Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Johnny Blaze 18 november 2008 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3808510)
Wetenschappers gaan altijd uit van de geringe kennis die we hebben. Daarom is het ook wetenschap.
Al de rest is speculaas.

En dan krijg je van die onzin (imo) zoals donkere materie en energie ;)

piraat 18 november 2008 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3808257)
***zucht***




Leer toch eens BEGRIJPEND LEZEN!

Wat jij citeert staat VOOR "En ernstig nu:".
Zelfs een kind begrijpt dat wat ervoor staat ironisch bedoeld is.

OK, elke keer als je liegt is het een grapje ? :lol: Behalve als de mensen je geloven, dan is het de waarheid ? Of hoe zit dat ? Leer toch eens begrijpelijk schrijven ...zucht...Men weet nooit op welk been dansen met jou...zucht...Is ze nu ernstig ? Is ze nu aan het ironiseren ? Weet zij het zelf wel eigenlijk ? ...ZUCHT...

Johnny Blaze 18 november 2008 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3808514)
Wetenschap stelt me in staat alles in vraag te stellen dat in mijn hoofd (en daarbuiten) bestaat.

Dat is mooi en zo hoort het ook maar dan kicken de filters in (ook bij mij)

ministe van agitatie 18 november 2008 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 3808517)
En dan krijg je van die onzin (imo) zoals donkere materie en energie ;)

Met de nadruk op (imo) natuurlijk.

ministe van agitatie 18 november 2008 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piraat (Bericht 3808518)
OK, elke keer als je liegt is het een grapje ? :lol: Behalve als de mensen je geloven, dan is het de waarheid ? Of hoe zit dat ? Leer toch eens begrijpelijk schrijven ...zucht...Men weet nooit op welk been dansen met jou...zucht...Is ze nu ernstig ? Is ze nu aan het ironiseren ? Weet zij het zelf wel eigenlijk ? ...ZUCHT...

Als iemand schrijft:

Citaat:

De slimme gasten op dit forum hebben op overtuigende wijze bewezen dat de maanlandingen helemaal niet plaats hebben gevonden.
En de volgende paragraaf begint met

Citaat:

En ernstig nu:
Dan is het duidelijk dat wat voorafging niet ernstig te nemen is.

piraat 18 november 2008 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 3808290)
Weeral een bericht over UFO's en aliens in de media.

Dit soort berichten is al meermaals besproken in de draad over UFO's. Ze laten steeds meer en meer informatie los over UFO's en aliens.

WAt mij betreft bestaan UFO's. Het geheel aan feiten toont dit aan.

Het is niet alleen Edgar Mitchell die dit zegt. In de disclosure project zitten heel wat wetenschappers, piloten, militairen die hetzelfde zeggen als hem. Dit is weer typisce de media die dit oppikt van één persoon terwijl het in realiteit nog veel omvangrijker is.

Voor mij is het ook niet de eerste maal dat ik zulke dingen lees, of hoor zeggen . Maar dit is echt expliciet dus. Volgens Edgar Mitchell, astronaut en geleerde, bestaat er niet de minste twijfel, en is dit al jaren lang verstopt aan de bevolkingen. Ik weet natuurlijk niet of hij de waarheid spreekt, of zichzelf in de actualiteit wil werken, zijn boeken wil promoten of wat dan ook, ik vind het toch de moeite waard om te vermelden. En het sluit ook aan bij mijn persoonlijke overtuigingen dat wij niet alleen zijn in het universum.

Johnny Blaze 18 november 2008 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3808524)
Met de nadruk op (imo) natuurlijk.

als jou filter daar de nadruk op legt is dat idd zo voor jou ;)

piraat 18 november 2008 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3808295)
Er zijn diverse redenen denkbaar waarom die man zoiets zou zeggen. Hij kan bv. bewust liegen om zichzelf in de media te werken en daaraan te verdienen. Hij heeft twee boeken geschreven, die wil hij natuurlijk gewoon verkopen.

Misschien liegt hij niet maar gelooft hij zelf wat hij zegt. Hij is dan niet de eerste of enige astronaut die na terugkeer naar de aarde psychische problemen kent. Dat verwondert mij ook niet: de aarde verlaten, lijkt me psychisch gezien geen kattepis.



