Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Steve_M 26 februari 2009 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Experiment (Bericht 3995879)
Socrates, Galileo of Darwin, allen hebben ze 1 ding gemeen, ni waar?

Wat hebben die drie dan met elkaar gemeen?

Citaat:

Mag ik er ook op wijzen dat die man die UFO's niet in space maar als testpiloot gezien heeft in een sabre f-86? En dat het om een vloot toestellen ging, geen vliegend schijfke of een weerbalonneke... Een weerbalon heeft ie ook al eens gespot en kreeg algauw het schaamrood op de kaken toen hij die naderde en dacht dat het weer een UFO was.
Galileo en Darwin waren briljante wetenschappers die hun leven hebben gespendeerd aan het bewijzen van de fenomenen die zij waarnamen (Socrates past in die zin niet in dit rijtje thuis als filosoof). Vandaag zijn er trouwens nog tal van ernstige wetenschappers hun leven spenderen aan het zoeken van buitenaards leven (bijv. de verschillende SETI-projecten). Niet-verifieerbare waarnemingen hebben dan ook geen enkele bewijswaarde. Van mij mag iedereen speculeren zoveel h/zij wil, maar het blijft speculatie.

Ten slotte, aan alle conspiracy-liefhebbers: er is geen wetenschapper op deze planeet die bij de ontdekking van buitenaards leven dit niet van de daken zou schreeuwen. De meeste gerespecteerde journals zouden die artikels ook publiceren (indien wetenschappelijk onderbouwd). Nobelprijzen, levenslange lezingentours, vaste aanstelling aan topuniversiteiten en eeuwige roem zou zo'n wetenschapper zijn deel zijn.

Ah ja, nog dit: ik heb vroeger ook flink geëxperimenteerd in de zin die je bedoelt, maar ik geef aan zulke fenomenen een heel andere interpretatie. Ik heb het gevoel dat jij trippen ziet als het veranderen van onze alledaagse interpretatie van de realiteit naar een soort van 'echtere' perceptie ervan. Hoewel LSD, paddo's etc. volgens mij voor sommigen een poort kunnen zijn naar een andere perceptie van zichzelf, blijf ik een volbloed materialist als het gaat om de externe realiteit.

420yeahbaby 27 februari 2009 00:03

In de wereld van vandaag kan ne wetenschapper dat niet van de daken roepen... Of hij wordt gelijk ne zot aanzien.
Zie Sitchin bv

Steve_M 27 februari 2009 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 3998969)
In de wereld van vandaag kan ne wetenschapper dat niet van de daken roepen... Of hij wordt gelijk ne zot aanzien.
Zie Sitchin bv

Wetenschappers, heb ik gezegd. Pseudo-wetenschappers tellen dus niet. Uw voorbeeld kon niet ongelukkiger gekozen zijn: het enige diploma (en ja, dat vormt de basis voor een wetenschapper) dat Sitchin behaalde is een master in economische geschiedenis. Alle claims van Sitchin zijn weerlegd door horden archeologen, linguïsten en astronomen. Mensen die hun hele leven hebben gespendeerd aan het bestuderen van hun resp. vakgebieden.

420yeahbaby 27 februari 2009 00:13

Buh, hij heeft het toch maar schoon vertaald he :)

Toch raar dat mensen vroeger zulke dingen op kleitabletten schreven?
Wisten dat de aarde rond was en dat we rond de zon draaide?
En het kwam allemaal van hun "goden".
Los van Sitchin, het staat wel degelijk op de tabletten en uitgetekend door dat volk.
Sitchin spreekt het luidop, en hop 't is nen zot.
Tzelfde met Von Danikken, die mens zegt: tiens tiens mannen, wat als de goden kosmonauten waren?
En hop 't is nen zot..;

Ja dan gaan de ECHTE wetenschappers wel schoon hunnen bek houden om zelf geen blaam te krijgen he

420yeahbaby 27 februari 2009 00:36

lepe shit

The Mayan civilization predicted that on December 21, 2012 something will happen to the world we know. Something will happen that will change our civilization, value systems and the way we know human civilization forever.

What does that means? What did the Mayan see through their spiritual wisdom?

