Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Wachten op Facebook / google analytics (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146530)

Piero 16 november 2010 15:14

Wachten op Facebook / google analytics
 
Bij openen van de site forum.politics.be, maar ook bij refreshen van een pagina op het forum en bladeren zie ik steeds in de statusregel op mijn scherm;

Wachten op Google.analytics en wachten op Facebook.

Vooral google laat mij vaak 5 tot 10 seconden wachten. Dat vind ik hinderlijk. Waar is dit voor nodig? Zit Google mijn gedrag te analyseren als ik op het forum zit, of wat? Kan ik dat blokkeren of hoort dit bij de functies van het forum?

kameleon 16 november 2010 15:16

Dat betekent dat het script van google slecht inlaadt en dat google en politics.be je bezoekgedrag bijhouden.

Alboreto 16 november 2010 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 5103865)
Dat betekent dat het script van google slecht inlaadt en dat google en politics.be je bezoekgedrag bijhouden.

Niet 'je' bezoekgedrag, maar het algemeen gedrag van de bezoekers.

Welke pagina's worden meest bezocht, van waar komen de meeste bezoekers, ...
Weinig om een privacy hissyfit over te maken.

Piero 17 november 2010 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5104713)
Niet 'je' bezoekgedrag, maar het algemeen gedrag van de bezoekers.

Welke pagina's worden meest bezocht, van waar komen de meeste bezoekers, ...
Weinig om een privacy hissyfit over te maken.

Ik weet niet hoe het werkt. Maar het werkt wel vertragend. Die gegevens kunnen toch ook bij de site politics verkregen worden op het moment dat je daar iets zoekt of kiest? Waarom moet dat via de pc's van al die bezoekers lopen? Levert google.analytics service aan forum.politics met het verwerken van de gegevens en zoekopdrachten van bezoekers op de site?

kameleon 17 november 2010 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 5106124)
Ik weet niet hoe het werkt. Maar het werkt wel vertragend. Die gegevens kunnen toch ook bij de site politics verkregen worden op het moment dat je daar iets zoekt of kiest? Waarom moet dat via de pc's van al die bezoekers lopen? Levert google.analytics service aan forum.politics met het verwerken van de gegevens en zoekopdrachten van bezoekers op de site?

Ja zo kan je het stellen. Koppel daar een Facebook-account en je hebt een schat van informatie over de bezoekers van jouw website.

Een oplossing zou kunnen zijn deze vertragende javascriptjes aan het einde van de <body>-tage te plaatsen. De scriptjes zullen nog geladen worden, maar ze zullen u visueel niet meer hinderen (het zal erop lijken dat de pagina normaal laadt)

Piero 18 november 2010 01:14

Dus als ik JAVA uitschakel dan stopt het?

kameleon 18 november 2010 13:19

Neen helaas niet. Je kan javascript uitschakelen, maar dat zou ik niet doen. Dan ga je veel functies verliezen op een website. Bv. het menu directe links zal niet meer werken hierdoor.

Piero 19 november 2010 15:11

dy.testnet.be
 
En zojuist moest ik bij openen van forum.politics nog 15 seconden wachten op dy.testnet.be

openeye 21 november 2010 07:14

Websites zouden beter ipv google analystics, gewoon een alternatief, local software gebruiken zoals http://piwik.org/. Naja niet teveel verwachten van mensen zeker?

kameleon 21 november 2010 08:19

Nice software. Kende ik nog niet !

@Piero: Ik heb hier nooit problemen met alles inladen. Ik weet niet hoe het hier bij de andere forumbezoekers zit, maar het zou dan wel eens aan jouw browser, internetverbinding, trage pc kunnen liggen.

openeye 21 november 2010 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 5115706)
Nice software. Kende ik nog niet !

@Piero: Ik heb hier nooit problemen met alles inladen. Ik weet niet hoe het hier bij de andere forumbezoekers zit, maar het zou dan wel eens aan jouw browser, internetverbinding, trage pc kunnen liggen.

