Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Proces Salah Abdeslam uitgesteld naar februari (https://forum.politics.be/showthread.php?t=241607)

Universalia 18 december 2017 10:27

Proces Salah Abdeslam uitgesteld naar februari
 
Proces Salah Abdeslam uitgesteld naar februari

Citaat:

Het proces over de schietpartij die op 15 maart 2016 plaatsvond in de Driesstraat in Vorst met Salah Abdeslam en Sofien Ayari is uitgesteld naar 5 februari. Dat is zonet bekendgemaakt op de zitting.
Citaat:

Met Salah Abdeslam en Sofien Ayari staan twee terroristen terecht die niet alleen betrokken waren bij de schietpartij in de Driesstraat maar ook een rol hebben gespeeld bij de aanslagen van 13 november 2015 in Parijs. De twee hoofdrolspelers waren maandag niet aanwezig. Hun advocaten, Sven Mary, Isa Gültaslar en Laura Séverin, kwamen om 08.15 uur het justitiepaleis binnen. Ze wilden geen commentaar kwijt.
Kan ik mij levendig voorstellen dat de advocaten géén commentaar kwijt wilden.

Met 'géén commentaar' blokkeer je ook alles wat men u verder kan vragen.

Men heeft de uitspraak 'géén commentaar' gestolen van één van onze vorige premiers namelijk Dehaene (zaliger) die dat best goed wist te gebruiken.

Wil die Sven Mary weer eens in het nieuws komen denk je dan?

Anna List 18 december 2017 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8600648)
Proces Salah Abdeslam uitgesteld naar februari





Kan ik mij levendig voorstellen dat de advocaten géén commentaar kwijt wilden.

Met 'géén commentaar' blokkeer je ook alles wat men u verder kan vragen.

Men heeft de uitspraak 'géén commentaar' gestolen van één van onze vorige premiers namelijk Dehaene (zaliger) die dat best goed wist te gebruiken.

Wil die Sven Mary weer eens in het nieuws komen denk je dan?

logische gang van zaken dat uitstel

alleen het feit dat daar een complete zitting voor gehouden moet worden ... in een goedwerkende organisatie wordt zoiets met vier e-mails en een interne memo geregeld.

andev 21 december 2017 17:22

En wat kost dat grapje voor de gemeenschap?
En hoe komen die gasten aan dat soort advocaten? Gratis?
Voor dat soort gasten is een kogel door hun kop nochtans genoeg... en zoveel goedkoper! Zij zullen het wel weten!
Die liggen plat van het lachen zeker...

TheFourHorsemen 21 december 2017 19:01

Ik ben blij met het uitstel. Liever dat dan een vrijspraak wegens schending rechten van verdediging.

TheFourHorsemen 21 december 2017 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8600651)
logische gang van zaken dat uitstel

alleen het feit dat daar een complete zitting voor gehouden moet worden ... in een goedwerkende organisatie wordt zoiets met vier e-mails en een interne memo geregeld.

Uiteraard. Dat advocaten hiervoor ter zitting moeten verschijnen is absurd.

UFSIA 22 december 2017 01:08

Dus samengevat ...

Die terrorist heeft een advocaat.

De advocaat neemt ontslag.

Vlak voor het proces een jaar later eindelijk begint gaat diezelfde advocaat hem toch maar weer vertegenwoordigen ...

... en dan durft die advocaat nu zeggen dat hij niet genoeg tijd had om zich voor te bereiden ?

En dat levert dan weer een paar maand uitstel op ???

Die lachen ons uit in ons gezicht.

daiwa 22 december 2017 03:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8603466)
En wat kost dat grapje voor de gemeenschap?
En hoe komen die gasten aan dat soort advocaten? Gratis?
Voor dat soort gasten is een kogel door hun kop nochtans genoeg... en zoveel goedkoper! Zij zullen het wel weten!
Die liggen plat van het lachen zeker...