According to scientists and technologists something strange is happening behind the scene. The terrestrial and solar polar reversal peaks are coming within three weeks of that day, December 21, 2012. Innumerable UFOs are scouting our skies regularly and increasing as we approach that day. The tectonic plate shifts, underwater volcanoes, earthquakes, landslides and Tsunamis are increasing at rates never seen before. The solar flares are increasing. The earth’s magnetosphere and ionosphere are experiencing strange disturbances. The numbers of typhoons and cyclones have increased many folds. The number of floods and droughts has increased beyond imaginations in the last ten years.

Scientists who look beyond conventional science point out that that the Hyperspace that contain our Universe is also showing signs that something strange is happening in our universe. The multidimensional time research is showing that a parallel universe may be predicting strange effects.

According to some scientists it is possible that another Universe is slowly starting to claim a spatial dimension in our physical Universe. It is also possible that we will face major calamities because of the polar reversal in the Sun and in Earth. If that happens, it is possible that the hyperspace has to adjust the suction force known as gravity and Electromagnetic force fields to keep the earth and the solar system intact.

The biggest clue to what will happen comes from astrophysicists. There is a big possibility that the simultaneous polar reversal in earth and sun will throw the solar system out of whack. That will cause massive upheaval in the earth. At that point of time, the extraterrestrials will officially show up and put “cosmic seat belts” around us as they apply the superpower of the Hyperspace to bring the solar system back to what it is today.

According to think tanks, this has happened before. The extraterrestrials take care of the earth and the solar system whenever the solar system faces challenges like that.


http://www.indiadaily.com/editorial/4328.asp

Steve_M 27 februari 2009 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 3998987)
Buh, hij heeft het toch maar schoon vertaald he :)

Nee, dat heeft hij niet. O.a. Michael Heiser (die wel een Ph.D. in Hewbrew and Semitic studies heeft in tegenstelling tot Sitchin die niet eens in staat is een aanvaardbare vertaling te maken) heeft een website gemaakt waarin hij het werk van Sitchin met de grond gelijk maakt. De vertaling waarover u het heeft is niet meer dan een zeer losse interpretatie van tabletten die Sitchin met zijn voorkennis onmogelijk kon vertalen.

Citaat:

Toch raar dat mensen vroeger zulke dingen op kleitabletten schreven?
Wisten dat de aarde rond was en dat we rond de zon draaide?
En het kwam allemaal van hun "goden".
Er is al zo vaak kennis verloren gegaan in het verleden en later herontdekt. Wat vindt u daar zo vreemd aan. Misschien geloofden zij wel in een stelsel dat later toevallig juist bleek te zijn zonder dat ze daar bewijzen voor hadden. Nog steeds geen aliens nodig.

Citaat:

Los van Sitchin, het staat wel degelijk op de tabletten en uitgetekend door dat volk.
Ik weet het niet: ik lees nl. geen Sumerisch. Ik baseer me dan ook liever op de vertalingen van mensen die daarvoor gestudeerd hebben dan op vertalingen van economisch historici. Ik ga immers ook niet naar een oogarts als ik een brug wil bouwen. Desalniettemin, zelfs als er staat dat de aarde rond de zon draait, zie vorige opmerking.

Citaat:

Sitchin spreekt het luidop, en hop 't is nen zot.
Nochtans heet de website van Michael Heiser niet www.sitchiniscrazy.com , maar wel www.sitchiniswrong.com . Heiser heeft trouwens al meerdere malen geprobeerd in discussie te gaan met Sitchin (wat toch de gebruikelijke wetenschappelijke manier van werken is), maar hij weigert te reageren. Vreemd, nietwaar. Niemand zegt dat Sitchin 'ne zot' is, skeptici vragen verduidelijking voor zijn niet-onderbouwde claims.

Citaat:

Tzelfde met Von Danikken, die mens zegt: tiens tiens mannen, wat als de goden kosmonauten waren?
En hop 't is nen zot..;
Ja, want Von Däniken zit nu in een gecapitonneerde kamer waar hij dagelijks platgespoten ... ah nee, wacht, Von Däniken heeft met zijn ongefundeerde claims 60 miljoen (!!) boeken verkocht, een pretpark gebouwd en is een tv-figuur geworden.

