Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Heeft u Windows 10 al? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251642)

Universalia 15 januari 2020 08:13

Heeft u Windows 10 al?
 
Gebruikers van één van de vorige versie's van een Windows besturingssysteem zullen het al gemerkt hebben, het blauwe raam (kan je uitzetten) dat melding maakt dat die versie geen ondersteuning meer zal krijgen?

Wat doet u?

Gelijk naar de winkel lopen of Windows 10 er opgooien via hun programma?

Maar dan krijg je dit.

De Amerikaanse geheime dienst NSA heeft een groot gat in de beveiliging van het besturingssysteem Windows 10 ontdekt.

Hé kijk die NSA weer, Snowden zal lachen? :twisted:

Skobelev 15 januari 2020 08:23

De pot op met hun ondersteuning, zolang het werkt werkt het.

Universalia 15 januari 2020 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9224286)
De pot op met hun ondersteuning, zolang het werkt werkt het.

Wel, ik ben ook van die mening.

Na de melding dat ze geen updates meer zouden geven merk je naast de startknop (Win7) dat de computer om terug opstarten vraagt.

Doe je dat dan staan er 3 upgrades/dates? in rij.

Volgens mij (pc leek zijnde) zit daar rommel in om het vorige versie besturingssysteem gebruikers het moeilijker te maken.

Ik koop ook nooit een pc, ik steek dat zelf in elkaar voor wat ik het maar nodig heb, zelfstudie en veel lezen en met volgende programma gedownload.

Wil je Windows 10 op je pc installeren?

Ik gebruik nog liever mijn USB stick met een Linux distributie op.

'Trek' uit pc die stick bij afsluiten en dat is een leeg ding die pc. :lol:

p.s.

Ik verschiet er altijd van dat de laatste tijden er zoveel berichtgeving is over bedrijven die aangevallen worden door hacker/crackers/ransomware makers.

Meeste bedrijven hebben toch een duur betaalde IT afdeling of zie ik dat verkeerd? :|

Vrijheideerst 15 januari 2020 10:03

Ja, al bijna vier jaar en op die kloteupdates na (al is het de laatste maanden gelukkig een pak minder) heb ik nooit problemen.

Of is het misschien omdat het een Asus laptop is? :?

Anna List 15 januari 2020 10:18

twee jaar nu, heel content van op een HP elitebookje 15' ... volgende wordt volgend jaar toch weer eentje van een maatje groter.

Vrijheideerst 15 januari 2020 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9224333)
twee jaar nu, heel content van op een HP elitebookje 15' ... volgende wordt volgend jaar toch weer eentje van een maatje groter.

Ik snap al dat gemekker over W10 ook niet, al denk ik dat dat vooral komt omdat mensen holderdebolder een W10 update installeren.
Op mijn vorig werk werd het zelfs op PC's van 2014 gezet... :roll:

De mijne is nieuw aangekocht, de jouwe ook veronderstel ik?

Anna List 15 januari 2020 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9224338)
Ik snap al dat gemekker over W10 ook niet, al denk ik dat dat vooral komt omdat mensen holderdebolder een W10 update installeren.
Op mijn vorig werk werd het zelfs op PC's van 2014 gezet... :roll:

De mijne is nieuw aangekocht, de jouwe ook veronderstel ik?

yep.

Vrijheideerst 15 januari 2020 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9224342)
yep.

HP's zijn dan ook best ok.

Ook voor printers. Ben op 17 jaar tijd aan m'n derde bezig nu.

blub 15 januari 2020 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9224347)
HP's zijn dan ook best ok.

Ook voor printers. Ben op 17 jaar tijd aan m'n derde bezig nu.

Geef mij dan maar brother. Ik heb net mijn brother hl 5050 vervangen door een hl-2340dw. Twintig jaar met één en dezelfde printer dus. De hl-5050 werkt nog steeds maar kan niet dubbelzijdig printen en ik had een nieuwe toner nodig.

Vrijheideerst 15 januari 2020 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blub (Bericht 9224356)
Geef mij dan maar brother. Ik heb net mijn brother hl 5050 vervangen door een hl-2340dw. Twintig jaar met één en dezelfde printer dus. De hl-5050 werkt nog steeds maar kan niet dubbelzijdig printen en ik had een nieuwe toner nodig.

Mijn eerste printer heeft het toch 11 jaar volgehouden hoor.

Pandareus 15 januari 2020 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9224282)
Gebruikers van één van de vorige versie's van een Windows besturingssysteem zullen het al gemerkt hebben, het blauwe raam (kan je uitzetten) dat melding maakt dat die versie geen ondersteuning meer zal krijgen?

Wat doet u?



Wat 99% van de privé gebruikers al heeft gedaan : overstappen naar windows 10.

Wie nu nog zit te klooien met windows 7 moet zijn plan maar trekken op vlak van ondersteuning.

blub 15 januari 2020 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9224316)
Wel, ik ben ook van die mening.

Na de melding dat ze geen updates meer zouden geven merk je naast de startknop (Win7) dat de computer om terug opstarten vraagt.