Als je verder leest dat de man geïnteresseerd is in



en gelooft in



dan zou ik hem - ondanks zijn diverse diploma's - classificeren als een 'fantast' die bijzonder onwetenschappelijk bezig is. Het versterkt zijn stellingen dat er in Roswell een ufo is neergestort niet bepaald, wat mij betreft.



De mogelijkheid dat er elders een planeet bestaat die volgens onze normen levensvatbaar is, is zeer reëel, zelfs plausibel. De kans dat zich daar ook effectief leven heeft ontwikkeld is mathematisch gezien al veel kleiner. Als er daar al leven bestaat, is de kans dat het zich heeft ontwikkeld zoals op onze planeet miniem. Dat dat eventuele leven dan nog 'intelligent' zou zijn is bijna onbestaande. Dat is gewoon mathematisch zo, zij het niet onmogelijk.

Bovendien: �*ls er zo'n planeet bestaat en �*ls daar intelligent leven is dat zich dan ook nog eens zou bezig houden met intergalactische reizen, dan is de afstand die ze af te leggen hebben tot aan Roswell bijzonder groot. Die afstand is dan zo groot dat we het niet eens kunnen bevatten, de tijd die ze nodig zouden hebben om die afstand af te leggen, is onoverbrugbaar volgens onze logica. Als het hen al zou lukken, is het wel bijzonder stom en onnozel dat ze dan na al die lichtjaren onderweg te zijn, neerstorten en dan nog in een onooglijk stadje als Roswell.

Ik geloof er dus niet in.



Ik denk dat niet persoonlijk van mezelf (hoewel ik een relatief hoog IQ heb volgens onnozele testjes), maar ik ben er wel van overtuigd dat de mens het (voorlopige) summum is van intelligent leven.

Er is namelijk iets bijzonders vreemd aan de mens: het is niet alleen een zeer intelligent zoogdier dat bewust is van zichzelf en zich kan aanpassen aan zijn omgeving door bijvoorbeeld gratification delay - wat eigenlijk een vorm van 'zelftemmen' is -. De mens past ook meer dan welk ander dier zijn omgeving aan aan zijn eigen behoeftes. Dat is erg indrukwekkend, want daarmee temmen we niet alleen onszelf maar ook de rest van de natuur. Bovendien bouwt de mens aan een alternatief systeem voor de natuur en dat noemen we cultuur: het manipuleren van de natuur voor eigen behoeftes.

Maar het strafste aan de mens vind ik toch wel het feit dat hij zich niet alleen bewust is van zichzelf en anderen rondom hem of van de natuur en de omgeving waarin hij leeft. De mens is zich bewust van het gehele universum (ook al kan hij daar de omvang niet van vatten).
Hij is met andere woorden het punt waarop de natuur (en het hele universum dus) bewust wordt van zichzelf. Met andere woorden: de mens ìs het bewustzijn van de natuur. Straffe koffie...
Volgens mij is er zo maar één bewustzijn.

Met wat in vet sta ben ik akkoord. Behalve het laatste : volgens mij zijn wij niet alleen met zo een zelfbewustzijn .

Firestone 18 november 2008 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piraat (Bericht 3808518)
OK, elke keer als je liegt is het een grapje ? :lol: Behalve als de mensen je geloven, dan is het de waarheid ? Of hoe zit dat ? Leer toch eens begrijpelijk schrijven ...zucht...Men weet nooit op welk been dansen met jou...zucht...Is ze nu ernstig ? Is ze nu aan het ironiseren ? Weet zij het zelf wel eigenlijk ? ...ZUCHT...

Neen.

Elke keer dat ik op dit forum ironie gebruik ga ik er van uit dat mijn geachte medeforummers begiftigd zijn met redelijke intelligentie, voldoende kennis van de Nederlandse taal, en een minimum aan goeie wil.

Zoals ministe van agitatie opmerkte heb ik het in dit geval zelfs heel gemakkelijk gemaakt om de ironie van het echt gemeende te onderscheiden.

