Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Is het nodig studenten te kwellen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=1553)

Fredje 15 januari 2003 07:35

De kerstvakantie is voorbij, de blok is begonnen en de examens staan voor de deur ... . Maar is het echt nodig studenten te kwellen?
Twee jaar geleden zijn de heren en dame directie bij ons op het lumineuze idee gekomen de examens in het laatste jaar af te schaffen. Wij juichen deze beslissing van harte toe, maar het rijst toch ook wat vragen.

Als een directie zomaar kan beslissen examens af te schaffen (cursussen en taken zijn nog niet helemaal aangepast aan het nieuwe systeem), zijn examens dan wel echt zo noodzakelijk?
(op 100 punten :wink: )


Veel succes

Supe®Staaf 15 januari 2003 21:52

Afschaffen en de gewonnen tijd invullen met herhaling, uitdieping, of uitbreiding naargelang de behoefte van de leerling.

Duvelke 15 augustus 2006 03:24

idd, afschaffen die examens

superstaaf, wist je dat je nu drie jaar ouder bent dan toen je dit bericht typte? :lol:

Metternich 15 augustus 2006 03:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fredje (Bericht 37312)
De kerstvakantie is voorbij, de blok is begonnen en de examens staan voor de deur ... . Maar is het echt nodig studenten te kwellen?
Twee jaar geleden zijn de heren en dame directie bij ons op het lumineuze idee gekomen de examens in het laatste jaar af te schaffen. Wij juichen deze beslissing van harte toe, maar het rijst toch ook wat vragen.

Als een directie zomaar kan beslissen examens af te schaffen (cursussen en taken zijn nog niet helemaal aangepast aan het nieuwe systeem), zijn examens dan wel echt zo noodzakelijk?
(op 100 punten :wink: )


Veel succes

Dat noemen ze scholieren, geen studenten 8)

Vorenus 15 augustus 2006 04:04

Tuurlijk zijn examens nodig. Hoe ga je anders hun kennis testen?
3 keer per jaar examens is toch niet veel, zouden beter de huistaken verminderen.

voicelesscharlie 15 augustus 2006 04:15

Ik wens geen dokter dat nooit examens heeft afgelegd.8O

Supe®Staaf 15 augustus 2006 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 1871460)
idd, afschaffen die examens

superstaaf, wist je dat je nu drie jaar ouder bent dan toen je dit bericht typte? :lol:

So what?
Op dat vlak ben ik nog steeds van hetzelfde gedacht.

Bhairav 15 augustus 2006 08:24

Nooit last meer van.

lombas 15 augustus 2006 08:57

Dat is niet zomaar beslist. Verscheidene organen hebben daar iets over te zeggen.

In de school waar mijn moeder les geeft, hebben ze de examens afgeschaft. 90% van de leerlingen was er tegen, want het betreft een probleemschool waar aardig wat gespijbeld wordt. Hoe gaan die kinderen nu nog door het jaar geraken, als ze verplicht zijn aanwezig te zijn wanneer ze eigenlijk daar geen attitude voor hebben, of gaan werken in de week en zo?

BigF 15 augustus 2006 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 1871460)
idd, afschaffen die examens

superstaaf, wist je dat je nu drie jaar ouder bent dan toen je dit bericht typte? :lol:

Een reactie op een topic van meer dan 3,5 jaar geleden!!
Om te melden dat de mensen nu meer dan 3 jaar ouder geworden zijn!!!

Hoeveel genialiteit kan er in 1 persoon?

MaXiMuS 15 augustus 2006 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 1871466)
Dat noemen ze scholieren, geen studenten 8)


:-D


afschaffen, die brolexamens!

Jaani_Dushman 15 augustus 2006 10:34

Ik mis de optie "Ja, behalve voor het vak Betonconstructies II".

Maar gaat het nu over studenten of scholieren?
Als het over scholieren gaat, wat is er mis met die examens? Je staat 's morgens gewoon een half uur vroeger op, leert je cursus tijdens het ontbijt en je haalt 60%. Je krijgt dan ook nog elke namiddag vrijaf.
Miljaar, dat waren zalige tijden, die examens uit het middelbaar: even examentje afleggen, direct erna tot 's middag op café gaan poolen, nadmiddagje en avond vrijaf, en 's morgens op een uur tijd je cursus leren.

Kim 15 augustus 2006 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1871708)
Ik mis de optie "Ja, behalve voor het vak Betonconstructies II".

Maar gaat het nu over studenten of scholieren?
Als het over scholieren gaat, wat is er mis met die examens? Je staat 's morgens gewoon een half uur vroeger op, leert je cursus tijdens het ontbijt en je haalt 60%. Je krijgt dan ook nog elke namiddag vrijaf.
Miljaar, dat waren zalige tijden, die examens uit het middelbaar: even examentje afleggen, direct erna tot 's middag op café gaan poolen, nadmiddagje en avond vrijaf, en 's morgens op een uur tijd je cursus leren.

Ik mis die tijden... :(

lombas 15 augustus 2006 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1871708)
Ik mis de optie "Ja, behalve voor het vak Betonconstructies II".

Maar gaat het nu over studenten of scholieren?
Als het over scholieren gaat, wat is er mis met die examens? Je staat 's morgens gewoon een half uur vroeger op, leert je cursus tijdens het ontbijt en je haalt 60%. Je krijgt dan ook nog elke namiddag vrijaf.
Miljaar, dat waren zalige tijden, die examens uit het middelbaar: even examentje afleggen, direct erna tot 's middag op café gaan poolen, nadmiddagje en avond vrijaf, en 's morgens op een uur tijd je cursus leren.

Echt dan eh.

Voor universiteitsstudenten net hetzelfde, maar dan moet je 's avonds even je samenvattig maken voor 's ochtends.

MaXiMuS 15 augustus 2006 11:32

in de pol en suck misschien

lombas 15 augustus 2006 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS (Bericht 1871817)
in de pol en suck misschien

Dat volg ik niet ;-)

Jozef Ostyn 15 augustus 2006 11:39

Uiteraard zijn examens nodig.

Patriot! 15 augustus 2006 12:04

Uiteraard.

Duvelke 15 augustus 2006 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 1871695)
Een reactie op een topic van meer dan 3,5 jaar geleden!!
Om te melden dat de mensen nu meer dan 3 jaar ouder geworden zijn!!!

Hoeveel genialiteit kan er in 1 persoon?

echt e :lol:

het was in benevelde toestand dat ik dat poste.

Van wanneer bestaat dit forum eigenlijk?
de oudste posts die ik vind zijn van 2002. iemand die hier al eerder was?

duveltje382 15 augustus 2006 15:15

Ik wou dat ik vroeger examens mocht afgelegd hebben hé Maar ik moest op mij 14 jaar gaan werken dus.............. Groot gezin van 14 man dan had je geen keuze hé Dus ja examens


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be