Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Koppelverkoop (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109031)

pistoléke 9 juli 2008 10:19

Koppelverkoop
 
Op deze ogenblik, is er rond de launch van de iphone van apple, een discutie over koppelverkoop. Nu beweerd men dat koppelverkoop niet mag in Belgie, maar daarbij vraag ik me dan wel af, bijvoorbeeld Telenet, of Belgacom ieder met zijn vorm van digitale televisie, moet je bijvoorbeeld een digibox of dergelijke bij kopen of gebruiken. Nu zijn er Televisietoestellen waar een decoder voor digitale televisie in zit, maar deze kun je blijkbaar hier in Belgie niet gebruiken, dan zie ik wat Telenet en Belgacom doet als koppelverkoop, of zie ik dit verkeerd?:?

fox 9 juli 2008 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke (Bericht 3555200)
Op deze ogenblik, is er rond de launch van de iphone van apple, een discutie over koppelverkoop. Nu beweerd men dat koppelverkoop niet mag in Belgie, maar daarbij vraag ik me dan wel af, bijvoorbeeld Telenet, of Belgacom ieder met zijn vorm van digitale televisie, moet je bijvoorbeeld een digibox of dergelijke bij kopen of gebruiken. Nu zijn er Televisietoestellen waar een decoder voor digitale televisie in zit, maar deze kun je blijkbaar hier in Belgie niet gebruiken, dan zie ik wat Telenet en Belgacom doet als koppelverkoop, of zie ik dit verkeerd?:?

Je ziet dit verkeerd.

freespirit 9 juli 2008 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke (Bericht 3555200)
Op deze ogenblik, is er rond de launch van de iphone van apple, een discutie over koppelverkoop. Nu beweerd men dat koppelverkoop niet mag in Belgie, maar daarbij vraag ik me dan wel af, bijvoorbeeld Telenet, of Belgacom ieder met zijn vorm van digitale televisie, moet je bijvoorbeeld een digibox of dergelijke bij kopen of gebruiken. Nu zijn er Televisietoestellen waar een decoder voor digitale televisie in zit, maar deze kun je blijkbaar hier in Belgie niet gebruiken, dan zie ik wat Telenet en Belgacom doet als koppelverkoop, of zie ik dit verkeerd?:?

Je ziet dit juist, Belgacom en Telenet zijn twee giganten die enorme steun van de overheid genieten, juist omdat het grote spelers zijn, Mobistar is dit niet in dezelfde mate. Dus nu het debat over koppelverkoop. Voor mij mag dit verbod gerust worden afgeschaft, laat die iphone maar een stuk goedkoper zijn met een 'licht' abonnement van een jaar. Is ineens alle hypocrisie rond het verbod op koppelverkoop uit de wereld geholpen. Persoonlijk zou ik wachten om zo'n iphone aan te schaffen. Over enkele maanden zullen er kwalitatief minstens even goede iphone-klonen door andere producenten op de markt gebracht worden. De helft goedkoper en kwalitatief minstens even goed (net zoals bij de MP-3 spelers), tenzij je natuurlijk voor de merknaam 'Apple' wilt betalen (de snobkes onder ons).

Chipie 9 juli 2008 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 3555409)
Je ziet dit juist, Belgacom en Telenet zijn twee giganten die enorme steun van de overheid genieten, juist omdat het grote spelers zijn, Mobistar is dit niet in dezelfde mate. Dus nu het debat over koppelverkoop. Voor mij mag dit verbod gerust worden afgeschaft, laat die iphone maar een stuk goedkoper zijn met een 'licht' abonnement van een jaar. Is ineens alle hypocrisie rond het verbod op koppelverkoop uit de wereld geholpen. Persoonlijk zou ik wachten om zo'n iphone aan te schaffen. Over enkele maanden zullen er kwalitatief minstens even goede iphone-klonen door andere producenten op de markt gebracht worden. De helft goedkoper en kwalitatief minstens even goed (net zoals bij de MP-3 spelers), tenzij je natuurlijk voor de merknaam 'Apple' wilt betalen (de snobkes onder ons).

