uitgegeven hebben zonder zijn medeweten...

:offtopic:

Dixie 25 februari 2012 02:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6002147)
Ja, inderdaad. Ik ken ze die bekeerlingen.
Ze verschijnen vaak in de krant hier onder de noemer 'gekend van x aantal feiten'... en stemmen meestal voor de PS van de Islamitische Moureaux.
Of dat een aanwinst is voor de Islam laat ik aan u over... 8-)

of ze helpen zware criminelen mee ontsnappen...

revoleto 25 februari 2012 04:27

http://www.youtube.com/watch?v=SIZQs...eature=related

Al-Jazeera
Working on the falsification of the facts
I saw it myself

porpo 25 februari 2012 05:50

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6002246)
Wow!
En zowaar eindigen met een zwakke poging om de parabel van de grot te benaderen.
Maar, zie mijn vorige reactie over het bewust verzwijgen van de duistere kant van de islam, dat niveau zal je nooit behalen vriend.
In jou grot brand niet eens een kaars, laat staan een vuur... 8-)

Doe maar verder hoor .. lees niet en denk niet na ..

CLAESSENS Joris 25 februari 2012 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 6002302)
:offtopic:

:lolabove: :lolabove: :lolabove:
Zou je niet eens zelf beginnen om met je eerste on topic reactie in deze draad te geven?8-)

CLAESSENS Joris 25 februari 2012 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door revoleto (Bericht 6002324)
http://www.youtube.com/watch?v=SIZQs...eature=related

Al-Jazeera
Working on the falsification of the facts
I saw it myself

Ah ja...
En is dat in dit geval de anti islamitische of de CIA tak van Jazeerah?:silly:

CyberpunX 25 februari 2012 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6001882)
Denk jij echt dat het jarenlange geweld zo een klein aandeel heeft in de problemen daar dat het doodgezwegen mag worden?
En durf je dat hier ook letterlijk bevestigen?:roll:

Neen, ik zei dat het slechts een deel van het probleem was. Een niet zo klein deel maar niet alles. Maar focussen op islam lost niets op, dan ga je enkel een gevecht aan wat de situatie enkel moeilijker maakt sinds die kant toch niet buigt noch volgens onze logica redeneert.

CLAESSENS Joris 25 februari 2012 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX (Bericht 6003139)
Neen, ik zei dat het slechts een deel van het probleem was. Een niet zo klein deel maar niet alles. Maar focussen op islam lost niets op, dan ga je enkel een gevecht aan wat de situatie enkel moeilijker maakt sinds die kant toch niet buigt noch volgens onze logica redeneert.

Dat is een redenatie die ik wel als zijnde min of meer logisch kan beoordelen maar geenszins kan volgen. Dat lijkt mij veel te veel op het verzwijgen en minimaliseren van de gevolgen van alcohol en tabak omdat die publiek aanvaard zijn en je daarmee dus je verzet tegen drugmisbruik zou ontkrachten... want tegen de voorstanders van alcoholgebruik, inclusief het misbruik, kan je toch niet op...

Wat mij betreft: als er wantoestanden zijn moeten die ook aangeklaagd worden. Anders is op voorhand alle hoop op verbetering al verloren!

Bovendien zijn de gevolgen van de militante islam daar volgens mij de GROTE oorzaak van de omvang van de ramp.
Dus niet van de ramp (droogte) op zich maar wel verantwoordelijk voor de omvang van de gevolgen er van.
Zoals een defecte rem misschien wel geen groot technisch mankement is maar... wel een buslading dode kinderen tot gevolg heeft omdat men twintig jaar lang naliet hem te repareren...:-(

tarantula 26 februari 2012 02:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6003227)
Bovendien zijn de gevolgen van de militante islam daar volgens mij de GROTE oorzaak van de omvang van de ramp.

De islam is een boek. Ik heb het boek ook gelezen, en ik zie niet in wat er mis zou zijn met dat boek, hoor. Het is toch ongeveer juist wat er in dat boek staat, neen?

