Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

420yeahbaby 19 februari 2009 19:45

Jup, dat is het enige dat mensen in een oogwenk kan veranderen.
Ikzelf ben ook drastisch veranderd door psychedelics, maar doe het nu zonder.
Ze hebben de weg vrijgemaakt en nu kan ik met een nieuw pak inzicht het leven tegemoet.
Het is mooi geweest, maar ik distantieer meer ervan. Het is ook belangrijk de berg op eigen houtje te beklimmen, geeft je meer zelfvoldoening.

En neen hoor Akufen, leken wel orbs buiten onze atmosfeer. Indien het buiten onze atmosfeer bevond, waren ze gigantisch groot. De details ken ik niet, maar ik weet wel dat Mexico THE PLACE is voor UFO sightings.

Ik ben sterk gelover, en ik heb ook mijn redenen.
Moge tijd ons disclosure brengen :)

Akufen 19 februari 2009 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 3987872)
En neen hoor Akufen, leken wel orbs buiten onze atmosfeer. Indien het buiten onze atmosfeer bevond, waren ze gigantisch groot. De details ken ik niet, maar ik weet wel dat Mexico THE PLACE is voor UFO sightings.

Ik herhaalde maar wat ik als excuus op die waarnemingen heb opgevangen. Die trouwens geregeld de kop opsteken.

Iemand heeft met een telelens deze foto genomen van "iets" waar die orbs af kwamen.


slegie 19 februari 2009 22:34

Citaat:

De mogelijkheid dat er elders een planeet bestaat die volgens onze normen levensvatbaar is, is zeer reëel, zelfs plausibel. De kans dat zich daar ook effectief leven heeft ontwikkeld is mathematisch gezien al veel kleiner. Als er daar al leven bestaat, is de kans dat het zich heeft ontwikkeld zoals op onze planeet miniem. Dat dat eventuele leven dan nog 'intelligent' zou zijn is bijna onbestaande. Dat is gewoon mathematisch zo, zij het niet onmogelijk.

Dat het leven niet enkel op aarde voorkomt is zo goed als een feit.
Dat er nog ander intelligent leven in het heelal voorkomt is ook een feit.
We zien ons graag als een uniek ontwerp, als de enige intelligente levensvorm (alhoewel we de enige intelligente levensvorm zijn die zo dom is om haar eigen levensgebied en soort genoten kapot te maken)
in het heelal.
statistisch gezien is er enorm veel leven in het heelal maar we denken alleen te zijn omdat we in onze achtertuin nog niet veel gevonden hebben al zijn we nog niet in staat om ons eigen zonnestelsel te onderzoeken. laat staan dat we al conclusies kunnen trekken over andere zonnestelsels of melkwegstelsels


Citaat:

Bovendien: �*ls er zo'n planeet bestaat en �*ls daar intelligent leven is dat zich dan ook nog eens zou bezig houden met intergalactische reizen, dan is de afstand die ze af te leggen hebben tot aan Roswell bijzonder groot. Die afstand is dan zo groot dat we het niet eens kunnen bevatten, de tijd die ze nodig zouden hebben om die afstand af te leggen, is onoverbrugbaar volgens onze logica. Als het hen al zou lukken, is het wel bijzonder stom en onnozel dat ze dan na al die lichtjaren onderweg te zijn, neerstorten en dan nog in een onooglijk stadje als Roswell.

intergalactische reizen is bijzonder moeilijk om te overbruggen denk ik. de grote afstanden tarten elke logica in ons om tot een conclusie te komen dat het heelal doorkruisen mogelijk is.
maar als we denken naar menselijke maatstaven zal dit ook zo enorm onlogisch zijn maar wie zegt dat andere intelligente levensvormen aan dezelfde gebreken gebonden zijn als ons?
Om langdurig in de ruimte te moeten reizen zal de mens een schip moeten ontwikkelen dat voldoet aan zwaartekracht, genoeg water en zuurstof en voedsel en energie heeft. maar niet iedere levensvorm moet per definitie zuurstof hebben of zwaartekracht enz.

