Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Brussel vreest Vlaamse onafhankelijkheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247318)

Witte Kaproen 21 februari 2019 13:20

Brussel vreest Vlaamse onafhankelijkheid
 
De Brusselaars beginnen te beseffen

dat ze na de Vlaamse onafhankelijkheid de broeksriem geweldig zullen moeten aanhalen ,als ze het zonder de Vlaamse transfers zullen moeten doen.
Ze hebben dan ook een ultiem charmeoffensief ingezet tov de Vlamingen ,wiens taal ze steeds geminacht hebben .

Na de bevlieging van burgemeester Close

“Ik wil Vlaanderen weer met zijn hoofdstad verzoenen”

https://www.hln.be/de-krant/brussels...enen~a6b9f379/



komen nu ook de Belgicisten van Groen met nieuwe loze beloften

"Groen wil in elke Brusselse gemeente naast de bestaande Nederlandstalige en Franstalige scholen ook een tweetalige school inrichten. Dat zegt fractieleider in het Brussels parlement Bruno De Lille. "


https://www.knack.be/nieuws/belgie/g...l-1432309.html




Helaas voor hen ,trappen wij niet meer in de val van die loze beloften .


"Too little too late" zouden ze in de VS zeggen .

Als na 189 jaar de Vlamingen nog steeds niet altijd en overal in hun eigen hoofdstad in hun taal terecht kunnen,zal dit ook niet na 200 jaar gebeuren .


De Vlaamse onafhankelijkheid zonder Wallo-Brux is niet meer tegen te houden en Brussel zal pas terug bij Vlaanderen mogen aansluiten ,nadat Brussel terug Nederlandstalig is geworden .

Niet eerder ,en loze beloften veranderen daar niets aan .

Witte Kaproen 21 februari 2019 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8943644)
De Brusselaars beginnen te beseffen

dat ze na de Vlaamse onafhankelijkheid de broeksriem geweldig zullen moeten aanhalen ,als ze het zonder de Vlaamse transfers zullen moeten doen.
Ze hebben dan ook een ultiem charmeoffensief ingezet tov de Vlamingen ,wiens taal ze steeds geminacht hebben .

Na de bevlieging van burgemeester Close

“Ik wil Vlaanderen weer met zijn hoofdstad verzoenen”

https://www.hln.be/de-krant/brussels...enen~a6b9f379/



komen nu ook de Belgicisten van Groen met nieuwe loze beloften

"Groen wil in elke Brusselse gemeente naast de bestaande Nederlandstalige en Franstalige scholen ook een tweetalige school inrichten. Dat zegt fractieleider in het Brussels parlement Bruno De Lille. "


https://www.knack.be/nieuws/belgie/g...l-1432309.html




Helaas voor hen ,trappen wij niet meer in de val van die loze beloften .


"Too little too late" zouden ze in de VS zeggen .

Als na 189 jaar de Vlamingen nog steeds niet altijd en overal in hun eigen hoofdstad in hun taal terecht kunnen,zal dit ook niet na 200 jaar gebeuren .


De Vlaamse onafhankelijkheid zonder Wallo-Brux is niet meer tegen te houden en Brussel zal pas terug bij Vlaanderen mogen aansluiten ,nadat Brussel terug Nederlandstalig is geworden .

Niet eerder ,en loze beloften veranderen daar niets aan .

Zelfs de lezers van HLN kijken er dwars door heen :-)


"
Chris Devlaeminck

Als Vlaming zie ik Brussel al lang niet meer als onze hoofdstad. De gewesten Brussel en Wallonië zijn voor mij het buitenland.
20/02/2019 12u50
Christophe Spildooren

En dat doe je om te beginnen door 2 Vlaamse autostrades om te vormen naar 2 vaks weg. Ja hoor, We geloven je... verkiezingsjaar dus alles wat poliziekers nu vertellen zijn nog grotere leugens dan normaal.
20/02/2019 09u40
Joan Lute

Dat kan alleen als Vlamingen ook welkom zijn als ze er hun eigen taal mogen spreken want nu ben je als Nederlandstalige compleet verloren en hulpeloos in Brussel omdat men je niet wil of kan helpen in het Nederlands.
20/02/2019 07u54
maurice snelders

En dat in een verkiezingsjaar... Als dat niet toevallig is..
01/02/2019 11u06
Monique Mestdagh

Dat Close eens zelf perfect Nederlands leert spreken. En zoal altijd : Als de vos de passie preekt, boer let op uw ganzen.
01/02/2019 10u49

ann van der linden

Wie zegt dat de Vlamingen Brussel nog willen?
01/02/2019 10u23
Philippe Vander Haeghen