Citaat:

Ja dan gaan de ECHTE wetenschappers wel schoon hunnen bek houden om zelf geen blaam te krijgen he
Echte wetenschappers weten dat zij bewijzen moeten kunnen voorleggen, dat zij kritiek zullen krijgen als hun ideeën grensverleggend zijn, maar dat er uiteindelijk een consensus zal ontstaan als hun ideeën, ontdekkingen of uitvindingen kloppen. Bent u ooit al eens op een wetenschappelijk congres geweest? Alsof iedereen daar met elkaar akkoord gaat en daar geen verwijten door de lucht vliegen. Wetenschappelijke tijdschriften staan vol met reacties tegen artikels in vorige edities. Het gaat er dan vaak hard aan toe. Toch houdt dit de vooruitgang van de wetenschap niet tegen.

420yeahbaby 27 februari 2009 00:57

Kijk man, ik ga ook niet volledig akkoord met die mens. Planeet X enzo, niets voor mij. Maar toch, tmaakt wel sense, Was God nen alien?
Zo'n slecht idee nog niet, hoewel ik voorstander blijf van een opperwezen/God.

Maar als we zo die beeldjes van vroeger bekijken, ja dan vraag ik mij toch af: mmm zijn da geen aliens?

Moet niet persé de kleitabletten erbij nemen, maar vergeet niet dat Genesis van die tabletten komt he...
En ik vind toch dat als ik genesis doorblader er heel wat buitenaards in tegenkom.
Of in Exodus, dat ze daar in't beloofde land (of waar wast) eerst reuzen zagen met ogen gelijk sprinkhanen enzo...

Ik weet niet man, ik vind het gewoon raar en rede tot vragen stellen ja.

Experiment 27 februari 2009 01:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 3998964)
Wat hebben die drie dan met elkaar gemeen?



Galileo en Darwin waren briljante wetenschappers die hun leven hebben gespendeerd aan het bewijzen van de fenomenen die zij waarnamen (Socrates past in die zin niet in dit rijtje thuis als filosoof). Vandaag zijn er trouwens nog tal van ernstige wetenschappers hun leven spenderen aan het zoeken van buitenaards leven (bijv. de verschillende SETI-projecten). Niet-verifieerbare waarnemingen hebben dan ook geen enkele bewijswaarde. Van mij mag iedereen speculeren zoveel h/zij wil, maar het blijft speculatie.

Ten slotte, aan alle conspiracy-liefhebbers: er is geen wetenschapper op deze planeet die bij de ontdekking van buitenaards leven dit niet van de daken zou schreeuwen. De meeste gerespecteerde journals zouden die artikels ook publiceren (indien wetenschappelijk onderbouwd). Nobelprijzen, levenslange lezingentours, vaste aanstelling aan topuniversiteiten en eeuwige roem zou zo'n wetenschapper zijn deel zijn.

Ah ja, nog dit: ik heb vroeger ook flink geëxperimenteerd in de zin die je bedoelt, maar ik geef aan zulke fenomenen een heel andere interpretatie. Ik heb het gevoel dat jij trippen ziet als het veranderen van onze alledaagse interpretatie van de realiteit naar een soort van 'echtere' perceptie ervan. Hoewel LSD, paddo's etc. volgens mij voor sommigen een poort kunnen zijn naar een andere perceptie van zichzelf, blijf ik een volbloed materialist als het gaat om de externe realiteit.

Dat ze verhoond en bespot geweest zijn om hun revolutionaire opvattingen. Staatsgevaarlijk, immoreel.

SETI zal geen gewag maken van encounters of contact simpelweg omdat 100x10^6 dollar per jaar goed gespendeerd wordt aan het zoeken van een naald in een hooiberg met een koelkastmagneetje. Het niet vinden van signalen is a) hun levensverzekering (zoals bij het VB in zekere zin) b) None of your business, omdat de Janet vliegtuigjes tegen dan allang de boel komen sluiten.

