Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Inno 16 november 2010 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5100609)
De incubus en succubus brachten toch lust en seksuele (verboden) verlangens enzo? Of voerden zelfs seksuele handelingen uit?
Is het dan erg vreemd dat de mannelijke variant daarvan op een vrouw word afgebeeld?

Ze waren eigenlijk een soort van verkrachters. Ze verlammen de mens en hebben seks ermee, meestal tegen de wil in.

praha 16 november 2010 02:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5100541)
Maar bij slaapverlamming ziet niemand dat duiveltje.
DAt heeft bijgeloof ervan gemaakt.

Denkt ge ?
uit wiki :"Slaapverlamming is nauw verbonden met de remslaap, de slaapfase waarin men droomt. Hierdoor treden er tijdens de verlamming soms hallucinaties op."
voor de rest van de beschrijvingen, kijk hier
Bij mij ging het niet verder dan die 'gevoelsmatige' beschrijving

Citaat:

Maar bij een DMT trip zien we zowat allemaal klakweg hetzelfde.
It's odd. Maarja, ik ga het zo laten :p
Jaamar gij ziet daar steeds een verklaring is alsof hetgeen we dan ervaren/zien een blink is van het méérs.... ik zie dat eerder als een zelfde soort ervaren/'zien' ( let op quotjes) omdat die stof bij ons dezelfde neurotransmitters triggert.
Ik weet het da's een louter gewone wetenschappelijke verklaring, en erg flauw, maar ze hoeft niet onder te doen voor zulke zaken ...een zelfde stimulans(input) resulteert nu eenmaal in een zelfde soort reactie(output)

420yeahbaby 16 november 2010 02:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 5102740)
Denkt ge ?
uit wiki :"Slaapverlamming is nauw verbonden met de remslaap, de slaapfase waarin men droomt. Hierdoor treden er tijdens de verlamming soms hallucinaties op."
voor de rest van de beschrijvingen, kijk hier
Bij mij ging het niet verder dan die 'gevoelsmatige' beschrijving


Jaamar gij ziet daar steeds een verklaring is alsof hetgeen we dan ervaren/zien een blink is van het méérs.... ik zie dat eerder als een zelfde soort ervaren/'zien' ( let op quotjes) omdat die stof bij ons dezelfde neurotransmitters triggert.
Ik weet het da's een louter gewone wetenschappelijke verklaring, en erg flauw, maar ze hoeft niet onder te doen voor zulke zaken ...een zelfde stimulans(input) resulteert nu eenmaal in een zelfde soort reactie(output)

Had U geen pm?
Wat U maakt van hetgeen te ervaren is op een DMT trip terwijl u er geen had is een objectieve ervaring he.

Iedereen tijdens een DMT trip komt voor dezelfde identiteit te staan. Wie niet: had te weinig dmt in zijn glazen pijp.
Meer ga ik er niet over zeggen.
Voor een DMT trip te begrijpen zoals ze is, moet u boeken lezen, ervaringen lezen, beter nog... ervaren. Maar dat laatste raad ik niet aan of ik krijg een ban ;)

U kan niet weten waarover het gaat tot u daar bent geweest.
Net zoals halal slachting niet besproken kan worden tot u het gezien heeft.
Duidelijk?

praha 16 november 2010 02:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5100602)
Mij is duidelijk geworden dat toeval niet ter orde is met zaken als dit.

Hebt ge al eens een handboekje numerologie geraadpleegd ?
Maar vooral, en veel belangrijker, wat sceptici over die pseudo-wetenschap te zeggen hebben

praha 16 november 2010 03:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5100609)
De incubus en succubus brachten toch lust en seksuele (verboden) verlangens enzo? Of voerden zelfs seksuele handelingen uit?
Is het dan erg vreemd dat de mannelijke variant daarvan op een vrouw word afgebeeld?

Klopt !
Uiteraard niet... wat wel vreemd is dat we geen afbeeldingen, zover ik weet toch, treffen van het omgekeerde.
Ook dat zal wel iets met het seksuele en de klassieke rol man/vrouw te maken hebben en/of de effectieve hallucinatie die teruggrijpt naar het heersend wereldbeeld.
Ik kan me niet voorstellen dat alleen, of bijna uitsluitend, vrouwen daar in de geschiedenis mee af te rekenen zouden hebben.

