Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vakbonden (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=219)
-   -   ACV wil vermogensbelasting (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253523)

N-Vb 20 mei 2020 15:06

ACV wil vermogensbelasting
 
Rerum Novarum, de H. Geest daalt neer op ACV.

Het ACV schuift een herverdeling naar voor van de beschikbare arbeid, door middel van een collectieve arbeidsduurvermindering met premies, crisistijdskrediet en crisislandingsbanen. Voor mensen die toch worden ontslagen, dringt de vakbond aan op hogere werkloosheidsuitkeringen en voor de oudere werknemers dringt ACV aan op een versoepeling van de SWT-regels, het vroegere brugpensioen.
“Ik maak me geen illusies. Net als bij elke herstructurering en faling zullen de oudste werkers het eerst moeten gaan. Voor hen komt er best een crisis-SWT”, aldus Leemans in zijn toespraak. “Want hun kansen om in deze context een nieuwe baan te vinden, zijn helaas erg klein”.
De christelijke vakbond hamert ook op de nood aan faire fiscaliteit, waarbij de sterkste schouders een correcte last dragen. Dat brengt ACV bij zijn traditionele eis voor een vermogensbelasting. Maar nu plakt voorzitter Leemans daar ook een bedrag op.
“Er moet snel een vermogensbelasting komen: 1 procent op vermogen boven de 1 miljoen euro".

Dadeemelee 20 mei 2020 15:09

Ok voor mij, maar net zoals bij het voorstel van Groen: waarop slaat dat 1 miljoen?
Is dat per persoon?
Zit de waarde van je huis erbij?
Etc.

Witte Kaproen 20 mei 2020 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 9335415)
Rerum Novarum, de H. Geest daalt neer op ACV.

Het ACV schuift een herverdeling naar voor van de beschikbare arbeid, door middel van een collectieve arbeidsduurvermindering met premies, crisistijdskrediet en crisislandingsbanen. Voor mensen die toch worden ontslagen, dringt de vakbond aan op hogere werkloosheidsuitkeringen en voor de oudere werknemers dringt ACV aan op een versoepeling van de SWT-regels, het vroegere brugpensioen.
“Ik maak me geen illusies. Net als bij elke herstructurering en faling zullen de oudste werkers het eerst moeten gaan. Voor hen komt er best een crisis-SWT”, aldus Leemans in zijn toespraak. “Want hun kansen om in deze context een nieuwe baan te vinden, zijn helaas erg klein”.
De christelijke vakbond hamert ook op de nood aan faire fiscaliteit, waarbij de sterkste schouders een correcte last dragen. Dat brengt ACV bij zijn traditionele eis voor een vermogensbelasting. Maar nu plakt voorzitter Leemans daar ook een bedrag op.
“Er moet snel een vermogensbelasting komen: 1 procent op vermogen boven de 1 miljoen euro".


Dat gaan ze in "Laeken " niet graag horen.

Die gaan serieus mogen betalen ,

of gelden die voorstellen van het ACW niet in "Laeken".

Vlad 20 mei 2020 15:18

Arbeidsduurvermindering ? Ze willen zeker de laatste productie-eenheden naar Azië verhuizen ofzo ? Overal waar men er toe doet ziet men druk tot de omgekeerde beweging. Terug langer werken om de arbeidsproductiviteit op te krikken (of rustiger te kunnen werken). Die idee kan alleen maar komen van mensen die rechtstreeks van de unief naar een overheidsinstelling of instelling die aan de uier van de overheid hangt zijn verhuisd. De vakbond is een virus geworden dat gezonde cellen overwoekert met zieke cellen.

Vermogensbelasting ? Voor mij goed, ik val er al zeker niet onder maar hoe men dat gaat doen en wat de gevolgen daarvan gaan zijn ... ik zou mijn inkomen daar niet van durven laten afhangen eerlijk gezegd ...
En gaat de vakbond ze ook betalen ?

Pandareus 20 mei 2020 15:30

Geen drukte nodig hoor... net zoals iedereen weet dat in aanloop naar 1 mei 'rood' wat straffe eisen moet in de pers gooien, doet ACV dat ook met rerum novarum.

Volgende week is iedereen dat al lang vergeten.

Blue Sky 20 mei 2020 15:38

Typisch. Belastingen zonder enige visie of achtergrond. Waardeloos dus.
Men zou vervuiling en verspilling moeten belasten, dan zijn ten minste nuttige belastingen.

Eduard Khil 20 mei 2020 15:56

Dat het ACV dan eerste het goeie voorbeeld toont, en die belasting betaalt vanuit hun honderden miljoenen op buitenlandse rekeningen :lol:

De schoofzak 20 mei 2020 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9335437)
Geen drukte nodig hoor... net zoals iedereen weet dat in aanloop naar 1 mei 'rood' wat straffe eisen moet in de pers gooien, doet ACV dat ook met rerum novarum.

Volgende week is iedereen dat al lang vergeten.

