Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

parcifal 23 november 2008 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 3817042)
Eerst komen beweren dat er geen theorie voor is, dat het onmogelijk is, maar als dan blijkt dat het wél mogelijk is, kom je af met "wat gaat dat kosten"?
Te belachelijk om op te antwoorden.

Je wil het niet verstaan hé?
Je VERSCHUIFT het probleem gewoon.

Er is geen oplossing binnen het huidige wetenschappelijke paradigma en het zal waarschijnlijk eeuwen kosten alvorens we een nieuw paradigma vinden en ontwikkelen.

Waarom zeg ik dat?
Omdat er bijvoorbeeld de laatste 25 jaar meer fundamenteel onderzoek gedaan is dan in al de tijd daarvoor zonder dat er fundamentele doorbraken geboekt werden.

De wet van afnemend grensnut geldt ook voor de wetenschap.

piraat 23 november 2008 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 3816992)
Ja, en wat dan nog?
Het is ook theoretisch mogelijk om met een ruimteschip de lichtsnelheid te bereiken (99.9%) en dus bijna zonder tijdsverlies tov. de aarde te reizen.

Als je daar dan nog eens theoretische cryogene technieken bij toepast kan je, zoals in de film 'alien' naar de sterren reizen.

En zo zijn er nog tientallen theoretische technieken bedacht en te bedenken.

Wat kosten die grapjes?
Miljarden en miljarden Euro's, meer energie dan de kerncentrales van Doel in een jaar kunnen produceren, en duizenden manjaren aan werk.
En dat zou dan nog maar zijn om een prototype te bouwen dat misschien zou kunnen werken.

Maar volgens de believers vind men vast een dezer dagen een techniek om met 2 man, een luciferdoosje en een zwitsers zakmes interstellair reizen mogelijk te maken, nietwaar? :-D

Wat mij betreft kunnen ze hier op aarde ophouden met zich in de ruimte te interresseren, raketten te bouwen, robots naar Mars en de Maan te sturen, dat neemt niet weg dat er de gehele geschiedenis door UFO's waargenomen zijn. Daarover gaat deze topic ook.

ministe van agitatie 23 november 2008 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piraat (Bericht 3817119)
... dat neemt niet weg dat er de gehele geschiedenis door UFO's waargenomen zijn.

Er zijn ook heel de geschiedenis door godsdiensten uitgevonden, mythen en sagen verzonnen, een heel pantheon aan onzin bij elkaar geschreven, toverknollen, hekserijen, sjamanen, tovenaars en magische krachten aan mensen toegeschreven.

Het is niet omdat we van ver komen dat dat allemaal een grond van waarheid bevat. Het is niet omdat je je hele leven in sinterklaas gelooft, dat hij ook echt bestaat.

parcifal 23 november 2008 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piraat (Bericht 3817119)
Wat mij betreft kunnen ze hier op aarde ophouden met zich in de ruimte te interresseren, raketten te bouwen, robots naar Mars en de Maan te sturen, dat neemt niet weg dat er de gehele geschiedenis door UFO's waargenomen zijn. Daarover gaat deze topic ook.

En van al die waarnemingen was 95% verklaarbaar en te herleiden tot natuurfenomenen, luchtballonnen, optisch bedrog, testvliegtuigen etc.

De 5 andere procenten zijn momenteel nog onverklaarbaar maar hoelang nog?

piraat 23 november 2008 20:56

[quote=parcifal;3817240]En van al die waarnemingen was 95% verklaarbaar en te herleiden tot natuurfenomenen, luchtballonnen, optisch bedrog, testvliegtuigen etc.

De 5 andere procenten zijn momenteel nog onverklaarbaar maar hoelang nog?[/QUOTE]

Tot als de Aliens zich bekend maken ?:-)

willem1940NLD 24 november 2008 00:24

[quote=piraat;3817321]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 3817240)
En van al die waarnemingen was 95% verklaarbaar en te herleiden tot natuurfenomenen, luchtballonnen, optisch bedrog, testvliegtuigen etc.

