Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   ABVV -BTB : Uber overtreedt de regels... niet enkel in Brussel. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=203763)

Politics.be 18 juni 2014 11:50

ABVV -BTB : Uber overtreedt de regels... niet enkel in Brussel.
 
Vandaag, woensdag 11 juni, voeren taxichauffeurs in verschillende Europese steden actie tegen UBER. Ook in Brussel is er door enkele taxiverenigingen opgeroepen tot actie. BTB heeft begrip voor de reactie van de taxichauffeurs: ze verzetten zich tegen de illegale praktijken van UBER.

Frank Moreels, federaal secretaris, wijst er op dat BTB de voorbije maanden herhaaldelijk heeft opgeroepen om UBER aan banden te leggen: "BTB is tevreden dat de controles in Brussel succesvol verlopen. Zo werden al meer dan 10 UBER-voertuigen in beslag genomen. Dit omdat zij de regelgeving inzake taxibedrijven niet naleven".

Daarom roept Frank Moreels de bevoegde inspectiediensten op om nog méér te controleren. Niet enkel om UBER aan te pakken, maar ook om alle taxibedrijven er toe aan te zetten de regels te respecteren. Als iedereen volgens het boekje rijdt, wordt concurrentievervalsing volledig in de hoek gedrumd.

De digitale taxameter, waartegen verschillende Brusselse taxiverenigingen zich al lang heftig verzetten, is volgens BTB het uitgelezen instrument om tot een goed werkende taxisector in Brussel te komen. Frank Moreels: “De Brusselse taxiverenigingen willen nog meer controle op UBER. Daar staan we voor 100 % achter, maar BTB roept wel op om alle taxibedrijven te controleren. Wie niets te verbergen heeft, vreest geen controles. Wij zijn van mening dat de digitale taxameter er mee zal voor zorgen dat de cowboys in de Brusselse taxiwereld zich ook de regels zullen moeten houden.”

Voor meer informatie:

Frank Moreels

Federaal secretaris BTB Wegvervoer & Logistiek

0475/24 38 96 [email protected]

Bron: politics.be

strijkijzer 4 maart 2017 07:27

http://www.demorgen.be/buitenland/-u...wijd-bd59ef4b/

zonbron 10 maart 2017 07:43

Beste politics.be,

Waar zit die dagelijkse stroom perberichten nu?

zonbron 10 maart 2017 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be (Bericht 7201915)
Vandaag, woensdag 11 juni, voeren taxichauffeurs in verschillende Europese steden actie tegen UBER. Ook in Brussel is er door enkele taxiverenigingen opgeroepen tot actie. BTB heeft begrip voor de reactie van de taxichauffeurs: ze verzetten zich tegen de illegale praktijken van UBER.

Frank Moreels, federaal secretaris, wijst er op dat BTB de voorbije maanden herhaaldelijk heeft opgeroepen om UBER aan banden te leggen: "BTB is tevreden dat de controles in Brussel succesvol verlopen. Zo werden al meer dan 10 UBER-voertuigen in beslag genomen. Dit omdat zij de regelgeving inzake taxibedrijven niet naleven".

Daarom roept Frank Moreels de bevoegde inspectiediensten op om nog méér te controleren. Niet enkel om UBER aan te pakken, maar ook om alle taxibedrijven er toe aan te zetten de regels te respecteren. Als iedereen volgens het boekje rijdt, wordt concurrentievervalsing volledig in de hoek gedrumd.

De digitale taxameter, waartegen verschillende Brusselse taxiverenigingen zich al lang heftig verzetten, is volgens BTB het uitgelezen instrument om tot een goed werkende taxisector in Brussel te komen. Frank Moreels: “De Brusselse taxiverenigingen willen nog meer controle op UBER. Daar staan we voor 100 % achter, maar BTB roept wel op om alle taxibedrijven te controleren. Wie niets te verbergen heeft, vreest geen controles. Wij zijn van mening dat de digitale taxameter er mee zal voor zorgen dat de cowboys in de Brusselse taxiwereld zich ook de regels zullen moeten houden.”

Voor meer informatie:

Frank Moreels

Federaal secretaris BTB Wegvervoer & Logistiek

0475/24 38 96 [email protected]

Bron: politics.be


Uber is een voorbeeld van hoe de overheid controle verliest en hoe we echt vooruitgaan zonder,hulp van idiote regresisten aka progressieven.