Probeer eens een pint in het Vlaams te bestellen... Mr Close zijn Nederlands is ook niet echt om fier op te zijn.
01/02/2019 10u18
Patrick De backer

yeah right, ze hebben het geld van Vlaanderen nodig, want voro de rest ben je als vlaming in brussel een paria
01/02/2019 10u17
Maurice Keukelaers

Brussel is al lang niet meer de hoofdstad van Vlaanderen en zal dat nooit worden. En wat het taalonderwijs betreft, hij kan beter opteren voor leraars arabisch.
01/02/2019 10u04
Guido van driel

Die gelooft zijn eigen onzin. Hij zal geld nodig hebben zeker. Vlaanderen heeft Brussel echt niet nodig.


https://www.hln.be/de-krant/brussels...f379/#comments

fred vanhove 21 februari 2019 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8943754)
Zelfs de lezers van HLN kijken er dwars door heen :-)


"
Chris Devlaeminck

Als Vlaming zie ik Brussel al lang niet meer als onze hoofdstad. De gewesten Brussel en Wallonië zijn voor mij het buitenland.
20/02/2019 12u50
Christophe Spildooren

En dat doe je om te beginnen door 2 Vlaamse autostrades om te vormen naar 2 vaks weg. Ja hoor, We geloven je... verkiezingsjaar dus alles wat poliziekers nu vertellen zijn nog grotere leugens dan normaal.
20/02/2019 09u40
Joan Lute

Dat kan alleen als Vlamingen ook welkom zijn als ze er hun eigen taal mogen spreken want nu ben je als Nederlandstalige compleet verloren en hulpeloos in Brussel omdat men je niet wil of kan helpen in het Nederlands.
20/02/2019 07u54
maurice snelders

En dat in een verkiezingsjaar... Als dat niet toevallig is..
01/02/2019 11u06
Monique Mestdagh

Dat Close eens zelf perfect Nederlands leert spreken. En zoal altijd : Als de vos de passie preekt, boer let op uw ganzen.
01/02/2019 10u49

ann van der linden

Wie zegt dat de Vlamingen Brussel nog willen?
01/02/2019 10u23
Philippe Vander Haeghen

Probeer eens een pint in het Vlaams te bestellen... Mr Close zijn Nederlands is ook niet echt om fier op te zijn.
01/02/2019 10u18
Patrick De backer

yeah right, ze hebben het geld van Vlaanderen nodig, want voro de rest ben je als vlaming in brussel een paria
01/02/2019 10u17
Maurice Keukelaers

Brussel is al lang niet meer de hoofdstad van Vlaanderen en zal dat nooit worden. En wat het taalonderwijs betreft, hij kan beter opteren voor leraars arabisch.
01/02/2019 10u04
Guido van driel

Die gelooft zijn eigen onzin. Hij zal geld nodig hebben zeker. Vlaanderen heeft Brussel echt niet nodig.


https://www.hln.be/de-krant/brussels...f379/#comments

Nog kleine 100 dagen. Liggen de plannen al klaar ? Of wordt het een harde scheiding ?

Witte Kaproen 21 februari 2019 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8943766)
Nog kleine 100 dagen. Liggen de plannen al klaar ? Of wordt het een harde scheiding ?

Het zal gewoon van zelf gebeuren ,

nadat het voor iedereen duidelijk zal zijn geworden dat er geen federale regering meer kan gevormd worden na de volgende verkiezing.



Philippe/Filip zal nog wel eens met zijn vuist op tafel slaan,

zoals zijn vader,

maar het zal niet meer mogen baten.

Pandareus 21 februari 2019 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8943770)
Het zal gewoon van zelf gebeuren ,

nadat het voor iedereen duidelijk zal zijn geworden dat er geen federale regering meer kan gevormd worden na de volgende verkiezing.



Philippe/Filip zal nog wel eens met zijn vuist op tafel slaan,

zoals zijn vader,

maar het zal niet meer mogen baten.


Witte Kaproen 21 februari 2019 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8943934)

Ook een "megafacepalm" zal de Vlaamse onafhankelijkheid

niet meer kunnen tegenhouden,Panda :-)

Universalia 21 februari 2019 20:26

Citaat:

“People shouldn’t be afraid of their government, the government should be afraid of its people.”

pajoske 21 februari 2019 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8944060)
Ook een "megafacepalm" zal de Vlaamse onafhankelijkheid

niet meer kunnen tegenhouden,Panda :-)

Citaat:


Hasselt en Maastricht willen front tegen Brussel* en Den Haag


'Willen we een economische groei van 9 procent niet laten liggen, dan moeten we in de Euregio meer samenwerken.” Dat zegt de Maastrichtse burgemeester Annemarie Penn-Te Strake (65). Nog dit jaar gaan Maastricht, Hasselt, Heerlen Luik en Aken dan ook samen aan tafel zitten. Over mobiliteit, cultuur, de aanpak van drugslabo’s…“Die kans wil niemand laten liggen.”
bron: HBVL vandaag.