De 5 andere procenten zijn momenteel nog onverklaarbaar maar hoelang nog?[/QUOTE]

Tot als de Aliens zich bekend maken ?:-)

Of tot ook dat verhaal ontzenuwd wordt; per slot van rekening waren sinterklaas, de paashaas en de ooievaar bij nader inzien gewoon je vader.
8-)

Akufen 24 november 2008 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doubled (Bericht 3817069)
ik zal de believers terug op de grond zetten het is niet mogelijk momenteel

Goed zo, je blijft verbazen. En nu terug naar het begin van de discussie en lees nog eens waar het infeite over ging. Bovendien is uw overtuiging dat het niet mogelijk is netzogoed een geloof, dus dat woordje believer kan je misschien best achterwege laten als je nog een antwoord terug wil, ik spreek u toch ook niet aan met halve zool?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 3817078)
Je wil het niet verstaan hé?
Je VERSCHUIFT het probleem gewoon.

Er is geen oplossing binnen het huidige wetenschappelijke paradigma en het zal waarschijnlijk eeuwen kosten alvorens we een nieuw paradigma vinden en ontwikkelen.

Ik zeg ook nergens dat we het nu kunnen. Ik zeg alleen dat de snelheid van het licht een begrenzing is die alleen maar tijdelijk zal blijken. Die 'begrenzing' werd hier door enkelen aangehaald als een argument tegen het zien van UFO's. Bijgevolg was de essentie van het argument of het theoretisch gezien een belemmering was voor een buitenaards ras met mogelijk 1000'en jaren technologische voorsprong.

exodus 24 november 2008 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doubled (Bericht 3816224)
je zou een paar vragen kunnen stellen bij heel dat alien verhaal:
1 . hoe hebben ze de lichtsnelheid overbrucht?
nu kan je zeggen ja maar dit en dat,dat noent men u fantasie er op
los laten.

Wie zegt er dat ze dit niet kunnen? Ok, het is een veronderstelling maar geen absurde. Het is evengoed een veronderstelling te zeggen dat ze het zeker niet kunnen en daarom praktisch nooit de afstanden kunnnen overbruggen. Gezien de evolutie van technologie kunnen wij daar geen sprake over doen en moeten we het als mogelijk beschouwen.

Als we andere dimensies in rekening brengen wordt het nog wat ingewikkelder want dan kunnen we niet echt meer spreken over afstanden die overbrugt worden. Hier een tekst van een esoterische bron over UFO's die ik al eens gepost heb. Het spreekt over de multidimensionele aard van UFO's en ondersreept de nuances die erbij horen:

Citaat:

The strange thing about your flying saucers is not that they appear, but that you can see them. As science advances on various planes the inhabitants learn to travel between planes occasionally, while carrying with them the [camouflage] manifestations of their home stations...

"I am quite sure--I know for a fact--that beings from other planes have appeared among you, sometimes on purpose and sometimes completely by accident. As in some cases humans have quite accidentally blundered through the apparent curtain between your present and your past, so have beings blundered into the apparent division between one plane and another. Usually when they have done so they were invisible on your plane, as the few of you who fell into the past, or the apparent past, were invisible to the people of the past.

"This sort of experience involves a sudden psychic awareness, straight from the entity, that all boundaries are for practical purposes only. However, there are indeed many kinds of science. There are a number of sciences dealing just with locomotion. Had the human species gone into certain mental disciplines as thoroughly as it has explored technological disciplines, its practical transportation system would be vastly different, and yet by this time even more practical than it is now. (With amusement:) I am making this point because I want it made plain--this, dear Joseph, is a pun--that when I speak of science on another plane I may not speak of the plain old science that you know.

"Now back to the point. When sciences progress on various planes, then visitations become less accidental and more planned. Once the inhabitants of a plane have learned mental--science pat--terms, then they are to a great degree freed from the more regular camouflage [physical] patterns. This applies to “higher” planes than mine, generally speaking, although mine is further along in these sciences than your own.

"[Many of] the flying saucer appearances come from [such] a plane, [one] that is much more advanced in technological sciences than earth at this time. However, this is still not a mental-science plane. Therefore the camouflage paraphernalia appears, more or less visible, to your own astonishment. Now, so strong is this tendency for vitality to change from one apparent form to another, that what you have here in your flying object is something that is actually, as you view it, not of your plane or of [whatever] plane of its origin... The atoms and molecules that structurally compose the UFO, and which are themselves formed by vitality, are more or less aligned according to the pattern of its own territory. Now as the craft enters your plane a distortion occurs. Its actual structure is caught in a dilemma of form... between transforming itself completely into earth's particular camouflage pattern, and retaining its original pattern. The earthly viewer attempts to correlate what he sees with what he supposedly knows or imagines possible in the universe.

