Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Werkt justitie enkel zo ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254899)

Deko 24 augustus 2020 01:04

Werkt justitie enkel zo ?
 
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200823_97060354

Ik maar denken dat je uitgelachen wordt door de politie als je het slachtoffer bent van een diefstal met geweld, verkrachting, bedreiging en zo meer terwijl je een aangifte doet.

Niet van dit alles. Je zet het gewoon op Twitter. Politiediensten schieten in actie, burgervaders worden wakker en leggen verklaringen af. Alle registers worden opengetrokken.

Iedereen gelijk ? Laat me niet lachen.

Johan Daelemans 24 augustus 2020 07:42

Welk probleem wil je eigenlijk aankaarten?

Xenophon 24 augustus 2020 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 9428644)
Welk probleem wil je eigenlijk aankaarten?

Dit:

Citaat:

Volgens Van Ranst zei de man dat hij de viroloog zou ‘kapotmaken omdat ik een linkse rat was’.
Het probleem is, wanneer?

Want van iemand die zich van u verwijderd kan je moeilijk stellen dat hij u kapotmaakt.

Xenophon 24 augustus 2020 11:23

Uit dezelfde link:

Citaat:

We hebben nog geen contact gehad met mijnheer Van Ranst, hij heeft nog geen klacht ingediend en dat is ook niet nodig bij dit soort feiten. We zullen later contact met hem opnemen zodat hij zijn verhaal kan doen.’
- lol -
Het onderzoek wordt opgestart, we zullen later wel eens contact opnemen met het zelfbenoemde slachtoffer van een moordaanslag...

En ook:
Citaat:

Dit soort gedrag is weerzinwekkend en mogen we nooit aanvaarden.
Je zou denken dat de politie in haar officiële hoedanigheid zich ietwat gereserveerder opstelt tegenover Van Ranst.

Johan Daelemans 24 augustus 2020 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9428857)
Dit:



Het probleem is, wanneer?

Want van iemand die zich van u verwijderd kan je moeilijk stellen dat hij u kapotmaakt.

Zegt de betekenis 'iemand bedreigen' u iets?
Ik ben niet van de slimsten maar volgens mij heeft dat wat te maken met wat je zegt over iets wat je later gaat doen. Dat 'verwijderen' lijkt me dan ook evident.

Johan Daelemans 24 augustus 2020 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9428875)
Je zou denken dat de politie in haar officiële hoedanigheid zich ietwat gereserveerder opstelt tegenover Van Ranst.

Ik snap uw link naar Van Ranst niet.
We hebben hier een individu die een Hitler groet brengt en bedreigingen uit naar een burger. Wil je nu de indruk wekken dat zo'n gedrag best door de beugel kan van zodra je denkt dat je iemand tegen het lijf loopt met andere politieke ideeën ?

De schoofzak 24 augustus 2020 13:17

Die sukkelaar (sukkelaar, want zo dom als 't achterste van een varken) zal geroosterd worden. Daar mag je van op aan.

Johan Daelemans 24 augustus 2020 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9428988)
Die sukkelaar (sukkelaar, want zo dom als 't achterste van een varken) zal geroosterd worden. Daar mag je van op aan.

Bron? Of gewoon uw eigen wens?

Rudy 24 augustus 2020 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deko (Bericht 9428571)
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200823_97060354

Ik maar denken dat je uitgelachen wordt door de politie als je het slachtoffer bent van een diefstal met geweld, verkrachting, bedreiging en zo meer terwijl je een aangifte doet.

Niet van dit alles. Je zet het gewoon op Twitter. Politiediensten schieten in actie, burgervaders worden wakker en leggen verklaringen af. Alle registers worden opengetrokken.

Iedereen gelijk ? Laat me niet lachen.

Stel je voor dat je geen viroloog bent en toevallig geen Van Ranst heet.
Zou er dan ook een onderzoek worden ingezet.
Die man gaat binnenkort nog genieten van politiebescherming.
Op ons kosten.

Deko 25 augustus 2020 01:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9429566)
Stel je voor dat je geen viroloog bent en toevallig geen Van Ranst heet.
Zou er dan ook een onderzoek worden ingezet.

En daar gaat het net bij mij om.

Dus neen, mijns inziens zal er dan geen haan om kraaien, zeker de politie niet. En wordt er niet over gepraat in Terzake en Het Journaal.

Trouwens, als iemand op mij afstapt en roept dat hij mij zal kapot maken. Dan kunnen er drie dingen gebeuren:
1. Ik ga lopen.
2. Ik vecht terug.
3. Ik bevries.

Wat ik niet zal doen, is een filmpje maken van het geheel.

En als ik een ober wil wenken, dan gaat ook mijn rechterarm de hoogte in. De ene mens met slechte bedoelingen maakt er een filmpje van, pakt dit ene screenshot eruit waar het lijkt alsof ik een bepaalde groet breng... en hup...
Manipulatie is zo makkelijk met de huidige technologie. Waarmee ik niet zeg dat deze man die groet niet bracht.

Hypochonder 25 augustus 2020 06:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 9428972)
Ik snap uw link naar Van Ranst niet.
We hebben hier een individu die een Hitler groet brengt en bedreigingen uit naar een burger. Wil je nu de indruk wekken dat zo'n gedrag best door de beugel kan van zodra je denkt dat je iemand tegen het lijf loopt met andere politieke ideeën ?