So be it. :-P

Gipsy 16 maart 2017 16:23

Ik vind UBER de max. Heb het al gebuikt in Dubai, Singapore, Hong Kong, Parijs, Indonesia etc en overal zijn het vriendelijke chauffeurs die er na soms maar een paar minuten staan. Je kan kiezen uit verschillende chauffeurs wie de goedkoopste is en de mooiste wagen heeft.

Je weet op voorhand wat je rit je op de centiem na gaat kosten en dat is maar een fractie van de taxi waar ge soms een versleten auto krijgt met een onbeschofte chauffeur die je zelfs doet bijbetalen voor eventuele bagage.

Een mooie zaak dat die kaste van onbeschofterikken met woekerprijzen wordt aangepakt.

Jay-P. 17 maart 2017 01:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8406084)
Ik vind UBER de max. Heb het al gebuikt in Dubai, Singapore, Hong Kong, Parijs, Indonesia etc en overal zijn het vriendelijke chauffeurs die er na soms maar een paar minuten staan. Je kan kiezen uit verschillende chauffeurs wie de goedkoopste is en de mooiste wagen heeft.

Je weet op voorhand wat je rit je op de centiem na gaat kosten en dat is maar een fractie van de taxi waar ge soms een versleten auto krijgt met een onbeschofte chauffeur die je zelfs doet bijbetalen voor eventuele bagage.

Een mooie zaak dat die kaste van onbeschofterikken met woekerprijzen wordt aangepakt.

Niet veralgemenen he? Woekerprijzen in Hong Kong ?
Da's Gypsofiel gelul!

Gipsy 17 maart 2017 02:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8406411)
Niet veralgemenen he? Woekerprijzen in Hong Kong ?
Da's Gypsofiel gelul!

Ja Hong Kong valt nogal mee maar van Lai Chi Kok naar Hung Hom bv ga je toch vlug 100HKD betalen in een versleten taxi. Met Uber heb je soms een betere klasse auto voor 60HKD. Trouwens de eerste keer dat ik in een Tesla heb gereden.

Jay-P. 17 maart 2017 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8406416)
Ja Hong Kong valt nogal mee maar van Lai Chi Kok naar Hung Hom bv ga je toch vlug 100HKD betalen in een versleten taxi. Met Uber heb je soms een betere klasse auto voor 60HKD. Trouwens de eerste keer dat ik in een Tesla heb gereden.

Er was een tijd dat ge in Honkers over de Rolsen viel. Nu zijn 't Teslas.
Nivellering van de klasse noemt men dat. Yekkes.

Erw 11 november 2017 14:47

https://www.tijd.be/ondernemen/trans...&ts=1510407267
Citaat:


Uber ziet aantal gebruikers in Brussel verdubbelen

Meer dan 100.000 mensen hebben in Brussel al gebruikgemaakt van de diensten van Uber. Het gaat om een verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder, zo meldt de taxidienst.
Als Uber een voorbeeld is van hoe Commies Controle verliezen, dan ging het er dus op vooruit.

Maarten Malaise 28 december 2017 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8401301)
Beste politics.be,

Waar zit die dagelijkse stroom perberichten nu?

Interesse om mee te helpen om deze weer online te krijgen?

Maarten

Knuppel 28 december 2017 11:55

Ik mis er de energie voor, maar ik ben benieuwd naar de reactie van Zonbron.

Nog iemand die wil meewerken?

zonbron 1 januari 2018 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise (Bericht 8609268)
Interesse om mee te helpen om deze weer online te krijgen?

Maarten

Ik ben steeds bereid te helpen.

zonbron 1 januari 2018 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8609276)
Ik mis er de energie voor, maar ik ben benieuwd naar de reactie van Zonbron.

Nog iemand die wil meewerken?

Belgisch binnenlands en buitenlands beleid op één lijn
https://forum.politics.be/showthread.php?t=196718

Milquet : De waarheid rond de nieuwe Belgische terroristen mag het daglicht niet zien
https://forum.politics.be/showthread...=185299&page=2

Ik mis ook wat, zodra het terug is (spoedig)... enz... Mijn excuses voorde 'traagheid'.

Eurosceptic 1 januari 2018 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8401302)
Uber is een voorbeeld van hoe de overheid controle verliest en hoe we echt vooruitgaan zonder,hulp van idiote regresisten aka progressieven.

So be it. :-P

In die zin heel gelijkaardig aan bitcoin versus the banks/government.
Ik blijf me afvragen wie die strijd uiteindelijk gaat winnen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be