* en Antwerpen.

PS in Hasselt is een NV-A`er burgemeester.

Een voorbode van hetgeen ik voorspel: onafhankelijk Vlaanderen = einde Vlaanderen. Limburg zal zich nog meer gaan richten en aansluiten bij de euregio.

Xenophon 21 februari 2019 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8944253)
bron: HBVL vandaag.

* en Antwerpen.

PS in Hasselt is een NV-A`er burgemeester.

Een voorbode van hetgeen ik voorspel: onafhankelijk Vlaanderen = einde Vlaanderen. Limburg zal zich nog meer gaan richten en aansluiten bij de euregio.

Zal Vlaanderen dan een soort onbewoond niemandsland worden?
Ik weet niet goed wat ik me bij uw rampscenario-voorspelling moet voorstellen.

Witte Kaproen 21 februari 2019 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8944253)
bron: HBVL vandaag.

* en Antwerpen.

PS in Hasselt is een NV-A`er burgemeester.

Een voorbode van hetgeen ik voorspel: onafhankelijk Vlaanderen = einde Vlaanderen. Limburg zal zich nog meer gaan richten en aansluiten bij de euregio.

Daarom dat de hoofdstad van Limburg

een N-VA er als burgemeester heeft zeker :-)

pajoske 21 februari 2019 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8944270)
Daarom dat de hoofdstad van Limburg

een N-VA er als burgemeester heeft zeker :-)

Die blijkbaar inziet dat er voor zijn stad meer heil uit het oosten te verwachten is. Dan vanuit de( NV-)Antwerpen.

^_^ 21 februari 2019 22:52

Tja... Brussel... nooit echt een belangrijke stad geweest voor Vlaanderen. Wel een provinciestad. Maar nooit boven z'n zowat historische ~ 70.000 Vlamingen uitgegroeid, ondanks dat klein miljoen inwijkelingen.

Maar is Brussel een verloren zaak? Wat taal betreft, heb ik zo af en toe een buitenlandse collega die zich compleet en totaal engageerd om Nederlands te leren, en die slagen dan ook in.

Wat voor mij een probleem is, is dat dat ontvlaamste Brussel via eender welke weg dan ook, enkel en alleen kan eindigen als 'hellhole'. Close beseft dat ook, maar dat is niet de juiste figuur. Probleem is dat in Brussel er de laatste decenia geen enkele 'juiste figuur' is geweest. Zit er nog bekwaam volk in Brussel, na zovele jaren van verfransing?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8944284)
Die blijkbaar inziet dat er voor zijn stad meer heil uit het oosten te verwachten is. Dan vanuit de( NV-)Antwerpen.

En dus compleet niks uit het zuidwesten ( = Brussel ).

Pandareus 21 februari 2019 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8944258)
Zal Vlaanderen dan een soort onbewoond niemandsland worden?
Ik weet niet goed wat ik me bij uw rampscenario-voorspelling moet voorstellen.

Geen zorgen maken : al die zeik van Maria de landbouwster gaat (zoals traditioneel is) niet door. De verkiezingscampagne is op 26 mei voorbij zodat iedereen terug kan overgaan tot de orde van de dag.

In 2024 kan men dan nog eens gedurende 6 maand hysterisch doen, en het confederalisme terug bovenhalen.

Jan van den Berghe 21 februari 2019 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8944284)
Die blijkbaar inziet dat er voor zijn stad meer heil uit het oosten te verwachten is. Dan vanuit de( NV-)Antwerpen.

Is dat zo? Ik lees nochtans alleen een uitspraak van de burgemeester van... Maastricht.

Henri1 22 februari 2019 07:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8943644)
De Brusselaars beginnen te beseffen

dat ze na de Vlaamse onafhankelijkheid de broeksriem geweldig zullen moeten aanhalen ,als ze het zonder de Vlaamse transfers zullen moeten doen.
Ze hebben dan ook een ultiem charmeoffensief ingezet tov de Vlamingen ,wiens taal ze steeds geminacht hebben .

