Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   ‘Waarom ik doorreed? Ze was in goede handen’ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=243971)

Universalia 13 juni 2018 10:43

‘Waarom ik doorreed? Ze was in goede handen’
 
‘Waarom ik doorreed? Ze was in goede handen’

Citaat:

Moet je iemand als moordenaar berechten als hij een bak bier drinkt, coke snuift, vervolgens een voetganger doodrijdt en vluchtmisdrijf pleegt?
Mocht ik rechter zijn dan zou die persoon (de dader) zijn/haar rijbewijs in veel stukken zien gescheurd worden en bitter weinig kans op mogelijk vernieuwen van het document. :roll:

Profiteur 13 juni 2018 11:23

Helaas is er veel te weinig controle op in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. Dus een dergelijke actie gaat voor sommigen niet veel uit halen.

maddox 13 juni 2018 12:14

Hmm, drinken en rijden gaan al niet goed samen. Coke en realistisch reageren ook al niet. Als een gebruiker dit niet weet, is die te stom om een voertuig op de openbare weg te mogen besturen.

In dit geval, die heeft een mensenleven genomen, en betuigd bitter weinig spijt, -als de uitspraak "ze was in goede handen" correct is-.


Die zou bij mij er niet vrolijk vanaf komen met een pets op de pollekes. 5 jaar werkkamp om te starten (Noord Korea stijl), en tot aan zijn pensioen nog eens -geïndexeerd- €100K aan boete betalen aan de overheid, en dat bedrag nog eens aan de nabestaanden van de jongedame. (kan hij sneller betalen, is dat in zijn eigen voordeel)

Mambo 13 juni 2018 12:46

Hoe strenger de straffen hoe meer er zullen door rijden.

Anna List 13 juni 2018 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8737940)
Hoe strenger de straffen hoe meer er zullen door rijden.

niet als die straffen er zijn vanwege het doorrijden.

als morgen bekend gemaakt wordt dat je bij een letselongeval ALTIJD drie jaar effectief de doos in gaat als je DOORRIJDT onder gelijk welke omstandigheden, dan rijdt er niemand nog door.

nu is er vooral de wetenschap dat "als ik doorrijd, dan kan men het onder invloed zijn niet meer vaststellen en kom ik er misschien goedkoper vanaf." dat algemeen levend idee, die gok, die kan je wegwerken met "doorrijden=3jaar binnen"

Mambo 13 juni 2018 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8737964)
niet als die straffen er zijn vanwege het doorrijden.

als morgen bekend gemaakt wordt dat je bij een letselongeval ALTIJD drie jaar effectief de doos in gaat als je DOORRIJDT onder gelijk welke omstandigheden, dan rijdt er niemand nog door.

nu is er vooral de wetenschap dat "als ik doorrijd, dan kan men het onder invloed zijn niet meer vaststellen en kom ik er misschien goedkoper vanaf." dat algemeen levend idee, die gok, die kan je wegwerken met "doorrijden=3jaar binnen"

Je hebt er altijd die zich later aangeven.
Met het idee van 3 jaar brommen zullen er dat weer minder worden.

Straffen werkt altijd in uw eigen nadeel.

JimmyB 13 juni 2018 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8737982)
Je hebt er altijd die zich later aangeven.
Met het idee van 3 jaar brommen zullen er dat weer minder worden.

Straffen werkt altijd in uw eigen nadeel.

Oops, dan moeten we alles maar laten gebeuren nietwaar?

maddox 13 juni 2018 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8737940)
Hoe strenger de straffen hoe meer er zullen door rijden.

Tja, in het ergste geval zorg je ervoor dat de dood-doorrijder het nooit meer kan doen.

DewareJakob 13 juni 2018 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8737982)
Je hebt er altijd die zich later aangeven.
Met het idee van 3 jaar brommen zullen er dat weer minder worden.

Straffen werkt altijd in uw eigen nadeel.

Heb jij een oplossing? Die hoor ik graag, eveneens de nabestaanden, naast de dode ook de slachtoffers van crimineel rijgedrag.

Mambo 13 juni 2018 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8738073)
Heb jij een oplossing? Die hoor ik graag, eveneens de nabestaanden, naast de dode ook de slachtoffers van crimineel rijgedrag.

Waarom rijden ze door?
Uit angst voor de rechter natuurlijk.

Daar ligt de oorzaak.

maddox 13 juni 2018 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8738074)
Waarom rijden ze door?
Uit angst voor de rechter natuurlijk.

Daar ligt de oorzaak.

Die angst is wel de basis van ons "kromsysteem". De angst dat je vrijheid EN wereldse goederen afgenomen worden.

Eneuh Mambo, stel dat u doorrijd, en niet gevonden wordt, hoe goed zou u uwzelf voelen?
Citaat:

Cool, ik heb iemand doodgereden en ik kom ermee weg?
Ik persoonlijk weet het niet. Maar ik ga alvast niet met een stuk in mijn kloten en zo high als een papagaai nog achter het stuur kruipen.
Als je zo duur kan doen, bestel een taxi.

Micele 13 juni 2018 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8738074)
Waarom rijden ze door?
Uit angst voor de rechter natuurlijk.

Daar ligt de oorzaak.

Er wordt naar een oplossing gevraagd, die heb je dus niet.

ik herhaal even:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8738073)
Heb jij een oplossing? Die hoor ik graag, eveneens de nabestaanden, naast de dode ook de slachtoffers van crimineel rijgedrag.