Verder weten we al heel veel van de fysica maar niettemin weten we nog niet alles. We hebben onze natuurwetten maar ook deze wetten zijn niet onomstotelijk.
Natuurlijk lijkt het allemaal veel of SF series of films als ik zou zeggen dat er misschien nog andere manieren bestaan om de afstanden tussen de sterren te doorkruisen maar feit is dat we gewoonweg misschien nog veel verassingen kunnen vinden in de ruimte. we worden regelmatig verrast door nieuwtjes uit het heelal die sommige natuurwetten met de voeten vegen dus waarom ook niet de wet die zegt dat we niet sneller als het licht kunnen reizen?






Citaat:

Ik geloof er dus niet in.
geloven in aliens is een individuele keuze. als je mij vraagt of er aliens nu tussen ons wonen zeg ik neen, maar of er aliens al ooit de aarde en de mensheid hebben bezocht zeg ik waarschijnlijk en of er ergens aliens zijn in het heelal zeg ik heel zeker





Citaat:

Ik denk dat niet persoonlijk van mezelf (hoewel ik een relatief hoog IQ heb volgens onnozele testjes), maar ik ben er wel van overtuigd dat de mens het (voorlopige) summum is van intelligent leven.
misschien omdat we zo ontworpen zijn door de goden?

Citaat:

Er is namelijk iets bijzonders vreemd aan de mens: het is niet alleen een zeer intelligent zoogdier dat bewust is van zichzelf en zich kan aanpassen aan zijn omgeving door bijvoorbeeld gratification delay - wat eigenlijk een vorm van 'zelftemmen' is -. De mens past ook meer dan welk ander dier zijn omgeving aan aan zijn eigen behoeftes. Dat is erg indrukwekkend, want daarmee temmen we niet alleen onszelf maar ook de rest van de natuur. Bovendien bouwt de mens aan een alternatief systeem voor de natuur en dat noemen we cultuur: het manipuleren van de natuur voor eigen behoeftes.
doch slaagt de mens er niet in om in harmonie te leven met de natuur wat uiteindelijk kan leiden tot zelfvernietiging en dat is minstens even indrukwekkend maar tevens ook het domste wat geen enkel dier zal doen en dat is zijn eigen leefwereld om zeep helpen

Citaat:

Maar het strafste aan de mens vind ik toch wel het feit dat hij zich niet alleen bewust is van zichzelf en anderen rondom hem of van de natuur en de omgeving waarin hij leeft. De mens is zich bewust van het gehele universum (ook al kan hij daar de omvang niet van vatten).
wie zegt dat wij de enige diersoort zijn die bewustzijn heeft van zichzelf en anderen rondom hem en zijn omgeving? of van het universum?

het is niet dat dieren in onze ogen primitief lijken of dom dat ze daarom niet bepaalde eigenschappen van bewustzijn kunnen hebben.


Citaat:

Hij is met andere woorden het punt waarop de natuur (en het hele universum dus) bewust wordt van zichzelf. Met andere woorden: de mens ìs het bewustzijn van de natuur. Straffe koffie...

Volgens mij is er zo maar één bewustzijn.
volgens jou is er zo maar 1 bewustzijn omdat je onmogelijk alles kunt weten en hiermee ook niet in staat bent om de waarheid te kennen.
volgens jou oogpunt bestaat er maar 1 bewustzijn maar dit is zover jou ooghoek en scherpte rijken want wat je niet ziet of kent kun je niet weten. en het zijn die onbekendes in het universum die elke theorie of wet kunnen omverwerpen

420yeahbaby 19 februari 2009 23:19

Wat als er een planeet is, hoogontwikkeld.
Ze maken wezens via genetische manipulatie dat tot hier geraken in een reis van 100+ jaar?
Wat als zij wezens kunnen maken die honderden jaren oud kunnen worden?

Als je zo hoogontwikkeld bent, kan je dna toch een duwtje in de rug geven?
Wij de mens gebruiken dna manipulatie in het voordeel van oorlog, super soldiers.
Wat als anderen het voor anderen doeleinden gebruiken en daarom verder als ons geraken?
Just a thought, no logic in it at all :d

Shadowke 19 februari 2009 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 3988292)
Wat als er een planeet is, hoogontwikkeld.
Ze maken wezens via genetische manipulatie dat tot hier geraken in een reis van 100+ jaar?
Wat als zij wezens kunnen maken die honderden jaren oud kunnen worden?