"What he sees is something between a horse and a dog, that resembles neither. The flying saucer retains what it can of its original structure and changes what it must. This accounts for many of the conflicting reports as to shape, size, and color. The few times the craft shoots off at right angles, it has managed to retain functions ordinary to it in its particular habitat.

"I do not believe you will have any saucer landings for quite a while, not physical landings in the usual sense of the word. These vehicles cannot stay on your plane for any length of time at all. The pressures that push against the saucer itself are tremendous... The struggle to be one thing or another is very great on any plane. To conform to the laws of a particular plane is a practical necessity, and at this time the flying saucer craft simply cannot afford to stay betwixt and between for any indefinite period.

"What they do is take quick glimpses of your plane--and hold in mind that the saucer or cigar shape [often] seen on your planet is a bastard form having little relation to the structure as it is at home base.

"At a later date I may go into the inhabitants of [those planes] more thoroughly, but as it is I am not very much acquainted with them myself.

ministe van agitatie 24 november 2008 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 3817849)
Wie zegt er dat ze dit niet kunnen? Ok, het is een veronderstelling maar geen absurde. Het is evengoed een veronderstelling te zeggen dat ze het zeker niet kunnen en daarom praktisch nooit de afstanden kunnnen overbruggen. Gezien de evolutie van technologie kunnen wij daar geen sprake over doen en moeten we het als mogelijk beschouwen.

Uw uitgangspunt is 'kunnen ze het, ja of neen'. Dat is een verkeerd uitgangspunt.
Ze bestaan namelijk niet. Wat niet bestaat kan ook niets.

exodus 24 november 2008 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3817865)
Uw uitgangspunt is 'kunnen ze het, ja of neen'. Dat is een verkeerd uitgangspunt.
Ze bestaan namelijk niet. Wat niet bestaat kan ook niets.

Dat is nog een grotere veronderstelling :-)

ministe van agitatie 24 november 2008 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 3817875)
Dat is nog een grotere veronderstelling :-)

Gebaseerd op wat we vandaag weten, niet op wat we al dan niet geloven.

doubled 24 november 2008 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 3817546)
Goed zo, je blijft verbazen. En nu terug naar het begin van de discussie en lees nog eens waar het infeite over ging. Bovendien is uw overtuiging dat het niet mogelijk is netzogoed een geloof, dus dat woordje believer kan je misschien best achterwege laten als je nog een antwoord terug wil, ik spreek u toch ook niet aan met halve zool?



Ik zeg ook nergens dat we het nu kunnen. Ik zeg alleen dat de snelheid van het licht een begrenzing is die alleen maar tijdelijk zal blijken. Die 'begrenzing' werd hier door enkelen aangehaald als een argument tegen het zien van UFO's. Bijgevolg was de essentie van het argument of het theoretisch gezien een belemmering was voor een buitenaards ras met mogelijk 1000'en jaren technologische voorsprong.


kijk ik ben niet zo overtuigt in mijn stelling als je denkt want dat is namelijk waar wetenschap om draait wetenschap is een omderzoektsmethode ik geloof daar niet in dat is gewoon meestal een praktisch feit.
en ik noem je een believer omdat jij dogmatische principes er op na houd.

ik zeg niet dat dat een belemering is voor eventueel een ander ras
er kunnen andere rassen zijn in het univerum maar dat is weer een hypothetische vraag want er is geen wetenschapelijk bewijs.
je kan net zo goed zeggen de kerstman woont op de maan en komt elk jaar naar hier.
het straffe is aan deze stelling is dat we weten wat de kerstman is en daar hebben we bewijs van in de vorm van foto's enzo.
en bij aliens of ufo's niet.

http://www.kennislink.nl/web/show?id=138347

willem1940NLD 24 november 2008 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 3817546)
................

............ Ik zeg alleen dat de snelheid van het licht een begrenzing is die alleen maar tijdelijk zal blijken. ..........

Ik weet te weinig van natuurkunde af; vraag mij wel af of er boven de lichtsnelheid nog zoiets als "vaste" materie bestaanbaar is en niet alleen maar losse zeer kleine deeltjes cq straling .... ?

doubled 24 november 2008 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 3817546)
Goed zo, je blijft verbazen. En nu terug naar het begin van de discussie en lees nog eens waar het infeite over ging. Bovendien is uw overtuiging dat het niet mogelijk is netzogoed een geloof, dus dat woordje believer kan je misschien best achterwege laten als je nog een antwoord terug wil, ik spreek u toch ook niet aan met halve zool?



