Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   "Sharia wordt basis van het nieuwe Libië" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162143)

Cynara Cardunculus 24 oktober 2011 07:27

"Sharia wordt basis van het nieuwe Libië"
 
Citaat:

"Sharia wordt basis van het nieuwe Libië"

© afp
De sharia, het islamitisch recht, wordt de basis voor de wederopbouw van Libië. Dat benadrukte Moestafa Abdel Jalil, voorzitter van de Nationale Overgangsraad (NTC), in Benghazi tijdens een toespraak ter gelegenheid van de officiële bevrijding van het land. Zo komt er onder meer een verbod op polygamie, dat indertijd werd ingevoerd door Mouammar Kadhafi.
http://www.hln.be/hln/nl/9556/Opstan...we-Libie.dhtml

Ik vermoed dat hier een lekker politiek correct foutje wordt medegedeeld: volgens de sharia is polygamie met vier vrouwen tegelijk TOEGESTAAN.(inwisselbaar: het simpel uitspreken van "taleq taleq taleq" (ik verstoot je, ik verstoot je, ik verstoot je)is voldoende om een nieuwe vrouw te kunnen huwen).
Ik veronderstel dat Gaddafi polygamie had verboden en nu is het dus terug ingevoerd (ze gaan geen sharia invoeren, maar polygamie verbieden als Mo gezegd heeft dat ze er vier mochten hebben!)
handjekap en voetjekap zijn natuurlijk ook straffen die volgens de sharia worden uitgesproken.
Bij overspel moeten de vrouwen worden opgesloten tot de dood er op volgt (of ze eten krijgen of niet weet ik niet).

Enfin, toch wel goed dat "onze Nato jongens" de brave rebellen zijn gaan helpen hé?

freelancer 24 oktober 2011 09:20

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=OS3HB1CK ;-)

Cynara Cardunculus 24 oktober 2011 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5760567)

hedendaags met westerse invloeden???

zoals ik reeds schreef stond in het artikel van www.hln.be wel een grove fout! Natuurlijk wordt polygamie opnieuw ingevoerd! lekker hedendaags zeker?
Het is trouwens ook niet dankzij de hulp van de Nato dat ze gewonnen hebben, maar weldegelijk dankzij de hulp van Allah

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1...s__.html?p=3,1


Citaat:

Hoofd Overgangsraad hamert op belang sharia BENGHAZI - Mustafa Abdel Jalil, de interim-leider van Libië, heeft zondag in Benghazi benadrukt dat het islamitische recht (sharia) de basis zal vormen voor de wederopbouw van het land. Zo komt er een eind aan het verbod op polygamie, dat werd geïntroduceerd door het dictatoriale bewind van wijlen Muammar Kaddafi. Islamitisch bankieren, zonder rente, wordt de norm in Libië.
(....)
Abdel Jalil, een voormalige minister van Justitie onder Kaddafi en een fervente moslim, kondigde dat aan in zijn toespraak ter gelegenheid van de officiële bevrijding van Libië. „Rente creëert ziekte en haat onder de mensen”, aldus de voorzitter van de Nationale Overgangsraad (NTC).

„Dankzij God, dankzij God”, zei Abdel Jalil bij het begin van zijn toespraak. Vervolgens zakte hij door zijn knieën en raakte hij met zijn voorhoofd de grond aan en deed hij een gebed.

Later stelde Abdel Jalil dat het lossen van vreugdeschoten, een populair gebruik bij zeges in de Libische burgeroorlog, niet is toegestaan volgens de sharia.

Dat wordt dus Tunesië, Egypte, Lybië en waarschijnlijk ook Syrië onder leiding van de Moslim Broederschap.
Dat belooft!

We mogen toch aannemen dat er vanuit die landen nu geen azielzoekers meer worden aanvaard, vermits ze zèlf gekozen hebben om onder sharia wetgeving te leven?

Derk de Tweede 24 oktober 2011 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5760567)

Dat laatste zinnetje, daar heb ik zo mijn bedenkingen bij.

Cynara Cardunculus 24 oktober 2011 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5760625)
Dat laatste zinnetje, daar heb ik zo mijn bedenkingen bij.

als ondertussen de shariawetgeving al wordt ingevoerd, dan vrees ik dat het ganse artikel een beetje wishful thinking is van iemand die het land al vijf jaar geleden was ontvlucht.

nihao 24 oktober 2011 10:02

On topic. Je kunt moeilijk verwachten dat ze zich gaan steunen op de 10 amendments.
En je kunt ook niet even een jaartje uittrekken om even wat nieuwe rechtsregels uit te dokteren.
Pragmatisch bekeken is er dus eigenlijk geen andere keuze op dit ogenblik.
Wat er van belang is dat er nu een staat wordt opgebouwd op zo snel mogelijk wel tot een beter alternatief te komen.

eno2 24 oktober 2011 10:03

Citaat:

"Sharia wordt basis van het nieuwe Libië"
Dat was al zo.

Cynara Cardunculus 24 oktober 2011 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 5760636)
On topic. Je kunt moeilijk verwachten dat ze zich gaan steunen op de 10 amendments.
En je kunt ook niet even een jaartje uittrekken om even wat nieuwe rechtsregels uit te dokteren.
Pragmatisch bekeken is er dus eigenlijk geen andere keuze op dit ogenblik.
Wat er van belang is dat er nu een staat wordt opgebouwd op zo snel mogelijk wel tot een beter alternatief te komen.

wat is dit voor onzin? ga je nu doen alsof er buiten de 10 amendments en de sharia geen democratische rechtssystemen zijn?

