Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   God (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129194)

420yeahbaby 3 oktober 2009 10:51

God
 
:twisted:

Jawel, het woord God, wat een paradox, wat een ding he.
Sommige krijgen al huiveringen bij het lezen van de naam God.
Maar onthoud, de ervaring begint waar de overtuiging ze vorm geeft he.
We bengelen allemaal in andere realiteitstunnelkes etc.

Maar ik zit hier ff te pieken op een schoon filmke. En ik denk, amai mijn kl... dat is wel heel realistisch. Ik bezin verder en dwaal af in het gedacht, is het nu zo moeilijk te geloven dat er een hoger begaafd wezen in progress is? Dat er iets veel hoger dan ons manifesteert en zich daar ten volle van bewust is?

Hoe schoon kan het zijn? Het is in volle werking om ons te dienen. Om het Zijn vorm te geven en uit te drukken.
Dat is toch een waar wonder, een waar wonderlijk goddelijk feit.
Waar ik, jawel den dezen hier, de rug niet van kan afdraaien.

Er moet toch gewoon iets hoger dan ons in manifestatie zijn om het allemaal uitdrukking te geven, niet waar?

KaliYuga 3 oktober 2009 12:57

Hmm, ik geloof dat je je bewust bent van het feit dat je de hele zooi nietsisten nu op je nek gaat halen. Waarbij we een veel te voorspelbare discussie krijgen die enkel en alleen maar bewijst dat radicale atheïsten ( let op de nuance ) alleen maar goed zijn in het afbreken van de orthodoxe religies.

Nee, 't hele universum ( de blokkendoos, want er is niks bijgevoegd sindsdien ) is in 1 enkel moment ontstaan, in een knal, om geen enkele reden. That's what the competition has to offer. "Give us one miracle and we can take it from there".

nihao 3 oktober 2009 13:01

"In stead of God we should say 'Go figure!'" Bernie Glassman

Bertie 3 oktober 2009 13:21

Atheisten zijn het bewijs dat God bestaat.

Er bestaan geen (al dan niet georganiseerde bende van) 'atandenfeeisten'
Er bestaan geen 'aéénhoornisten'
Er bestaan wel atheisten

Goldband 3 oktober 2009 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4368536)
Atheisten zijn het bewijs dat God bestaat.

Er bestaan geen (al dan niet georganiseerde bende van) 'atandenfeeisten'
Er bestaan geen 'aéénhoornisten'
Er bestaan wel atheisten

Ik hoop zo hard dat dit om te lachen is.

Jeronimo 3 oktober 2009 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4368536)
Atheisten zijn het bewijs dat God bestaat.

Er bestaan geen (al dan niet georganiseerde bende van) 'atandenfeeisten'
Er bestaan geen 'aéénhoornisten'
Er bestaan wel atheisten

Misschien omdat er geen 'tandenfeeisten' of 'éénhoornisten' bestaan. Niet vergeten dat theisme ouder is dan atheisme.

Flanelcondoom 3 oktober 2009 19:07

De tandfee bestaat.

Sjaax 3 oktober 2009 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4368383)
Enquête: Bestaat God?

Welke god? De christelijke god, Allah, Brahma of nog een andere? :?

Bobke 3 oktober 2009 21:09

Natuurlijk bestaat God, alleen weet niemand precies wie of wat hij is.
Dus weet ik dat geen enkele Godsdienst God kent.

Geert C 3 oktober 2009 22:12

God valt wel mee, 't is zijne manager die op niets trekt. :-)

Den Duisteren Duikboot 3 oktober 2009 22:45

Kijk, als God wil dat we van Zijn bestaan op de hoogte zijn, geeft Hij wel een ondubbelzinnig teken. Aangezien we zo'n teken nog niet hebben ontvangen, mogen we ervan uitgaan dat het aan Zijn reet zal roesten of wij Zijn bestaan erkennen of niet.

Ik wil maar zeggen: welke bedoeling kan deze God hebben om ons van kennis omtrent Zijn bestaan te "versteken"? Waarom mogen we alleen geloven in Hem?

Ik vind dat maar verdacht.

Geert C 3 oktober 2009 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4369383)
Ik wil maar zeggen: welke bedoeling kan deze God hebben om ons van kennis omtrent Zijn bestaan te "versteken"? Waarom mogen we alleen geloven in Hem?

