Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Erik De Bruyn (sp.a rood) (30 maart t.e.m. 5 april) (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=195)
-   -   Neutr-On, een politieke vakbond? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121001)

Pelgrim 2 april 2009 17:09

eigenlijk heb je dus niks concreet om aan te bieden.

Geen wonder dat ik buiten dit forum nog nooit iets van neutron vernomen heb.

Ambiorix 2 april 2009 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neutron (Bericht 4045724)
eerst zien en dan geloven,

veel beloven en weinig geven doet de zotten in vreugde leven

dus eigelijk zegt ge: de vakbonden zijn nutteloos, dus laten we zelf een nutteloze vakbond oprichten

he?

neutron 2 april 2009 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 4045781)
dus eigelijk zegt ge: de vakbonden zijn nutteloos, dus laten we zelf een nutteloze vakbond oprichten

he?

neen, dat staat er niet;

er staat dat veel van de problemen die er nu zijn, de bankencrisis en de megabonussen,
de lege pensioenkassen,
de vele mensen die onder de armoedegrens werken en leven, de corruptie bij het gerecht, de belastingparadijzen en het gebrek aan controle op belastingsfraude,
de 200.000 werklozen die er de volgende jaren bij gaan komen OOK onder de verantwoordelijkheid van de grote vakbonden vallen,

omdat die niet tijdig deze zaken aangeklaagd hebben, actieloos hebben toegegekeken, verdeeldheid blijven zaaien, enz, enz

Daarom is er een nieuwe, neutrale en echte vakbond nodig.

Pelgrim 2 april 2009 18:57

in hoeverre is dat de verantwoordelijkheid van de vakbonden?

Wat voor bizarre hersenkronkel zit er achter de strategie van een nieuwe vakbond op richten om de verdeling tegen te gaan?

En voor de xtigste keer: wat heeft Neutron eigenlijk concreet te bieden?

Ik wacht overigens nog steeds op een ondubbelzinnige visie van neutron op het stakingsrecht.

Bart Desmedt 2 april 2009 20:28

Negeren is mijn advies!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4045870)

Wat voor bizarre hersenkronkel zit er achter de strategie van een nieuwe vakbond op richten om de verdeling tegen te gaan?

Ik wacht overigens nog steeds op een ondubbelzinnige visie van neutron op het stakingsrecht.

Maar jongens toch ! Neutr-dinges heeft niets te bieden dan misleiding.
Het is moedig van u dat u dat wil bewijzen maar wat mij betreft heeft dat weinig zin. Laat neutr-on toch gewoon in z'n eigen sop gaarkoken want hij maakt overal op dit forum ongevraagd reclame voor z'n onding.

Pietje 2 april 2009 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bart Desmedt (Bericht 4045993)
Maar jongens toch ! Neutr-dinges heeft niets te bieden dan misleiding.
Het is moedig van u dat u dat wil bewijzen maar wat mij betreft heeft dat weinig zin. Laat neutr-on toch gewoon in z'n eigen sop gaarkoken want hij maakt overal op dit forum ongevraagd reclame voor z'n onding.

²

Zever in pakskes, dat neutro-dinges 8-)

wellemieke 2 april 2009 21:17

Waarom zou een neutrale vakbond moeten opkomen bij de Vlaamse verkiezingen? Is dat niet iets voor een politieke partij? Hoe kan je neutraal zijn en toch opkomen bij verkiezingen?
:roll:
Jullie zijn er tegen dat vakbonden een poltiek draagvlak hebben, maar willen zelf aan politiek gaan doen. Beetje paradoxaal vind je niet?
Ik heb de indruk dat neutron helemaal geen benul heeft van wat de vakbonden allemaal doen om onze belangen te verdedigen. 't Zou heel wat beter zijn als de partijen wat meer rekening hielden met de mening van de vakbonden. Sp. a zou het de voorbije verkiezingen heel wat beter hebben gedaan.

neutron 2 april 2009 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4045870)

beste ,

u antwoordt ook wel naast de vraag
en je wil waarschijnlijk de problemen die ik aanhaal ook niet onder ogen zien...?

wat het stakingsrecht betreft: je weet toch wel dat de kleurvakbonden liever niet staken,
wij willen een eerlijker verdeling van de rijkdom en de zaken aanklagen die hierboven werden aangeklaagd,
er wordt dus te weinig actie gevoerd, en ook gestaakt.
WIJ ZIJN DUS VOOR HET STAKINGSRECHT

IS DAT DUIDELIJK OF WIL U HET NOG EENS OP EEN ANDERE MANIER HOREN?