Soit, ik wacht nog altijd op een reactie hierop:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3808240)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piraat (Bericht 3808224)
Maar ernstig nu : volgens jouw persoonlijke mening bestaan Aliens dus niet ! Heb je daar ook nog enkele argumenten voor, ...

Gelieve een link te geven naar waar ik een persoonlijke mening uitte dat aliens niet bestaan.

Tijd dat je de vaardigheden van begrijpend lezen en logisch denken aanleert, hoor. forumspook is het nooit gelukt ...

Turkje 18 november 2008 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piraat (Bericht 3808518)
OK, elke keer als je liegt is het een grapje ? :lol: Behalve als de mensen je geloven, dan is het de waarheid ? Of hoe zit dat ? Leer toch eens begrijpelijk schrijven ...zucht...Men weet nooit op welk been dansen met jou...zucht...Is ze nu ernstig ? Is ze nu aan het ironiseren ? Weet zij het zelf wel eigenlijk ? ...ZUCHT...

Raar; ik kan immers Firestone perfect volgen. En dat zelfs zonder veel moeite te doen.

Daarom de Tip van de Week: "Het ligt soms ook aan jezelf !"

piraat 18 november 2008 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 3808590)
Raar; ik kan immers Firestone perfect volgen. En dat zelfs zonder veel moeite te doen.

Daarom de Tip van de Week: "Het ligt soms ook aan jezelf !"

Yeah, Firestone's Fan Club in actie.:lol: Maar het gaat hier over Alien's. Dus on-topic, a.u.b.

exodus 18 november 2008 13:19

Hier nog een filmpje van een UFO... vliegend tuig met zeer bizare vliegpatronen.

http://www.niburu.nl/index.php?articleID=19664

piraat 18 november 2008 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3808185)
1/Uiteraard geloof ik daar niks van.

2/ De slimme gasten op dit forum hebben op overtuigende wijze bewezen dat de maanlandingen helemaal niet plaats hebben gevonden. Doctor Edgar Mitchell is dus een leugenaar.

3/En ernstig nu:

1. zuiver autoriteitsargument.
2. geen harde feiten.
3. de zoveelste keer dat dit op dit forum ter sprake komt.

1/ je gelooft niet in Aliens.
2/ als argument daarvoor verwijs je naar de slimme gasten op het forum die bewezen hebben dat de maanlandingen niet plaatsgevonden hebben, en dat Edgar Mitchell dus een leugenaar is.
3/ maar nu zeg je dat we ernstig moeten beginnen worden. DUS betekent dat dat het voorgaande een grap was. Edgar Mitchell is dus geen leugenaar (dat was ironie ), de maanlandingen hebben wel degelijk plaatsgevonden.
Conclusie : je maakte een grapje toen je zei dat je niet in Aliens geloofde, voor jou bestaan ze dus wel degelijk . Tof, dan zijn we akkoord :-D

piraat 18 november 2008 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3808564)
Neen.

Elke keer dat ik op dit forum ironie gebruik ga ik er van uit dat mijn geachte medeforummers begiftigd zijn met redelijke intelligentie, voldoende kennis van de Nederlandse taal, en een minimum aan goeie wil.

Zoals ministe van agitatie opmerkte heb ik het in dit geval zelfs heel gemakkelijk gemaakt om de ironie van het echt gemeende te onderscheiden.

Soit, ik wacht nog altijd op een reactie hierop:

Tijd dat je de vaardigheden van begrijpend lezen en logisch denken aanleert, hoor. forumspook is het nooit gelukt ...

Zoveel woorden, om toch maar niet te moeten zeggen dat je met mij akkoord gaat in feite.:-)

HAMC 18 november 2008 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 3808466)
uiteraard wel, maar zeker jij moet toch weten dat iedere factor in de vergelijking gewoon verzonnen moet worden, dus, je kan uitkomen wat je wil.

Verticaal klasseren, zoiets random.

Niet noodzakelijk, alleen is het zo dat bij een aantal factors gewoon 0 moet worden ingevuld.

Johnny Blaze 18 november 2008 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3808716)
Niet noodzakelijk, alleen is het zo dat bij een aantal factors gewoon 0 moet worden ingevuld.

mijn probleem is eerder, hoe kunnen wij in godsnaam weten wat we moeten invullen?

