Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

praha 17 maart 2017 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8406830)
Een cover up of conspiracy is een verkeerd woord. Niemand weet in wezen wat er feitelijk gaande is. Maar er is iets gaande.

Ja er is duidelijk iets gaande
Een hoop wishful thinkers die graag zouden hebben dat er iets gaande is en er niet voor terugdeinzen hun schare te vergroten door massaal desinfo te verspreiden

Citaat:

Er is al duizenden jaren iets gaande, en die mensen proberen dat systematisch aan de man te brengen. Dat wij anno 2017 nog maar hier staan duidt te meer aan hoe erg het gesteld is met de mindset van deze planeet.

Allemaal uw schuld.
Het is mijn schuld omdat ik niet mee wil gaan in jouw fantasiewereld ?

Peche 18 maart 2017 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 8407120)
Ja er is duidelijk iets gaande
Een hoop wishful thinkers die graag zouden hebben dat er iets gaande is en er niet voor terugdeinzen hun schare te vergroten door massaal desinfo te verspreiden


Het is mijn schuld omdat ik niet mee wil gaan in jouw fantasiewereld ?

Wat kom je dan in topics als dit doen? Het afleiden van de essentie?
Neerkijken op mensen die wel in iets geloven waarin jij niet gelooft?
Waarom doe je het praha?

praha 18 maart 2017 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8407186)
Wat kom je dan in topics als dit doen? Het afleiden van de essentie?
Neerkijken op mensen die wel in iets geloven waarin jij niet gelooft?
Waarom doe je het praha?

Moest ge het nog niet doorhebben ...
1) De titel is : "Aliens! Ze bestaan" en het staat onder "Internationaal" en niet onder Godsdienst en levensbeschouwing of "Over koetjes en kalfjes..."
Ik kan het ook niet helpen dat het eerder een topic ufo's is geworden en zelfs dat gehijackt is door de mensen die blijkbaar geloven dat het aliens zijn die daar achter zitten.
2) Zelfs met 1) in het achterhoofd is het goed dat er een sceptische kijk wordt gegeven
Als gij dat hetzelfde als 'neerkijken' vindt dan heb jij een probleem.
Ik kan eveneens en met meer recht dat aanzien als 'neerkijken' op mensen die niet hetzelfde geloof aanhangen of niet geloven.

3) Je spreekt over de 'essentie' (dat blijkt een nieuw stopwoordje te zijn verworden, overgenomen van anderen die je daarop wezen, zonder dat ge blijkbaar de betekenis ervan ten volle begrijpt )
Wel, het lijkt me dan toch vanzelfsprekend dat die 'essentie' hier is : is er iets dat dat geloof erin kan hardmaken.
Wel, ik dacht dat we de afgelopen boekdelen niet anders deden.
Maar ik krijg de indruk dat onder 'essentie' gij eerder verstaat : het geloven an sich

Peche 18 maart 2017 23:36

Dit topic is vrij en niet het jouwe te domineren. Als ik een film van een vrouw wil posten die over aliens leutert dan doe ik dat gewoon.

Het Oosten 10 augustus 2017 14:59


NASA-wetenschapper: “Saturnusringen gemaakt door reusachtige UFO,s."



De gerespecteerde wetenschapper dr. Norman Bergrun bestudeerde in het Ames Research Center van de NASA foto’s van de planeet Saturnus die waren gemaakt door Voyager 1 en 2. De NASA-wetenschapper kwam tot de conclusie dat de ringen van Saturnus niet natuurlijk zijn.
Volgens dr. Bergrun zijn de Saturnusringen het resultaat van reusachtige mobiele objecten die rond de zesde planeet draaien en die worden aangestuurd door een bepaalde intelligentie. Hij zei dat de objecten waarschijnlijk ook de maan en de aarde hebben bezocht.

“Dit zijn geen conclusies die je normaal gesproken zou verwachten van iemand met mijn achtergrond,” zei dr. Bergrun, die studeerde aan de Cornell-, LaSalle Extension- en de Stanford-universiteit. “Maar tijdens mijn onderzoek naar de Satursnusringen stuurden de feiten me steeds weer in deze richting."