420yeahbaby 16 november 2010 03:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 5102750)
Hebt ge al eens een handboekje numerologie geraadpleegd ?
Maar vooral, en veel belangrijker, wat sceptici over die pseudo-wetenschap te zeggen hebben

Geef ze me! Wat is de symboliek in het nummer 144 000.
Ik weet het echt niet, ik zoek het nog! De enige link dat ik kan leggen is een baktun in de maya kalender.
Meer heb ik NOG niet gevonden.

Ik zoek, en ik zal vinden.
Maar die tijd is nog niet gekomen, en ik ben ervan overtuigd dat ook u mij niet zal kunnen helpen.

praha 16 november 2010 03:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5102749)
Had U geen pm?

excuseer ... een pm ? what the hell is dat voor een beest ?

Citaat:

Wat U maakt van wat hetgeen ervaren op een DMT trip terwijl u er geen had is een objectieve ervaring he.
?
subjectieve zal je dan bedoelen ?
Neen, 420yeahbaby, zoals ik al zei dat gevalleke slaapverlamming is er gewoon tussen geslopen .... het lag niet in mijn intentie ze te gaan vergelijken of zo

Citaat:

Iedereen tijdens een DMT trip komt voor dezelfde identiteit te staan. Wi niet: had te weinig dmt in zijn glazen pijp.
Meer ga ik er niet over zeggen.
Voor een DMT trip te begrijpen zoals ze is, moet u boeken lezen, ervaringen lezen, beter nog... ervaren. Maar dat laatste raad ik niet aan of ik krijg een ban ;)

U kan niet weten waarover het gaat tot u daar bent geweest.
yeah right ! .... lag ook niet in de bedoeling

Citaat:

Net zoals halal slachting niet besproken kan worden tot u het gezien heeft.
Duidelijk?
tjah 't is weer de tijd van 't jaar voor onze collectieve selectieve verontwaardiging, zo blijkt :?

420yeahbaby 16 november 2010 03:10

herlees post (edit) he

praha 16 november 2010 03:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5102755)
Geef ze me! Wat is de symboliek in het nummer 144 000.
Ik weet het echt niet, ik zoek het nog! De enige link dat ik kan leggen is een baktun in de maya kalender.
Meer heb ik NOG niet gevonden.

Ik zoek, en ik zal vinden.
Maar die tijd is nog niet gekomen, en ik ben ervan overtuigd dat ook u mij niet zal kunnen helpen.

ik heb deze alvast voor je :
Citaat:

144.000 is een symbolisch ( bijbel) getal. Het gaat om de 144 en om de 1000.
144 = 12 x 12. De 12 Discipelen en 12 stammen van Israël. Het oude en het nieuwe testament dus.

Die 1000 = 10x10x10 de hele wereld, lengte x hoogte x breedte. Zo werd dat in die tijd beschreven, dit soort beelden werden toen gebruikt.Het gaat dus over iedereen.

420yeahbaby 16 november 2010 03:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 5102756)
excuseer ... een pm ? what the hell is dat voor een beest ?

Private mesage. Kvroeg daarin hoe oud u was. Ik ben benieuwd naar uw leeftijd.


Citaat:

?
subjectieve zal je dan bedoelen ?
Neen, 420yeahbaby, zoals ik al zei dat gevalleke slaapverlamming is er gewoon tussen geslopen .... het lag niet in mijn intentie ze te gaan vergelijken of zo
Wat Cdude brengt moet je niet doorlinken naar mij. Die gast ligt mijlenver van "eigen ervaring".


Citaat:

tjah 't is weer de tijd van 't jaar voor onze collectieve selectieve verontwaardiging, zo blijkt :?
Ik zou bijna oproepen u eens DMT te laten doen, maar omdat het bijna bovenaan in onze opium lijst staat, passeer ik toch maar.
U kan niet weten waarover ik spreek. Werkelijk niet.

praha 16 november 2010 03:15

zie ook hier even .... leuk gefilosofeer over de de getallenspielerei van de wachttoren

420yeahbaby 16 november 2010 03:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 5102759)
ik heb deze alvast voor je :

En dat ik zo'n maya freak ben is is het cijfer 12 onbekend voor me?
Ik had al zo'n reactie daarvoor die ik negeerde.
Het gaat niet over het cijfer 12.

Het gaat hem erom dat het cijfer in de bijbel wat zich prefereerd naar uitverkorene perfect overeenstemt met een baktun in de maya kalender.
Maar dan gaan we tot de discussie komen dat het toeval is, terwijl ik dat net niet als toeval aanschouw.
De inquisitie nam plaats, de bijbel werd aangepast en symbolisme nam plaats.
Waarom net dat getal als uitverkorene? Wie brengt mij het antwoord? U alleszins niet. Mah bon.

praha 16 november 2010 03:18

En eentje voor het slapen gaan :-)
welterusten alvast

praha 16 november 2010 03:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5102764)
En dat ik zo'n maya freak ben is is het cijfer 12 onbekend voor me?
Ik had al zo'n reactie daarvoor die ik negeerde.
Het gaat niet over het cijfer 12.