Volgens het boek, mag je bijvoorbeeld niemand erkennen als vennoot aan de wetgevende Schepper. Enkel de Schepper mag wetten maken, en hij heeft alle wetten ondertussen al gemaakt. Of die Schepper bestaat, doet er eigenlijk zelfs niet toe: Hij blijft de enige wetgever. Iemand die graag nieuwe wetten uitvindt, moet je dus negeren. Ik geloof er heel sterk in dat dit standpunt volkomen waar is. In elk geval, komt mij dat standpunt fantastisch goed uit.

Zonder de militante islam, houdt men echter dit standpunt niet goed vol, want dan gaan de pseudo-wetgevers geweld gebruiken om je te doen buigen. De militante islam is nodig op dit standpunt dus kracht bij te zetten en om de pesterijen van de pseudo-wetgevers te neutraliseren.

tarantula 26 februari 2012 02:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX (Bericht 6003139)
Maar focussen op islam lost niets op, dan ga je enkel een gevecht aan wat de situatie enkel moeilijker maakt sinds die kant toch niet buigt noch volgens onze logica redeneert.

Ik vind het standpunt van die kant nochtans bijzonder overtuigend. Je hoeft helemaal niet in Allah te geloven, om te geloven dat hij alle wetten al heeft bedacht, en dat niemand bijkomende wetten mag uitvinden. Wat zou er nou onjuist kunnen zijn aan dat standpunt?

cairn 26 februari 2012 10:33

Eens de olie op=op.Dat beseffen die ook wel.Dus nu massaal geld ophalen,alles opkopen.De Westerlingen zitten al in een zwakke situatie.Dan massaal naar hier trekken,de voorhoede zit toch al massaal binnen.Alle Westerlingen naar de zandbak en uitzoeken wat er mee kan doen.Als één of andere slimme in zand een onuitputtelijke bron van energie kan vinden,gaan ze snel terug immigreren naar oorsprong,al huilende dat dit eigenlijk HUN zandbak is.

Bobke 26 februari 2012 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tarantula (Bericht 6003571)
Ik vind het standpunt van die kant nochtans bijzonder overtuigend. Je hoeft helemaal niet in Allah te geloven, om te geloven dat hij alle wetten al heeft bedacht, en dat niemand bijkomende wetten mag uitvinden. Wat zou er nou onjuist kunnen zijn aan dat standpunt?

Ook de nieuwe wetten worden door de schepper geïnspireerd.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat een ongeletterde krijgsheer daar bekwaam voor was.

Cynara Cardunculus 26 februari 2012 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cairn (Bericht 6003727)
Eens de olie op=op.Dat beseffen die ook wel.Dus nu massaal geld ophalen,alles opkopen.De Westerlingen zitten al in een zwakke situatie.Dan massaal naar hier trekken,de voorhoede zit toch al massaal binnen.Alle Westerlingen naar de zandbak en uitzoeken wat er mee kan doen.Als één of andere slimme in zand een onuitputtelijke bron van energie kan vinden,gaan ze snel terug immigreren naar oorsprong,al huilende dat dit eigenlijk HUN zandbak is.

Ik zou denken dat een Sahara vol met zonnecellen al een eerste stap zou kunnen zijn? Maar dan hebben ze wéér de energiebehoefte in handen natuurlijk. Dat is waarschijnlijk de reden waarom men nog niet met die ontginning is begonnen. Eerst wachten tot heel Noord-afrika dankzij de moslimbroederschap naar de 7de eeuw is gekatapulteerd, en dan de Sahara voor een prikje opkopen!

Effect 26 februari 2012 11:03

Islamitisch fundamentalistisch geweld verschilt niet wezenlijk van eender welk ander extreem rechts geweld, zoals gehanteerd door de verschillende VB knokploegen. Keer eerst voor uw eigen deur.