Toch eigenaardig dat tot nu niemand dit heeft weerlegd.

Wetende te meer dat zulke bewering toch niet komt van de eerste en beste beunhaas, maar van een uitmuntende wetenschapper.

Het Verzet 10 augustus 2017 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8505667)

NASA-wetenschapper: “Saturnusringen gemaakt door reusachtige UFO,s."



De gerespecteerde wetenschapper dr. Norman Bergrun bestudeerde in het Ames Research Center van de NASA foto’s van de planeet Saturnus die waren gemaakt door Voyager 1 en 2. De NASA-wetenschapper kwam tot de conclusie dat de ringen van Saturnus niet natuurlijk zijn.
Volgens dr. Bergrun zijn de Saturnusringen het resultaat van reusachtige mobiele objecten die rond de zesde planeet draaien en die worden aangestuurd door een bepaalde intelligentie. Hij zei dat de objecten waarschijnlijk ook de maan en de aarde hebben bezocht.

“Dit zijn geen conclusies die je normaal gesproken zou verwachten van iemand met mijn achtergrond,” zei dr. Bergrun, die studeerde aan de Cornell-, LaSalle Extension- en de Stanford-universiteit. “Maar tijdens mijn onderzoek naar de Satursnusringen stuurden de feiten me steeds weer in deze richting."


Toch eigenaardig dat tot nu niemand dit heeft weerlegt.

Wetende te meer dat zulke bewering toch niet komt van de eerste en beste beunhaas, maar van een uitmuntende wetenschapper.

En met welk doel is dat dan? Misschien is er dan wel iets te zien op de close-ups die Cassini heeft genomen.

parcifal 10 augustus 2017 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8505667)
[i]
[Toch eigenaardig dat tot nu niemand dit heeft weerlegd.

Wetende te meer dat zulke bewering toch niet komt van de eerste en beste beunhaas, maar van een uitmuntende wetenschapper.

Is dat zo, is hij een uitmuntende wetenschapper?

Behalve hijzelf zegt niemand dat als je even nadenkt weet je dan ook meteen waarom niemand zijn beweringen heeft weerlegd. ;)

Citaat:

Bergrun’s process was to take photos that were published in things like newspapers and magazines, put them under a microscope, and take a photo of them through the microscope’s eyepiece, and then look for weird things. When going through that process, you are going to find weird things. Every example of a spaceship or alien or whatever that he has can be VERY easily explained by dust or gunk getting in the photo, or uneven illumination, or film grain, and the anomalies he found do not appear in ANY other version of the images.

In fact, one such example that Bergrun points to as a UFO is a bright speck in the bottom of an image, except the bottom part of that image is clearly NOT part of the image that Voyager took because the rings cut-off about 20% of the way from the bottom. This shows that the photo he’s using is a reproduction, including blank area, and he’s pointing to image anomalies caught in that duplication.

Pandareus 10 augustus 2017 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8505667)

NASA-wetenschapper: “Saturnusringen gemaakt door reusachtige UFO,s."



De gerespecteerde wetenschapper dr. Norman Bergrun bestudeerde in het Ames Research Center van de NASA foto’s van de planeet Saturnus die waren gemaakt door Voyager 1 en 2. De NASA-wetenschapper kwam tot de conclusie dat de ringen van Saturnus niet natuurlijk zijn.
Volgens dr. Bergrun zijn de Saturnusringen het resultaat van reusachtige mobiele objecten die rond de zesde planeet draaien en die worden aangestuurd door een bepaalde intelligentie. Hij zei dat de objecten waarschijnlijk ook de maan en de aarde hebben bezocht.

“Dit zijn geen conclusies die je normaal gesproken zou verwachten van iemand met mijn achtergrond,” zei dr. Bergrun, die studeerde aan de Cornell-, LaSalle Extension- en de Stanford-universiteit. “Maar tijdens mijn onderzoek naar de Satursnusringen stuurden de feiten me steeds weer in deze richting."