Omdat deze wereld maar een saaie plek zou zijn als we alle antwoorden al hadden. ;-)

Den Duisteren Duikboot 3 oktober 2009 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4369389)
Omdat deze wereld maar een saaie plek zou zijn als we alle antwoorden al hadden. ;-)

Als Hij het hier wat boeiender wil maken, stel ik iets anders voor: hij zou de aarde doelloos door het heelal moeten sturen, in plaats van in een monotone ellips rond de zon. Aangezien het heelal oneindig is, blijft ons leven hier dan ook oneindig lang spannend. :-)

filosoof 3 oktober 2009 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4369383)
Kijk, als God wil dat we van Zijn bestaan op de hoogte zijn, geeft Hij wel een ondubbelzinnig teken. Aangezien we zo'n teken nog niet hebben ontvangen, mogen we ervan uitgaan dat het aan Zijn reet zal roesten of wij Zijn bestaan erkennen of niet.

Ik wil maar zeggen: welke bedoeling kan deze God hebben om ons van kennis omtrent Zijn bestaan te "versteken"? Waarom mogen we alleen geloven in Hem?

Ik vind dat maar verdacht.

't Bestaan van deze god lijkt bewezen.

praha 3 oktober 2009 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4369016)
De tandfee bestaat.

zéér zeker... net gelijk éénhoorns btw
Dat is dan ook precies de reden dat er geen a-tandefeeïsten of a-éénhoornsisten bestaan.

filosoof 3 oktober 2009 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4369016)
De tandfee bestaat.

Uiteraard, het Vliegend Spaggetti Monster ook. Google ook. Toch zijn er geen agooglisten.

420yeahbaby 4 oktober 2009 07:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 4369163)
Welke god? De christelijke god, Allah, Brahma of nog een andere? :?

Gewoon wat gij denkt.
Los van boekjes, los van voorgeschotelde religies.
Als iemand daarin God wil aanschouwen, mij goed.

Maar beperk u niet tot wat schriften over God vertellen.
Gewoon "iets" hoger dan U, iets dat zich op een veel hogere dimensie vibreert om ons hier uiting te kunnen geven. Om het universum in werking te brengen, om zoveel meer redens die ik U bespaar.
Gewoon IETS (goddelijk) hoger dan Uzelf dat het allemaal mogelijk maakte.

Er moet toch gewoon IETS zijn? Dit kan toch niet anders? Dit kan gewoon niet anders.

420yeahbaby 4 oktober 2009 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KaliYuga (Bericht 4368496)
Hmm, ik geloof dat je je bewust bent van het feit dat je de hele zooi nietsisten nu op je nek gaat halen. Waarbij we een veel te voorspelbare discussie krijgen die enkel en alleen maar bewijst dat radicale atheïsten ( let op de nuance ) alleen maar goed zijn in het afbreken van de orthodoxe religies.

Hopelijk hoeft de afbraak van religie niet.
Maar nog meer, hopelijk is religie geen must om in God te geloven?
Ik geloof in God, maar leef losgerukt van wat de bijbel, tora, koran mij willen vertellen over God's wensen.


Citaat:

Nee, 't hele universum ( de blokkendoos, want er is niks bijgevoegd sindsdien ) is in 1 enkel moment ontstaan, in een knal, om geen enkele reden. That's what the competition has to offer. "Give us one miracle and we can take it from there".
Het is toch tot een ware schoonheid gemanifesteerd me dunkt, en dat er zoveel reeksen van toevalligheid bij verbonden zijn geloof ik nog minder.
Beeld U maar eens in, ok het leven is een toeval.
Maar de hele weg naar hoe het leven er kwam overkijken ze, als je die helemaal uitpluist zijn er gewoon net iets "teveel" toevalletjes.

Ik geloof sterk dat er een hogere kracht in werking is, ik voel ze, ik leef ervoor en ik ben een gelukkig man.
En ik, ik ben de meest simpelste ziel, die vrede met zichzelf en het leven heeft.
Geprezen zijt ge allen

Cisalpina 4 oktober 2009 09:31

Stel dat God morgen besluit om zich kenbaar te maken, zich materialiseert in de vorm van een mens, de Grote Markt van Brussel opstapt en zegt: Ik ben God.

Wie zou hem geloven?

Mijn vraag is al sinds jaren: hoeveel godsmanifestaties hebben wij al in een zothuis of nor gestoken?

Abraxas 4 oktober 2009 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4369383)
Kijk, als God wil dat we van Zijn bestaan op de hoogte zijn, geeft Hij wel een ondubbelzinnig teken. Aangezien we zo'n teken nog niet hebben ontvangen, mogen we ervan uitgaan dat het aan Zijn reet zal roesten of wij Zijn bestaan erkennen of niet.

Of dat er geen god is. Maar dat is geen discussie waard want het kan toch niet bewezen worden en het verandert bitter weinig aan ons leven. We kunnen er dus maar beter over zwijgen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be