Klopt.
Zo draaien ze de mensen een rad voor de ogen.
Terwijl ze zelf blind blijven voor de gevolgen. Onder andere dat de mensen geen vertrouwen meer hebben in de overheid en in "grote en/of historische instellingen".

Zipper 20 mei 2020 16:04

dat het ACV eerst hun ARCO-spaarders vergoedt ipv aanslagen te plegen op privé-personen.

De schoofzak 20 mei 2020 16:04

Zou de waarde van de arcopar-aandelen, die sommige Vlamingen nog hebben, mee in rekening genomen worden om tot aan dat miljoen te komen?

De schoofzak 20 mei 2020 16:05

Arbeidsduurvermindering?
Een crisis, een terugloop in je vermogen ... overwin je meestal niet door minder te gaan werken.

Xenophon 20 mei 2020 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9335461)
Dat het ACV dan eerste het goeie voorbeeld toont, en die belasting betaalt vanuit hun honderden miljoenen op buitenlandse rekeningen :lol:

Ja maar, het zijn de beste politieke vrienden van de N-VA...

Vrijheideerst 20 mei 2020 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9335464)
dat het ACV eerst hun ARCO-spaarders vergoedt ipv aanslagen te plegen op privé-personen.

:cheer:

Pandareus 20 mei 2020 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9335466)
Arbeidsduurvermindering?
Een crisis, een terugloop in je vermogen ... overwin je meestal niet door minder te gaan werken.

Maar een scheerbeurt (noem het 'solidariteitsbijdrage' ) van de lopende ambtenarenpensioenen zou wel een goede bijdrage tot de relance van de economie kunnen geven nietwaar ?

marie daenen 20 mei 2020 16:20

Enkel de titel gelezen... Niets nieuws onder de zon.

Shadowke 20 mei 2020 16:43

dan mogen ze beginnen bij zichzelf en eens al hun rekeningen in belastingsparadijzen opgeven.
daar zal wel meer staan dan één miljoen euro.

N-Vb 20 mei 2020 17:06

Je moet het lezen als:

"we gaan de kloof tussen de rijken en de armen verminderen"


de rijken (en de bedrijven) moeten dus eerlijke belastingen betalen
zodat de medewerkers in het bedrijf minder belastingen moeten betalen
daardoor houden ze meer over en daardoor wordt de economie gestimuleerd,

minder uitbuiting dus

Mambo 20 mei 2020 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9335416)
Ok voor mij, maar net zoals bij het voorstel van Groen: waarop slaat dat 1 miljoen?
Is dat per persoon?
Zit de waarde van je huis erbij?
Etc.

Of de groene schepenen zijn superdure investerings appartementen in Brugge?

Ik weet waar hoor mocht men ze niet vinden.

Mambo 20 mei 2020 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 9335541)
Je moet het lezen als:

"we gaan de kloof tussen de rijken en de armen verminderen"


de rijken (en de bedrijven) moeten dus eerlijke belastingen betalen
zodat de medewerkers in het bedrijf minder belastingen moeten betalen
daardoor houden ze meer over en daardoor wordt de economie gestimuleerd,

minder uitbuiting dus

Peptalk voor mensen die al gans hun leven teren op de rekening van de bedrijven.

Alle voorstanders hiervan hebben geen slag gewerkt ooit en al zeker nooit iets bijgedragen aan wat dan ook.

Je plukt ze er zo uit.

Boduo 20 mei 2020 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 9335415)
Rerum Novarum, de H. Geest daalt neer op ACV.

Het ACV schuift een herverdeling naar voor van de beschikbare arbeid, door middel van een collectieve arbeidsduurvermindering met premies, crisistijdskrediet en crisislandingsbanen. Voor mensen die toch worden ontslagen, dringt de vakbond aan op hogere werkloosheidsuitkeringen en voor de oudere werknemers dringt ACV aan op een versoepeling van de SWT-regels, het vroegere brugpensioen.
“Ik maak me geen illusies. Net als bij elke herstructurering en faling zullen de oudste werkers het eerst moeten gaan. Voor hen komt er best een crisis-SWT”, aldus Leemans in zijn toespraak. “Want hun kansen om in deze context een nieuwe baan te vinden, zijn helaas erg klein”.
De christelijke vakbond hamert ook op de nood aan faire fiscaliteit, waarbij de sterkste schouders een correcte last dragen. Dat brengt ACV bij zijn traditionele eis voor een vermogensbelasting. Maar nu plakt voorzitter Leemans daar ook een bedrag op.
“Er moet snel een vermogensbelasting komen: 1 procent op vermogen boven de 1 miljoen euro".

R.R. Novarum: 1891
Communistisch Manifest: 1847
44 (vier en veertig !) jaar eerder.
We zijn nu 2002 . 44 jaar eerder: 1976 : ik herinner mij alleen dat het een lange, hete zomer was.
Voor de rest: véééééél te lang geleden.
In 1891 was dat ook zo. (Ongeveer)


:evilbat:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be