Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   'Gaan nooit samenwerken met extreme partijen' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249025)

Universalia 18 juni 2019 19:32

'Gaan nooit samenwerken met extreme partijen'
 
'Gaan nooit samenwerken met extreme partijen'

Citaat:

"Ik verander niet, zoals sommige anderen, na de verkiezingen van gedacht." Dat zei Hilde Crevits (CD&V) in de marge van de eedaflegging in het Vlaams Parlement. "Wij werken niet samen met extreme partijen."
De 'schrik' zit er goed in bij enkele politica's met name Rutten & Crevits.

Ik plaats die hun gekraai onder de noemer: oeverloos geblaat. :roll:

Wel ik zou het nu echt eens graag meemaken dat het VB wel mag meespelen kwestie van eens te kijken wat die twee haatkraaisters dan gaan doen. :-D

patrickve 18 juni 2019 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9047842)
'Gaan nooit samenwerken met extreme partijen'

De 'schrik' zit er goed in bij enkele politica's met name Rutten & Crevits.

Maar nee gij. Het loopt perfect. BDW wil het imago hebben dat hij niet van het cordon wil weten (dat hij niet van zijn eigen Chinese Muur wil weten) terwijl hij ongerust begon te worden (en Tom Van Grieken ook) dat niemand schandaal begon te roepen over het feit dat hij nu al weken doet alsof hij het cordon wil opblazen. Want in de grond wil BDW natuurlijk zijn Chinese Muur houden ! En Tom ook ! En de anderen lieten hen sudderen in eigen nat.

Maar Rutten heeft gedaan wat van haar verwacht werd: BDW half verweten dat hij het cordon wilde opheffen (joepie voor mijn imago denkt BDW) ; en Crevitz volgde om niet alleen achter te blijven.

Oef, moeten BDW en TVG gedacht hebben, we begonnen schrik te krijgen dat die mee wilden doen !

En nu kan BDW dus, zoals afgesproken, met tranen in de ogen zeggen dat het spijtig genoeg niet mogelijk is met die wapenbroeders paljas-mongolen aan de andere kant van de Chinese muur te regeren omdat ze samen geen meerderheid willen, en de twee anderen die nodig zouden kunnen zijn, dat "smerige cordon" willen behouden.

En Crevits en Rutten zijn nu, als "behouders van het cordon" zo fier als ne gieter.

En Tom is content, nu kan hij de verongelijkte spelen, en nog meer kiezers bekomen de volgende keer.

En de N-VA / O-VLD / CD&V Vlaamse regering is er.

Voila. Een Vlaams kiezershandje is snel gevuld.

Universalia 18 juni 2019 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9047850)
Maar nee gij. Het loopt perfect. BDW wil het imago hebben dat hij niet van het cordon wil weten (dat hij niet van zijn eigen Chinese Muur wil weten) terwijl hij ongerust begon te worden (en Tom Van Grieken ook) dat niemand schandaal begon te roepen over het feit dat hij nu al weken doet alsof hij het cordon wil opblazen. Want in de grond wil BDW natuurlijk zijn Chinese Muur houden ! En Tom ook ! En de anderen lieten hen sudderen in eigen nat.

Maar Rutten heeft gedaan wat van haar verwacht werd: BDW half verweten dat hij het cordon wilde opheffen (joepie voor mijn imago denkt BDW) ; en Crevitz volgde om niet alleen achter te blijven.

Oef, moeten BDW en TVG gedacht hebben, we begonnen schrik te krijgen dat die mee wilden doen !

En nu kan BDW dus, zoals afgesproken, met tranen in de ogen zeggen dat het spijtig genoeg niet mogelijk is met die mongolen aan de andere kant van de Chinese muur te regeren omdat ze samen geen meerderheid willen, en de twee anderen die nodig zouden kunnen zijn, dat "smerige cordon" willen behouden.

En Crevits en Rutten zijn nu, als "behouders van het cordon" zo fier als ne gieter.

En Tom is content, nu kan hij de verongelijkte spelen, en nog meer kiezers bekomen de volgende keer.

En de N-VA / O-VLD / CD&V Vlaamse regering is er.

Voila. Een Vlaams kiezershandje is snel gevuld.

Toch kan ik mij niet van de indruk ontmaken dat die 'pot' serieus aan het overkoken is. :|

Crevits en Rutten werken op de zenuwen en ik denk niet alleen bij de fans van het VB.