Ook het krapuul dat een aanslag plande en er vandaag vanaf kwam met 5 jaar met probatieuitstel lacht zich een kriek.

http://www.gva.be/cnt/dmf20171221_03...slag-in-belgie

TheFourHorsemen 22 december 2017 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 8604000)
Dus samengevat ...

Die terrorist heeft een advocaat.

De advocaat neemt ontslag.

Vlak voor het proces een jaar later eindelijk begint gaat diezelfde advocaat hem toch maar weer vertegenwoordigen ...

... en dan durft die advocaat nu zeggen dat hij niet genoeg tijd had om zich voor te bereiden ?

En dat levert dan weer een paar maand uitstel op ???

Die lachen ons uit in ons gezicht.

Die advocaat heeft nooit de gelegenheid gehad om de rechtszaak voor te bereiden. Als hij geen advocaat is van de beklaagde heeft hij geen toegang tot het strafdossier.

andev 23 december 2017 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8604127)
Die advocaat heeft nooit de gelegenheid gehad om de rechtszaak voor te bereiden. Als hij geen advocaat is van de beklaagde heeft hij geen toegang tot het strafdossier.

Het is en blijft de burgers voor de aap houden, de manier waarop dat soort gespuis met driedubbele zijden handschoentjes moet behandeld worden!
Eens duidelijk is wat er gebeurd is, mag het een heel stuk vlugger. Maar dan valt er minder aan te verdienen voor de dames en heren van ons gerecht waarschijnlijk! En ik blijf met de vraag: hoe komt dat gespuis aan advocaten zoals Mary en dergelijke? Wie betaalt dat?
En nog eens: ons rechtssysteem en onze wetten zijn decennialang tot stand gekomen in functie van de gemiddelde bewoners alhier. Ze zijn niet aangepast aan moslims, islam, shariastrijders enz Die hebben hun eigen wetten uit hun landen van oorsprong, dat men die maar eens gebruikt! Die van ons zijn voor hen een grapje...
Om van te profiteren, zoals onze sociale zekerheid.

daiwa 23 december 2017 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8605706)
Het is en blijft de burgers voor de aap houden, de manier waarop dat soort gespuis met driedubbele zijden handschoentjes moet behandeld worden!
Eens duidelijk is wat er gebeurd is, mag het een heel stuk vlugger. Maar dan valt er minder aan te verdienen voor de dames en heren van ons gerecht waarschijnlijk! En ik blijf met de vraag: hoe komt dat gespuis aan advocaten zoals Mary en dergelijke? Wie betaalt dat?
En nog eens: ons rechtssysteem en onze wetten zijn decennialang tot stand gekomen in functie van de gemiddelde bewoners alhier. Ze zijn niet aangepast aan moslims, islam, shariastrijders enz Die hebben hun eigen wetten uit hun landen van oorsprong, dat men die maar eens gebruikt! Die van ons zijn voor hen een grapje...
Om van te profiteren, zoals onze sociale zekerheid.

Hoe die terroristen die dure advocaten kunnen betalen vraag ik mij ook al lang af. Eigenlijk zou de fiscus of het gerecht dat eens moeten uitspitten.

Universalia 23 december 2017 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8605840)
Hoe die terroristen die dure advocaten kunnen betalen vraag ik mij ook al lang af. Eigenlijk zou de fiscus of het gerecht dat eens moeten uitspitten.

Die vraag stel ik mij ook al een tijdje of zijn dat allemaal pro deo's die zo een 'pluimpje' proberen te halen? :roll:

Universalia 5 februari 2018 12:00

Abdeslam: 'Ik ben niet bang van u. Zwijgen maakt van mij geen crimineel'

Citaat:

Salah Abdeslam en Sofiane Ayari waren maandag in Brussel aanwezig voor het proces over de schietpartij die op 15 maart 2016 plaatsvond in de Driesstraat, in Vorst. Het is het eerste proces waarop mensen terechtstaan die direct betrokken waren bij de aanslagen van 13 november 2015 in Parijs. Abdeslam antwoordde nauwelijks op vragen, Ayari sprak iets meer.
Eigenaardig genoeg gingen de meeste mensen er al van uit dat u een crimineel/terrorist was dus lijkt dat een wreed povere 'verontschuldiging' :roll:

Profiteur 5 februari 2018 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 8604000)
Dus samengevat ...