Vergeet gewoon dat van die LSD, ok? Ik wist dat dit op consternatie ging uitdraaien. Voor de rest gaan we wel naar de mystiek van de Dalai Lama luisteren in het sportpaleis tegen 22 euri 't stoeltje...:roll:

420yeahbaby 27 februari 2009 01:14

Haha, dien Michael Heiser zijn site is zo slecht nog niet zenne mannen :D
Hij legt Ezechiels visioen out :D Dat voor mij nen alien encounter was
FF nalezen die shit

http://www.sitchiniswrong.com/ezekielnotes.htm

Steve_M 27 februari 2009 02:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Experiment (Bericht 3999051)
Dat ze verhoond en bespot geweest zijn om hun revolutionaire opvattingen. Staatsgevaarlijk, immoreel.

De vergelijking tussen de drie is niet zo eenvoudig, maar dat is voor een ander topic. Ieder zichzelf respecterend wetenschapper neemt spot en hoongelach er gerust bij als h/zij overtuigd is van de juistheid van zijn/haar theorie, hypothese en bewijsvoering. Galileo was trouwens het grootste deel van zijn carrière (inclusief heliocentrisme) een zeer gerespecteerd wetenschapper. De problemen zijn pas begonnen toen hij in 1632 een boek publiceerde waarin de paus werd afgeschilderd als een idioot. Darwin had trouwens meer bewonderaars in zijn tijd dan tegenstanders en niemand heeft hem ooit het zwijgen opgelegd.

Citaat:

SETI zal geen gewag maken van encounters of contact simpelweg omdat 100x10^6 dollar per jaar goed gespendeerd wordt aan het zoeken van een naald in een hooiberg met een koelkastmagneetje. Het niet vinden van signalen is a) hun levensverzekering (zoals bij het VB in zekere zin) b) None of your business, omdat de Janet vliegtuigjes tegen dan allang de boel komen sluiten.
De Janet vliegtuigjes? Doelt u op de vliegtuigen die werknemers naar Area 51 vervoeren? Bovendien klopt uw eerste redenering ook niet: alsof SETI plots geen geld meer zou krijgen als er een encounter of signaal gevonden wordt. Als dat zou gebeuren, dan zou SETI (of NASA) wellicht uitgroeien tot een of ander ministerie voor het beheer van nieuwe contacten, met fondsen die de huidige ver overstijgen.

Citaat:

Vergeet gewoon dat van die LSD, ok? Ik wist dat dit op consternatie ging uitdraaien. Voor de rest gaan we wel naar de mystiek van de Dalai Lama luisteren in het sportpaleis tegen 22 euri 't stoeltje...:roll:
Nee hoor, geen consternatie hier, daarvoor is het niet innovatief genoeg (ik ruik hier veel Tim Leary). Ik begrijp wel wat u zegt, ik ben het er gewoon niet mee eens. Wat de Dalai Lama hier bij komt doen, begrijp ik echter langs geen kanten. Zijn gewauwel staat voor mij op hetzelfde niveau als het geloof dat de veranderde tijdswaarneming na het nemen van LSD meer is dan het gevolg van een verstoorde chemische balans in de hersenen. Maar bon, ik zal dat van die LSD vergeten ;-)

Experiment 27 februari 2009 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 3999079)
De vergelijking tussen de drie is niet zo eenvoudig, maar dat is voor een ander topic. Ieder zichzelf respecterend wetenschapper neemt spot en hoongelach er gerust bij als h/zij overtuigd is van de juistheid van zijn/haar theorie, hypothese en bewijsvoering. Galileo was trouwens het grootste deel van zijn carrière (inclusief heliocentrisme) een zeer gerespecteerd wetenschapper. De problemen zijn pas begonnen toen hij in 1632 een boek publiceerde waarin de paus werd afgeschilderd als een idioot. Darwin had trouwens meer bewonderaars in zijn tijd dan tegenstanders en niemand heeft hem ooit het zwijgen opgelegd.



De Janet vliegtuigjes? Doelt u op de vliegtuigen die werknemers naar Area 51 vervoeren? Bovendien klopt uw eerste redenering ook niet: alsof SETI plots geen geld meer zou krijgen als er een encounter of signaal gevonden wordt. Als dat zou gebeuren, dan zou SETI (of NASA) wellicht uitgroeien tot een of ander ministerie voor het beheer van nieuwe contacten, met fondsen die de huidige ver overstijgen.



