Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Antwerpse influencer met 104.000 volgers zet hoofddoek af. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=248964)

Universalia 12 juni 2019 19:35

Antwerpse influencer met 104.000 volgers zet hoofddoek af.
 
Antwerpse influencer met 104.000 volgers zet hoofddoek af.

Citaat:

In 2015 was ze nog het eerste model met hoofddoek op de cover van het magazine Flair. Nu gooit Sarah Dimani de hoofddoek af met een post op Instagram. “Niet makkelijk, maar het voelt juist op dit moment in mijn leven”
Citaat:

Veel van Dimani’s followers reageren positief. “Ik geloof oprecht dat wij véél meer zijn dan enkel een hoofddoek”, klinkt het meer dan eens.
Keerzijde van de medaille is dat er ook véél moslima's echt niet kunnen met lachen met haar actie, het zelfs jammer vonden dat ze het gedaan heeft.

Ik vind dat de juffrouw in kwestie wel veel lef heeft want of het in goede aarde gaat vallen bij de andere moslims dat lijkt mij twijfelachtig. :|

De schoofzak 12 juni 2019 20:21

Ik ken ze niet; 't zal wel een knappe zijn;
maar ik wens haar proficiat en verder veel gelukt in haar maatschappelijke ontplooiing.

Het sterkt mij in mijn gedacht dat moslims ook het pad van de verlichting kunnen gaan bewandelen, zodat ze ongeveer op gelijke voet staan met onze actuele katholieken.
Die gelijke voet is: ze vergissen zich, want er is geen god of allah, maar ze hebben het recht om zich te vergissen, zolang ze zich maar gedragen.

Jan van den Berghe 12 juni 2019 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9043180)
Die gelijke voet is: ze vergissen zich, want er is geen god of allah, maar ze hebben het recht om zich te vergissen, zolang ze zich maar gedragen.

Als gelovige ga ik ervan uit dat u zich vergist, maar ook u hebt dat recht. Als u zich maar gedraagt.

Eyjafjallajökull 12 juni 2019 21:26

1 van de reacties :

Citaat:

Vind het zo jammer om te zien dat je die beslissing gemaakt hebt..al helemaal omdat dit niet te beslissen valt. God heeft ons dit gezegd en dit duidelijk vermeld in de Koran dat wij ons moeten bedekken. Er is een dresscode aangegeven en er werd ons ook aangegeven aan wie wij onze schoonheid mogen laten zien. Spijtig om dit te zien. Khair In Shaa Allah, ik hoop dat je er nog eens over na denkt. Zeg ik uit liefde voor je ??


Toont nog maar eens hoe achterlijk gelovigen eigenlijk zijn :roll:

Jan van den Berghe 12 juni 2019 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9043209)
Toont nog maar eens hoe achterlijk gelovigen eigenlijk zijn :roll:

Weer eens hetzelfde: "Ik vind het achterlijk, dus is het achterlijk".

cookie monster 13 juni 2019 00:00

Gelukkig leven we niet in een theocraZy-land !!

Elio di Supo 13 juni 2019 05:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9043257)
Weer eens hetzelfde: "Ik vind het achterlijk, dus is het achterlijk".

Niet achterlijker dan geloven dat als het dondert Thor in zijn kar rondrijdt en zwaait met zijn hamer.

Hypochonder 13 juni 2019 05:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9043257)
Weer eens hetzelfde: "Ik vind het achterlijk, dus is het achterlijk".

Iedereen heeft het recht om dat achterlijk te vinden. En geef toe, het is ook gewoonweg achterlijk.

quercus 13 juni 2019 05:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9043181)
Als gelovige ga ik ervan uit dat u zich vergist, maar ook u hebt dat recht. Als u zich maar gedraagt.

:lol::lol::lol:
Het perfecte antwoord...

Eyjafjallajökull 13 juni 2019 05:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9043342)
Niet achterlijker dan geloven dat als het dondert Thor in zijn kar rondrijdt en zwaait met zijn hamer.