Die terrorist heeft een advocaat.

De advocaat neemt ontslag.

Vlak voor het proces een jaar later eindelijk begint gaat diezelfde advocaat hem toch maar weer vertegenwoordigen ...

... en dan durft die advocaat nu zeggen dat hij niet genoeg tijd had om zich voor te bereiden ?

En dat levert dan weer een paar maand uitstel op ???

Die lachen ons uit in ons gezicht.

Sven Mary en daar is alles mee gezegd.

dpg 5 februari 2018 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8605840)
Hoe die terroristen die dure advocaten kunnen betalen vraag ik mij ook al lang af. Eigenlijk zou de fiscus of het gerecht dat eens moeten uitspitten.

Voor hetzelfde geld ben je zelf Sven mary aan het betalen met uw belastingsgeld.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...oven~ae67d584/

Universalia 5 februari 2018 14:59

Een nieuwsuitzending even bekeken te hebben leerde dat de rechter die het proces voorzat een vrouw was.

Nu kan je denken, dat hebben ze ervoor gedaan in de zin van dat men goed genoeg weet dat die jongens geen commando's van vrouwen willen 'ontvangen'.

Op de vraag 'All rise' bleef de betrokkene zitten wegens vermoeidheid???

Het lijkt mij toch beter geweest te zijn daar een uit de kluiten gewassen rechter te laten plaatsnemen die uiteindelijk zijn les perfect kent.

Misschien had men een commando moeten geven aan het vrij goed in uniform gestoken zijnde 'politieteam' zo van: Heren trek die eens even recht aub?

Rare gang van zaken? :?

DewareJakob 5 februari 2018 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8605840)
Hoe die terroristen die dure advocaten kunnen betalen vraag ik mij ook al lang af. Eigenlijk zou de fiscus of het gerecht dat eens moeten uitspitten.

Dat zijn allemaal idealisten. :-D

zonbron 5 februari 2018 17:25

'Salah werd/wordt net als alle moslims zwaar mishandeld', aldus deze salami.
The sole surviving suspect from the 2015 Paris terror attacks is refusing to speak any further in a Belgian court, where he is on trial over the gunfight that led to his arrest.

Salah Abdeslam has said he will not respond to questions from the judge.

"My silence does not make me a criminal, it's my defence," he said.

Abdeslam, 28, claimed that Muslims were "judged and treated in the worst of ways, mercilessly", and said he was placing his trust in Allah.

"I am not afraid of you, I am not afraid of your allies," he added, without making clear who he meant.

He urged the prosecution to base its case on "forensic and tangible evidence", and not to "swagger about to satisfy public opinion".

Abdeslam has refused to speak to investigators since his initial interrogation in March 2016.
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-42940636

Zipper 5 februari 2018 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8605840)
Hoe die terroristen die dure advocaten kunnen betalen vraag ik mij ook al lang af. Eigenlijk zou de fiscus of het gerecht dat eens moeten uitspitten.

Eigenlijk is de publiciteit die een advocaat dankzij de pers-belangstelling voor zo'n proces krijgt al redelijk "onbetaalbaar" op zich. Vierhonderd journalisten en persfotografen hoorde ik vanmiddag in het journaal. Voor de rest weet advocaat Mary ook wel dat zijn cliënt de hoogst mogelijke straf zal krijgen, om nadien nog eens dezelfde hoogst mogelijke straf te krijgen in Frankrijk.

kojak 5 februari 2018 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8640807)
Een nieuwsuitzending even bekeken te hebben leerde dat de rechter die het proces voorzat een vrouw was....

Prachtig toch ?
Een dikke kaakslag voor dat terroristisch gespuis. ;)

daiwa 6 februari 2018 03:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8640838)
Dat zijn allemaal idealisten. :-D

:lol:

daiwa 6 februari 2018 03:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8640807)
Een nieuwsuitzending even bekeken te hebben leerde dat de rechter die het proces voorzat een vrouw was.