Jozef Ostyn 18 november 2008 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3808564)
Elke keer dat ik op dit forum ironie gebruik ga ik er van uit dat mijn geachte medeforummers begiftigd zijn met redelijke intelligentie, voldoende kennis van de Nederlandse taal, en een minimum aan goeie wil.

Dat is dan toch wel een duidelijke inschattingsfout van u.

Firestone 18 november 2008 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piraat (Bericht 3808703)
1/ je gelooft niet in Aliens.
2/ als argument daarvoor verwijs je naar de slimme gasten op het forum die bewezen hebben dat de maanlandingen niet plaatsgevonden hebben, en dat Edgar Mitchell dus een leugenaar is.
3/ maar nu zeg je dat we ernstig moeten beginnen worden. DUS betekent dat dat het voorgaande een grap was. Edgar Mitchell is dus geen leugenaar (dat was ironie ), de maanlandingen hebben wel degelijk plaatsgevonden.
Conclusie : je maakte een grapje toen je zei dat je niet in Aliens geloofde, voor jou bestaan ze dus wel degelijk . Tof, dan zijn we akkoord :-D

***zucht***

Leer toch eens logisch denken.
Leer toch eens het verschil tussen "A is onmogelijk", "A is niet waar", "er is geen bewijs voor A", "er zijn geen aanwijzingen voor A", enz ...

forumspook had het daar ook uitermate moeilijk mee.

Jozef Ostyn 18 november 2008 14:07

Ten gronde:

Er is geen enkel bewijs voor het bestaan van aliens.

Het niet-bestaan van aliens kan men natuurlijk logischerwijze niet bewijzen.

Firestone 18 november 2008 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 3808734)
Dat is dan toch wel een duidelijke inschattingsfout van u.

Helaas ...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 3808737)
Ten gronde:

Er is geen enkel bewijs voor het bestaan van aliens.

Het niet-bestaan van aliens kan men natuurlijk logischerwijze niet bewijzen.

Voila.

Johnny Blaze 18 november 2008 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 3808737)
Ten gronde:

Er is geen enkel bewijs voor het bestaan van aliens.

Het niet-bestaan van aliens kan men natuurlijk logischerwijze niet bewijzen.

klopt, maar het is wel plausibel. Leven lijkt me iets vrij volhardend te zijn, als je ziet dat er aminozuren in de ruimte gevonden worden of als je bv een een kijkje neemt bij alle mogelijke soorten extremofielen hier op aarde. Het zou me zelfs niet verwonderen als er nog (primitief <- niet per sé zelfs) leven gevonden wordt in ons zonnestelsel in de nabije of verre toekomst (bv onder de ijskorst van één van jupiters manen).

Johnny Blaze 18 november 2008 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3808738)
Helaas ...

Voila.

ach, zolang je niet professioneel bezig bent met interface design of zo moet je je niet al te veel zorgen maken hiermee ;)

Jozef Ostyn 18 november 2008 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 3808739)
klopt, maar het is wel plausibel. Leven lijkt me iets vrij volhardend te zijn, als je ziet dat er aminozuren in de ruimte gevonden worden of als je bv een een kijkje neemt bij alle mogelijke soorten extremofielen hier op aarde. Het zou me zelfs niet verwonderen als er nog (primitief <- niet per sé zelfs) leven gevonden wordt in ons zonnestelsel in de nabije of verre toekomst (bv onder de ijskorst van één van jupiters manen).

er zijn geen gegevens voorhanden die dit meer of minder plausibel maken.

exodus 18 november 2008 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 3808737)
Ten gronde:

Er is geen enkel bewijs voor het bestaan van aliens.

Het niet-bestaan van aliens kan men natuurlijk logischerwijze niet bewijzen.

Als men in een rechtszaak tientallen betrouwbare getuigen heeft dat is de zaak zo goed als af. Daar gebruiken ze de weging en interpretatie van het gebeurde.

Voor UFO's en aliens zijn er tienduizenden getuigen, van diversie beroepen en pluimage, maar dat wordt natuurlijk niet geaccepteerd. Om nog maar te zwijgen over het harde data.

