Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

GandalftheGrey 3 januari 2014 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6958345)
Ook Darwinisme is een hypothese, het spijt me dat ik u dat moet herinneren.:-)
.

't Is maar wat je onder hypothese/theorie begrijpt.

http://www.evolutietheorie.ugent.be/node/37

100% zekerheid is er nooit. Wel een praktisch niet te ontkennen waarschijnlijkheid die aan de zekerheid grenst.

Dit is tot nu toe de enige theorie die de biologische werkelijkheid die wij kunnen waarnemen het meest precies beschrijft en voorspelt.
Iets anders is er niet. Hiermee moeten we het doen.
Als mettertijd andere hypotheses zouden kunnen worden aangetoond met de wetenschappelijke methode, dan pas kunnen ook die het stadium van theorie toegekend worden.
Er zijn, momenteel, nog geen falsificaties aangegeven die de basisidee van evolutie door natuurlijke selectie ondermijnen. Integendeel, met de moderne wetenschap wordt de theorie vooral bevestigd en bekrachtigd.

Sonny Crockett 3 januari 2014 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6958351)
Begin al eens met te vertellen wat je begrijpt onder " evolutietheorie " ? Met je eigen woorden en zo beknopt mogelijk.

Waarom zou ik dat in mijn eigen woorden moeten doen?
Maakt dat een verschil? ...

Mag ik dan ook stellen, als u niet met eigen woorden kan uitleggen, hoe de voortplanting van de mens geschied, dat de mens zich niet kan voortplanten?


Nu ja ...

De volutietheorie, gaat heel eenvoudig, uit van één centraal idee: "Alle soorten van leven op deze aarde zijn door een langzame evolutie uit een gemeenschappelijk voorouderorganisme ontstaan".

[Dit gepaard gaande met wat is gekend als zijnde natuurlijke selectie

bron.

GandalftheGrey 3 januari 2014 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6958345)
Er is eigenlijk maar één ding waar je " zeker " van kan zijn, en dat is is dat je van niets zeker kunt zijn.;-)
Een vraagstuk zoals Aliens & UFO's bvb, wees daar voor te beginnen al maar niet te zeker over. Ik denk dat we nog voor verassingen gaan komen staan de volgende jaren.

Trouwens : http://www.evolutietheorie.ugent.be/node/748

Nuchterheid van geest & kriticiteit tov eigen visie is een voorwaarde voor eerlijke en betrouwbare wetenschap.

Sonny Crockett 3 januari 2014 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NoMoreAtAll (Bericht 6958393)
Vreemde reactie, om bewijzen vragen is vreemd?


Da's pas vreemd!

U heeft mijn reactie duidelijk niet begrepen.
Past natuurlijk perfect, bij het type mens dat. de evolutietheorie naast zich neerlegd

parcifal 3 januari 2014 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey (Bericht 6958392)
Trouwens : http://www.evolutietheorie.ugent.be/node/748

Nuchterheid van geest & kriticiteit tov eigen visie is een voorwaarde voor eerlijke en betrouwbare wetenschap.

Inderdaad, dit stukje uit de pagina waarvan 'meneer' citeert, heeft hij blijkbaar nog altijd niet in het minst begrepen...
Ik moet de eerste post van hem nog tegenkomen waarin hij daar niet tegen zondigt.

Citaat:

Van wetenschappers kan je verwachten dat ze kritisch staan tegenover beweringen die op weinig of geen empirische bewijzen steunen. Als iemand iets beweert dat in strijd is met alle bestaande natuurwetten is het raadzaam voorbehoud te maken. Alle claims moeten onderzocht worden, maar onwaarschijnlijke uitspraken mogen, moeten in vraag gesteld worden. En als er geen bewijs komt, mag onzin ook als onzin aan de kaak worden gesteld. Uitzonderlijke beweringen vergen uitzonderlijk betrouwbare bewijsvoering.

Darwin was iemand met een nuchtere geest. “Je volgt dus niet blindelings aanwijzingen (van jezelf of van anderen). Je dient je geest ongebonden te houden om zo iedere hypothese, hoe lief je die ook is, opzij te kunnen zetten zodra de feiten op het tegenovergestelde wijzen.
Citaat:

Terwijl Wallace, zijn collega en mede-evolutionist van het eerste uur, op latere leeftijd spiritist werd, financierde Darwin het werk van sceptici. Darwin stond sceptisch tegen het paranormale, maar pakte daar, gezien zijn aard en karakter, niet echt mee uit. In 1876 had een jonge zoöloog, Edwin Lankesterm, een zogenaamd medium ontmaskerd en als charlatan voor de rechter gesleept. Darwin schreef Lankester om hem te feliciteren en schonk hem een niet onaanzienlijke som geld om de gerechtskosten te betalen. Net zo min Darwin geloofde niet in waarzeggerij. Hij gaf ooit een envelop met een bankbiljet aan een waarzegster die moest raden welk biljet het was. Als ze dat kon, was de omslag van haar. Dat kon ze niet, iets wat Darwin achteraf met enig leedvermaak vertelde.