Bobke 26 februari 2012 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tarantula (Bericht 6003570)
De islam is een boek. Ik heb het boek ook gelezen, en ik zie niet in wat er mis zou zijn met dat boek, hoor. Het is toch ongeveer juist wat er in dat boek staat, neen?

Ongeveer juist is dus voldoende voor u om het als het woord van God te bestempelen ?
Met hoeveel % is hij dan geslaagd 70% ?

tarantula 26 februari 2012 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6003776)
Ongeveer juist is dus voldoende voor u om het als het woord van God te bestempelen ? Met hoeveel % is hij dan geslaagd 70% ?

De enige vereiste is dat het resultaat mij goed uit komt. Nu, dat boek blijkt te zeggen dat je helemaal niet hoeft te gehoorzamen aan de uitvindsels van een bende corrupte politiekers, want ze zijn niet bevoegd als wetgever. Dat resultaat komt mij goed uit.Voil�*. Ik geloof het nu dus echt!

tarantula 26 februari 2012 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6003728)
Ook de nieuwe wetten worden door de schepper geïnspireerd.

Neen, want dan moet je een nieuw boek schrijven, en wij geloven niet in dat nieuwe boek. Ik geloof trouwens alleen in zaken die mij goed uitkomen. Dat is alleen het geval met het originele boek.

CLAESSENS Joris 26 februari 2012 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tarantula (Bericht 6003570)
De islam is een boek. Ik heb het boek ook gelezen, en ik zie niet in wat er mis zou zijn met dat boek, hoor. Het is toch ongeveer juist wat er in dat boek staat, neen?

Volgens het boek, mag je bijvoorbeeld niemand erkennen als vennoot aan de wetgevende Schepper. Enkel de Schepper mag wetten maken, en hij heeft alle wetten ondertussen al gemaakt. Of die Schepper bestaat, doet er eigenlijk zelfs niet toe: Hij blijft de enige wetgever. Iemand die graag nieuwe wetten uitvindt, moet je dus negeren. Ik geloof er heel sterk in dat dit standpunt volkomen waar is. In elk geval, komt mij dat standpunt fantastisch goed uit.

Zonder de militante islam, houdt men echter dit standpunt niet goed vol, want dan gaan de pseudo-wetgevers geweld gebruiken om je te doen buigen. De militante islam is nodig op dit standpunt dus kracht bij te zetten en om de pesterijen van de pseudo-wetgevers te neutraliseren.

Dat is een 'politiek' standpunt dat ook al in acht werd genomen door Stalin, Guevara, Mao, Adolf....
Niet echt een standpunt dat ik zou volgen. Ik ben dan ook democraat.8-)

En moest dat nu het enige standpunt zijn dat de volgelingen opgelegd werd en niet meer in verlichtte tijden past...

Maar jammer genoeg zijn er ook nog andere. Rituele moorden ( http://forum.politics.be/showthread....t=mensenoffers ) pedofiele verkrachtingen en stenigingen bijvoorbeeld. Verschillende wetten voor gelovigen en niet gelovigen. Voor vrouwen en mannen.

Ik heb dat boek, zij het in vertaling, Ana la atakellem al arabi, ook gelezen. :-)
En verbrand... 8-)

Bobke 26 februari 2012 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tarantula (Bericht 6003805)
De enige vereiste is dat het resultaat mij goed uit komt. Nu, dat boek blijkt te zeggen dat je helemaal niet hoeft te gehoorzamen aan de uitvindsels van een bende corrupte politiekers, want ze zijn niet bevoegd als wetgever. Dat resultaat komt mij goed uit.Voil�*. Ik geloof het nu dus echt!

Toch spijtig dat uw boek u niet kan helpen.:lol:

tarantula 26 februari 2012 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6003924)
Toch spijtig dat uw boek u niet kan helpen.:lol:

Tja, er zijn genoeg mensen die dat boek ten uitvoer leggen, hoor. Ik hoef dus zelf inderdaad niet veel te doen. :-D


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be