Hoor ik daar eensklaps op de achtergrond Katastroof een liedje ten berde brengen ... Met de wij...(<- invuloefening) niks as last.

dpg 18 juni 2019 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9047851)
Toch kan ik mij niet van de indruk ontmaken dat die 'pot' serieus aan het overkoken is. :|

Crevits en Rutten werken op de zenuwen en ik denk niet alleen bij de fans van het VB.

Hoor ik daar eensklaps op de achtergrond Katastroof een liedje ten berde brengen ... Met de wij...(<- invuloefening) niks as last.

Uw kennis van politiek gaat dan ook niet verder dan buitenlanders zijn slecht en rijden me steeds voorbij op de autobahn :roll: :roll:

Tavek 18 juni 2019 21:46

Ik blijf erbij, de traditionele partijen moeten zich gewoon koest houden nu. Niemand verwacht iets van hun, Dewever is aan zet.

En aangezien die zich gedraagt als aangeschoten wild, wordt het nog leuk.

dpg 18 juni 2019 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9047930)
Ik blijf erbij, de traditionele partijen moeten zich gewoon koest houden nu. Niemand verwacht iets van hun, Dewever is aan zet.

En aangezien die zich gedraagt als aangeschoten wild, wordt het nog leuk.

Dewever wil regeren op alle niveaus, niet aan de kant blijven staan, dat was zijn eerste zorg, zijn "majeur probleem" :-D op de verkiezingsavond.

Tavek 18 juni 2019 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9047933)
Dewever wil regeren op alle niveaus, niet aan de kant blijven staan, dat was zijn eerste zorg, zijn "majeur probleem" :-D op de verkiezingsavond.

Als men zich koest houdt, bij de CVP/VLD/Spa, kan dit wel eens heel leuk uitdraaien.

Dewever heeft het meeste te verliezen bij niet-deelname aan de macht. De huidige partijen hebben in lopende zaken ook kabitten he. En dus tewerkstelling.

Dewever is er met de marrakesh bocht uitgestapt....

Eyjafjallajökull 18 juni 2019 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9047930)
Ik blijf erbij, de traditionele partijen moeten zich gewoon koest houden nu. Niemand verwacht iets van hun, Dewever is aan zet.

En aangezien die zich gedraagt als aangeschoten wild, wordt het nog leuk.

Wie gedraagt zich als aangeschoten wild ?

Rutten ?

Tavek 18 juni 2019 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9047937)
Wie gedraagt zich als aangeschoten wild ?

Rutten ?

Hij is rondjes aan het draaien met het blok.

Ze zijn masaal campagne gaan voeren in Bilzen, waar ze afgeslacht zijn geweest. Bilzen stelt niks voor, maar het feit dat de kopstukken daar zijn geweest toont aan dat ze zenugachtig zijn. Waarom zouden ze anders voor zo een boerengat afzakken ?

Dewever is noodzakelijk in de VL regering. Men kan niet rond hem. Maar hij heeft geen pad naar een regering.

BWarrior 18 juni 2019 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9047938)
Ze zijn masaal campagne gaan voeren in Bilzen, waar ze afgeslacht zijn geweest. Bilzen stelt niks voor, maar het feit dat de kopstukken daar zijn geweest toont aan dat ze zenugachtig zijn. Waarom zouden ze anders voor zo een boerengat afzakken ?

Inderdaad.
Wat is eigenlijk de reactie van de NVA op die nederlaag?

Tavek 18 juni 2019 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9047952)
Inderdaad.
Wat is eigenlijk de reactie van de NVA op die nederlaag?

Radiostilte.

Voor de eerste keer in jaren...radiostilte.

Nr.10 18 juni 2019 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9047938)
Hij is rondjes aan het draaien met het blok.

Ze zijn masaal campagne gaan voeren in Bilzen, waar ze afgeslacht zijn geweest. Bilzen stelt niks voor, maar het feit dat de kopstukken daar zijn geweest toont aan dat ze zenugachtig zijn. Waarom zouden ze anders voor zo een boerengat afzakken ?

Dewever is noodzakelijk in de VL regering. Men kan niet rond hem. Maar hij heeft geen pad naar een regering.

Inderdaad. Bilzen. Ernaar afgezakt en vervolgens afgeslacht.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be