Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Round Up (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238474)

Thomas- 27 april 2017 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8437718)
heb je daar nu ook de oppervlakten bij waarover het gaat tussen particulieren-professionelen ?
dan is die stelling van Dadeemelee over de regel van drie en de gemiddelde Belg wsl ook ineens bewezen.

Maar dat is nu net het punt, de vraag of de glyfosaat middelen veilig zijn bij gebruik volgens de voorschriften. Uw dagelijkse/wekelijke/maandelijkse dosis glyfosaat via verkeerdelijk gebruik van regeltje van drie in eigen tuin kan je perfect vermijden, maar uw dagelijkse dosis die je via de producten in je koelkast en berging binnen krijgt niet. Dat landbouwers correcter gifmengen is in deze discussie niet relevant.

Anna List 27 april 2017 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 8437733)
Maar dat is nu net het punt, de vraag of de glyfosaat middelen veilig zijn bij gebruik volgens de voorschriften. Uw dagelijkse/wekelijke/maandelijkse dosis glyfosaat via verkeerdelijk gebruik van regeltje van drie in eigen tuin kan je perfect vermijden, maar uw dagelijkse dosis die je via de producten in je koelkast en berging binnen krijgt niet. Dat landbouwers correcter gifmengen is in deze discussie niet relevant.

euhm, alle partijen van groenten en fruit die via de vroegmarkt op de markt komen worden toch getest??

landbouwers die partijen aanbrengen met restfracties herbiciden worden ook geblokt voor een langere periode, niet alleen de partij in kwestie...het is als professional gewoon niet te riskeren om de afbreekperiodes niet heel voorzichtig en ruim te interpreteren.

jij krijgt niks binnen via groenten en fruit.

morte-vivante 27 april 2017 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8437736)
euhm, alle partijen van groenten en fruit die via de vroegmarkt op de markt komen worden toch getest??

landbouwers die partijen aanbrengen met restfracties herbiciden worden ook geblokt voor een langere periode, niet alleen de partij in kwestie...het is als professional gewoon niet te riskeren om de afbreekperiodes niet heel voorzichtig en ruim te interpreteren.

jij krijgt niks binnen via groenten en fruit.

langs waar komt het dan wel binnen? Als alle 150 ge-teste EU parlementariers een positieve urinetest afleveren, moet dat toch van ergens komen?

Eduard Khil 27 april 2017 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8437584)
Wie weet duikt hier nog een lobbyist van Monsanto op, of een (indirecte) werknemer, die dat allemaal in het belachelijke gaat trekken.

Ze deinzen er niet voor terug politici en wetenschappers om te kopen.

Die mannen die tegen roundup zijn weten niet wat ze zeggen. Ik drink elke morgen een glaasje roundup bij het ontbijt, goed voor de darmflora. ;-)

PORSCHE 27 april 2017 12:12

En de grootste trut in de politiek -die met een bakkes om van te kotsen en een gat dikker dan van een olifant- heeft zichzelf op TV weer eens eeuwig belachelijk gemaakt : het mag momenteel nog verkocht worden maar je mag het niet gebruiken :D :D :D

Dus ik koop roundup en zet dat mooi in de kast om naar te kijken? Hoe belachelijk en simpel kunnen politici nu echt zijn? Allemaal veel zever in pakskes is het. Maar onder de noemer milieu is ze weer de held voor de vele groene geitenwollen sokkendragers. Denkt die trut nu echt dat nu opeens nergens nog roundup zal gebruikt worden? De zomer komt er aan dus sproeien maar!

Eduard Khil 27 april 2017 12:14

Ik gebruik ook glyfosfaat in mijn tuin. Maar ik kweek er geen groenten, dus niet voor consumptie. Bovendien is de regel van drie mij wel bekend en neem ik de nodige voorzorgsmaatregelen om alles veilig te doen. Wat mijn gebruik van glyfosfaat betreft denk ik dus wel veilig bezig te zijn. Wat er gebeurt met het eten die ik naar binnenwerk, dat is natuurlijk een ander verhaal

Dadeemelee 27 april 2017 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 8437733)
Maar dat is nu net het punt, de vraag of de glyfosaat middelen veilig zijn bij gebruik volgens de voorschriften. Uw dagelijkse/wekelijke/maandelijkse dosis glyfosaat via verkeerdelijk gebruik van regeltje van drie in eigen tuin kan je perfect vermijden, maar uw dagelijkse dosis die je via de producten in je koelkast en berging binnen krijgt niet. Dat landbouwers correcter gifmengen is in deze discussie niet relevant.

Ik denk dat de landbouwers het vuil evengoed kunnen onderploegen.

Onkruid in de hof en op de weg wegkrijgen is wat anders.
Daar moet je nu blijkbaar vlammenwerpers voor gebruiken. Deze week heeft er nog een gemeentearbeider in de buurt een kerkdeur in brand gestoken. Gelukkig waren ze er rap bij of de kerk stond in de fik.

Anna List 27 april 2017 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 8437697)
Maar het totale verbruik van de landbouwsector ligt wel 10x hoger dan wat particulieren verspuiten. In 2014 een totaal van 600 ton in de landbouw versus 60 ton door particulieren.