Het is typerend voor harde materialistischen dat ze skeptische zijn tegenover iemand die zegt dat hij een "grey" naast zijn bed had staan snachts. Het heeft gewoon te maken met het wereldbeeld. Wie zegt er dat deze persoon niet de waarheid spreekt? Het wereldbeeld werkt enorm beperkend bij bepaalde mensen, en hoe ouder men wordt hoe moeilijker het te wijzigen is.

Johnny Blaze 18 november 2008 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 3808742)
er zijn geen gegevens voorhanden die dit meer of minder plausibel maken.

ik weet niet hoe jij erover denkt, maar volgend artikel is voor mij toch wel iets dat spreekt in het voordeel van leven buiten onze aarde:

Citaat:

Een galactische gaswolk in het sterrenbeeld Boogschutter vertoont de spectraallijnen van aminoacetonitril (NH2CH2CN). Dat schrijven onderzoekers van het Max-Planck-Institut für Radioastronomie in Bonn binnenkort in het tijdschrift Astronomy & Astrophysics. Dichter bij het aantonen van de bouwstenen van leven in de ruimte is de wetenschap nog nooit geweest.
Link

Jozef Ostyn 18 november 2008 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 3808747)
ik weet niet hoe jij erover denkt, maar volgend artikel is voor mij toch wel iets dat spreekt in het voordeel van leven buiten onze aarde:


Link

Als u leest wat er daar staat dan kan men alleen maar concluderen dat er dus nog geen enkel bewijs is buitenaards leven.

Johnny Blaze 18 november 2008 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 3808755)
Als u leest wat er daar staat dan kan men alleen maar concluderen dat er dus nog geen enkel bewijs is buitenaards leven.

zo ver waren we al ja :roll:

Jozef Ostyn 18 november 2008 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 3808745)
Als men in een rechtszaak tientallen betrouwbare getuigen heeft dat is de zaak zo goed als af. Daar gebruiken ze de weging en interpretatie van het gebeurde.

Voor UFO's en aliens zijn er tienduizenden getuigen, van diversie beroepen en pluimage, maar dat wordt natuurlijk niet geaccepteerd. Om nog maar te zwijgen over het harde data.

Het is typerend voor harde materialistischen dat ze skeptische zijn tegenover iemand die zegt dat hij een "grey" naast zijn bed had staan snachts. Het heeft gewoon te maken met het wereldbeeld. Wie zegt er dat deze persoon niet de waarheid spreekt? Het wereldbeeld werkt enorm beperkend bij bepaalde mensen, en hoe ouder men wordt hoe moeilijker het te wijzigen is.

Van betrouwbare getuigenissen is geen sprake.

ministe van agitatie 18 november 2008 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 3808737)
Ten gronde:

Er is geen enkel bewijs voor het bestaan van aliens.

Het niet-bestaan van aliens kan men natuurlijk logischerwijze niet bewijzen.

Zoals met god dus...

Jozef Ostyn 18 november 2008 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3808762)
Zoals met god dus...


Waarschijnlijk daarom dat men van "geloof" spreekt.

exodus 18 november 2008 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 3808759)
Van betrouwbare getuigenissen is geen sprake.

Dat is een flagrante onwaarheid.

Johnny Blaze 18 november 2008 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3808762)
Zoals met god dus...

of zoals met 90% van de opbouw van ons standaard kosmologisch model dus...

Pieke 18 november 2008 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 3808742)
er zijn geen gegevens voorhanden die dit meer of minder plausibel maken.

dat zei men 50 jaar geleden ook van ondergrondse grotten die nooit zonlicht zagen, van diepzeebodems, aan termale venten diep in de oceaan. De voorbeelden hier op aarde zijn legio, organismen kunnen overleven in de meest extreme omstandigheden. Recent bleek zelfs dat vacuum voor organismen geen probleem vormt.

Geduld dus. Het is niet dat we al effectief op een andere planeet geland zijn en daar zelf op onderzoek gegaan zijn.

ministe van agitatie 18 november 2008 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 3808745)
Als men in een rechtszaak tientallen betrouwbare getuigen heeft dat is de zaak zo goed als af. Daar gebruiken ze de weging en interpretatie van het gebeurde.