Darwin bleef kritisch denken, over zijn eigen beweringen en over die van anderen. In een brief uit 1850 schrijft hij aan een vriend: “Je hebt het over Homeopathie; wat een onderwerp is dat me nog kwader maakt dan Helderziendheid; helderziendheid overstijgt het geloof op zo een manier dat je gewone verstandelijke vermogens er niet meer toe doen, maar in de Homeopathie spelen gezond verstand & gewone waarneming een rol & deze moeten over boord gezet worden willen de oneindig kleine hoeveelheden wat voor effect dan ook hebben. Hoe juist is de opmerking die ik gisteren las bij Quetelet met betrekking tot het bewijs voor geneeskrachtige processen, namelijk dat niemand in geval van ziekte weet wat het simpele resultaat is van niets te doen, als een standaard waarnaar Homeopathie & al dat soort zaken beoordeeld moeten worden. ...

Darwin was er de man niet naar te geloven in het bestaan van onzichtbare krachten of sprookjesachtige fenomenen. Hij stond met de twee voeten op de grond en gebruikte zijn gezond verstand. Dat begint met te beseffen dat ons waarnemingsvermogen beperkt en feilbaar is en dat je objectieve gegevens voorzichtig moet hanteren.

Another Jack 3 januari 2014 10:51

Ooit al eens van Universiteit Gent gehoord, meneer?

Sonny Crockett 3 januari 2014 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6958402)
Ooit al eens van Universiteit Gent gehoord, meneer?

Wat vraag jij nu?
Straks gaat hij je vragen, om te bewijzen dat die universiteit wel echt bestaat ...

GandalftheGrey 3 januari 2014 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NoMoreAtAll (Bericht 6958393)
Vreemde reactie, om bewijzen vragen is vreemd?


Da's pas vreemd!

Om bewijzen vragen is absoluut niet vreemd.
Het is alleen vreemd om ze hier te vragen.
Ga es naar een universiteitsbibliotheek.
Of raadpleeg ernstige sites die evolutietheorie behandelen.

http://www.evolutietheorie.ugent.be
http://evolution.berkeley.edu/evolibrary/home.php

Yog Sothoth 3 januari 2014 11:05

Niet reageren op de zoveelste reincarnatie van dat miserabel stuk ongedierte, hij zal spoedig weer verdwenen zijn. Ik vraag me af wat die denkt te bereiken door hier altijd opnieuw zijn bullshit te komen uitbraken, wetende dat het toch verwijderd wordt.

Sonny Crockett 3 januari 2014 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 6958410)
Niet reageren op de zoveelste reincarnatie van dat miserabel stuk ongedierte, hij zal spoedig weer verdwenen zijn. Ik vraag me af wat die denkt te bereiken door hier altijd opnieuw zijn bullshit te komen uitbraken, wetende dat het toch verwijderd wordt.

En dit gaat over?
[Ik lees hier heel wat onzin; ... van meer dan één iemand]

Yog Sothoth 3 januari 2014 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett (Bericht 6958416)
En dit gaat over?
[Ik lees hier heel wat onzin; ... van meer dan één iemand]

NoMoreAtAll, de honderdduizendste kloon van Pindar

Sonny Crockett 3 januari 2014 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NoMoreAtAll (Bericht 6958426)
De reactie wordt vreemder en vreemder en vreemder.....

Wat natuurlijk een wanhoopspoging is.

Eerst is het raar om bewijzen te vragen en daarna is het opeens niet raar bewijzen te vragen maar niet hier,

Beste, dat heet je plaatjes verzetten!

U snapt het niet!

Iemand vragen naar bewijs, om te staven dat de zon schijnt, dat is raar.
Iemand vragen naar bewijs, om te staven dat de evolutietheorie wetenschappelijk onderbouwd is; en dat dit perfect aantoonbaar is, dat is raar.
Iemand vragen naar bewijs, om te staven dat wij afkomstig zijn aliens, dat is helemaal niet raar.

GandalftheGrey 3 januari 2014 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NoMoreAtAll (Bericht 6958426)
De reactie wordt vreemder en vreemder en vreemder.....

Wat natuurlijk een wanhoopspoging is.

Eerst is het raar om bewijzen te vragen en daarna is het opeens niet raar bewijzen te vragen maar niet hier,

Beste, dat heet je plaatjes verzetten!

Mijn nochtans eenvoudige punt is dat mocht u werkelijk geïnteresseerd zijn in evolutietheorie en de bewijzen daarvoor, u dit zelf met gemak kan terugvinden in voorgenoemde bronnen, univbib, ...
Doet u even moeite. En kom dan terug met uw argumenten die eventueel tegen evolutietheorie pleiten. Dan hebben we beiden tenminste dezelfde basis voor een discussie.