Als je zo hoogontwikkeld bent, kan je dna toch een duwtje in de rug geven?
Wij de mens gebruiken dna manipulatie in het voordeel van oorlog, super soldiers.
Wat als anderen het voor anderen doeleinden gebruiken en daarom verder als ons geraken?
Just a thought, no logic in it at all :d

men kan ook motoren ontwikkelen die zorgen dat de verplaatsing van bij hun tot hier minder lang duurt.
deze mogelijkheid kan zeker.

420yeahbaby 19 februari 2009 23:44

Er is toch zo iemand, die moest zo'n spaceship onderzoeken van de Amerikaanse overheid.
Ze hebben dien tette jarenlang uitgemaakt voor gek, tot hij aan de leugendetector ging. Toen werd duidelijk dat de test positief was!

Er wordt ons minder getoond dan er werkelijk is. Inclusief met technologie. God weet wat speelt zich niet allemaal af aan de achterkant van de maan he. Die zien we nooit, dus daar kan vanalles zijn.

Tzelfde met die landschappen op mars... wie het betwijfelt: bekijk dit filmpje eens.

http://www.youtube.com/watch?v=qcR7VX-FwDY

Johnny Blaze 20 februari 2009 02:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 3988357)
Er is toch zo iemand, die moest zo'n spaceship onderzoeken van de Amerikaanse overheid.
Ze hebben dien tette jarenlang uitgemaakt voor gek, tot hij aan de leugendetector ging. Toen werd duidelijk dat de test positief was!

Er wordt ons minder getoond dan er werkelijk is. Inclusief met technologie. God weet wat speelt zich niet allemaal af aan de achterkant van de maan he. Die zien we nooit, dus daar kan vanalles zijn.

Tzelfde met die landschappen op mars... wie het betwijfelt: bekijk dit filmpje eens.

http://www.youtube.com/watch?v=qcR7VX-FwDY


Proficiat. Die kerel heeft net jpeg artifacts ondekt. Als het origineel nu een RAW of zo was, ok, maar het origineel (dat trouwens ook niet zo Hi-res is) is een jpeg.



Kijk he, ik ben er ook van overtuigd dat er veel meer leven is in het heelal dan, hoe moet ik het zeggen, algemeen aangenomen. Het zou me niet verbazen moesten we zelfs nog leven vinden in ons zonnestelsel (er zijn enkele interessante ijzige manen die wel eens iets onder hun ijslaagje kunnen verborgen houden voor ons). Zelfs het idee dat er zich 'aliens' onder ons bevinden (waarom niet, voor hetzelfde geld zien ze eruit als gij en ik) vind ik niet belachelijk. Maar het zijn kerels zoals die in de video, die het makkelijk maken voor 'non-believers' om de nest in het belachelijke te trekken.

420yeahbaby 20 februari 2009 02:34

Misschien staat dat er al duizenden jaren he.... Van toen er nog water was.
Maar euh, wat zijn dat dan? jpeg artifacts?
Het is dan niet vals, maar.... ???mz

Johnny Blaze 20 februari 2009 02:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 3988526)
Misschien staat dat er al duizenden jaren he.... Van toen er nog water was.
Maar euh, wat zijn dat dan? jpeg artifacts?
Het is dan niet vals, maar.... ???mz

jpeg artifacts:
Citaat:

JPEG artifacts are the result of an aggressive data compression scheme that discards some image data. This is known as "lossy" data compression. Several types of artifacts can appear which are discernible and objectionable to the user. These can include noise around edges, blurring, a smeared appearance, color distortion, and/or checkerboard-like blocking in busy regions.
http://graphicssoft.about.com/od/glo...gartifacts.htm

420yeahbaby 20 februari 2009 15:47

Thanks for clearing up man :)
Maar dat maakt mars niet minder interessant he...
Dusja, op zich is die foto geen hoax, maar oogbedrog.

Wat niet wegneemt dat er boeiende lectuur rond Mars bestaat. Volgens mij is er daar veel meer dan we te horen krijgen.
Ik ben de naam van twee wetenschappers (die ooit voor nasa werkte) vergeten... Vanaf ik ze terugvind, deel ik hier hun verhaal.

Zo zouden er pyramide vormige "gebouwen/stenen" zijn, in dezelfde opstelling van de pyramides van gizeh in Egypte. Freaky shit in ieder geval.

Asshen Sukar 20 februari 2009 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 3989170)
Thanks for clearing up man :)
Maar dat maakt mars niet minder interessant he...
Dusja, op zich is die foto geen hoax, maar oogbedrog.

