Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Prinses Elisabeth beëindigt militaire opleiding (https://forum.politics.be/showthread.php?t=260307)

Henri1 30 juli 2021 09:12

Prinses Elisabeth beëindigt militaire opleiding
 
prinses Elisabeth beëindigt militaire opleiding op rotsen in Marche-les-Dames, waar koning Albert I viel

Prinses Elisabeth (19) heeft haar militaire opleiding afgerond op een heel bijzondere plek: Marche-les-Dames, waar haar betovergrootvader Koning Albert I is overleden. De voormalige vorst kwam daar in 1934 om het leven na een val van de rotsen. Tijdens haar laatste militaire stage heeft prinses Elisabeth uitgerekend in Marche-les-Dames ook aan rotsklimmen gedaan. Maar dat is volgens het Paleis louter toeval.

Weeral een Belgische mijlpaal.














Herr Flick 30 juli 2021 09:18

Allee de speeltijd is voorbij nu allemaal in de camion naar Pepinster en omgeving, hier is een schop en borstel en ga u nuttig maken. Dat belastingsgeld mag eens wat gaan renderen.

Jantje 30 juli 2021 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9739596)
prinses Elisabeth beëindigt militaire opleiding op rotsen in Marche-les-Dames, waar koning Albert I viel

Prinses Elisabeth (19) heeft haar militaire opleiding afgerond op een heel bijzondere plek: Marche-les-Dames, waar haar betovergrootvader Koning Albert I is overleden. De voormalige vorst kwam daar in 1934 om het leven na een val van de rotsen. Tijdens haar laatste militaire stage heeft prinses Elisabeth uitgerekend in Marche-les-Dames ook aan rotsklimmen gedaan. Maar dat is volgens het Paleis louter toeval.

Weeral een Belgische mijlpaal.














Het verhaal is niet helemaal juist.
De rots waar Koning Albert I is afgevallen, word niet gebruikt door het leger.
Die plaats ligt zelfs enkel kilomter verder dan daar waar de klimopleiding van het leger gebeurd.

En Marche-les-Dames is inderdaad de enige plaats waar men binnen de krijgsmacht opleidingen rotsklimmen geeft. Ook Filip heeft daar zijn commandokamp gedaan.

Knuppel 30 juli 2021 10:58

Who cares.

Zipper 30 juli 2021 11:03

Politieke relevantie ????

Vette Pois(s)on 30 juli 2021 11:19

amai

daiwa 30 juli 2021 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9739726)
Politieke relevantie ????

Geen !

Henri1 30 juli 2021 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9739726)
Politieke relevantie ????

Toekomstige Koningin vanonder natie.

Herr Flick 30 juli 2021 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9739767)
Toekomstige Koningin vanonder natie.

Hoop doet leven...

daiwa 30 juli 2021 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9739767)
Toekomstige Koningin vanonder natie.

Ik dacht dat de koning (op papier) een protocollaire functie heeft en geen politieke .

Zipper 30 juli 2021 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9739767)
Toekomstige Koningin vanonder natie.

vanonder watte ??

Knuppel 30 juli 2021 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9739767)
Toekomstige Koningin vanonder natie.

Who cares?

Knuppel 30 juli 2021 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9739778)
vanonder watte ??

Henri bedoelde "ONZE" natie.

De nep-natie van 11 miljoen Belgen waarvan de federale regering er zelfs niet in slaagt om met twintig belgicistische zeikstralen overeen te komen.

Zipper 30 juli 2021 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9739784)
Henri bedoelde "ONZE" natie.

De nep-natie van 11 miljoen Belgen waarvan de federale regering er zelfs niet in slaagt om met twintig belgicistische zeikstralen overeen te komen.

Oei :rofl:

De schoofzak 30 juli 2021 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9739596)
prinses Elisabeth beëindigt militaire opleiding op rotsen in Marche-les-Dames, waar koning Albert I viel[/b]

Prinses Elisabeth (19) heeft haar militaire opleiding afgerond op een heel bijzondere plek: Marche-les-Dames, waar haar betovergrootvader Koning Albert I is overleden. De voormalige vorst kwam daar in 1934 om het leven na een val van de rotsen. Tijdens haar laatste militaire stage heeft prinses Elisabeth uitgerekend in Marche-les-Dames ook aan rotsklimmen gedaan. Maar dat is volgens het Paleis louter toeval.

Weeral een Belgische mijlpaal.
...

Is de afronding van dit schooljaarke meer of minder mijlpaal dan de afronding van het 5de studiejaarke, of 4de middelbaar?

Ik meen me te herinneren van ooit gelezen te hebben, toen destijds prinske PHPHPHilippe hetzelfde deed, dat alle examens voor hem vervangen werden door "een gesprek over de stof met de prof". Geen punten werden gegeven.

Dat zal nu ook wel zo geweest zijn.

Nu, ik twijfel niet aan haar inzet of kwaliteiten, omdat ik deze niet ken. Ze interesseren me ook niet.
Ik ben niet tegen haar, niet tegen hare papa; alleen maar tegen het ondemocratische concept "monarchie".
Ik maak gebruik van mijn politieke vrijheden om te streven naar een grondwetswijziging die o.a. voorziet in een republiek. Liefst voor Vlaanderen, en Wallonië kiest zelf maar wat ze wensen.

TheFourHorsemen 30 juli 2021 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9739596)
prinses Elisabeth beëindigt militaire opleiding op rotsen in Marche-les-Dames, waar koning Albert I viel

Prinses Elisabeth (19) heeft haar militaire opleiding afgerond op een heel bijzondere plek: Marche-les-Dames, waar haar betovergrootvader Koning Albert I is overleden. De voormalige vorst kwam daar in 1934 om het leven na een val van de rotsen. Tijdens haar laatste militaire stage heeft prinses Elisabeth uitgerekend in Marche-les-Dames ook aan rotsklimmen gedaan. Maar dat is volgens het Paleis louter toeval.

Weeral een Belgische mijlpaal.















Ze zit nogal eens te lachen. Als ik inspanningen doe, ziet mijn gezicht er toch anders uit.

Xenophon 30 juli 2021 14:27

Ik vraag me af waarom ze meer op Laurent trekt dan op Filip.

CUFI 30 juli 2021 14:34

God save the queen.

Erra555 30 juli 2021 14:39

Maar jeugdkampen mochten niet doorgaan of moesten vroegtijdig stopgezet worden. En moeten die daar geen mondmaskers dragen?

Knuppel 30 juli 2021 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9739917)
God save the queen.

God bestaat niet.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be