Toch eigenaardig dat tot nu niemand dit heeft weerlegd.

Wetende te meer dat zulke bewering toch niet komt van de eerste en beste beunhaas, maar van een uitmuntende wetenschapper.


Zet je er bewust geen link bij naar je C/P van dat blogje ?
http://www.ninefornews.nl/nasa-weten...sachtige-ufos/


Hier een link naar hun artikel over een "gezicht dat achtergelaten is op Mars" :lol: http://www.ninefornews.nl/gezicht-ma...elaten-aliens/

Hier beweren ze dat de nazi's 27 jaar voor de amerikanen op de maan stonden :lol: http://www.ninefornews.nl/nazis-land...e-onderzoeker/

Het Oosten 10 augustus 2017 16:11

E
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8505685)
Zet je er bewust geen link bij naar je C/P van dat blogje ?
http://www.ninefornews.nl/nasa-weten...sachtige-ufos/


Hier een link naar hun artikel over een "gezicht dat achtergelaten is op Mars" :lol: http://www.ninefornews.nl/gezicht-ma...elaten-aliens/

Hier beweren ze dat de nazi's 27 jaar voor de amerikanen op de maan stonden :lol: http://www.ninefornews.nl/nazis-land...e-onderzoeker/

De opinie (inzicht bekomen op basis van wetenschappelijk onderzoek) van Dr. Bergrun is algemeen bekend. Er hoeft geen linkje bij. Diegene die zich echt interesseert voor deze materie heeft geen linkje nodig.

Another Jack 10 augustus 2017 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8505697)
De opinie (inzicht bekomen op basis van wetenschappelijk onderzoek) van Dr. Bergrun is algemeen bekend. Er hoeft geen linkje bij. Diegene die zich echt interesseert in deze materie heeft geen linkje nodig.

Geloof jij maar gerust verder je flutverhalen.
Het kan heus geen kwaad.

djimi 10 augustus 2017 16:18

Titel: ALIENS IN OUR MIDST

<< Leonid Moroz has spent two decades trying to wrap his head around a mind-boggling idea: even as scientists start to look for alien life in other planets, there might already be aliens, with surprisingly different biology and brains, right here on Earth. Those aliens have hidden in plain sight for millennia. They have plenty to teach us about the nature of evolution, and what to expect when we finally discover life on other worlds ...>>


De moeite van het lezen méér dan waard!



https://aeon.co/essays/what-the-cten...f-intelligence

Het Oosten 10 augustus 2017 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8505698)
Geloof jij maar gerust verder je flutverhalen.
Het kan heus geen kwaad.

Geloven? Wie spreekt hier nu over.

Ik stel gewoon vast dat er een NASA-deskundige (en niet de eerste en de beste...) dingen poneert op basis van onderzoek die tot nu toe niet werden tegengesproken.

Misschien kun u dit eens doen. Ik vrees echter dat we dan moeten wachten op Godot.

Another Jack 10 augustus 2017 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 8505700)
Titel: ALIENS IN OUR MIDST

<< Leonid Moroz has spent two decades trying to wrap his head around a mind-boggling idea: even as scientists start to look for alien life in other planets, there might already be aliens, with surprisingly different biology and brains, right here on Earth. Those aliens have hidden in plain sight for millennia. They have plenty to teach us about the nature of evolution, and what to expect when we finally discover life on other worlds ...>>


De moeite van het lezen méér dan waard!



https://aeon.co/essays/what-the-cten...f-intelligence

Leuke fictie, voor de liefhebbers dan...

Another Jack 10 augustus 2017 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8505703)
Geloven? Wie spreekt hier nu over.

Ik stel.gewoon vas dat,er eenn NASA-deskundige (en niet de eerste en de beste...) dingen poneert op basis van onderzoek die tot nu toe niet werden tegengesproken.

Misschien kun u dit een doen. Ik vrees echter dat we dan moeten wachten op Godot.