En uiteindelijk komt al dat gespuit ondanks alle voorschriften en regels ook in je lichaam terecht via voedsel en leefomgeving.



Ik vrees dat glyfosaat en andere middelen de nieuwe asbest en sigaretten zijn.

heb je de oppervlakten daarbij Thomas?

Anna List 27 april 2017 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 8437741)
langs waar komt het dan wel binnen? Als alle 150 ge-teste EU parlementariers een positieve urinetest afleveren, moet dat toch van ergens komen?

geen idee, wordt het drinkwater daarop getest? Staes lijkt zelf bier en wijn te suggereren. ;-)

Anna List 27 april 2017 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 8437741)
langs waar komt het dan wel binnen? Als alle 150 ge-teste EU parlementariers een positieve urinetest afleveren, moet dat toch van ergens komen?

ps alle 150?

ik lees 43 vrijwilligers (met politiek/economisch doel?)

Blue Sky 27 april 2017 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8437798)
geen idee, wordt het drinkwater daarop getest? Staes lijkt zelf bier en wijn te suggereren. ;-)

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...dbouwgif.dhtml

morte-vivante 27 april 2017 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8437798)
geen idee, wordt het drinkwater daarop getest? Staes lijkt zelf bier en wijn te suggereren. ;-)

dan kent hem deze studie nog niet:

Monsanto’s lethal Roundup contaminates beer making process in U.S. and Germany
http://www.newstarget.com/2016-04-13...ir-bodies.html

Blue Sky 27 april 2017 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8437736)
euhm, alle partijen van groenten en fruit die via de vroegmarkt op de markt komen worden toch getest??

landbouwers die partijen aanbrengen met restfracties herbiciden worden ook geblokt voor een langere periode, niet alleen de partij in kwestie...het is als professional gewoon niet te riskeren om de afbreekperiodes niet heel voorzichtig en ruim te interpreteren.

jij krijgt niks binnen via groenten en fruit.

Geloof je eigenlijk zelf wel wat je schrijft?

Thomas- 27 april 2017 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8437794)
heb je de oppervlakten daarbij Thomas?

Privétuinen pakweg 8 percent van de grond in Vlaanderen. Ruimer genomen woongebied ongeveer het dubbele. Tegenover 45 percent landbouw.

Maar daarmee weet je nog niet het percentage tuinen en landbouwgronden waar effectief Roundup en aanverwanten gebruikt wordt. Op blijvend grasland zal dat niet veel zijn en dat is ongeveer een derde van de landbouwgrond.

Hoe dan ook, die stelling dat particulieren veel meer verspuiten per hectare lijkt niet op te gaan.

Anna List 27 april 2017 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8437816)
Geloof je eigenlijk zelf wel wat je schrijft?

ben jij wel al ooit eens op de vroegmarkt geweest?

Anna List 27 april 2017 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8437813)

maar dus niet via groenten verdeeld ...

brouwerijen nemen volgens mij (maar dat weet ik niet) rechtstreeks af van landbouwers veronderstel ik ... ik weet niet of daar voedselveiligheidinspecties op zitten.


edit ... het zal er dus wel insluipen via de voedselgrootindustrie wsl

Blue Sky 27 april 2017 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8437828)
maar dus niet via groenten verdeeld ...

brouwerijen nemen volgens mij (maar dat weet ik niet) rechtstreeks af van landbouwers veronderstel ik ... ik weet niet of daar voedselveiligheidinspecties op zitten.

edit ... het zal er dus wel insluipen via de voedselgrootindustrie wsl

In nagenoeg alle groeten en fruit vind je residu's van pesticiden - al dan niet in kleine of grotere mate en al naargelang het soort groente en fruit.

Een fruitsoort als perzik is heel gevoelig door zijn dunne pel en zuigt als het ware pesticiden op.

Bij de wijnbouw wordt er ook massaal veel pesticiden gebruikt en hierbij ontbreekt zelfs een maximum pesticide residu norm. Misschien heeft de machtige Franse wijnbouw lobby hier iets mee te maken?

http://weekend.knack.be/lifestyle/cu...al-474459.html

Dadeemelee 27 april 2017 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 8437814)
dan kent hem deze studie nog niet:

Monsanto’s lethal Roundup contaminates beer making process in U.S. and Germany
http://www.newstarget.com/2016-04-13...ir-bodies.html

Jamaar die toepassing is dus echt schandalig: gerst besproeien met glyfosaat om het eerder te kunnen oogsten. En dan de gerst gaan gebruiken om bier te maken 8O8O8O

Anna List 27 april 2017 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8437875)
Jamaar die toepassing is dus echt schandalig: gerst besproeien met glyfosaat om het eerder te kunnen oogsten. En dan de gerst gaan gebruiken om bier te maken 8O8O8O

ik denk dat ook alle aardappelloof nog steeds kapotgespoten wordt voor het rooien. al weet ik niet met welk product dit tegenwoordig gedaan wordt.

Eduard Khil 27 april 2017 15:13

Round up, dat is toch die hit van Ottawan hé?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be