Wat niet wegneemt dat er boeiende lectuur rond Mars bestaat. Volgens mij is er daar veel meer dan we te horen krijgen.
Ik ben de naam van twee wetenschappers (die ooit voor nasa werkte) vergeten... Vanaf ik ze terugvind, deel ik hier hun verhaal.

Zo zouden er pyramide vormige "gebouwen/stenen" zijn, in dezelfde opstelling van de pyramides van gizeh in Egypte. Freaky shit in ieder geval.

Dat waren onscherpe foto's met een detail van ongeveer 10 vierkante meter die vanuit een vreemde hoek waren opgenemen.

Achteraf zijn er betere opnames van dezelfde locatie gemaakt in hoger detail vanuit verschilende hoeken waarop niet meet dan wat rotsen en heuvels stonden.

Een aantal freaks hebben dan met dat materiaal zitten spelen en hun eigen hype gemaakt door wat foto's te bewerken en films te maken.

Met wat zoekwerk vind je alles wel terug op de site van NASA

420yeahbaby 21 februari 2009 00:59

omtrent dit ondewerp is NASA geen bron he ;)

Akufen 23 februari 2009 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 3990158)
omtrent dit ondewerp is NASA geen bron he ;)

Buah pas op, op veel van hun video's zijn rare dingen te zien, hier nog zo een:

NASA STS-114
http://www.youtube.com/watch?v=8RtP3...eature=related

Insdeath 23 februari 2009 22:06

Man man ik ga deze thread zeker nog een tijdje blijven volgen.

Het is - eerlijk toegegeven - de meest hilarische op heel dit forum! En daarvoor wil ik al degenen die ertoe bijgedragen hebben bedanken :D

Ok, ik heb zonet ook nog even de film Independence Day bekeken. kwestie van een beetje in de sfeer te blijven :p

Maar nu even serieus.

Mensen geloven maar al te graag in UFO's.

Maar denk je nu even in; op heel deze planeet waren er miljoenen jaren enkel maar microscopische organismen, eencelligen en dergelijke. Daaruit zijn dan - hoe het komt, only God knows - dieren en uiteindelijk mensen ontstaan.

Ik geloof dat er leven is buiten deze planeet, maar als er is, dan is het ZEKER niet op de manier waarop mensen het graag beschrijven en/of geloven.

Als er leven is buiten deze planeet, dan kan het vanalles zijn. Maar ik acht het zeer, zeer onwaarschijnlijk dat er wezens bestaan die in onze realiteit bestaan. En als die bestaan, zullen ze wel niet zo ontwikkeld zijn dat ze zelf dingen gaan maken.

En dan nog, waarvan zouden ze leven? Zuurstof? Wie zal het zeggen?

Wanneer gaan de mensen nu eindelijk eens beseffen dat "realiteit" en "leven" een van de meeste relatieve begrippen is dat er bestaan? Buitenaards leven, als het er is, is iets dat wij mensen niet kunnen vatten met onze hersenen.

Ik acht de kans dat er buitenaardse wezens bestaan die:
1) Een fysieke vorm hebben
2) Zich kunnen voortbewegen
3) zich kunnen vootbewegen sneller dan het licht
4) Zich voorplanten
5) Kunnen communiceren
6) Zelfs dingen kunnen maken (UFO's bvb)
ZEER onwaarschijnlijk.

Maar goed, carry on met jullie comments. Ik vind het altijd heel interessant (en meestal ook heel hilarisch) om jullie bronnen te bekijken. Sorry als het wat grof klinkt, maar ik kan er niks aan doen. het is en blijft voor mij een zeer grappig onderwerp (een beetje als horrorfilms, waar je je soms doodlacht met de monsters :D)

[EDIT]: I coulnd't care less als er écht Aliens zouden bestaan. Zolang ze ons maar niet aanvallen. En als ze ons ooit zouden aanvallen, who cares? Ofwel verslaan we ze en is het gedaan, ofwel verslaan ze ons. Zolang z�*j niks doen, kunnen wij ook niks doen, right? Ik vind het trouwens vreemd dat er nog nooit een UFO - of zelfs alleen maar restanten - er van teruggevonden zijn.
Of wat zou je dan doen? Een radio-en televisiestation opzetten die tot in de ruimte reikt, met daarop de boodschap "peace be upon you, welcome to earth" op 'repeat' zetten?