DewareJakob 13 juni 2018 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8738074)
Waarom rijden ze door?
Uit angst voor de rechter natuurlijk.

Daar ligt de oorzaak.

Angst voor de rechter. Niet eens angst voor de gevolgen van je onverantwoord rijgedrag voor de ander, dan nog de lafheid die verantwoordelijkheid te ontlopen. Bah!!
Ik wacht op jouw oplossing, niet op jouw perceptie...

Mambo 13 juni 2018 18:49

De oplossing is minder streng zijn.
Niet alleen voor het ongeval maar ook voor de alcohol en zo.
En veel minder van die absurde hoge boeten.
Ook de mensen minder snel crimineel noemen.

En dan zal men minder reden hebben om te vluchten.

DewareJakob 13 juni 2018 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8738118)
De oplossing is minder streng zijn.
Niet alleen voor het ongeval maar ook voor de alcohol en zo.
En veel minder van die absurde hoge boeten.
Ook de mensen minder snel crimineel noemen.

En dan zal men minder reden hebben om te vluchten.

Verantwoord rijden. Dan heb je geen reden om te vluchten. Al de rest zijn vijgen na Pasen. De lijken liggen er dan al. Het zou jouw (klein)dochtertje of (klein)zoontje kunnen zijn, je broer of zus of je ouders, partner, vriend(in)...

Mambo 13 juni 2018 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8738121)
Verantwoord rijden. Dan heb je geen reden om te vluchten. Al de rest zijn vijgen na Pasen. De lijken liggen er dan al. Het zou jouw (klein)dochtertje of (klein)zoontje kunnen zijn, je broer of zus of je ouders, partner, vriend(in)...


Verantwoord oordelen.

maddox 13 juni 2018 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8738118)
De oplossing is minder streng zijn.
Niet alleen voor het ongeval maar ook voor de alcohol en zo.
En veel minder van die absurde hoge boeten.
Ook de mensen minder snel crimineel noemen.

En dan zal men minder reden hebben om te vluchten.

En hoe gaat u uwzelf voelen als u met een stuk in uw kloten een knap tienermeisje tot puree rijdt?

Micele 13 juni 2018 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8738118)
De oplossing is minder streng zijn.
Niet alleen voor het ongeval maar ook voor de alcohol en zo.
En veel minder van die absurde hoge boeten.
Ook de mensen minder snel crimineel noemen.

En dan zal men minder reden hebben om te vluchten.

De boetes voor dronken rijden zijn een van de laagste in Europa, jij wilt ze nog lager? :roll:

België zou de meeste dronkaards in het verkeer hebben als ze al bij een controle betrapt worden, enkel Cyprus is slechter.

Qua pakkans op dronken rijden zit België ook bij de allerlaagste.

En Mambo vindt dat absurd hoog? Lol.

bronnen:
Citaat:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ordt~a69c0338/

Zo laag is de pakkans in Belgisch verkeer: ruim 58.000 kilometer onder invloed rijden voor je betrapt wordt

TT 02 mei 2018

Pakkans laag, aantal dronken bestuurders hoog

Volgens Vias blijkt uit een internationale vergelijking ook dat de controlekans op alcohol in België bij de laagste van Europa ligt. In Noorwegen is de pakkans met 30.300 kilometer bijvoorbeeld dubbel zo groot. Het percentage bestuurders die positief testen is dan weer het op één na hoogste van Europa. Alleen Cyprus doet het nog slechter. Al spelen naast de controlekans ook andere factoren een rol in het gedrag van de bestuurders.

Ook de subjectieve pakkans - of bestuurders het gevoel hebben dat ze betrapt kunnen worden - is te laag wanneer het op alcohol aankomt, vindt Vias. “In 2007 is tijdens de Staten-Generaal voor de Verkeersveiligheid aanbevolen dat 90 procent van de bestuurders de kans om een ademtest te moeten afleggen als ‘zéér groot’ moesten inschatten”, aldus de onderzoekers. “Maar in 2015 haalden we amper 10 procent antwoorden met ?grote en zeer grote kans’.”
promillegrens || vanaf-boete

De verkeersveiligste West-Europese landen kun je er zo uitpikken, dat zijn die met de hoogste boetes op dronken rijden:

UK, Zweden, Noorwegen, Zwitserland, Denemarken, Nederland...


Mambo 13 juni 2018 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8738131)
En hoe gaat u uwzelf voelen als u met een stuk in uw kloten een knap tienermeisje tot puree rijdt?

Hoe voelt een mens zich als dat voordoet?

Ik zal me wel nog slechter voelen als ik gans die gerechtelijke cinema moet meemaken bovenop.
Wetende dat je hier toch als crimineel terechtstaat nog voor er 1 woord is gezegd.

Misschien is dat meisje wel zonder kijken voor mijne auto gelopen. Of zat ze te Facebooken ?
Zij kan natuurlijk nooit crimineel worden nietwaar?

Mambo 13 juni 2018 20:22

Ik zie alle dagen fietsers die auto's provoceren. Voetgangers die expres oversteken op drukke wegen om auto's te verplichten een noodrem te doen.
Jongeren die langs de verkeerde kant lopen of joggen daar waar geen voetpad is.

Ja ongelukken komen er van.

Maar het is altijd de chauffeur zijn schuld.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be