Doe je dat dan staan er 3 upgrades/dates? in rij.

Volgens mij (pc leek zijnde) zit daar rommel in om het vorige versie besturingssysteem gebruikers het moeilijker te maken.

Ik koop ook nooit een pc, ik steek dat zelf in elkaar voor wat ik het maar nodig heb, zelfstudie en veel lezen en met volgende programma gedownload.

Wil je Windows 10 op je pc installeren?

Ik gebruik nog liever mijn USB stick met een Linux distributie op.

'Trek' uit pc die stick bij afsluiten en dat is een leeg ding die pc. :lol:

p.s.

Ik verschiet er altijd van dat de laatste tijden er zoveel berichtgeving is over bedrijven die aangevallen worden door hacker/crackers/ransomware makers.

Meeste bedrijven hebben toch een duur betaalde IT afdeling of zie ik dat verkeerd? :|

Mijn pc in elkaar steken deed ik vroeger ook. Tegenwoordig koop ik echter tweedehands laptops. Mijn laatste twee aankopen zijn een T470 en een X270 van lenovo. Ik ben altijd een liefhebber geweest van hun thinkpads en bovendien zijn die tweedehands "spotgoedkoop" te krijgen in vergelijking met wat ze nieuw kosten. Bovendien zijn deze gemaakt om mee te gaan. Ze voldoen zelfs aan de MIL-STD 810G standaarden.
Momenteel draai ik windows omdat ik dit nodig heb voor bepaalde software maar ik werk veel liever met debian.

blub 15 januari 2020 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9224358)
Mijn eerste printer heeft het toch 11 jaar volgehouden hoor.

Is niet om hp af te keuren hé ze hebben ook goed materiaal. Ze komen enkel een paar plaatsen verder voor op mijn lijst.

Zipper 15 januari 2020 10:53

Een jaar of vier, denk ik. Kocht toen nieuwe laptop met Win 8.1 op. Twee maand later gratis update naar Win 10.

XenApp 15 januari 2020 10:57

Is er echt al iemand die ondersteuning nodig heeft gehad van Microsoft voor thuisgebruik? Veiligheidsupdates intresseert 99% van de mensen ook niet.

Als je trouwens genoeg betaalt, zal Mirosoft nog wel W7 updates maken als je ze nodig hebt.

dpg 15 januari 2020 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9224333)
twee jaar nu, heel content van op een HP elitebookje 15' ... volgende wordt volgend jaar toch weer eentje van een maatje groter.

Dell Precision 7720 met een i7-7820HQ CPU van het werk en Windows 10, powerbeest maar wel zwaar om steeds mee te sleuren.

blub 15 januari 2020 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XenApp (Bericht 9224369)
Is er echt al iemand die ondersteuning nodig heeft gehad van Microsoft voor thuisgebruik? Veiligheidsupdates intresseert 99% van de mensen ook niet.

Als je trouwens genoeg betaalt, zal Mirosoft nog wel W7 updates maken als je ze nodig hebt.

Euh ja,....
Bij de introductie van windows 10 had een kennis zijn laptop deze update laten installeren. Deze is echter grandioos misgelopen. Tegenwoordig worden laptops echter niet meer geleverd met de installatiemedia. De key wordt echter opgeslaan op de hardware zelf en de update past deze key normaal gezien aan (of legt de link ermee op de MS website). Dit was hierbij niet het geval en daardoor had ik geen geldige software meer. Microsoft en de fabrikant van de laptop bleven echter naar mekaar doorverwijzen voor de fout.

Vrijheideerst 15 januari 2020 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9224359)
Wat 99% van de privé gebruikers al heeft gedaan : overstappen naar windows 10.

Wie nu nog zit te klooien met windows 7 moet zijn plan maar trekken op vlak van ondersteuning.

En als er daarna problemen zijn heeft Microsoft het gedaan.

Vrijheideerst 15 januari 2020 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9224371)
Dell Precision 7720 met een i7-7820HQ CPU van het werk en Windows 10, powerbeest maar wel zwaar om steeds mee te sleuren.

Ik heb zelf heel goede ervaringen met Dell.

Mijn vorige werkgever verving stap voor stap haar Dells door vooral Fujitsus.
Wat een brol, ook qua dienstverlening (via Bechtle & Serco). De Lenovos die er nu toch alweer een jaar of twee zijn, zijn op dat vlak een pak beter.

HP was ook niet alles, maar dat lag aan de goedkope modellen.

Bechtle presteerde het om 800 euro te rekenen voor een nieuw toetsenbord...

kojak 15 januari 2020 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blub (Bericht 9224356)
Geef mij dan maar brother. Ik heb net mijn brother hl 5050 vervangen door een hl-2340dw. Twintig jaar met één en dezelfde printer dus. De hl-5050 werkt nog steeds maar kan niet dubbelzijdig printen en ik had een nieuwe toner nodig.

Brother is gene printer zenne. Moest ze dat horen.... :lol:



Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be