Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Beursverwachtingen kort/lang (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236106)

eno2 7 december 2016 12:04

Beursverwachtingen kort/lang
 
De beurzen storen zich momenteel aan niets. Ongekende hoogtes. Die ik niet benutte. Integendeel. De enige die zakte was Tesla en daar kreeg ik klappen van. De Wall street favoriet Hillary niet verkozen? Geen probleem. Dow Jones van 17900 naar 19300. Renzi afgestraft? Geen probleem. Italian 40 van 16300 naar 18000. Hoe meer crisis hoe hoger de beurs.
Is de beurs een Titaniekske aan het voorbereiden?

Donderdag ECB meeting...

Momenteel heb ik een Tesla positie long (aankoop) van 185€ waar ik winst wil op nemen aan 195€ binnen de maand, maximum twee. Maar met Tesla kan het gemakkelijk 175 worden....

eno2 7 december 2016 20:51

DJ boven 19500$ vandaag. Toch durf ik niet verkopen (short gaan)


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8310665)
Momenteel heb ik een Tesla positie long (aankoop) van 185€ waar ik winst wil op nemen aan 195€ binnen de maand, maximum twee. Maar met Tesla kan het gemakkelijk 175 worden....

Gister tesla gekocht 185, Vandaag winst genomen 193, dat is 3.8%

Tavek 8 december 2016 00:45

lotto, kan niet anders.

Eduard Khil 8 december 2016 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8311145)
DJ boven 19500$ vandaag. Toch durf ik niet verkopen (short gaan)



Gister tesla gekocht 185, Vandaag winst genomen 193, dat is 3.8%

eu, je moet dan al met een gigantische portefeuille zitten van Tesla, anders is die 3.8% zo weg aan in- en uitstaptaksen en kosten.

dat soort trades doe ik niet (meer), zeker niet met die speculatietaks die nog eens de boel afroomt.

Het enige waar ik nog wat in zou durven traden zijn indexturbo's of speeders. Swing trading dan, instappen, dag of vijf wachten, uitstappen.

Eduard Khil 8 december 2016 08:33

1 Bijlage(n)
Bijlage 104971

uiteindelijk zitten we al een eind in een soort zijwaarts, licht neergaand kanaal met de bel20 (ik volg andere indexen weinig omdat ik de bedrijven erin te weinig kan volgen)
Als je de bollingerbands bekijkt zitten we nu weer tegen de top. Als er opeens iets is om er doorheen te breken, kan het weer een stuk hoger. Dat lijkt de MACD ook te ondersteunen. Alleen loop je daar dan snel tegen de dalende toppenlijn als weerstand.

Ik denk eerder dat de beurs nog een tijdje verder zal slabakken en redelijk zijwaarts zal bewegen.
En daarbij gaan we wel weer een aantal dagen eens stijgen, dan weer een aantal dagen dalen.
Tot er ergens doorheen de langere termijn steunen of weerstanden wordt gebroken.

eno2 8 december 2016 13:42

Wat met de Olie? De future die ik kan traden 50.1$ sluit af op 20 dec, ik doe dus niets meer. Zodra de nieuwe future op langere termijn beschikbaar wordt, koop ik op stijging.

eno2 8 december 2016 14:19

Enorme volatiliteiten. Mijn bank Caixa stond twee maand geleden op 1.9€.
Vandaag op 3.1€
63% +

En de brave spaarders maar sparen... Deposito's leveren niets op. Nul. Schrik voor risico's....

eno2 8 december 2016 14:27

gateway dubbel

eno2 8 december 2016 14:27

~

Eyjafjallajökull 8 december 2016 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8311145)
DJ boven 19500$ vandaag. Toch durf ik niet verkopen (short gaan)



Gister tesla gekocht 185, Vandaag winst genomen 193, dat is 3.8%


Je beantwoordt de vraag niet van Khil. Over hoeveel aandelen gaat het dan in je portefeuille ?

Mambo 8 december 2016 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8311810)
Je beantwoordt de vraag niet van Khil. Over hoeveel aandelen gaat het dan in je portefeuille ?

Van elks eentje

eno2 8 december 2016 17:18

Verleden maand nam ik winst op DBK 10.18€ naar 13€. Dat was bijna 30%.
Nu staan ze op 17.9€. Te vroeg uitgestapt...

Eyjafjallajökull 8 december 2016 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8311915)
Van elks eentje

Ik vermoed het.

Echt arm zijn is een aandelenportefeuille kunnen aanleggen van elke eentje.

eno2 8 december 2016 18:38

1 Bijlage(n)
De triomf van de elite

Eduard Khil 10 december 2016 16:16

1 Bijlage(n)
Bijlage 104985

we blijven nog steeds onder de toppenlijn die ontstaan is in april 2015. Eenmaal hierboven wordt dit een nieuwe steun.