Is er al... Beter (en mooier) naar het schijnt (maar niet goedkoper of men moet in Nl kopen)

Havana 9 juli 2008 13:25

cd'tjes bij De Morgen?

filosoof 9 juli 2008 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FoxNews
Belgians to Pay Nearly $1,000 for iPhones
Wednesday, July 09, 2008

BRUSSELS, Belgium — Belgians finally get the chance to buy one of Apple Inc.'s coveted iPhones on Friday — at the highest prices in the world.

The 8-gigabyte iPhone will retail for 525 euros ($825) — more than four times the U.S. price of $199. The 16-gigabyte version costs 615 euros ($966).

The same phone would cost $299 in the U.S.

De rest lezen bij de bron

(gelukkig heb ik er nooit aan gedacht dat te willen)

longhorn 9 juli 2008 22:40

Wie wilt dat ik een iphone meebreng uit VS? Bespaar een hoop Euros maar het zal je een bak pils kosten.

manta 10 juli 2008 00:43

Ik denk dat die iphone enkel teert op de naam en de hype .
Wat verkopen ze daar mee dat een ander toestel al niet kan ???
Bellen , sms'en , mp-3'tjes en video afspelen, gps, foto's en video opnemen ,internet, noem maar op , het zit tegenwoordig in alle gsm's bijna standaard inbegrepen ...
Dus ... Waarom zou iemand het kopen ?

FDM 10 juli 2008 06:50

ik kick niet op nieuwe snufjes , heb pas mijn eertse dvd-speler gekocht voor 39 euro

maddox 10 juli 2008 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 3556211)
Wie wilt dat ik een iphone meebreng uit VS? Bespaar een hoop Euros maar het zal je een bak pils kosten.

Zonder zwanzen?

Dronkoers 10 juli 2008 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 3556211)
Wie wilt dat ik een iphone meebreng uit VS? Bespaar een hoop Euros maar het zal je een bak pils kosten.

Bak Budweiser? :-P

FDM 10 juli 2008 08:51

een bak inbud

maddox 10 juli 2008 09:44

Longhorn, 1 bak vedett zal je deel zijn.

Havana 10 juli 2008 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 3556211)
Wie wilt dat ik een iphone meebreng uit VS? Bespaar een hoop Euros maar het zal je een bak pils kosten.

gekraakt en al?

longhorn 11 juli 2008 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 3556335)
Zonder zwanzen?


Waarom niet? Maar ik kom pas in het najaar(oktober?) af. En nog nooit vedett gedronken.

longhorn 11 juli 2008 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 3556564)
gekraakt en al?

Ik ben nie mee....??? Met den tijd...

longhorn 11 juli 2008 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3556432)
Bak Budweiser? :-P

Maar het zal u wel 2 bakken kosten want anders drinkt ge den helft van mijnen bak. Elk een bakske dus.

Mambo 11 juli 2008 22:34

Ik hoop dat de voorstanders van koppelverkoop goed weten wat dit juist kan inhouden, behalve een goedkoper aanbod van toestelletje.
Vaak gaat daar een duur en lang abonnement aan vast komen te zitten.
Dat was nu eens precies de reden waarom het niet mocht.

Pontus 12 juli 2008 05:35

Wat die quickenborne paljas vergeet te zeggen is dat je in US verplicht een abonnement moet nemen bij AT&T wat minimum 30$/maand kost en dat voor minstens 2 jaar.

Koppelverhoop wordt trouwens al jaren ongehinderd toegepast bijvoorbeeld door Belgacom met hun packs (telefonie + internet + digitale tv = goedkoper tarief).

nun 12 juli 2008 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pontus (Bericht 3559312)
Koppelverhoop wordt trouwens al jaren ongehinderd toegepast bijvoorbeeld door Belgacom met hun packs (telefonie + internet + digitale tv = goedkoper tarief).

Als twee goederen enkel samen verkocht worden, zonder dat je ze apart kan kopen dan is het koppelverkoop.

Kan je ze ofwel samen, ofwel apart kopen, dan is het geen koppelverkoop meer.

De producten van de belgacom packs zijn ook apart verkrijgbaar en zijn dus geen koppelverkoop. Personen korting geven als ze een grotere hoeveelheid kopen is geen afpersing hoor. De consument kan ook gewoon een kleinere hoeveelheid kiezen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be