Pietje 2 april 2009 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neutron (Bericht 4046073)
beste ,

u antwoordt ook wel naast de vraag
en je wil waarschijnlijk de problemen die ik aanhaal ook niet onder ogen zien...?

wat het stakingsrecht betreft: je weet toch wel dat de kleurvakbonden liever niet staken,
wij willen een eerlijker verdeling van de rijkdom en de zaken aanklagen die hierboven werden aangklaagd,
er wordt dus te weinig gestaakt.
WIJ ZIJN DUS VOOR HET STAKINGSRECHT

IS DAT DUIDELIJK OF WIL U HET NOG EENS OP EEN ANDERE MANIER HOREN?

Hoeveel geld heb je momenteel in kas om stakers te vergoeden ???

Ambiorix 2 april 2009 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4046075)

vraag ik me ook af

neutron 2 april 2009 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4046075)

zeg Pitje,

niet indiscreet worden hé,

wij hebben genoeg geld om onze leden goed te kunnen verzorgen en de nodige service te geven, daar moet u zich dus niet ongerust over maken of van wakker liggen.

Het is belangrijker dat u er eens over nadenkt hoe de grote vakbonden die zaken die we hierboven aanhalen gaan realiseren?

Hoe denkt u dat ze dat gaan doen?
Denkt u dat ze dat wel willen doen?

Geen woorden maar daden!
Denk daar maar eens over na.

Pelgrim 2 april 2009 22:20

de vraag is vooral hoe neutron dat gaat aanpakken. Buiten dit forum kom ik dat nergens tegen. en genoeg geld hebben om uw leden service te geven, dat zegt ook niet veel. Om hoeveel leden gaat dat? Ik wacht nog op wat neutron concreet te bieden heeft, buiten wat kankeren op de anderen.

neutron 2 april 2009 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4046127)
de vraag is vooral hoe neutron dat gaat aanpakken. Buiten dit forum kom ik dat nergens tegen. en genoeg geld hebben om uw leden service te geven, dat zegt ook niet veel. Om hoeveel leden gaat dat? Ik wacht nog op wat neutron concreet te bieden heeft, buiten wat kankeren op de anderen.

zeg Pelgrimmeke,

ik stel voor dat je eens op bedevaart gaat naar Santiago de Compostello om inspiratie op te doen,
en laat dan iets weten hé

Pelgrim 2 april 2009 23:49

je hebt kortom niks te vertellen.
Je verwacht toch niet dat men dat neutron ding op die manier serieus gaat nemen?

Esperanza 3 april 2009 05:11

@ Neutron

Mag ik vragen wat jouw positie is in de vakbond Neutron?

Ben je een 'gewoon' lid, zit je in de raad van bestuur of misschien zelfs de oprichter ervan?

Dit even uit nieuwsgierigheid.

Metal Tom 3 april 2009 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neutron (Bericht 4045724)
eerst zien en dan geloven,

veel beloven en weinig geven doet de zotten in vreugde leven

Het staat u vrij alle vonnissen op te vragen bij de arbeidsrechtbanken van dit land, hou wel een stoel in de buurt voor het geval u begint te duizelen

Metal Tom 3 april 2009 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neutron (Bericht 4045828)
er staat dat veel van de problemen die er nu zijn, de bankencrisis en de megabonussen,
de lege pensioenkassen,
de vele mensen die onder de armoedegrens werken en leven, de corruptie bij het gerecht, de belastingparadijzen en het gebrek aan controle op belastingsfraude,
de 200.000 werklozen die er de volgende jaren bij gaan komen OOK onder de verantwoordelijkheid van de grote vakbonden vallen,

omdat die niet tijdig deze zaken aangeklaagd hebben, actieloos hebben toegegekeken, verdeeldheid blijven zaaien, enz, enz

Daarom is er een nieuwe, neutrale en echte vakbond nodig.