Erw 10 december 2016 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8314125)
we blijven nog steeds onder de toppenlijn die ontstaan is in april 2015. Eenmaal hierboven wordt dit een nieuwe steun.

Steun voor wat?
Steun voor hoelang?
Aandelen vertonen sinds de 2008 crisis bodem
http://finviz.com/futures_charts.ashx?t=ES&p=m1

.. bijna een verviervoudiging.
.. zelfs een verdubbeling van de 2000 en 2007 toppen.
Dat is het prijsniveau dat diegenen die er nu kopen betalen.
In de gedachte op NOG (ja, NOG) hoger.

Alles wijst op een nieuwe crisis op korte termijn.
Hoe meer economische positiviteit in de media, hoe dichter die is.
Daags geleden had de regimepropagandazender VRT het over de regimebank NBB die het over meer jobaanbiedingen had.

Goed nieuws shows aan einde van omhoogtrends die de laatste sukkels aan piekkoersen doen kopen zijn typerend, net zoals slecht nieuws shows aan einde van omlaagtrends de laatste sukkels aan bodemkoersen doet verkopen.

eno2 10 december 2016 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 8314311)
Steun voor wat?
Steun voor hoelang?
.

TA. Technische Analyse.

Steun voor de DJ-TA analyse:lol:


Trump is een one of. Zijn new dealtje kan snelle economisch gunstige gevolgen hebben, met een tijdelijk orgasme van wall street. En après nous le déluge. Die kerel is een wereldramp. De vraag is eigenlijk alleen wanneer de Post-coital tristesse (PCT) gaat optreden.

Eduard Khil 11 december 2016 03:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 8314311)
blablabla

trololollolololo :lol:


als u niet weet waarover u spreekt, is het niet verboden om te zwijgen hoor :lol:

Erw 11 december 2016 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8314339)
TA. Technische Analyse.

Steun voor de DJ-TA analyse:lol:


Trump is een one of. Zijn new dealtje kan snelle economisch gunstige gevolgen hebben, met een tijdelijk orgasme van wall street. En après nous le déluge. Die kerel is een wereldramp. De vraag is eigenlijk alleen wanneer de Post-coital tristesse (PCT) gaat optreden.

Technische analyse is niks meer dan observaties van gedrag van anderen gedurende een bepaald tijdsvak. En dan is er een volgend tijdsvak, met een gedragswijziging, en heeft de analyse een nieuw figuurtje om te proberen een volgende keer als voorspelbasis te gebruiken.
Met een tijdsvak dat eveneens variabel is.
Diegenen die technische analyse proberen, maken eigenlijk net hun eigen gedrag voorspelbaarder. Het kan hoogstens dienen als toevoeging aan fundamentele analyse om op korte termijn in en uitstappen te bepalen.
Fundamentele analyse observeert producties, voorraden en verbruiken over lange termijn.
De sukkels zijn diegenen die het laatste links laten liggen, en verrast worden wanneer de lange termijn trend hun kort termijntje overklast, en hun bedacht figuurtje afbreekt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8314499)
trololollolololo :lol:


als u niet weet waarover u spreekt, is het niet verboden om te zwijgen hoor :lol:

Natuurlijk, er zijn ook figuren die sukkels nodig hebben die foute beslissingen maken. Dat is inherent aan zero som markten, waar de 1 zijn winst een ander zijn verlies impliceert. Die hebben liever dat langetermijn trends doodgezwegen worden. :lol:

eno2 11 december 2016 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 8314538)
Technische analyse is niks meer dan observaties van gedrag van anderen gedurende een bepaald tijdsvak. En dan is er een volgend tijdsvak, met een gedragswijziging, en heeft de analyse een nieuw figuurtje om te proberen een volgende keer als voorspelbasis te gebruiken.
Met een tijdsvak dat eveneens variabel is.
Diegenen die technische analyse proberen, maken eigenlijk net hun eigen gedrag voorspelbaarder. Het kan hoogstens dienen als toevoeging aan fundamentele analyse om op korte termijn in en uitstappen te bepalen.
Fundamentele analyse observeert producties, voorraden en verbruiken over lange termijn.
De sukkels zijn diegenen die het laatste links laten liggen, en verrast worden wanneer de lange termijn trend hun kort termijntje overklast, en hun bedacht figuurtje afbreekt.


Natuurlijk, er zijn ook figuren die sukkels nodig hebben die foute beslissingen maken. Dat is inherent aan zero som markten, waar de 1 zijn winst een ander zijn verlies impliceert. Die hebben liever dat langetermijn trends doodgezwegen worden. :lol:

Ik ben geen gebruiker en geen aanhanger van TA


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be