Het nieuws op de VRT dat weer valse/onjuiste informatie gaf, en dat allemaal om de islam toch maar niet aan die aanslagen te linken of te vermijden dat er een verband is tussen die terrorist en de islam.

Hypochonder 6 februari 2018 07:21

Sven Mary is een regelrechte aandachtshoer. Hij weigert om rechtse elementen te verdedigen maar het laagste van het laagste moslimgespuis zoals Abdeslam verdedigt hij precies met plezier. Mary claimde een tijd geleden dat hij niet tot Abdeslam kon doordringen maar nu doet die smeerlap zijn mond blijkbaar ook niet open. Dat die bivakmutsen die bij hem stonden hem dan eens in een zijkamertje apart nemen alwaar hij geheel toevallig zou struikelen en onzacht in aanraking zou komen met een bottine.

En laat ons ook niet vergeten dat Abdelam terecht staat in een Brusselse rechtbank, je weet wel, dat zijn die mensen die nog geen DVD kunnen afspelen.

IJsboer 6 februari 2018 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8640946)
Eigenlijk is de publiciteit die een advocaat dankzij de pers-belangstelling voor zo'n proces krijgt al redelijk "onbetaalbaar" op zich. Vierhonderd journalisten en persfotografen hoorde ik vanmiddag in het journaal. Voor de rest weet advocaat Mary ook wel dat zijn cliënt de hoogst mogelijke straf zal krijgen, om nadien nog eens dezelfde hoogst mogelijke straf te krijgen in Frankrijk.

En 20 jaar na de "hoogst mogelijke straf" mogen we weer bloemenkransjes en kaarsjes gaan kopen.

reservespeler 6 februari 2018 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8640946)
Eigenlijk is de publiciteit die een advocaat dankzij de pers-belangstelling voor zo'n proces krijgt al redelijk "onbetaalbaar" op zich. Vierhonderd journalisten en persfotografen hoorde ik vanmiddag in het journaal. Voor de rest weet advocaat Mary ook wel dat zijn cliënt de hoogst mogelijke straf zal krijgen, om nadien nog eens dezelfde hoogst mogelijke straf te krijgen in Frankrijk.

Ben je zeker?
Er waren alweer een paar openingen als ik het goed begrepen heb.

reservespeler 6 februari 2018 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8641185)
Prachtig toch ?
Een dikke kaakslag voor dat terroristisch gespuis. ;)

Ik zie die kaakslag niet.
Ik zie alleen een groot misprijzen voor ons rechtssysteem.

reservespeler 6 februari 2018 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8641253)
Het nieuws op de VRT dat weer valse/onjuiste informatie gaf, en dat allemaal om de islam toch maar niet aan die aanslagen te linken of te vermijden dat er een verband is tussen die terrorist en de islam.

Er is alweer een opening gevonden.
Er is niet bewezen dat Salah een wapen hanteerde.

Zipper 6 februari 2018 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8641392)
Ben je zeker?
Er waren alweer een paar openingen als ik het goed begrepen heb.

Als die openingen er zijn, zullen die door elke advocaat gebruikt worden.
Advocaten op dat soort processen willen zich vooral in de kijker werken (ik vermoed desnoods gratis, want ze maken op dat moment deel uit van Wereldnieuws).
Top-advocaat Walter Damen, die enerzijds onlangs nog de klacht van E.Van der Paal tegen Apache behandelde, inzake die affaire van Het Fornuis en het Antwerps Stadsbestuur, heeft anderzijds ook Fouad Belkacem (sharia4belgium) verdedigd op diens terrorisme-proces in Antwerpen.
Geen enkele advocaat oefent zijn/haar beroep uit om "de wereld een dienst te bewijzen".

Universalia 6 februari 2018 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8641253)
Het nieuws op de VRT dat weer valse/onjuiste informatie gaf, en dat allemaal om de islam toch maar niet aan die aanslagen te linken of te vermijden dat er een verband is tussen die terrorist en de islam.

