Bovenbuur |
17 oktober 2020 14:47 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
(Bericht 9483262)
Wij weten niet hoeveel onderzoeken het Pentagon al gedaan heeft naar ufo's. Het onderzoek waarover nu sprake is, lekte 'toevallig' uit. De andere onderzoeken niet. Bovendien, en dat wordt wat onder de mat geveegd: waarom zouden ze 20 miljoen dollar gaan spenderen aan onderzoek van dingen die uiteindelijk toch maar 'baloney' zijn?
|
Dat leg ik in de post waar jij dit antwoord op stuurt dus uit.
Citaat:
Wat de ruimteschepen betreft. Wel, het is misschien maar een goedkope slogan, maar 'zeg nooit: nooit'.
|
Dat doe ik dus ook nadrukkelijk niet. Zie de post die jij quotte.
Citaat:
Dat is eigenlijk wat Wendt zegt en dat is tevens hetgeen ik hier al een tijdje zeg. En dat we het ufo-probleem niet meer moeten negeren of belachelijk maken, maar dat we het probleem wetenschappelijk moeten gaan onderzoeken.
|
En ook daar ben ik het mee eens, maar met de zeer belangrijke restrictie: alleen zover als dat wetenschappelijk, financieel en militair zinnig is. Wat dat betekent? Nou...
Citaat:
Feit blijft evenwel dat we te doen hebben met tuigen met een vliegtechniek die de onze ver te boven gaat. Meer nog , deze tuigen lappen de ons gekende natuurwetten aan hun laars.
|
Dit is het punt waar we op van mening verschillen. Feit blijft dat we te doen hebben met een relatief beperkt aantal zeer bedenkelijke ooggetuigenverklaringen, filmpjes die ofwel simpel te verklaren zijn ofwel te vaag om wat dan ook te betekenen en een heleboel fantasten en oplichters die bijvoorbeeld zelf graancirkels maken om deze vervolgens "te ontdekken" en de publiciteit weer eens te halen. Ik heb nog absoluut geen ook maar enigszins overtuigend bewijs gezien dat er echt sprake zou zijn van vliegende apparaten die niet binnen de bekende natuurwetten of de staat van de huidige techniek verklaard kunnen worden. De kans dat die cowboyverhalen waar zijn is simpelweg heel klein. Dus dat verantwoord een beperkte hoeveelheid onderzoek in de sectoren waarvoor het fenomeen het meest relevant zou zijn. Dat is dan ook precies wat een aantal organisaties in die sectoren al meerdere decennia doen, een beperkte hoeveelheid onderzoek. In de natuurkunde gaat dat ook zo. Mensen komen via berekeningen op een idee als relativiteit, kwantummechanica of string theory, theorieën die veelbelovend zijn maar er ook best naast kunnen zitten? Je doet er beperkt onderzoek naar tot je bewijs hebt dat een diepere duik rechtvaardigt. Je begint met het equivalent van 20 miljoen op het Amerikaanse defensiebudget, en bij meer bewijs bouw je dat op. Dan trekt je vakgebied ook vanzelf meer en betere onderzoekers aan. Ufologie is dat niet gelukt juist door een gebrek aan bewijs.
Jij wilt serieus genomen worden? Je wordt al serieus genomen. Dit is hoe dat eruit ziet, serieus genomen worden. Beperkt onderzoek, en stevige kritiek op alles wat je zonder overtuigend bewijs beweert. Als je een stap hogerop wil moet je alleen wel echt met positieve resultaten komen, niet met getuigenverklaringen die absoluut niet overeenkomen met de beelden die de getuigen zelf opgenomen hebben.
|