Na de bevlieging van burgemeester Close

“Ik wil Vlaanderen weer met zijn hoofdstad verzoenen”

https://www.hln.be/de-krant/brussels...enen~a6b9f379/



komen nu ook de Belgicisten van Groen met nieuwe loze beloften

"Groen wil in elke Brusselse gemeente naast de bestaande Nederlandstalige en Franstalige scholen ook een tweetalige school inrichten. Dat zegt fractieleider in het Brussels parlement Bruno De Lille. "


https://www.knack.be/nieuws/belgie/g...l-1432309.html




Helaas voor hen ,trappen wij niet meer in de val van die loze beloften .


"Too little too late" zouden ze in de VS zeggen .

Als na 189 jaar de Vlamingen nog steeds niet altijd en overal in hun eigen hoofdstad in hun taal terecht kunnen,zal dit ook niet na 200 jaar gebeuren .


De Vlaamse onafhankelijkheid zonder Wallo-Brux is niet meer tegen te houden en Brussel zal pas terug bij Vlaanderen mogen aansluiten ,nadat Brussel terug Nederlandstalig is geworden .

Niet eerder ,en loze beloften veranderen daar niets aan .

U hebt gelijk.
Ik was vandaag in BXL en daar liggen ze daar erg wakker van.

Henri1 22 februari 2019 07:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8944258)
Zal Vlaanderen dan een soort onbewoond niemandsland worden?
Ik weet niet goed wat ik me bij uw rampscenario-voorspelling moet voorstellen.

BXL zit safe, ongeveer 100 meter boven de zeespiegel op dit moment.

Grote delen van een onafhankelijk vlaanderen zullen Noordzee worden.
De toekomst is dat het zal dus gaan behoren tot de territoriale wateren van België/Belgique.

fred vanhove 22 februari 2019 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8944467)
BXL zit safe, ongeveer 100 meter boven de zeespiegel op dit moment.

Grote delen van een onafhankelijk vlaanderen zullen Noordzee worden.
De toekomst is dat het zal dus gaan behoren tot de territoriale wateren van België/Belgique.

:lol:

Witte Kaproen 22 februari 2019 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8944467)
BXL zit safe, ongeveer 100 meter boven de zeespiegel op dit moment.

Grote delen van een onafhankelijk vlaanderen zullen Noordzee worden.
De toekomst is dat het zal dus gaan behoren tot de territoriale wateren van België/Belgique.

Het zal U waarschijnlijk teleurstellen ,

maar volgens de laatste metingen is het zee peil eerder aan het dalen

ipv te stijgen.:-)

"Wat te denken van al het water dat opgehoopt ligt achter de dammen? Wetenschappers ontdekten in 2008 dat het zeeniveau als gevolg van deze opslag met 0,55 millimeter per jaar daalde :-P over de laatste halve eeuw. "

ttps://www.nemokennislink.nl/publicaties/voorspellen-van-de-zeespiegelstijging/

Witte Kaproen 22 februari 2019 08:47

Ook ex-Groen boegbeeld Lucas Van der Talen ziet de verdere verfransing met lede ogen aan.


" Luckas Vander Taelen vindt dat Vlamingen niet op hun lauweren mogen rusten in de communautaire strijd. Dat zegt hij in A La Carte naar aanleiding van de niet-benoeming van vier Franstalige burgemeesters in de Brusselse randgemeenten. Hij haalt ook uit naar Franstalige media als Le Soir die hun journalistieke neutraliteit laten varen als het over Franstaligen in de rand gaat.

“Ze noemen de beslissing van Homans pesterijen terwijl ze zich de vraag zouden moeten stellen hoe het komt dat zij, als Franstaligen, dit land niet democratisch willen beleven.” Dat geldt trouwens ook voor Brussel. "Ik ben dat zo beu als Franstaligen zeggen : 'Excusez moi, je ne parle pas le Flamand'. In ziekenhuizen bijvoorbeeld. Het gaat dan om hoogopgeleide artsen. Dat is toch onzin.”

ttps://www.bruzz.be/videoreeks/woensdag-20-februari-2019/video-vander-taelen-taalstrijd-nog-niet-gestreden?fbclid=IwAR3_jQsoPlZwgUSUWz_CtLE9wunG-K85nc4yu0XgdsD8ymuEsS5T7tmIgyQ

Hoofdstraat 22 februari 2019 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8944467)
BXL zit safe, ongeveer 100 meter boven de zeespiegel op dit moment.

Grote delen van een onafhankelijk vlaanderen zullen Noordzee worden.
De toekomst is dat het zal dus gaan behoren tot de territoriale wateren van België/Belgique.

Millennials :roll:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be