Het gaat hem erom dat het cijfer in de bijbel wat zich prefereerd naar uitverkorene perfect overeenstemt met een baktun in de maya kalender.
Maar dan gaan we tot de discussie komen dat het toeval is, terwijl ik dat net niet als toeval aanschouw.
De inquisitie nam plaats, de bijbel werd aangepast en symbolisme nam plaats.
Waarom net dat getal als uitverkorene? Wie brengt mij het antwoord? U alleszins niet. Mah bon.

Je weet toch vanwaar die 12 ?
Daar is steeds zoveel om te doen geweest maar in feite is dat een getallenbasis van oudere beschavingen die gewoon logisch voor de hand lag... en tot vandaag vinden we daar nog restanten van in ons eigen gebruik : Engels monetair stelsel, tijdsaanduiding, booggraden, etc

tip ! een normale menselijke hand waarvan je de duim gebruikt om te tellen

420yeahbaby 16 november 2010 03:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 5102765)
En eentje voor het slapen gaan :-)
welterusten alvast

Ja slaapwel, u laat echter antwoorden open. Maar ik leerde alvast dat dit forum niet alle antwoorden in pacht heeft ;)
't is gemakkelijk door te linken en het cijfer twaalf door te geven. Maar ik neem daar geen genoegen mee... Dat wist ik al voor ik op het cijfer 144 000 botste in de bijbel. Die men publiceerde nadat men die wereld ontdekte.
Ik stel me er vragen bij.
Ik wacht nog altijd op het bevredigend antwoord. Maar zal het niet vinden hier ;)

420yeahbaby 16 november 2010 03:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 5102767)
Je weet toch vanwaar die 12 ?
Daar is steeds zoveel om te doen geweest maar in feite is dat een getallenbasis van oudere beschavingen die gewoon logisch voor de hand lag... en tot vandaag vinden we daar nog restanten van in ons eigen gebruik : Engels monetair stelsel, tijdsaanduiding, booggraden, etc

tip ! een normale menselijke hand waarvan je de duim gebruikt om te tellen

Ik weet dat. Maar wat heeft een baktun te maken met de uitverkorene?
Dat was de vraag. Niet de link naar het cijfer twaalf, dat is al eeuwen bekend.

Inno 16 november 2010 03:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5102769)
Ja slaapwel, u laat echter antwoorden open. Maar ik leerde alvast dat dit forum niet alle antwoorden in pacht heeft ;)
't is gemakkelijk door te linken en het cijfer twaalf door te geven. Maar ik neem daar geen genoegen mee... Dat wist ik al voor ik op het cijfer 144 000 botste in de bijbel. Die men publiceerde nadat men die wereld ontdekte.
Ik stel me er vragen bij.
Ik wacht nog altijd op het bevredigend antwoord. Maar zal het niet vinden hier ;)

Op welke vraag zoek je een antwoord?

420yeahbaby 16 november 2010 03:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5102771)
Op welke vraag zoek je een antwoord?

Ik zoek de link tussen de 144000 uitverkorene in de openbaringen van johannes en dat het een baktun telt in de maya kalender.
Een baktun is 144 000 dagen. Het kan toch geen toeval zijn?

Inno 16 november 2010 03:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 5102772)
Ik zoek de link tussen de 144000 uitverkorene in de openbaringen van johannes en dat het een baktun telt in de maya kalender.
Een baktun is 144 000 dagen. Het kan toch geen toeval zijn?

Die 144000 staan voor de joden die zich zullen bekeren op het einde der tijden dacht ik. Van de maya kalender ken ik heel weinig.

420yeahbaby 16 november 2010 03:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5102773)
Die 144000 staan voor de joden die zich zullen bekeren op het einde der tijden dacht ik. Van de maya kalender ken ik heel weinig.

Ik dank je voor je antwoord inno, maar kneem er geen genoegen mee.
Ik zie er geen toeval in dat de uitverkorene in de bijbel net zoveel tellen als de dagen tellen in één baktun.
Er is symbolisme met gepaard dat ik nog te vinden heb. Dat ik hetzelf ontcijfer is heel onwaarschijnlijk. Maar dat het verbonden is, is me heel duidelijk.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be