Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Betonversnelling in plaats van betonstop (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254033)

Blue Sky 29 juni 2020 10:30

Betonversnelling in plaats van betonstop
 
Als je een betonstop afkondigt over xx aantal jaar. Als je een boskaart openbaar maakt zodat iedereen ze kan raadplegen en deze vervolgens terug intrekt. Als je er niet in slaagt een deftige compensatie regeling uit te werken voor bouwgronden waarvan de bestemming wijzigt. Als je lokale gemeentebesturen verkavelingsbeslissingen laat nemen.

Alvorens xx aantal jaar verstreken is, probeert men nog snel alles te verkavelen en bebouwen. Bouwgronden die waren ingekleurd als bos, worden door eigenaren nog snel bebouwd; zij kiezen logischerwijze eieren voor hun geld. Gemeentes en burgemeesters willen vooral hun eigen zakken vullen en die van de gemeentekas, hoe meer inwoners, hoe meer de burgemeester verdient. En gemeentes rijven bakken geld binnen met de onroerende voorheffing van bebouwde percelen.

Kortom, the result is what you can expect.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...4aK7fSALalRvNe

De schoofzak 29 juni 2020 11:38

Och die groenen zagen altijd.

Er wordt nu hier en daar nog vlug vlug gebouwd, uit schrik dat het binnenkort niet meer zal mogen.
Toch kom de betonstop er aan.

Ik zou een tegenaanval willen uitvoeren naar de groensels:
elke immigrant extra vanaf heden: 400 vierkante meter extra beton. Die mensen moeten toch ook een huis kunnen vinden en kopen.

Blue Sky 29 juni 2020 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9374598)
Och die groenen zagen altijd.

Er wordt nu hier en daar nog vlug vlug gebouwd, uit schrik dat het binnenkort niet meer zal mogen.
Toch kom de betonstop er aan.

Volgens het vast wederkerende patroon in de politiek zit u momenteel is fase 2; de minimalisering van de feiten. De eerste fase is de ontkenning, doch gezien dit niet meer kan met de objectieve data over inname van open ruimte, dient fase 2 zich aldus aan.

Feit is dat NVA in dit dossier een verpletterende verantwoordelijkheid draagt. Immers werd de boskaart destijds uitgebracht, openbaar gemaakt en heeft NVA onder leiding van Bourgeois deze zonder enige voorwaarde vervolgens ingetrokken. Bourgeois is ondertussen afgevoerd naar Europa, u weet wel; ga naar huis, laat uw bad vollopen en zet uw aderen open, u bent niet meer nodig.

Tegen dat de betonstop in voege is, is alles al lang volgebouwd. Maak u daaromtrent geen illusies.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9374598)
Ik zou een tegenaanval willen uitvoeren naar de groensels:
elke immigrant extra vanaf heden: 400 vierkante meter extra beton. Die mensen moeten toch ook een huis kunnen vinden en kopen.

Daar hebt u een punt, doch daarmee ontloopt de NVA niet zijn verantwoordelijkheid. Toen Theo Francken heeft hier echter geen moer aan veranderd, integendeel; op het einde van de rit bleek hij zelfs een mensensmokkelaar.

fox 29 juni 2020 15:46

Kijk,

zolang er mensen geimporteerd worden zal er beton bij gegoten worden. De enige parameter die telt is beton per kop om te kunnen kijken of we al dan niet goed bezig zijn.

Je kan als groene niet eerst zeggen dat iedereen hier welkom is en recht heeft op een huis, maar dan aan de andere kant ook stellen dat er geen huizen meer gebouwd mogen worden.

Vlad 29 juni 2020 16:00

Geen probleem wir schaffen das.

De schoofzak 29 juni 2020 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9374653)
...
Toen Theo Francken heeft hier echter geen moer aan veranderd, integendeel; op het einde van de rit bleek hij zelfs een mensensmokkelaar.

Dat is een onrechtvaardige beschuldiging. Gelieve deze niet te herhalen tegen mij op café.

De schoofzak 29 juni 2020 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9374653)
Volgens het vast wederkerende patroon in de politiek zit u momenteel is fase 2;
...

Ook in fase 2 voel ik me thuis. Ik voel me overal thuis waar mijn Duvel staat.

Als ge verstaat wat ik bedoel.

Blue Sky 29 juni 2020 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9374918)
Kijk,

zolang er mensen geimporteerd worden zal er beton bij gegoten worden. De enige parameter die telt is beton per kop om te kunnen kijken of we al dan niet goed bezig zijn.

Je kan als groene niet eerst zeggen dat iedereen hier welkom is en recht heeft op een huis, maar dan aan de andere kant ook stellen dat er geen huizen meer gebouwd mogen worden.

Dat is een foutieve veronstelling. Men kan bijvoorbeeld perfect in de hoogte bouwen, zonder dat men dus meer open ruimte aansnijdt. Het probleem vandaag de dag is dat men alles en nog wat aan een ongezien tempo verkavelt en bebouwt, dus ook slechte gelegen en afgelegen gronden of ook de weinig waardevolle beboste gronden die Vlaanderen nog rest. Dit gebeurt momenteel op grote schaal in zowat gans Vlaanderen en staat los van de import van derden.

Blue Sky 29 juni 2020 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9374994)
Dat is een onrechtvaardige beschuldiging. Gelieve deze niet te herhalen tegen mij op café.

Theo heeft zich laten rollen als een naïef en groen koorknaapje.

Blue Sky 29 juni 2020 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9374996)
Ook in fase 2 voel ik me thuis. Ik voel me overal thuis waar mijn Duvel staat.