Als ze zeggen dat het om een heks gaat die dringend verbrand moet worden, werd dat vroeger aanvaard op basis van getuigenissen en een afgedwongen bekentenis, maar daar zijn we gelukkig vanaf.

Als die getuigen bij hoog en laag beweren dat ze god hebben gezien, of een buitenaards wezen, of pratende kabouters, dan zal die rechtbank hen als 'niet betrouwbaar' klasseren.

Een rechtbank vertrekt overigens van feiten die al dan niet gepleegd zijn en doet beroep op bewijsmateriaal. Als getuigen elkaar tegenspreken en er is geen bewijsmateriaal, zal de rechtbank niet verder op de zaak ingaan.

Citaat:

Het is typerend voor harde materialistischen dat ze skeptische zijn tegenover iemand die zegt dat hij een "grey" naast zijn bed had staan snachts.
Ik mag hopen van wel ja. Net zoals bij iemand die komt vertellen dat hij god naast zijn bed had staan of Nessie of Bigfoot of de maagd Maria. Als je niet sceptisch bent ten opzichte van iemand die zo'n dingen zegt, ben je goedgelovig.

Citaat:

Het heeft gewoon te maken met het wereldbeeld. Wie zegt er dat deze persoon niet de waarheid spreekt?
De wetenschap zegt dat. Ik vind wetenschap een goed instrument om de mensheid te behoeden voor nieuwe, duistere middeleeuwen waar we blijkbaar nog in zitten als we sommigen hier ernstig zouden nemen.

exodus 18 november 2008 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3808772)
Ik mag hopen van wel ja. Net zoals bij iemand die komt vertellen dat hij god naast zijn bed had staan of Nessie of Bigfoot of de maagd Maria. Als je niet sceptisch bent ten opzichte van iemand die zo'n dingen zegt, ben je goedgelovig.

Er is wel degelijk een verschil. Mensen die claimen contact hebben gehad met aliens zijn er veel meer dan diegene die zeggen dat ze de maagd Maria of Nessie hebben ze zien. Bovendien zijn de mensen die claimen de maagd Maria te hebben gezien meestal religieuze. Contactees of abductees zijn van diverse afkomst, uit alle lagen van de maatschappij en van alle religies. Hierin is er al een serieus verschil. De meeste van die mensen hebben er trouwens niets aan te winnen om het te vertellen, integendeel, vele doen het anoniem omdat ze niet als halve gare willen beschouwd worden op hun werk bv. (zeggen ze zelf). Mensen die onder hypnose gebracht worden om het gebeurde beter te helpen herinneren vertonen authentieke emotionele reacties op het gebeurde dat erop wijst dat het geen verzinsel of leugens zijn.

Hier het verhaal van Credo Mutwa, een zulu shaman. Het gebeurt niet alleen bij blanken in onze westerse maatschappij. De verhalen zijn dikwijls gelijklopend.

Citaat:



Credo Mutwa: Sir, it was an ordinary day, like any other day. It was a beautiful day in the eastern mountains of Zimbabwe, which are called Inyangani. These are mountains to the East of Zimbabwe.

Now, I had been instructed by my teacher to go and find a special herb which we were going to use in the healing of a certain initiate who was badly ill. And my teacher, a woman called Mrs. Moyo, was Ndebele, from Zimbabwe, once known as Rhodesia.

I was looking for this herb, and I was not thinking about anything, and I had no belief whatsoever in these creatures. I had never encountered them before, and although we African people believe in many things, I was mighty skeptical, even about certain entities that we believed in at that time, because I had never encountered anything like that before.

And all of a sudden, sir, I noticed that the temperature around me had dropped, although it was a very hot African day. I suddenly noticed that it was now cold and there was, what appeared to be, a bright blue mist swirling all around me, getting between me and the eastern landscape. I remember wondering, stupidly, what this thing meant, because I had just begun to dig one of the herbs I had found.

Suddenly, I found myself in a very strange place, a place that looked like a tunnel lined with metal. I had worked in mines before, and where I found myself appeared to be a mine tunnel which was lined with silver-greyish metal.