Harriechristus wordt ook niet tegengesproken.

Het Oosten 10 augustus 2017 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8505705)
Harriechristus wordt ook niet tegengesproken.

O jawel.

Bovendien zijn de speculaties van HC -moesten die al non-fictie zijn- moeilijk te verifiëren. De ringen van Saturnus echter...

Another Jack 10 augustus 2017 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8505713)
O jawel.

Bovendien zijn de speculaties van HC -moesten die al non-fictie zijn- moeilijk te verifiëren. De ringen van Saturnus echter...

Weet jij veel...
Ben jij in staat aan bronnenonderzoek te doen op academisch niveau?

Het Oosten 10 augustus 2017 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8505715)
Weet jij veel...

Ik zou het wel willen weten. U blijkbaar niet. Het zij zo.

Another Jack 10 augustus 2017 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8505718)
Ik zou het wel willen weten. U blijkbaar niet. Het zij zo.

Jij wil niet weten, jij wil geloven.
Dat is een groot verschil.

Het Oosten 10 augustus 2017 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8505715)
Weet jij veel...

Ben jij in staat aan bronnenonderzoek te doen op academisch niveau?

Dat vraag ik me altijd af over u. Sinds de affaire Top secret clearence, uw blunder van formaat.

Another Jack 10 augustus 2017 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8505722)
Dat vraag ik me altijd af over u. Sinds de affaire Top secret clearence, uw blunder van formaat.

Na 15 minuten uitgeklaard.
Na onderzoek.

Het Oosten 10 augustus 2017 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8505719)
Jij wil niet weten, jij wil geloven.
Dat is een groot verschil.

Een ware vrij onderzoeker stelt zich vragen en wil weten. Weten over welke domeinen dan ook. Niets is taboe. En zo is dit voor mij: ik wil weten en geen enkel onderzoeksveld is taboe.

Een vermeende vrij onderzoeker onderzoekt eigenlijk niets. Hij oreert: 'dit kan niet en het is de moeite niet zijn tijd daar aan te verspillen'! En meestal hebben die mensen nog de pretentie zich 'liberaal' te noemen. Liberaal van verre dan, maar verre van liberaal.

Another Jack 10 augustus 2017 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8505734)
Een ware vrij onderzoeker stelt zich vragen en wil weten. Weten over welke domeinen ook. Niets is taboe. En zo is dit voor mij: ik wil weten en geen enkel onderzoeksveld is taboe.

Een vermeende vrij onderzoeker onderzoekt eigenlijk niets. Hij oreert: 'dit kan niet en het is de moeite niet zijn tijd daarvan te verspillen'! En meestal hebben die mensen nog de pretentie zich 'liberaal' te noemen. Liberaal van verre dan, maar verre van liberaal.

Een gelovige, die gelooft.

Het Oosten 10 augustus 2017 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8505737)
Een gelovige, die gelooft.

Een gelovige gelooft. Natuurlijk , anders was hij geen gelovige. Hij stelt zich geen vragen (meer). Zoals u doet. U bent een volbloed gelovige. Alleen, u beseft het niet.

Een vrij onderzoeker daarentegen onderzoekt en stelt zich vragen.

In casu: waarom is er geen enkele degelijke wetenschapper tot nu toe die de stelling van een andere degelijke wetenschapper goed onderuit heeft gehaald. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn.

Pandareus 10 augustus 2017 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8505697)
De opinie (inzicht bekomen op basis van wetenschappelijk onderzoek) van Dr. Bergrun is algemeen bekend. Er hoeft geen linkje bij. Diegene die zich echt interesseert voor deze materie heeft geen linkje nodig.

Vertel eens iets meer over dat wetenschappelijk onderzoek ? Validiteit ? Objectiviteit ? Peer-reviewed in welk wetenschappelijk tijdschrift ?

parcifal 10 augustus 2017 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8505697)
De opinie (inzicht bekomen op basis van wetenschappelijk onderzoek) van Dr. Bergrun is algemeen bekend. Er hoeft geen linkje bij

Ziehier de faling van de week. :lol:

Een zwakke poging tot een Argument from Authority waarbij de Authority dan nog eens zo lek als een mandje is ook.