Doet ie dat dan niet wanneer het dondert ? :|

Eduard Khil 13 juni 2019 06:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9043209)
1 van de reacties :



Toont nog maar eens hoe achterlijk gelovigen eigenlijk zijn :roll:

inderdaad

Eduard Khil 13 juni 2019 06:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9043343)
Iedereen heeft het recht om dat achterlijk te vinden. En geef toe, het is ook gewoonweg achterlijk.

correct

Eduard Khil 13 juni 2019 06:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9043342)
Niet achterlijker dan geloven dat als het dondert Thor in zijn kar rondrijdt en zwaait met zijn hamer.

of dat een turkse bebaarde man met zijn zwarte helper over de daken loopt om de braven cadeau'tjes te geven en de stouten in de zak te steken.

De meesten ontgroeien dat stadium tegen dat ze een jaar of zes, zeven zijn. Sommigen blijven gans hun leven in fabeltjes geloven.

Ze hebben daar een woord voor: GATACHTERLIJK

Pandareus 13 juni 2019 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9043342)
Niet achterlijker dan geloven dat als het dondert Thor in zijn kar rondrijdt en zwaait met zijn hamer.

Wat is daar achterlijk aan ? 8-)

Tavek 13 juni 2019 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9043257)
Weer eens hetzelfde: "Ik vind het achterlijk, dus is het achterlijk".

Het zomaar aannemen dat "god heeft dit gezegd" is een zeker teken van achterlijkheid hoor en mindere intelligentie.

Kritisch denken is nu eenmaal een eigenschap van intelligente mensen.

De schoofzak 13 juni 2019 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9043180)
Ik ken ze niet; 't zal wel een knappe zijn;
maar ik wens haar proficiat en verder veel gelukt in haar maatschappelijke ontplooiing.

Het sterkt mij in mijn gedacht dat moslims ook het pad van de verlichting kunnen gaan bewandelen, zodat ze ongeveer op gelijke voet staan met onze actuele katholieken.
Die gelijke voet is: ze vergissen zich, want er is geen god of allah, maar ze hebben het recht om zich te vergissen, zolang ze zich maar gedragen.

Ik heb spijt dat die rode tekst van mij, de draad afgeleid heeft van het onderwerp (zelfs al is het de waarheid):
een moslima verwestert, en daarvoor moeten we haar feliciteren en geluk in de toekomst wensen.

Het Verzet 13 juni 2019 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9043473)
Het zomaar aannemen dat "god heeft dit gezegd" is een zeker teken van achterlijkheid hoor en mindere intelligentie.

Kritisch denken is nu eenmaal een eigenschap van intelligente mensen.

En dan zeker nog die abrahamistische zever.
Ik zou als god beschaamd om zo te worden voorgesteld. :lol:

Thor, da's tenminste ne coole gast!

marie daenen 13 juni 2019 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9043209)
1 van de reacties :



Toont nog maar eens hoe achterlijk gelovigen eigenlijk zijn :roll:

Gewoon al het gedacht, dat zelfs indien er een opperwezen zou bestaan, dat opperwezen zich zou bezig houden met de dresscode van de mensen, oh neen, alleen de vrouwen???...
Als ze gewoon niet inzien dat heel dat godsdienstgebeuren het gedoe is van een groep pure macho's... die in die tijd met het rollen van hun spierballen dachten dat ze de navel van de wereld waren???

Het Verzet 13 juni 2019 11:47

nevermind

quercus 13 juni 2019 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9043473)
Het zomaar aannemen dat "god heeft dit gezegd" is een zeker teken van achterlijkheid hoor en mindere intelligentie.

Kritisch denken is nu eenmaal een eigenschap van intelligente mensen.

Albert Einstein was een gelovige Jood. Die zal wel niet erg intelligent geweest zijn zeker ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be