I was lying on what appeared to be a very heavy and very large working bench or a working table, sir. But yet, I was not chained to the table. I was just lying there and my trousers were missing, and so were the heavy boots that I always wore when I was out in the bush. And all of a sudden, in this strange, tunnel-like room, I saw what appeared to be dull, heady-looking, grey, dull-like creatures which were moving toward me.

There were lights in this place, but not lights as we know them. They seemed to be patches of glowing stuff. And there was something above the far entrance which looked like writing, that writing against the silver-grey surface, and these creatures were coming at me but I was hypnotized, just as if the witchcraft had been put upon my head.

But I watched the creatures as they were coming towards me. I didn�t know what they were. I was frightened, but I couldn�t move my arms or my legs. I just lay there like a goat on a sacrificial altar. And when the creatures came towards me, I felt fear inside me. They were short creatures, about the size of African Pigmy. They have very large heads, very thin arms, and very thin legs.

I noticed, sir, because I am an artist, a painter, that these creatures were built all wrong from an artist�s point of view. Their limbs were too long for their body, and their necks were very thin, and their heads were almost as large as full-grown watermelons. They had strange eyes, which looked like goggles of some kind. They had no noses, as we have, only small holes on either side of the raised area between their eyes. Their mouth had no lips, only thin cuts as if made by a razor.

And while I was looking at these creatures, sir, in amazed fascination, I felt something close to my head, about my head. And when I looked up, there was another creature, a slightly bigger one than the other, and it was standing above my head and was looking down at me.

I looked up into its eyes and I was totally hypnotized, and you know, I was spellbound. I looked into the thing�s eyes and I noticed that the creature wanted me to keep looking into his eyes. I looked and saw that, through these covers over their eyes, I could see the creature�s real eyes behind this black, goggle-like cover. It�s eyes were round, with straight pupils, like those of a cat. And the thing was not moving it�s head. It was breathing; I could see that. I could see little nostrils moving, closing and shutting, but sir, if anybody says to me that I smelled like that creature, really, I would konk him one on the face.

Martin: (Laughter)

Credo Mutwa: The creature smelled like nobody�s business. It had a strange smell, a throat-tightening, chemical smell, which smelled like rotten eggs, and also like hot copper [sulfur], a very strong smell.
Lees verder op:

http://www.metatech.org/credo_mutwa.html

doubled 18 november 2008 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 3808745)
Als men in een rechtszaak tientallen betrouwbare getuigen heeft dat is de zaak zo goed als af. Daar gebruiken ze de weging en interpretatie van het gebeurde.

Voor UFO's en aliens zijn er tienduizenden getuigen, van diversie beroepen en pluimage, maar dat wordt natuurlijk niet geaccepteerd. Om nog maar te zwijgen over het harde data.

Het is typerend voor harde materialistischen dat ze skeptische zijn tegenover iemand die zegt dat hij een "grey" naast zijn bed had staan snachts. Het heeft gewoon te maken met het wereldbeeld. Wie zegt er dat deze persoon niet de waarheid spreekt? Het wereldbeeld werkt enorm beperkend bij bepaalde mensen, en hoe ouder men wordt hoe moeilijker het te wijzigen is.


Voor UFO's en aliens zijn er tienduizenden getuigen, van diversie beroepen en pluimage, maar dat wordt natuurlijk niet geaccepteerd. Om nog maar te zwijgen over het harde data


ja 10.000 getuige die ELK APART een fenomeen waarnemen.
dit maakt de bron ( de inviduele aanschouwer) al onbetrouwbaar want ik of
jef die een onafhankelijk bron is ( niet gelovig dus ) heeft het niet gezien of was er niet bij.
stel nu dat er een groep mensen zijn die dit beweren.
het zelfde verhaal ik of jan (de onafhankelijke) waren er niet bij dus de bron blijft onbetrouwbaar.
stel nu dat ik jan en jef er wel bij waren en het fenomeen wel zagen de ufo in dit geval ja dan is het natuurlijk geloofwaardig, en moet er natuurlijk een uitleg gevonden worden daarvoor.
maar niemand maar dan ook niemand die sceptisch is is ooit later beginnen zeggen ik geloof in ufo's.