Ik denk dat de verwarring er gekomen is omdat véél mensen twee zaken door elkaar halen.

Die twee zaken wel met dezelfde hoofdrolspeler zijnde Abdeslam.

p.s.

‘Abdeslam in levenden lijve zien, is heel heftig’

Citaat:

Naar het proces tegen Salah Abdeslam en Sofiane Ayari zijn ook enkele tientallen slachtoffers van de aanslagen in Parijs en Brussel afgezakt - ook al gaat dit proces daar nog niet over.
Ik heb er totaal géén idee van wat er heftig, stoer, cool, megacool aan zou kunnen zijn om een terrorist in levenden lijve te kunnen zien?

Salah Abdeslam komt donderdag niet meer naar zijn proces

Citaat:

De verschijning van Salah Abdeslam (28) op zijn proces in Brussel zal beperkt blijven tot één dag. Donderdag komt hij al niet meer terug. Dat heeft de voorzitter van de Brusselse rechtbank, Luc Hennart, zopas laten weten.
En dat laat men allemaal maar oogluikend toe?

Rare gang van zaken zeg maar ... :roll:

Laat mij daar nog een filmpje aan toevoegen:

Abdeslam treitert rechter: één grote provocatie

IJsboer 6 februari 2018 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8641405)
Er is alweer een opening gevonden.
Er is niet bewezen dat Salah een wapen hanteerde.

Salah is een kopstuk en een belangrijke pion van Islam.S. (IS) die mee rechtstreeks verantwoordelijk is voor de levens die in Zaventem en Maalbeek als kleine brokjes vlees uit elkaar zijn gesplatterd. Hij deed dit in naam van Allah en toont geen berouw en als hij het kon zou hij het opnieuw doen, zo helpe hem Allah. Hij volgt gewoon de wil en de teksten van de Koran en Allah, dat is ook de reden dat hij bij de Islam.S. was aangesloten. Hij is uiteindelijk maar een handpop van Islam.S. en zal een pop van Islam.S. blijven tot het kalifaat van de Islam.S. gesticht is.

Als iemand voor zoiets 20 jaar krijgt, dan zou het volk moeten gaan protesteren voor het gerechtsgebouw ipv vanachter zijn pc de pantoffelheld uit te hangen op de sociale media.

De schoofzak 6 februari 2018 16:16

Ik vind het overbodig dat de Salaad hier in Brussel nog eens een apart proces moet krijgen.
Het had juridisch mogelijk moeten zijn om aan Frankrijk te vragen dat zij die misdrijven waarvoor hij nu bij ons terecht staat, simpelweg mee te nemen op hun proces.
Dat zou veel kosten bespaard hebben, en toch niks afbreuk gedaan hebben aan het rechtvaardige.

Universalia 6 februari 2018 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 8641493)
Salah is een kopstuk en een belangrijke pion van Islam.S. (IS) die mee rechtstreeks verantwoordelijk is voor de levens die in Zaventem en Maalbeek als kleine brokjes vlees uit elkaar zijn gesplatterd. Hij deed dit in naam van Allah en toont geen berouw en als hij het kon zou hij het opnieuw doen, zo helpe hem Allah. Hij volgt gewoon de wil en de teksten van de Koran en Allah, dat is ook de reden dat hij bij de Islam.S. was aangesloten. Hij is uiteindelijk maar een handpop van Islam.S. en zal een pop van Islam.S. blijven tot het kalifaat van de Islam.S. gesticht is.

Als iemand voor zoiets 20 jaar krijgt, dan zou het volk moeten gaan protesteren voor het gerechtsgebouw ipv vanachter zijn pc de pantoffelheld uit te hangen op de sociale media.

Ik ben volledig akkoord met uw denkpiste maar in 'ons' land, de EU krijg je daar niemand voor op de been. Men kijkt liever familie & thuis. :lol:

p.s.

Ik heb de Koran nog niet gelezen en ik durf er zelfs aan twijfelen of dat er allemaal zo in vermeld staat.