Wie trapt daar in? :roll:

Het Oosten 10 augustus 2017 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8505724)
Na 15 minuten uitgeklaard.
Na onderzoek.

Neen, niet door onderzoek. Toen ik u met uw neus op de feiten drukte en uw loos gebabbel ontmaskerde.

Een raad: eerst onderzoeken en dan pas b(r)abbelen. En die raad is blijkbaar nodig. Want u bent nu wéér goed op weg om wat loos gebabbel te verkondigen.

Pandareus 10 augustus 2017 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8505744)
Een gelovige gelooft. Natuurlijk , anders was hij geen gelovige. Hij stelt zich geen vragen (meer). Zoals u doet. U bent een volbloed gelovige. Alleen, u beseft het niet.

Een vrij onderzoeker daarentegen onderzoekt en stelt zich vragen.

In casu: waarom is er geen enkele degelijke wetenschapper tot nu toe die de stelling van een andere degelijke wetenschapper goed onderuit heeft gehaald. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn.


De juiste vraag is : hoe kan men iets onderuithalen dat nooit een ernstige publicatie waard bleek ? Of heb jij weet van publicaties van zijn 'onderzoek' ?

Het Oosten 10 augustus 2017 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8505759)
De juiste vraag is : hoe kan men iets onderuithalen dat nooit een ernstige publicatie waard bleek ? Of heb jij weet van publicaties van zijn 'onderzoek' ?

Maar mens, de man heeft zijn bevindingen al jaren geleden uitgegeven in een boek. Een boek dus van een gerenommeerd wetenschapper. Daarom vind ik het dan ook zo eigenaardig dat geen enkele andere wetenschapper op dit domein hem van repliek heeft gediend. En dat de reden waarom ik die vraag stel.

Het Oosten 10 augustus 2017 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8505757)
Ziehier de faling van de week. :lol:

Een zwakke poging tot een Argument from Authority waarbij de Authority dan nog eens zo lek als een mandje is ook.

Wie trapt daar in? :roll:

U komt weer aandraven met een dooddoender en het gekende flutargument: het zogenaamd argument from authority. Dat is wat te gemakkelijk.

Neen, wat de nasa-deskundige poneert , is gebaseerd op jarenlange studie. Hij schudt dit niet zo maar eventjes uit zijn mouw.

De vraag is dan: waarom is de bevinding van de man nooit wetenschappelijk betwist? Of kordaat van tafel geveegd? D�*�*r gaat het over.

Pandareus 10 augustus 2017 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8505761)
Maar mens, de man heeft zijn bevindingen al jaren geleden uitgegeven in een boek. Een boek dus van een gerenommeerd wetenschapper. Daarom vind ik het dan ook zo eigenaardig dat geen enkele andere wetenschapper op dit domein hem van repliek heeft gediend. En dat de reden waarom ik die vraag stel.

Erich Von Däniken en David Icke publiceren ook hun eigen boeken.
Moesten hun theorieën en hun onderzoek correct zijn, dan zouden ze de normale weg bewandelen die elke onderzoeker volgt. Quod non.
Waarom doen ze dat niet ? Waarom doet Bergrun dat niet ? Gezien zijn opleiding kent hij nochtans de methodiek.

parcifal 10 augustus 2017 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8505761)
Maar mens, de man heeft zijn bevindingen al jaren geleden uitgegeven in een boek. Een boek dus van een gerenommeerd wetenschapper. Daarom vind ik het dan ook zo eigenaardig dat geen enkele andere wetenschapper op dit domein hem van repliek heeft gediend. En dat de reden waarom ik die vraag stel.

Moest hij een wetenschapper zijn EN een artikel geschreven hebben dat zou gepubliceerd zijn, dan was er repliek gekomen. Duidelijk.