Akufen 23 februari 2009 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Insdeath (Bericht 3993561)
Maar denk je nu even in; op heel deze planeet waren er miljoenen jaren enkel maar microscopische organismen, eencelligen en dergelijke. Daaruit zijn dan - hoe het komt, only God knows - dieren en uiteindelijk mensen ontstaan.

Ik geloof dat er leven is buiten deze planeet, maar als er is, dan is het ZEKER niet op de manier waarop mensen het graag beschrijven en/of geloven.

U baseert dit op wat precies?

Citaat:

Wanneer gaan de mensen nu eindelijk eens beseffen dat "realiteit" en "leven" een van de meeste relatieve begrippen is dat er bestaan? Buitenaards leven, als het er is, is iets dat wij mensen niet kunnen vatten met onze hersenen.
Wat is dat nu voor onzin? Ja er zal leven zijn wat we niet kunnen bevatten. En nee het zal niet enkel leven zijn dat we niet kunnen bevatten. Kijk naar de diversiteit hier, koppel de eigenschappen van de dieren hier aan de omstandigheden waarin ze leven en u kan al een beeld beginnen scheppen van hoe dit er op andere planeten kán uitzien onder compleet andere omstandigheden.

Het leven is naar alle waarschijnlijkheid zo alomtegenwoordig en divers dat je met eender welke constructie waarmee je op de proppen komt waarschijnlijk nooit ver van een realiteit af zit.

kiko 23 februari 2009 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Insdeath (Bericht 3993561)
Als er leven is buiten deze planeet, dan kan het vanalles zijn. Maar ik acht het zeer, zeer onwaarschijnlijk dat er wezens bestaan die in onze realiteit bestaan.

Dat begrijp ik niet.

"Onze realiteit" bestaat - wellicht - uit vele, vele miljarden planeten. De kans dat de Aarde als enige leven bevat, is bijgevolg één op vele miljarden.

(Simplistische versie van de Drake-vergelijking, ik weet het, maar toch...).

eti1777 23 februari 2009 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Insdeath (Bericht 3993561)
Wanneer gaan de mensen nu eindelijk eens beseffen dat "realiteit" en "leven" een van de meeste relatieve begrippen is dat er bestaan? Buitenaards leven, als het er is, is iets dat wij mensen niet kunnen vatten met onze hersenen.

Ik acht de kans dat er buitenaardse wezens bestaan die:
1) Een fysieke vorm hebben
2) Zich kunnen voortbewegen
3) zich kunnen vootbewegen sneller dan het licht
4) Zich voorplanten
5) Kunnen communiceren
6) Zelfs dingen kunnen maken (UFO's bvb)
ZEER onwaarschijnlijk.

Dus onze hersenen kunnen buitenaards leven niet vatten, maar toch net genoeg om het zeer onwaarschijnlijk te kunnen achten?
Wat vindt u van de panspermia theorie?

Insdeath 24 februari 2009 00:18

Ok ik heb het blijkbaar niet goed verwoord, mijn excuses daarvoor.

Ik wil zeggen; ik zie het niet als onmogelijk dat er buitenaards leven bestaat (micro-organismen, of zelfs geanvanceerder dan dat), maar dat zij sneller kunnen gaan dan het licht, en dat ze zelf dingen kunnen maken acht ik niet echt zeer waarschijnlijk.

Maar er zijn behalve 'onze' realiteit ook de dingen die we niet kunnen vatten. En dat heeft niets met geloof of geloofsovertuiging te maken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen
Het leven is naar alle waarschijnlijkheid zo alomtegenwoordig en divers dat je met eender welke constructie waarmee je op de proppen komt waarschijnlijk nooit ver van een realiteit af zit.

Daar ben ik het wel mee eens. Maar groene mannetjes die vliegende schotels besturen lijken me toch meer inbeelding dan iets anders.

Insdeath 24 februari 2009 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen
U baseert dit op wat precies?

Waarom moet iets waar je in gelooft ergens op gebaseerd zijn, behalve je gezond verstand?

UFO's en vooral Aliens worden door het allergrootste deel van de mensen (in elk geval toch in de Westerse wereld) als complete onzin beschouwd.