Had Van Ranst zich zoals andere, serieuze wetenschappers neutraal opgesteld zonder alle vijf minuten zijn overtuigingen van de daken te schreeuwen en politieke tegenstanders zwart te maken dan was er geen sprake van dergelijke problemen.

Hypochonder 25 augustus 2020 06:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9429566)
Stel je voor dat je geen viroloog bent en toevallig geen Van Ranst heet.
Zou er dan ook een onderzoek worden ingezet.

Maar uiteraard niet. Serieuze wetenschappers gaan dergelijke zaken ook niet op sociale media posten, het zijn enkel ziekelijke aandachtshoeren die zoiets doen.

reservespeler 25 augustus 2020 06:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deko (Bericht 9428571)
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200823_97060354

Ik maar denken dat je uitgelachen wordt door de politie als je het slachtoffer bent van een diefstal met geweld, verkrachting, bedreiging en zo meer terwijl je een aangifte doet.

Niet van dit alles. Je zet het gewoon op Twitter. Politiediensten schieten in actie, burgervaders worden wakker en leggen verklaringen af. Alle registers worden opengetrokken.

Iedereen gelijk ? Laat me niet lachen.

Bedreigingen kunnen nu niet toen niet eigenlijk kunnen die nooit.
Bedreigingen tolereren kan leiden tot de echte daad.

Veel politici moeten dat regelmatig ondergaan, bij de politie wordt daar nooit mee gelachen.
Niet bij van Ranst, niet bij Bart De Wever, niet bij ...

reservespeler 25 augustus 2020 06:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9429566)
Stel je voor dat je geen viroloog bent en toevallig geen Van Ranst heet.
Zou er dan ook een onderzoek worden ingezet.
Die man gaat binnenkort nog genieten van politiebescherming.
Op ons kosten.

Die bescherming heeft ie al.

De schoofzak 25 augustus 2020 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9428988)
Die sukkelaar (sukkelaar, want zo dom als 't achterste van een varken) zal geroosterd worden. Daar mag je van op aan.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 9429505)
Bron? Of gewoon uw eigen wens?

Denk je dat er ergens een "bron" is die zich aan dezelfde voorspelling waagt, en meer "betrouwbaar" is dan een klein forummerke?

Zijn mijn bewoordingen niet duidelijk wat betreft mijn eigen wens hierin?

Ik zal het even scherp stellen:
die man is opgefokt door iets (berichten ...) of iemand (partij ...) en doet dan zo'n onbezonnen uitspraak.
Je mag nooit een ernstige bedreiging tolereren, maar je moet toch 't een en 't ander in zijn context stellen.

De schoofzak 25 augustus 2020 06:53

De Ranzige mag zijn mening hebben, en ze zelfs uitdragen.

Maar hij doet dat nogal provocatief. En dan zijn er genoeg spreekwoorden om de situatie te schetsen: hoge bomen vangen veel wind; wie kaatst moet de bal verwachten; ...

Johan Daelemans 25 augustus 2020 07:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9429633)
De Ranzige mag zijn mening hebben, en ze zelfs uitdragen.Maar hij doet dat nogal provocatief. En dan zijn er genoeg spreekwoorden om de situatie te schetsen: hoge bomen vangen veel wind; wie kaatst moet de bal verwachten; ...

Provocatief? Echt? Niet veel van gemerkt. Post eens een voorbeeld van wat jij provocatief noemt. Best mogelijk dat ik je dan gelijk geef.

En ook juist, wie de bal kaatst mag de bal verwachtten.
Maar, mogelijk laat mijn verstand me in de steek en kan je me hiermee helpen. Wanneer was het weer juist dat Van Ranst mensen met de dood heeft bedreigt terwijl hij de Hitler groet bracht? Bal kaatsen en terug verwachten weet je nog?

Johan Daelemans 25 augustus 2020 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9429615)
het zijn enkel ziekelijke aandachtshoeren die zoiets doen.

Dat zo'n filmpje van een 'rechtse' in de media verschijnt raakt u precies nogal fel.
Het is nochtans gewoon de realiteit.

Lukkas 25 augustus 2020 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 9429644)
Dat zo'n filmpje van een 'rechtse' in de media verschijnt raakt u precies nogal fel.
Het is nochtans gewoon de realiteit.

Ik zou er niet van verschieten dat Stalinist Van Ranst heel de boel in scene heeft gezet. Het lijkt alsof zijn 'bedreiger' poseert voor de foto. Waarom is het gezicht van deze 'bedreiger' niet onherkenbaar gemaakt, zoals steeds wordt gedaan bij een verdachte (bijvoorbeeld zijn mocro vrienden)? Dit stinkt naar opgezet spel.

alice 25 augustus 2020 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9429613)
Had Van Ranst zich zoals andere, serieuze wetenschappers neutraal opgesteld zonder alle vijf minuten zijn overtuigingen van de daken te schreeuwen en politieke tegenstanders zwart te maken dan was er geen sprake van dergelijke problemen.

Ik heb die man nooit iets horen zeggen over zijn politieke overtuigingen! Nochtans vaak gekeken..en dat die man bedreigd wordt kan natuurlijk niet, dat daar op wordt ingegrepen is gewoon terecht, wat is me dit nu?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be