Nu is hij een fantast die een commercieel boek geschreven heeft.

Met dat soort dingen moeten wetenschappers zich ,evident, niet bezighouden, er is ook nooit een wetenschappelijke repliek gekomen op De Harry Potter boeken.

https://www.thesun.co.uk/tech/404445...ngs-of-saturn/

Citaat:

In 1986, Bergrun wrote a book entitled Ringmakers of Saturn, which has now become very rare and is on sale for a minimum of £954 on Amazon - and a maximum of £6,017.01 for an immaculate copy.
QED.

Het Oosten 10 augustus 2017 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8505764)
Erich Von Däniken en David Icke publiceren ook hun eigen boeken.
Moesten hun theorieën en hun onderzoek correct zijn, dan zouden ze de normale weg bewandelen die elke onderzoeker volgt. Quod non.
Waarom doen ze dat niet ? Waarom doet Bergrun dat niet ? Gezien zijn opleiding kent hij nochtans de methodiek.

De meeste theorieën van Von Dāniken zijn wetenschappelijk heel moelijk te bevestigen en/of te ontkennen.

Bij de Saturnus-ringen ligt het anders. Hier zou men de bevindingen van Bergrun vlug onderuit kunnen halen door keiharde wetenschappelijk bevindingen over het ontstaan van die ringen. Waarom gebeurt dit dan niet?

Het Oosten 10 augustus 2017 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8505766)
Moest hij een wetenschapper zijn EN een artikel geschreven hebben dat zou gepubliceerd zijn, dan was er repliek gekomen. Duidelijk.

Nu is hij een fantast die een commercieel boek geschreven heeft.

Met dat soort dingen moeten wetenschappers zich ,evident, niet bezighouden, er is ook nooit een wetenschappelijke repliek gekomen op De Harry Potter boeken.

https://www.thesun.co.uk/tech/404445...ngs-of-saturn/



QED.

Bergrun is een alom gerespecteerd en zeer degelijke wetenschapper. Voor het geld moet hij het zeker niet doen. Lees zijn boek eerst eens en kom dan terug om zinnig te discussiëren .

Pandareus 10 augustus 2017 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8505774)
De meeste theorieën van Von Dāniken zijn wetenschappelijk heel moelijk te bevestigen en/of te ontkennen.

Dat is meestal zo met zuivere fantasie nietwaar ?
Heeft Von Däniken ooit iets kunnen bewijzen ?
Heeft hij ooit een peer-reviewde publicatie kunnen bekomen ?
Citaat:

Bij de Saturnus-ringen ligt het anders. Hier zou men de bevindingen van Bergrun vlug onderuit kunnen halen door keiharde wetenschappelijk bevindingen over het ontstaan van die ringen. Waarom gebeurt dit dan niet?
Begin bij het begin... Als Bergrun zijn 'onderzoek' bevindingen opleverde, wist hij wat hij daarmee aanmoest om publicatie te bekomen. Voor zover ik weet is hem dat nooit gelukt, heeft hij dus nooit iemand kunnen overtuigen.

Er valt dus helemaal niets onderuit te halen, omdat er niets is.
Wetenschappers gaan zich niet bezig houden met zelf gepubliceerde boeken van fantasten te weerleggen.
Net zoals geen enkele prof economie zich gaat bezighouden met de theorie van Tandem die geld tevoorschijn tovert vanuit zijn excel files.

Pandareus 10 augustus 2017 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8505775)
Bergrun is een alom gerespecteerd en zeer degelijke wetenschapper. Voor het geld moet hij het zeker niet doen. Lees zijn boek eerst eens en kom dan terug om zinnig te discussiëren .

Tiens... was jij degene niet die daarnet claimde niet met arguments from authority te goochelen ?

Another Jack 10 augustus 2017 18:14

Straks krijgen we het verhaal van de holle aarde nog op ons bord.
Gelachen dat ik toen heb....

Hoe heette die kerel weer?