Voornamelijk omdat er nog geen onweerlegbaar bewijs bestaat dat ze wel degelijk bestaan. Ok, er zijn dingen die als onverklaarbaar kunnen beschouwd waren, maar 500 jaar geleden waren er ook een heleboel dingen die men nog niet kon verklaren. En zeg me niet dat we tegenwoordig al alles weten wat fenomenen en dergelijke betreft.

Het valt me eerlijk gezegd wel op dat mensen die in Aliens geloven, (in elk geval toch op dit forum) ook juist diezelfden zijn die geloven dat er een NWO bestaat, de WTC-torens door explosieven werden neergehaald en wat nog allemaal...

Ik heb zo de indruk dat je hier dan een beetje een verdeling hebt in 2 kampen: de naïevelingen en de sceptici (of nog: believers en non-believers). Naïevelingen die geloven alles wat overtuigende mensen zeggen, sceptici niet.

Nee dank u hoor. Ik was een tijdje geleden ook zo'n naïeveling. Net door al hetgeen jullie believers op dit forum gepost hebben, hebben jullie me er van overtuigd dat dit echt wel de verkeerde kant opgaat.

Ok, ik ben niet tevreden met de hele wereld zoals hij de dag van vandaag is (oorlog, terrorisme, leugens, corruptie, globalisering, onderdrukking en wat nog meer...), maar de naïveteit die ik in het believerskamp terugvind lijkt me alles behalve een goed alternatief.

Daar er tegenwoordig geen echte religie meer aanwezig is (mensen geloven niet meer in een almachtige God en dergelijke), gaat men het elders zoeken. En conspiracy theorists Maken getig gebruik van die groep mensen. Als ze overtuigend genoeg zijn, slagen ze er in genoeg mensen achter zich te scharen en een soort eigen 'geloof' te creëren. Vaak roepen ze op tot rechtvaardigheid, of om de waarheid te achterhalen. En daar geef ik ze volkomen gelijk in.
Maar jammer genoeg geloven conspiracy theorists in veel meer dan dat alleen. In het begin zijn ze vaak van goeder trouw en willen ze enkel maar een betere wereld (ne dat juich ik ten volle toe), maar op den duur kent hun fantasie geen grenzen, gaan ze veel te radicaal gaan denken, en slepen ze alle believers mee in hun geloof die ondertussen al veel te absurd voor woorden is en bijna geen grenzen meer kent.

Maar ik weet dat mijn woorden niet serieus genomen worden. Niet door believers. En ik wil niet onbeleefd klinken, maar ik roep jullie op om niet zomaar alles te geloven wat men je tracht wijs te maken.

Ooit de uitspraak gehoord "volg je eigen hart, niet dat van anderen"?

Akufen 24 februari 2009 00:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Insdeath (Bericht 3993812)
Daar ben ik het wel mee eens. Maar groene mannetjes die vliegende schotels besturen lijken me toch meer inbeelding dan iets anders.

U plaatst een reductio ad absurdum en voegt er dan aan toe dat het weinig waarschijnlijk is. Zéér verhelderend. Als we naar de essentie van uw argument gaan, zonder in het absurde te treden, zegt u infeite "ik vind het niet realistisch dat er andere planeten zijn met leven dat in die mate geevolueerd is dat het rondvliegt". Logisch dat u zoiets in het absurde moet trekken, anders blijft het bij een geloof dat nergens op gebaseerd is en zelfs totaal onrealistisch.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Insdeath (Bericht 3993814)
Waarom moet iets waar je in gelooft ergens op gebaseerd zijn, behalve je gezond verstand?

Gezond verstand is een term die niets wil zeggen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Insdeath (Bericht 3993814)
Nee dank u hoor. Ik was een tijdje geleden ook zo'n naïeveling. Net door al hetgeen jullie believers op dit forum gepost hebben, hebben jullie me er van overtuigd dat dit echt wel de verkeerde kant opgaat.

Daar lach ik eens goe mee.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Insdeath (Bericht 3993814)
Ok, ik ben niet tevreden met de hele wereld zoals hij de dag van vandaag is (oorlog, terrorisme, leugens, corruptie, globalisering, onderdrukking en wat nog meer...), maar de naïveteit die ik in het believerskamp terugvind lijkt me alles behalve een goed alternatief.

U hebt geen flauw benul wat "de believers" denken of geloven. Uw uitspraak is maw hol. Het feit dat u de term "believer" gebruikt, zegt trouwens meer over u, dan degenen die u er mee aanspreekt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be