Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   HUTS en de Boerentoren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267095)

N-Vb 23 november 2022 00:56

HUTS en de Boerentoren
 
https://www.knack.be/nieuws/belgie/a...etter-RNBAVUKN

wat vinden jullie van de architectuur van de BT?

ik vind het geforceerd en het maakt de BT lelijker

maddox 23 november 2022 05:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 10071082)
https://www.knack.be/nieuws/belgie/a...etter-RNBAVUKN

wat vinden jullie van de architectuur van de BT?

ik vind het geforceerd en het maakt de BT lelijker

Past prima in Antwerpen, en zolang ik er niet voor moet betalen of er naar kijken, ze doen maar.

kelt 23 november 2022 06:13

In deze poco- LGBTQ+ xyz+:^µµµ-tijden vind ik overigens de naam "Boerentoren" discriminatoir en niet meer passend bij deze beschaafde tijden....

Daarom stel ik de benaming "Eco-Agrarische Inclusieve Verheffing" voor....

Skobelev 23 november 2022 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10071088)
Past prima in Antwerpen, en zolang ik er niet voor moet betalen of er naar kijken, ze doen maar.

Dikke 2, ik kom daar toch nooit.

Vlad 23 november 2022 08:01

Ik heb hier mijn twijfels hier neergeschreven.

Herr Flick 23 november 2022 08:04

Den Fernand doet met zijn geld wat hij wil,

Persoonlijk vindt ik die eerste beelekes die ze tonen een goeiekope copy van het ontwerpt van de glazen geval boven het havenhuis.

Allee zo ne gernomeerde architect, zou toch met iets baanbrekends nieuw moeten komen.

Maar als het mijn geld zou zijn, dan werd heel dat ding in zijn grandeur van de jaren 20/30 hersteld met een chique grand-cafe in de stijl van die tijd.

koe de poing 23 november 2022 09:06

Alsof de boerentoren op zichzelf al niet lelijk genoeg is

fox 23 november 2022 09:32

Ik heb niets tegen het vermengen van verleden en heden. Deze renders zijn nog heel rudimentair, maar ik ben alleszins benieuwd. Kan wel wat worden.

DucDEnghien 23 november 2022 09:55

Wansmaak van een parvenu.

fox 23 november 2022 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 10071164)
Wansmaak van een parvenu.

Nope. Trademark van een wereldvermaarde architect.

Skobelev 23 november 2022 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10071234)
Nope. Trademark van een wereldvermaarde architect.

Het een sluit het andere niet uit.

Libro 23 november 2022 13:36


N-Vb 23 november 2022 13:52

“Een verschrikking” en “met afschuw vernomen”. Vlaams bouwmeester Erik Wieërs is niet mals voor het ambitieuze ontwerp van de vermaarde Amerikaanse architect Daniel Libeskind voor de renovatie van de Antwerpse Boerentoren. “Dit is echt een foute manier om met zo’n gebouw om te gaan”, zegt Wieërs woensdagochtend op Radio 1.
Jonas Rosquin

fox 23 november 2022 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10071236)
Het een sluit het andere niet uit.

Hem onbeschaafd noemen terwijl hij in de hele wereld geroemd wordt omwille van zijn architecturele pareltjes, is nogal belachelijk, nietwaar.

Het Oosten 23 november 2022 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10071116)
Den Fernand doet met zijn geld wat hij wil,

Persoonlijk vindt ik die eerste beelekes die ze tonen een goeiekope copy van het ontwerpt van de glazen geval boven het havenhuis.

Allee zo ne gernomeerde architect, zou toch met iets baanbrekends nieuw moeten komen.

Maar als het mijn geld zou zijn, dan werd heel dat ding in zijn grandeur van de jaren 20/30 hersteld met een chique grand-cafe in de stijl van die tijd.

Met zijn zwart geld, zijn Kaaiman- en Panama-geld, kortom met zijn sjoemel-geld, zijn ontdoken geld, zijn aan de staat ontstolen geld, zult u bedoelen.