Ik denk dat er bepaalde groepen zijn die een soort van 'Eigen Koran' gemaakt hebben in tegenwoordige dagen.

Had de Islam niets met 'liefde' te maken, voor eigen volk?

Vroeger scandeerde er hier eens een partij 'eigen volk eerst' en men wist die mensen gelijk in een schutkring te duwen.

En mocht iemand het boek willen gaan lezen dan vraag ik mij af: welke is het boek met de echte teksten?

Qua toekennen van een straf halen er nog véél mensen twee zaken door elkaar. :?

De man zijn ware gelaat ...

Vlad 7 februari 2018 09:56

Kunnen ze Abdeslam geen Patrick Hamertje geven. Dat zou miljoenen besparen.

IJsboer 7 februari 2018 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8641536)
Ik ben volledig akkoord met uw denkpiste maar in 'ons' land, de EU krijg je daar niemand voor op de been. Men kijkt liever familie & thuis. :lol:

p.s.

Ik heb de Koran nog niet gelezen en ik durf er zelfs aan twijfelen of dat er allemaal zo in vermeld staat.

Ik denk dat er bepaalde groepen zijn die een soort van 'Eigen Koran' gemaakt hebben in tegenwoordige dagen.

Had de Islam niets met 'liefde' te maken, voor eigen volk?

Vroeger scandeerde er hier eens een partij 'eigen volk eerst' en men wist die mensen gelijk in een schutkring te duwen.

En mocht iemand het boek willen gaan lezen dan vraag ik mij af: welke is het boek met de echte teksten?

Qua toekennen van een straf halen er nog véél mensen twee zaken door elkaar. :?

De man zijn ware gelaat ...

In het Arabisch schrijf je geen klinkers dus het woord ISLAM en SALAAM worden hetzelfde geschreven () maar hebben een andere betekenis. 1 van de woorden betekent "vrede", een ander betekent "onderwerping". Je mag zelf raden welk woord wat betekent.

Om verwarring te voorkomen wordt al'islam geschreven ()

Als ik mis ben mag je me verbeteren.

Bron: Marokkaanse ex-collega.

andev 7 februari 2018 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8641395)
Ik zie die kaakslag niet.
Ik zie alleen een groot misprijzen voor ons rechtssysteem.

Bijkomend probleem is dat ons rechtssysteem of wat daarvoor moet doorgaan nog enkel misprijzen verdient! Alle betrokkenen schuiven de problemen een beetje naar elkaar toe maar eigenlijk werken ze samen omdat er zo weinig mogelijk zou kunnen gebeuren! Zoals die komedie met "verouderde en niet aangepaste" computers! Iedere snotneus van 12 jaar heeft zijn eigen moderne computer, daar moeten ze het stellen met ...
Het is natuurlijk zo dat ons landje, dank zij bepaalde hypocrieten overvol aan het lopen is met al het wereldkrapuul dat tot hier geraakt en men weet gewoon niet meer waar ze steken! Dus... zoveel mogelijk laten lopen maar.
Zoals de "verrijkers" die al vijf keren hun papiertje gekregen hebben dat ze het land moeten verlaten binnen de 5 dagen...

andev 7 februari 2018 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 8641493)
...
Als iemand voor zoiets 20 jaar krijgt, dan zou het volk moeten gaan protesteren voor het gerechtsgebouw ipv vanachter zijn pc de pantoffelheld uit te hangen op de sociale media.

En wat zou dat weer opbrengen?
Neen, veel eenvoudiger: tijdens de verschillende verkiezingsmomenten die partijen compleet de grond inboren die aan de basis liggen van al die zaken en nu nog met hand en tand en roepen en tieren proberen te beletten dat er ook maar iets aan gedaan kan worden!
Zoals de idioten die menen dat ze de gasten van het Maximiliaanpark moeten bij hen thuis verstoppen...
Diezelfde gasten zullen hen binnen afzienbare tijd wel leren hoe dwaas en kortzichtig ze zijn geweest! Onze volgende generatie zal zijn lol niet op kunnen...

