Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   De gevolgen van uw professionele loopbaan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145879)

circe 3 november 2010 15:02

De gevolgen van uw professionele loopbaan
 
Valt het jullie soms ook op dat mensen uit een bepaalde beroepsgroep allemaal gelijkaardige trekjes krijgen in hun privéleven?

Het meest opvallende vind ik leerkrachten middelbaar. Die zijn zo getraind om die pubers onder controle te houden, dat ze privé nog steeds het "follow the leader" principe toepassen, ongeacht waar men zich bevindt: weze het tijdens de jaarlijkse zoektocht van de voetbalclub, weze het op zoek naar de toiletten van de feestzaal.

Er zijn er nog velen die hun professie amper opzij kunnen zitten in hun privé.

Het meest grappige vind ik echter de kleuteronderwijzeressen; na verloop van tijd lijkt het erop dat ze de hele wereld als één grote pampertoestand beschouwen, waar zij moeten zorgen dat iedereen vooral zijn eigen jasje aanhoudt. Ook blijven ze kinds en speels tot op hoge leeftijd, en het bijhouden van WC rolletjes en yoghurtpotjes blijkt een onuitwisbare obsessie te zijn.
Over het algemeen is iedereen tamelijk rustig bij deze mensen, soms vragen ze zich af of ze nu wel al kinds zijn of het nog moeten worden.

Kent iemand nog zo van die beroepen waar je na verloop van tijd een "tic" van krijgt?

Txiki 3 november 2010 15:05

Ongetwijfeld wel.

From_Vlaanderen 3 november 2010 15:21

Best wel.

backfire 3 november 2010 15:21

Copywriters/redacteurs: die corrigeren zelfs de taalfouten in sms-berichtjes.

Herr Flick 3 november 2010 15:36

Het feit dat iedereen lijkt te denken dat je als IT er elke videorecorder DVD speler etc kent, en overal direct de horloge op kunt verzetten als het weer eens winter of zomer uur is...

circe 3 november 2010 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5071235)
Het feit dat iedereen lijkt te denken dat je als IT er elke videorecorder DVD speler etc kent, en overal direct de horloge op kunt verzetten als het weer eens winter of zomer uur is...


hoezo? is dat dan niet zo?

Eigenzinnig 3 november 2010 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5071187)
Copywriters/redacteurs: die corrigeren zelfs de taalfouten in sms-berichtjes.

Iirritant volk, vooral op een forum..:?

fox 3 november 2010 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5071235)
Het feit dat iedereen lijkt te denken dat je als IT er elke videorecorder DVD speler etc kent, en overal direct de horloge op kunt verzetten als het weer eens winter of zomer uur is...

Bwa, dat is gewoon omdat iedereen wel eens zou willen dat een IT'er zich nuttig maakt ;-)

fox 3 november 2010 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5071262)
Iirritant volk, vooral op een forum..:?

Het beletselteken bestaat uit 3 puntjes. Ook moet u een spatie laten tussen het laatste woord en het beletselteken zelf. Na een beletselteken komt geen punt!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Beletselteken

backfire 3 november 2010 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5071262)
Iirritant volk, vooral op een forum..:?

Ik weet het.

roger verhiest 3 november 2010 15:58

Sinds ik als vrijwilligers autisten begeleid moet ik wel opletten mbt de indrukken die ik van de zgn. gewone medemens heb.

circe 3 november 2010 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5071326)
Sinds ik als vrijwilligers autisten begeleid moet ik wel opletten mbt de indrukken die ik van de zgn. gewone medemens heb.

haaa.... ik wist niet wat ik al merkte af en toe.

backfire 3 november 2010 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5071326)
Sinds ik als vrijwilligers autisten begeleid moet ik wel opletten mbt de indrukken die ik van de zgn. gewone medemens heb.

:lol:

Sommige grenzen vervagen dan wellicht.

Duupje 3 november 2010 16:02

Ik betrap mezelf er steeds op dat ik nog steeds mijn 'oog voor detail en gevoel voor gevaar' heb en gebruik.

backfire 3 november 2010 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 5071339)
Ik betrap mezelf er steeds op dat ik nog steeds mijn 'oog voor detail en gevoel voor gevaar' heb en gebruik.

Was je vroeger douchesreiniger in Leuven Centraal?

Duupje 3 november 2010 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5071345)
Was je vroeger douchesreiniger in Leuven Centraal?

nee, intervenante na inbraak- en brandalarm.

Herr Flick 3 november 2010 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5071252)
hoezo? is dat dan niet zo?

Wel, eigenlijk is dat inderdaad wel zo, maar ik kan me inbeelden dat er ook zijn waarbij dat niet zo is. ;-)

Herr Flick 3 november 2010 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5071273)
Bwa, dat is gewoon omdat iedereen wel eens zou willen dat een IT'er zich nuttig maakt ;-)

Ja dat kan ook wel, al zie ik het voor mezelf vergaren van ruime hoeveelheden cash zonder mij echt moe te maken ook wel als een nuttige bezigheid... ;-)

een goeie IT er is trouwens per definitie een luie zak, anders zou hij niet zoeken naar manieren om nog minder te moeten doen. 8-)

Herr Flick 3 november 2010 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 5071364)
nee, intervenante na inbraak- en brandalarm.

en laat mij raden, meestal kwamen de flikken pas binnen nadat gij had gezegd dat het allemaal in orde was...

hurricane 3 november 2010 16:42

Als technieker in de horeca bekijk is steeds met argusogen de kwaliteit van de espresso die men mij wil serveren en de temperaturen van de koeltoonbanken in de winkels.
Bijna neurotisch te noemen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be