Het Oosten 10 augustus 2017 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8505786)
Tiens... was jij degene niet die daarnet claimde niet met arguments from authority te goochelen ?

Ja,maar dan wel in de zin dat het niet zo is dat omdat iemand qua kennis een autoriteit is in een bepaald domein, dat we alles moeten aanvaarden wat de persoon poneert over zijn specialiteit. Omgekeerd moeten we ook niet automatisch alles verwerpen omdat hij een man van kennis is op een bepaald vlak

Een wetenschapper die jarenlang de Saturnusringen heeft bestudeerd en die beetje bij beetje tot het besluit is gekomen dat we kennen, kan niet zo maar weggezet worden met het non-argument dat zijn besluit een 'bevinding is van een fantast'. Men zou hem minstens het voordeel moeten geven van de twijfel.

Maar laten we de man zelf aan het woord. Dan kan iedereen zijn conclusie voor zijn eigsen trekken. De man is al op jaren in dit filmpje (er bestaan nog andere filmpjes) maar hij is nog zeer lucied.

https://m.youtube.com/watch?v=2WwKR1O5nCc

En hiermee sluit ik deze vraag af want het voornaamste is gezegd voor wat dit aspect betreft.

Het Oosten 10 augustus 2017 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8505790)
Straks krijgen we het verhaal van de holle aarde nog op ons bord.
Gelachen dat ik toen heb....

Hoe heette die kerel weer?

Of de aarde hol is, weet ik niet. En of het verslag van admiraal Byrd authentiek is, weet ik evenmin. Maar daar wil ik ooit wel eens nader onderzoek naar doen. Zoals het een vrij onderzoeker past. En vervolgens kunnen we misschien uitmaken of het een kwakkelverhaal is of niet. Want u weet het: we mogen niets uitsluiten.

Pandareus 10 augustus 2017 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8505790)
Straks krijgen we het verhaal van de holle aarde nog op ons bord.
Gelachen dat ik toen heb....

Hoe heette die kerel weer?

Barrowman.

Ook leuk : de Dyson sphere. :silly:

Pandareus 10 augustus 2017 19:46

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8505805)
Ja,maar dan wel in de zin dat het niet zo is dat omdat iemand qua kennis een autoriteit is in een bepaald domein, dat we alles moeten aanvaarden wat de persoon poneert over zijn specialiteit. Omgekeerd moeten we ook niet automatisch alles verwerpen omdat hij een man van kennis is op een bepaald vlak

Hij valt gewoon net als iedereen onder dezelfde normen voor wat betreft wetenschappelijk onderzoek. Niet meer, niet min.
Ik wacht met belangstelling op de referenties naar publicaties in wetenschappelijke tijdschriften, peer-reviewed.
Kan toch geen probleem zijn voor iemand die volgens jou dan toch een autoriteit is in dat domein ?
Citaat:

Een wetenschapper die jarenlang de Saturnusringen heeft bestudeerd en die beetje bij beetje tot het besluit is gekomen dat we kennen, kan niet zo maar weggezet worden met het non-argument dat zijn besluit een 'bevinding is van een fantast'. Men zou hem minstens het voordeel moeten geven van de twijfel.
Sorry, maar die bewering is echt van de pot gerukt.
Op deze manier wil ik met jou een stevige discussie aangaan hierover in café Den Engel, met een bolleke Koninck in de hand. Maar serieus is het niet...

Citaat:

Maar laten we de man zelf aan het woord. Dan kan iedereen zijn conclusie voor zijn eigsen trekken. De man is al op jaren in dit filmpje (er bestaan nog andere filmpjes) maar hij is nog zeer lucied.

https://m.youtube.com/watch?v=2WwKR1O5nCc
Nobody cares... Die man mag vertellen wat hij wil, hij leeft in een vrije wereld.
Citaat:

En hiermee sluit ik deze vraag af want het voornaamste is gezegd voor wat dit aspect betreft.
Kost dat nu écht zo veel moeite om toe te geven dat je gewoon wat aan het zeveren was ? ;-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be