*bankencrisis: begin jaren 90 heeft het ACV een campagne ondersteunt ivm ethisch ondernemen, hierbij werd zelfs 'bevriende bank' Dexia niet gespaard
*de vakbonden waren de EERSTEN die de megabonussen hebben aangeklaagd pas daarna is er politieke steun gekomen
*de verhoging van de pensioenen is een eis die al jaren meegaat in vakbondskringen en waar al meermaals actie voor is gevoerd a.o. in samenwerking mlet ouderenbelangenverenigingen zoals OKRA
*de vakbonden voeren al sinds hun oprichting strijd tegen de armoede en het blijft een speerpunt in de werking
*de corruptie bij het gerecht daar hebben vakbonden bijzonder weinig vat op mijn beste
*belastingsfraude: reeds in de jaren 60 publiceerde het ACV een studie over belastingsfraude en sindsdien zijn ontelbare initiatieven genomen en het blijft een eis die in elk memorandum in aanloop naar de verkiezingen prominent aanwezig is
*wie vangt de excessen van de werkloosheid op? De staat heeft allang ingezien dat de vakbonden de uitkeringen goedkoper en efficiënter kunnen afhandelen dan haar apparaat. Bovendien hebben de vakbonden een werkzoekendenwerking die ondersteuning en vorming biedt zodat mensen zo snel mogelijk in een nieuwe job kunnen stappen.

Van elk van deze dingen kan ik u publicaties, persberichten, artikels en studies bezorgen. In tegenstelling tot u zijn mijn uitspraken gestaafd met materiaal alhoewel een simpel rondje googelen u al veel had kunnen leren.

neutron 3 april 2009 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom (Bericht 4046278)
*bankencrisis: begin jaren 90 heeft het ACV een campagne ondersteunt ivm ethisch ondernemen, hierbij werd zelfs 'bevriende bank' Dexia niet gespaard
*de vakbonden waren de EERSTEN die de megabonussen hebben aangeklaagd pas daarna is er politieke steun gekomen
*de verhoging van de pensioenen is een eis die al jaren meegaat in vakbondskringen en waar al meermaals actie voor is gevoerd a.o. in samenwerking mlet ouderenbelangenverenigingen zoals OKRA
*de vakbonden voeren al sinds hun oprichting strijd tegen de armoede en het blijft een speerpunt in de werking
*de corruptie bij het gerecht daar hebben vakbonden bijzonder weinig vat op mijn beste
*belastingsfraude: reeds in de jaren 60 publiceerde het ACV een studie over belastingsfraude en sindsdien zijn ontelbare initiatieven genomen en het blijft een eis die in elk memorandum in aanloop naar de verkiezingen prominent aanwezig is
*wie vangt de excessen van de werkloosheid op? De staat heeft allang ingezien dat de vakbonden de uitkeringen goedkoper en efficiënter kunnen afhandelen dan haar apparaat. Bovendien hebben de vakbonden een werkzoekendenwerking die ondersteuning en vorming biedt zodat mensen zo snel mogelijk in een nieuwe job kunnen stappen.

Van elk van deze dingen kan ik u publicaties, persberichten, artikels en studies bezorgen. In tegenstelling tot u zijn mijn uitspraken gestaafd met materiaal alhoewel een simpel rondje googelen u al veel had kunnen leren.

beste,

uw tekst staat vol met woorden als:

"hebben aangeklaagd"
"jarenlang actie gevoerd"
"reeds in de jaren 60"
"wat kan een vakbond doen aan de corruptie binnen het gerecht?"

allemaal demagogische taal, maar ondertussen verandert er niks

Kijk nu even naar de realiteit:
de bankencrisis en de megabonussen,
de lege pensioenkassen,
de 200.000 werklozen die er de volgende jaren bij gaan komen, enz

en waarom kan een vakbond geen druk zetten, bvb ACV op CD&V, om Justitie te hervormen ?

veel blabla maar weinig wol,
waar blijft de slogan:
geen woorden, maar daden?

Laat u niet langer een rad voor uw ogen draaien.

Metal Tom 3 april 2009 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neutron (Bericht 4046397)
veel blabla maar weinig wol,
waar blijft de slogan:
geen woorden, maar daden?

Laat u niet langer een rad voor uw ogen draaien.

En welke wereldschokkende daden heeft Neutr-on al verricht ter verheffing van het volk als ik vragen mag

Renesse 3 april 2009 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bart Desmedt (Bericht 4041213)
-Een zogenaamd neutrale vakbond, dat maakt mij zenuwachtig omdat neutraliteit een illusie is.
Als vakbond maak je sowieso al een statement dat ,weliswaar niet partijpolitiek is maar die wel kant kiest. Dat kant kiezen, maakt het een bond dus onmogelijk neutraal te zijn omdat de opstelling van de beweging duidelijk ook politieke implicaties kan hebben en …heeft !

In dat opzicht zou je toch wel grote vragen moeten hebben bij de liberale vakbond.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be