Het werkt zalig! Je verhoogt de snelheid van je loads met 30 a 40%.

kameleon 21 november 2010 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door openeye (Bericht 5115790)
Het werkt zalig! Je verhoogt de snelheid van je loads met 30 a 40%.

Maar het neemt veel databaseruimte in beslag ? Houdt het bezoekers van in heel den beginne bij ?

openeye 21 november 2010 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 5115976)
Maar het neemt veel databaseruimte in beslag ? Houdt het bezoekers van in heel den beginne bij ?

Database neemt niet veel in beslag. Kijk -> Dit is wel maar van mijn server thuis met weinig verkeer. Maar de sites die ik beheer en die deze software draaien zijn een pak sneller met laden en die databases stellen ook niet echt iets voor.
Het houd al de bezoekers bij vanzodra je de js in je header zet.

Nr.10 13 juni 2013 05:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 5103857)
Bij openen van de site forum.politics.be, maar ook bij refreshen van een pagina op het forum en bladeren zie ik steeds in de statusregel op mijn scherm;

Wachten op Google.analytics en wachten op Facebook.

Vooral google laat mij vaak 5 tot 10 seconden wachten. Dat vind ik hinderlijk. Waar is dit voor nodig? Zit Google mijn gedrag te analyseren als ik op het forum zit, of wat? Kan ik dat blokkeren of hoort dit bij de functies van het forum?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 5103865)
Dat betekent dat het script van google slecht inlaadt en dat google en politics.be je bezoekgedrag bijhouden.

Ah, niet alleen politics.be houdt dat bij, ook google-analytics doet dat.

Rudy 13 juni 2013 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 5103857)
Bij openen van de site forum.politics.be, maar ook bij refreshen van een pagina op het forum en bladeren zie ik steeds in de statusregel op mijn scherm;

Wachten op Google.analytics en wachten op Facebook.

Vooral google laat mij vaak 5 tot 10 seconden wachten. Dat vind ik hinderlijk. Waar is dit voor nodig? Zit Google mijn gedrag te analyseren als ik op het forum zit, of wat? Kan ik dat blokkeren of hoort dit bij de functies van het forum?

Het heeft geen zin om je pijlen te richten op Google. Politics.be maakt gebruik van Google analytics om het bezoekersgedrag te analyseren. Niet op de pianist schieten aub.

Ongetemde Leeuw 13 juni 2013 10:56

Sneller internet zoeken me dunkt :D Anders even zoeken bij de gebuur? :P

Rudy 13 juni 2013 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 5115706)
Nice software. Kende ik nog niet !

@Piero: Ik heb hier nooit problemen met alles inladen. Ik weet niet hoe het hier bij de andere forumbezoekers zit, maar het zou dan wel eens aan jouw browser, internetverbinding, trage pc kunnen liggen.

Vijgen na pasen. Dikke zever voor naïevelingen.

Nr.10 27 maart 2018 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 5103857)
Zit Google mijn gedrag te analyseren als ik op het forum zit, of wat?

1. https://www.google.com/maps/timeline?pb
Google stores your location (if you have it turned on)
every time you turn on your phone, and you can see a timeline
from the first day you started using Google
on your phone
2. This is every place I have been in the last twelve months
in Ireland, going in so far as the time of day I was in the location
and how long it took me to get to that location from my previous ne
3. https://myactivity.google.com/myactivity
Google stores search history across all your devices
on a separate database,
so even if you delete your search history and phone history,
Google STILL stores everything until you go in and delete everything,
and you have to do this on all devices
4. http://www.google.com/settings/ads/
Google creates an advertisement profile
based on your information, including your location, gender, age,
hobbies, career, interests, relationship status,
possible weight (need to lose 10lbs in one day?) and income
(...)
BRON
24 maart 2018

Universalia 6 februari 2019 23:08

OptOUT?

kojak 7 februari 2019 00:31

Is alleen maar als je ingelogd bent op Google en dan nog.
Je kan ze allemaal uitschakelen ook als je dat wil.

Facebook, das wat anders....


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be