Trouwens, dit heeft allemaal weinig te maken met de topic ...

GandalftheGrey 3 januari 2014 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NoMoreAtAll (Bericht 6958426)
De reactie wordt vreemder en vreemder en vreemder.....

Wat natuurlijk een wanhoopspoging is.

Eerst is het raar om bewijzen te vragen en daarna is het opeens niet raar bewijzen te vragen maar niet hier,

Beste, dat heet je plaatjes verzetten!

http://lmgtfy.com/?q=evolutietheorie

Peche 3 januari 2014 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6957629)
Bron ?:-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NoMoreAtAll (Bericht 6957968)
sommigen wel ja, zo is er bv de 'mantisse' heel erg groot en de vorm van een sprinkhaan. Maar het IS een alien

dus ja.

Awel, bidsprinkhanen, ... leunt er heel dichtbij.
Een bron en waarom ik op insecten uitkom is mij meer vreemd dan U meneer.
Maar superinsecten lijken ergens in andere realiteit niet ver van de deze aanwezig te zijn.
Are they gonna eat me???

Peche 3 januari 2014 12:03

De aliens OP de aarde zijn een illusie. Een geplaatst beeld.
Denkt U echt dat aliens hier gaan toestormen met superschepen en ons allemaal in shocktoestand gaan stellen?
Neen!
De bewustwording en samensmelting van zulke culturen gebeurt heel subtiel.
En die bewustwording stroomt NU de wereld in.
It's in our mind.
The up there is within us.

De waarheid is niet daarbuiten of op een forum, de waarheid zit in U.
Dus stopt met de grootste afleiding ter aarde mee te volgen en naar boven te kijken, maar kijk in het diepste van Uzelf.
en deel de wereld wat ge ziet, you'll see... you are not alone.
A freak for life :)

GandalftheGrey 3 januari 2014 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NoMoreAtAll (Bericht 6958470)
Jeetje wat een niveau!


zeg eens eerlijk. Waarom geloof je in de evoluteleer?

Ben oprecht benieuwd

Dat5 je iets in 'Google' kan pleuren vind ik echt heel knap! ;)

Ik 'geloof' in evolutietheorie zoals ik 'geloof' dat achter de wolken de zon schijnt. En dat de aarde rond de zon draait. En de maan rond de aarde.
Maw er zijn net zo'n onweerlegbare argumenten voor het principe van evolutie.
Ik ga hier echt geen uren moeite doen met het overtypen van wetenschappelijke teksten enkel en alleen omdat je blijkbaar te lui bent om zelf een en ander uit te pluizen. Uit ervaring weet ik dat dit verloren moeite is.

Doe zelf es moeite en lees eerst es iets over evolutietheorie. En dan gaan we lekker verder tetteren.

Veel gevoel voor humor lijk je ook al niet te hebben.

peter1962 3 januari 2014 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth (Bericht 6958422)
NoMoreAtAll, de honderdduizendste kloon van Pindar

Ja, het is een hardnekkig kereltje, die pindar.

GandalftheGrey 3 januari 2014 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NoMoreAtAll (Bericht 6958466)
wel, het heeft zeer veel te maken met de topic


Maar wat je hierboven schrijft is natuurlijk allemaal kul, je kan iemand niet verwijzen naar een bieb. En dan nog wat, boeken zijn mooi, ik heb er zelf velen maar wat ik wil is echte bewijzen zien. Die zijn er niet en jij kan me blijkbaar niks tonen wat dus zeer veelzegend is.

Zoals gezegd is het een hoax opgezet door de Lunar Society.

Daar verander je geen ene moer aan.

Het enige wat je het kan doen is het weigeren te GELOVEN,

zoals de hele 'wetenschap' niks meer of minder is dan een religie!


btw van een satanische orde!

Ik zou pas echt respect hebben voor een dergelijke bewering - niet dat ik ze dan ook maar voor 1 moment zou ondersteunen - mocht u zich alle medische expertise resoluut ontzeggen op basis van deze overtuiging.

parcifal 3 januari 2014 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6958500)
Ja, het is een hardnekkig kereltje, die pindar.

T'is een krankzinnig ventje op een vervelende manier.
Zelfs een schurftige hond leert nadat hij een paar keer weggejaagd is, dat hij ergens niet welkom is, Pindar zit nog ver onder het niveau van schurftige hond, hij is hier al minstens 200 keer buitengewerkt en blijft keffend en zeikend terug binnenkruipen.

Pindar, misschien toch eens overwegen om een doos valium en slaappillen in te nemen samen met een fles whiskey? Dat verlost u en ons van dat eeuwige gezanik en maakt een betere wereld voor iedereen.

Doen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be