Nr.10 24 oktober 2011 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 5760636)
On topic. Je kunt moeilijk verwachten dat ze zich gaan steunen op de 10 amendments.
En je kunt ook niet even een jaartje uittrekken om even wat nieuwe rechtsregels uit te dokteren.
Pragmatisch bekeken is er dus eigenlijk geen andere keuze op dit ogenblik.
Wat er van belang is dat er nu een staat wordt opgebouwd op zo snel mogelijk wel tot een beter alternatief te komen.

Wanneer Al Qaeda een geweer in je rug duwt heb je inderdaad weinig keuze.

Nierika 24 oktober 2011 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 5760636)
On topic. Je kunt moeilijk verwachten dat ze zich gaan steunen op de 10 amendments.
En je kunt ook niet even een jaartje uittrekken om even wat nieuwe rechtsregels uit te dokteren.
Pragmatisch bekeken is er dus eigenlijk geen andere keuze op dit ogenblik.
Wat er van belang is dat er nu een staat wordt opgebouwd op zo snel mogelijk wel tot een beter alternatief te komen.

Natuurlijk niet, wanneer het leeuwedeel van hun commandanten rechtstreeks werd opgeleid in Afghanistan, vrees ik zelfs dat ze nog nooit gehoord hebben van de 10 amendments.

Enfin, wat de Navo zaaide, zullen ze oogsten, dat wordt steeds duidelijker.

Afspraak binnen 4, 5 jaar.
Dan zal al wel duidelijk zijn hoe rampzalig de situatie al dan niet zal worden.
Ik vrees in ieder geval het ergste.

Oblique 24 oktober 2011 13:19

Bodies of 53 apparent Gadhafi loyalists found in Libyan hotel

Ze wilden de bewijzen verbranden, maar net te laat.

Met de handen achter de rug waren de Khadaffi strijders geboeid en koelbloedig gexecuteerd.

Zo zal de oppositie aangepakt worden.

http://edition.cnn.com/2011/10/24/wo...html?hpt=hp_t2

eno2 24 oktober 2011 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oblique (Bericht 5760972)
Bodies of 53 apparent Gadhafi loyalists found in Libyan hotel

Ze wilden de bewijzen verbranden, maar net te laat.

Met de handen achter de rug waren de Khadaffi strijders geboeid en koelbloedig gexecuteerd.

Zo zal de oppositie aangepakt worden.

http://edition.cnn.com/2011/10/24/wo...html?hpt=hp_t2

Deze draad gaat over de sharia

Weeral erg schuin, Oblique.

Oblique 24 oktober 2011 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5760980)
Deze draad gaat over de sharia

Weeral erg schuin, Oblique.

Juist, bij de sharia worden het onthoofdingen en stenigingen. Dit viel nog mee dus.

Johan Bollen 24 oktober 2011 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5760467)
Ik vermoed dat hier een lekker politiek correct foutje wordt medegedeeld: volgens de sharia is polygamie met vier vrouwen tegelijk TOEGESTAAN.(inwisselbaar: het simpel uitspreken van "taleq taleq taleq" (ik verstoot je, ik verstoot je, ik verstoot je)is voldoende om een nieuwe vrouw te kunnen huwen).
Ik veronderstel dat Gaddafi polygamie had verboden en nu is het dus terug ingevoerd (ze gaan geen sharia invoeren, maar polygamie verbieden als Mo gezegd heeft dat ze er vier mochten hebben!)
handjekap en voetjekap zijn natuurlijk ook straffen die volgens de sharia worden uitgesproken.
Bij overspel moeten de vrouwen worden opgesloten tot de dood er op volgt (of ze eten krijgen of niet weet ik niet).

Enfin, toch wel goed dat "onze Nato jongens" de brave rebellen zijn gaan helpen hé?


Goed gezien. Blijkbaar moeten we ook nog belogen worden om te verhullen wat de NATO daar is gaan doen. Buitenwesterse nieuwsbronnen titelen alzo

'New' Libya to be ruled by Islamic law, polygamy permitted – NTC

Zo titelt men ook liever "Gadaffi omgekomen bij vuurgevecht" dan "gevangen genomen Gadaffi afgemaakt" om te vermeiden dat slapende westerse gewetens beroerd zouden worden. Als het niet anders meer kan dan krijg je eventueel een portie waarheid.

Johan Bollen 24 oktober 2011 14:00

1 Bijlage(n)
40000 bombardementen zijn er uiteindelijk geweest door de NATO op Libië. Stel u dat eens voor moest dat in België gebeurd zijn.

foto...Libië 2011

freelancer 24 oktober 2011 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5761041)
40000 bombardementen zijn er uiteindelijk geweest door de NATO op Libië. Stel u dat eens voor moest dat in België gebeurd zijn.

foto...Libië 2011

Ik dacht dat het Tsjetsjenië was... 8O



Hier een Russische tank... in Tsjetsjniië...8O

Dexter 24 oktober 2011 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5761041)
40000 bombardementen zijn er uiteindelijk geweest door de NATO op Libië. Stel u dat eens voor moest dat in België gebeurd zijn.

foto...Libië 2011

Zou iemand het merken in Luik ?

Albrecht 24 oktober 2011 14:47

Ik verwachtte al zoiets...

Dexter 24 oktober 2011 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5761101)
Ik dacht dat het Tsjetsjenië was... 8O



Hier een Russische tank... in Tsjetsjniië...8O


Sssst ... de russen zijn de beste vrienden van de moslims (vooral als ze veel wapentuig bestellen)

Johan Bollen 24 oktober 2011 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5761101)
Ik dacht dat het Tsjetsjenië was... 8O

Dat soort van foto's uit Libië wordt dan ook zorgvuldig uit de westerse pers gehouden. Vandaar uw verwarring waarschijnlijk.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be