Ik moet niets hebben van zulke bedrieglijke sjoemelaars, ook al kopen ze de Eiffeltoren.

Skobelev 23 november 2022 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10071250)
Hem onbeschaafd noemen terwijl hij in de hele wereld geroemd wordt omwille van zijn architecturele pareltjes, is nogal belachelijk, nietwaar.

We hebben er zo nog, Fabre bv..wereldwijd geroemd voor zijn "kunst" maar in werkelijkheid een narcistisch varken.

Herr Flick 23 november 2022 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 10071254)
Met zijn zwart geld, zijn Kaaiman- en Panama-geld, kortom met zijn sjoemel-geld, zijn ontdoken geld, zijn aan de staat ontstolen geld, zult u bedoelen.

Ik moet niets hebben van zulke bedrieglijke sjoemelaars, ook al kopen ze de Eiffeltoren.

Ge kunt zeggen van de man wat je wil, maar als je legale manieren hebt om geen belasting te betalen, dan zou je zot zijn moest ge ze niet gebruiken.

Bovendien zorgt hij voor een uitgebreide kunstcollectie die anders uit Vlaanderen verdwenen was, wegens geen geld van de staat. Ik heb oa een van die collecties kunnen bekijken als gewone sterveling en dan mogen we blij zijn dat hij zo zijn niet betaalde belastingen naar ons laat terugvloeien,

dus ja zijn centen.

Skobelev 23 november 2022 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10071262)
Ge kunt zeggen van de man wat je wil, maar als je legale manieren hebt om geen belasting te betalen, dan zou je zot zijn moest ge ze niet gebruiken.

Bovendien zorgt hij voor een uitgebreide kunstcollectie die anders uit Vlaanderen verdwenen was, wegens geen geld van de staat. Ik heb oa een van die collecties kunnen bekijken als gewone sterveling en dan mogen we blij zijn dat hij zo zijn niet betaalde belastingen naar ons laat terugvloeien,

dus ja zijn centen.

Die tentoonstelling Pikant! was ook van hem dacht ik? In het Waterkasteel van Chipper in Moorsel. Dat was ook wel eens het bezoeken waard. Enkel jammer dat ik die lul van 't VBO, Timmermans, daar tegen het lijf liep.

Het Oosten 23 november 2022 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10071262)
Ge kunt zeggen van de man wat je wil, maar als je legale manieren hebt om geen belasting te betalen, dan zou je zot zijn moest ge ze niet gebruiken.

Bovendien zorgt hij voor een uitgebreide kunstcollectie die anders uit Vlaanderen verdwenen was, wegens geen geld van de staat. Ik heb oa een van die collecties kunnen bekijken als gewone sterveling en dan mogen we blij zijn dat hij zo zijn niet betaalde belastingen naar ons laat terugvloeien,

dus ja zijn centen.


Kunstcollectie?? Nogal gemakkelijk om Rubensen te kopen met zijn bedrieglijk geld. De som die hij hiervoor heeft betaald had voor een stuk in de staatskas moeten komen. Ondertussen moeten onze ministers maar schrapen en scharrelen om wat geld bijeen te krijgen. En wij maar dokken.

Neen, mensen zoals Huts zijn de moeite niet waard. Bedriegers. zijn het. Wees daar maar zeker van.

Herr Flick 23 november 2022 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10071267)
Die tentoonstelling Pikant! was ook van hem dacht ik? In het Waterkasteel van Chipper in Moorsel. Dat was ook wel eens het bezoeken waard. Enkel jammer dat ik die lul van 't VBO, Timmermans, daar tegen het lijf liep.

dat heb ik jammer genoeg gemist, het was een 16' eeuwse atlas in het Mercator museum. Maar eentje in meerdere delen.

De Atlas Maior van Blaeu

https://phoebusfoundation.org


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be