Universalia 8 februari 2018 10:00

Sven Mary zal pleiten voor Abdeslam

Citaat:

Advocaat Sven Mary zal vandaag dan toch de verdediging van Salah Abdeslam voortzetten. De terreurverdachte zelf komt wel niet meer naar zijn proces. De moeder van Abdeslam zou hebben bemiddeld om Mary verder te laten werken.
Laten we dat 'pleiten/verdedigen' om een terrorist proberen 'vrij' te spreken beschouwen als: 'broodwinning?'

Mag een terrorist nog 'genieten' van één of andere meestal uit de lucht gegrepen 'verdediging' of moet men die gelijk uit de maatschappij zien te verwijderen of ze voorts gelijk terug naar de zwaar bewapende gevangenis (water en brood en een matras op betonplex) te sturen?

Weer kan ik mij niet van de indruk ontmaken dat men tegenwoordig meer spel maakt, geeft om, de 'aanslagplegers/terroristen' zelf dan dat men 'spel maakt' van de slachtoffers van die terroristen hun daden, de ravage die ze in veel gevallen nalaten de terroristen. :?

Het Verzet 8 februari 2018 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8642739)
Sven Mary zal pleiten voor Abdeslam



Laten we dat 'pleiten/verdedigen' om een terrorist proberen 'vrij' te spreken beschouwen als: 'broodwinning?'

Mag een terrorist nog 'genieten' van één of andere meestal uit de lucht gegrepen 'verdediging'.

Ja, juist gelijk iedereen.
Nu, stel dat hij vrijkomt, dan zegt dit volgens mij meer over de (bouwvallige) implementatie van ons juridische systeem, dan het rechtsbeginsel dat iedereen recht heeft op verdediging.

Anna List 8 februari 2018 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8642767)
Ja, juist gelijk iedereen.
Nu, stel dat hij vrijkomt, dan zegt dit volgens mij meer over de (bouwvallige) implementatie van ons juridische systeem, dan het rechtsbeginsel dat iedereen recht heeft op verdediging.

zou niet slecht zijn mocht hij in BE vrijkomen, dan gaat hij voor de rest van zijn leven in FR achter de tralies. laat de FR dit factuurtje maar oppikken.

Universalia 8 februari 2018 11:25

'Abdeslam is jihadist als het hem uitkomt'

Citaat:

Tom Bauwens, de advocaat van de leden van de speciale eenheden van de federale politie die zich burgerlijke partij hebben gesteld, heeft het gehad met de grillen van terreurverdachte Salah Abdeslam. Dat liet hij weten op de tweede zittingsdag van het proces.
Ik denk dat er velen zijn die héél die zaal al langer beu zijn, het er met gehad hebben dat er geen einde aan komt.

Laten we het onder de noemer plaatsen: als de winkel maar draait (the show must go on) dan is iedereen 'gelukkig?' :roll:

TheFourHorsemen 8 februari 2018 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8642739)
Sven Mary zal pleiten voor Abdeslam



Laten we dat 'pleiten/verdedigen' om een terrorist proberen 'vrij' te spreken beschouwen als: 'broodwinning?'

Mag een terrorist nog 'genieten' van één of andere meestal uit de lucht gegrepen 'verdediging' of moet men die gelijk uit de maatschappij zien te verwijderen of ze voorts gelijk terug naar de zwaar bewapende gevangenis (water en brood en een matras op betonplex) te sturen?

Weer kan ik mij niet van de indruk ontmaken dat men tegenwoordig meer spel maakt, geeft om, de 'aanslagplegers/terroristen' zelf dan dat men 'spel maakt' van de slachtoffers van die terroristen hun daden, de ravage die ze in veel gevallen nalaten de terroristen. :?

Beetje een kringredenering hé. U wil terroristen bepaalde rechten ontnemen. Uiteraard dient er eerst een proces te zijn om te oordelen of de persoon in kwestie al dan niet schuldig is (wat in dit geval uiteraard zo zal zijn).


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be