Nee hoor, geen consternatie hier, daarvoor is het niet innovatief genoeg (ik ruik hier veel Tim Leary). Ik begrijp wel wat u zegt, ik ben het er gewoon niet mee eens. Wat de Dalai Lama hier bij komt doen, begrijp ik echter langs geen kanten. Zijn gewauwel staat voor mij op hetzelfde niveau als het geloof dat de veranderde tijdswaarneming na het nemen van LSD meer is dan het gevolg van een verstoorde chemische balans in de hersenen. Maar bon, ik zal dat van die LSD vergeten ;-)

Die Janet Vliegtuigen worden overal gespot op lokale luchthaventjes wanneer er een crash geweest is in de buurt. De vloot zwarte chinooks zonder markeringen vind ik ook wel sterk.

Vorenus 27 februari 2009 13:23

Eerste UFO melding.

De eerste UFO-melding begon op 24 juni 1947 door piloot Arnold kennedy.



Integenstelling tot wat de meeste denken waren deze UFO's halve maanvormig en geen vliegende schotels.

Tijdens de tweede wereldoorlog aan de kant van de Nazi's

De prototypes van de Horton gebroeders.





Deze vloog echt.

420yeahbaby 27 februari 2009 13:25

de eerste GEREGISTREERDE wilt u zeggen?

exodus 27 februari 2009 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 3998987)
Los van Sitchin, het staat wel degelijk op de tabletten en uitgetekend door dat volk.
Sitchin spreekt het luidop, en hop 't is nen zot.
Tzelfde met Von Danikken, die mens zegt: tiens tiens mannen, wat als de goden kosmonauten waren?
En hop 't is nen zot..;

Sithcin vertrouw ik niet zo. Er is uit bepaalde hoeken die ook kennis hebben van Sumerische kleitabletten veel commentaar over zijn interpretaties. Hij kan zijn eigen agenda hebben om dit verhaal te verkondigen.

Als men werkelijk gelooft dat de de buitenaardsen "goden" zijn die ons gecreerd hebben, dat geeft dat des meer beschikkingsrecht om over ons te regeren in de ogen van diegene die dat geloven.

420yeahbaby 27 februari 2009 13:34

Ja, volledig vertrouwen zou ik niemand.

Maar toch vind ik het raar. Misschien laat "het geloof" zo'n ruime mogelijkheid tot interpretatie dat iedereen er zijn ding in ziet.
Maar als ge zo die prentjes bekijkt, vraag ik me toch dikwijls af.... hoe komt dat die mensen dat allemaal wisten zonder telescopen enzo.

Wat als de mens mss al bestond, maar voorbijgangers (kosmonauten) de evolutie een duwtje in de rug gaf door mogelijkheden te bieden?
Door kennis achter te laten, essentiëel om een beschaving op te bouwen.

exodus 27 februari 2009 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 3999523)
Eerste UFO melding.

De eerste UFO-melding begon op 24 juni 1947 door piloot Arnold kennedy.


Dit is niet correct, er zijn ook UFO meldingen (inclusief de vermelding van vliegende schotels) van voor 1947

420yeahbaby 27 februari 2009 13:42










Experiment 27 februari 2009 16:11


Experiment 27 februari 2009 16:13



Angkor Wat (Cambodia) worden enige functies toegedicht:

een astronomisch observatorium
een weergave van de vier tijdperken in het hindoeïsme
een weergave van de hemelse stallen van Indra
een afbeelding van het universum
Waarschijnlijker is dat het net als de andere etagepiramiden in Angkor gaat om een tempelmausoleum. De heerser Suryavarman II wijdde het gebouw aan de god Vishnu, waardoor de bouwrichting naar het westen verklaard wordt. Vishnu wordt met deze windrichting in verbinding gebracht. Suryavarman werd na zijn dood Paramawischnuloka genoemd, hetgeen betekent 'hij die in de hoogste wereld van Vishnu is binnengegaan'.

Experiment 27 februari 2009 16:24



Sumeriërs...









Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be