Ik zeg ook nergens dat we het nu kunnen. Ik zeg alleen dat de snelheid van het licht een begrenzing is die alleen maar tijdelijk zal blijken. Die 'begrenzing' werd hier door enkelen aangehaald als een argument tegen het zien van UFO's. Bijgevolg was de essentie van het argument of het theoretisch gezien een belemmering was voor een buitenaards ras met mogelijk 1000'en jaren technologische voorsprong.


kijk ik ben niet zo overtuigt in mijn stelling als je denkt want dat is namelijk waar wetenschap om draait wetenschap is een omderzoektsmethode ik geloof daar niet in dat is gewoon meestal een praktisch feit.
en ik noem je een believer omdat jij dogmatische principes er op na houd.

ik zeg niet dat dat een belemering is voor eventueel een ander ras
er kunnen andere rassen zijn in het univerum maar dat is weer een hypothetische vraag want er is geen wetenschapelijk bewijs.
je kan net zo goed zeggen de kerstman woont op de maan en komt elk jaar naar hier.
het straffe is aan deze stelling is dat we weten wat de kerstman is en daar hebben we bewijs van in de vorm van foto's enzo.
en bij aliens of ufo's niet.

http://www.kennislink.nl/web/show?id=138347

Diederik v.d Elzas 24 november 2008 15:02

De "UFO-Hunters"-serie op History Channel is anders wel zeer entertainend en bij momenten zelfs spannend. Die zijn allemaal gratis te bekijken op de desbetreffende website. Evenwel dient erbij gezegd te worden dat ik de experimenten soms wel heel gemakkelijk te weerleggen zijn. Alleen de geïnterviewde Iraanse Commandant en enkele andere opmerkelijke getuigenissen van luchtmachtpersoneel (mét tapes en radarbeelden van de sightings) gun ik het voordeel van de twijfel (...de 5% waarover Parcifal het had...)

Diederik v.d Elzas 24 november 2008 18:11

Wat ik ook altijd grappig vind is dat die UFO's zogezegd intergalactische of interdimensionale reizen kunnen maken. Wanneer ze echter op onze aarde neerstrijken, vallen ze als vliegen uit de lucht...:roll:

ministe van agitatie 24 november 2008 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas (Bericht 3819047)
Wat ik ook altijd grappig vind is dat die UFO's zogezegd intergalactische of interdimensionale reizen kunnen maken. Wanneer ze echter op onze aarde neerstrijken, vallen ze als vliegen uit de lucht...:roll:

Vermoeidheid waarschijnlijk?

piraat 24 november 2008 22:53

[quote=willem1940NLD;3817545]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piraat (Bericht 3817321)
Of tot ook dat verhaal ontzenuwd wordt; per slot van rekening waren sinterklaas, de paashaas en de ooievaar bij nader inzien gewoon je vader.8-)

Bron ?:lol:

piraat 24 november 2008 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3817865)
Uw uitgangspunt is 'kunnen ze het, ja of neen'. Dat is een verkeerd uitgangspunt.
Ze bestaan namelijk niet. Wat niet bestaat kan ook niets.

Dat is nu eens iets dat jij niet kan bewijzen, zie:-) Een volledig gratuite veronderstelling : als je het niet ziet, niet hoort en niet riekt, dan bestaat het niet. :lol:
Stel je voor dat je in de tijd kan reizen, en dat je aan de edelachtbare heren van de Inkwisitie zou moeten uitleggen wat een astronaut is, wat microben zijn, een computer, een televisie...
Wat minder lang geleden werd de bekende Jules Verne ook als een halve gare beschouwd door velen, met zijn verhalen over duikboten, en reizen naar de Maan...

piraat 24 november 2008 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas (Bericht 3819047)
Wat ik ook altijd grappig vind is dat die UFO's zogezegd intergalactische of interdimensionale reizen kunnen maken. Wanneer ze echter op onze aarde neerstrijken, vallen ze als vliegen uit de lucht...:roll:

Zelfs het allerbeste machien kan in panne vallen...
Niemand is perfect, zelfs Aliens niet :-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be