Wie zegt er dat deze persoon niet de waarheid spreekt?

kijk als x zegt ik heb een marsmannetje aan mijn bed gezien trek ik die waarheid onmidelijk in twijfel om de simpele rede zoals ik als zei vooraf het is een enkel geval.
weer het zelfde als ik in die kamer sta en ik (de onafhankelijke), X, B, C zien het wezen dan is het pas betrouwbaar.
dan kan je bij het eerste de vraag stellen hoe komt het dan dat x dat wezen ziet? wel er kunnen verschillende rede zijn hij heeft iets ingenomen pillen ofzo of haliucineert of zo iets.

Akufen 18 november 2008 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doubled (Bericht 3808786)
ja 10.000 getuige die ELK APART een fenomeen waarnemen.

Er zijn genoeg voorbeelden waar duizenden hetzelfde fenomeen waarnemen..

Diederik v.d Elzas 18 november 2008 15:13

Ach, quatsch allemaal... Die Mutwa is ook zo'n zagerige, paranoïde fearmonger als David "I don't take my Zyprexa anymore®" Icke, Marcelleke "Goe GaGa" Messing, Alex Jones, Stanton Friedman, Tsarion,... Die zeveraars verdienen pakken poen met hun eschatologische kwakkels...

Kijk maar eens naar dit interview bij Larry King met de "prominenten" van de Ufologie. Het niveau van de discussie zakt bijwijlen heel erg laag, vooral wanneer Stanton Friedman voor de 10e keer gezegd heeft dat hij alles in zijn nieuwste boek samen geschreven heeft zonder eigenlijk ook maar 1 deftig antwoord te geven.

http://www.youtube.com/watch?v=QjHgyUOXhb4 (1/6)

Penn & Teller mega fun: "Alien Abductions" :new-alie:

http://www.youtube.com/watch?v=YJUoiCdip7k

doubled 18 november 2008 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 3808792)
Er zijn genoeg voorbeelden waar duizenden hetzelfde fenomeen waarnemen..

ja maar ieder apart of in groep zonder een onafhankelijke bron.

exodus 18 november 2008 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas (Bericht 3808794)
Ach, quatsch allemaal... Die Mutwa is ook zo'n zagerige, paranoïde fearmonger als David "I don't take my Zyprexa anymore®" Icke, Marcelleke "Goe GaGa" Messing, Alex Jones, Stanton Friedman, Tsarion,... Die zeveraars verdienen pakken poen met hun eschatologische kwakkels...

Kijk maar eens naar dit interview bij Larry King met de "prominenten" van de Ufologie. Het niveau van de discussie zakt bijwijlen heel erg laag, vooral wanneer Stanton Friedman voor de 10e keer gezegd heeft dat hij alles in zijn nieuwste boek samen geschreven heeft zonder eigenlijk ook maar 1 deftig antwoord te geven.

Er zijn verschillende uitzendingen geweest over UFO's bij Larry King. Ik kan het filmpje momenteel niet bekijken maar sommige uitzendingen die ik eerder al gezien heb erover vond ik wel nog interessant. En dat Stanton Friedman 10 keer naar zijn boek refereert (wat ik niet kan checken) wat verandert dat aan de zaak? Het zegt hoogstens iets over Friedman zelf.

We moeten ons aan de feiten houden, en het met een objectieve houding benaderen. Iets wat jij duidelijk niet doet.

Laten we het zo zien: als je geboren wordt heb je nog geen geloofsysteem. Die krijg je later door opvoeding, educatie etc... We moeten elk onderwerp benaderen zoals iemand zonder geloofsysteem, en het allemaal voor mogelijk of onmogelijk achten met een bepaalde graad van waarschijnlijkheid, gebaseerd op de voor hand zijnde feiten.

Het in belachelijke trekken van andersdenkenden is een typische menselijke reactie die meestal geuit wordt door persoon die sterk beïnvloedbaar zijn door groepsgedrag en meestal zelfs angstig zijn om belachelijk gemaakt te worden moesten ze zich zelf openbaar uitten dat ze daarin geloven.

We moeten ons ontdoen van het beperkende van ons wereldbeeld want er ligt een veel complexere en boeiendere realiteit achter dan dat we ooit zouden kunnen denken.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be