Als ge verstaat wat ik bedoel.

U hebt een lidkaart van CD&V?

fox 30 juni 2020 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9375295)
Dat is een foutieve veronstelling. Men kan bijvoorbeeld perfect in de hoogte bouwen, zonder dat men dus meer open ruimte aansnijdt. Het probleem vandaag de dag is dat men alles en nog wat aan een ongezien tempo verkavelt en bebouwt, dus ook slechte gelegen en afgelegen gronden of ook de weinig waardevolle beboste gronden die Vlaanderen nog rest. Dit gebeurt momenteel op grote schaal in zowat gans Vlaanderen en staat los van de import van derden.

Vlamingen moeten helemaal niet in de hoogte bouwen als er geen volk bijkomt. Waarom moeten er persé nog mensen bij komen in een gebied dat reeds overbevolkt is?

dpg 30 juni 2020 09:49

De migranten laten zich allemaal een huis met zwembad bouwen met het achterstallige kindergeld van Jan Jambon :-D

Blue Sky 30 juni 2020 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9375625)
Vlamingen moeten helemaal niet in de hoogte bouwen als er geen volk bijkomt. Waarom moeten er persé nog mensen bij komen in een gebied dat reeds overbevolkt is?

Omdat er hier een hoop hypocriete en politiek correcte zeikerds menen dat dit zo moet.

De schoofzak 30 juni 2020 19:44

Allez, nog iemand iets over beton?

Micele 30 juni 2020 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9376094)
Allez, nog iemand iets over beton?

Met hout/houtafval bouwen is veel beter.

Dan mag je zelfs bungalows bouwen die 600 m² woonoppervlakte hebben. :-P

https://www.ibc.be/houten-huis-laten-bouwen/

maddox 1 juli 2020 03:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9375672)
De migranten laten zich allemaal een huis met zwembad bouwen met het achterstallige kindergeld van Jan Jambon :-D

Nu niet overdrijven, een "migrant" die in aanmerking kwam voor achterstalig kindergeld, dat was een illegaal die door een hoop hoepels in gesprongen om bureaucraatjes blij te maken.
En die "nieuwe Belgen", die kopen met dat geld geen huis, of gebruiken dat niet voor een "bankovertuiging voor een hypotheek", waarom zouden ze? Dat wordt toch geregeld door de overheid, huisvesting en dergelijke. Is een nieuwe iPhone en een 2de hands Mercedes geen betere investering dan?

Maar als u beseft dat de bevolkingsaanwas, officieel, door immigratie, elk jaar opnieuw een kleine stad is, is het toch niet verwonderlijk dat we meer bebouwing hebben.

maddox 1 juli 2020 04:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9375295)
Dat is een foutieve veronstelling. Men kan bijvoorbeeld perfect in de hoogte bouwen, zonder dat men dus meer open ruimte aansnijdt. Het probleem vandaag de dag is dat men alles en nog wat aan een ongezien tempo verkavelt en bebouwt, dus ook slechte gelegen en afgelegen gronden of ook de weinig waardevolle beboste gronden die Vlaanderen nog rest. Dit gebeurt momenteel op grote schaal in zowat gans Vlaanderen en staat los van de import van derden.

In de hoogte bouwen. Al eens in zo'n sociaal appartementsblok van 10 verdiepingen geweest? Het leven daarin is de laatste 40 jaar sterk veranderd hoor.
Familieleden van me hebben in zo'n "machine om te wonen" gezeten. 40 jaar geleden was het normaal dat de gangen , lift en traphallen wekelijk (of meer) gereinigd werden. Nu moeten de desbetreffende instanties (volkshuisvesting) personeel inzetten om dat soort van dingen te doen...

reservespeler 1 juli 2020 06:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9374525)
Als je een betonstop afkondigt over xx aantal jaar. Als je een boskaart openbaar maakt zodat iedereen ze kan raadplegen en deze vervolgens terug intrekt. Als je er niet in slaagt een deftige compensatie regeling uit te werken voor bouwgronden waarvan de bestemming wijzigt. Als je lokale gemeentebesturen verkavelingsbeslissingen laat nemen.

Alvorens xx aantal jaar verstreken is, probeert men nog snel alles te verkavelen en bebouwen. Bouwgronden die waren ingekleurd als bos, worden door eigenaren nog snel bebouwd; zij kiezen logischerwijze eieren voor hun geld. Gemeentes en burgemeesters willen vooral hun eigen zakken vullen en die van de gemeentekas, hoe meer inwoners, hoe meer de burgemeester verdient. En gemeentes rijven bakken geld binnen met de onroerende voorheffing van bebouwde percelen.

Kortom, the result is what you can expect.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...4aK7fSALalRvNe

Hoe meer inwoners erbij komen hoe meer de volgende burgemeester verdient.

reservespeler 1 juli 2020 06:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9374918)
Kijk,

zolang er mensen geimporteerd worden zal er beton bij gegoten worden. De enige parameter die telt is beton per kop om te kunnen kijken of we al dan niet goed bezig zijn.

Je kan als groene niet eerst zeggen dat iedereen hier welkom is en recht heeft op een huis, maar dan aan de andere kant ook stellen dat er geen huizen meer gebouwd mogen worden.

Het is zelfs erger.
Er mogen geen huizen meer gebouwd worden.
Er moeten dringend sociale woningen bijkomen.

reservespeler 1 juli 2020 06:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9375295)
Dat is een foutieve veronstelling. Men kan bijvoorbeeld perfect in de hoogte bouwen, zonder dat men dus meer open ruimte aansnijdt. Het probleem vandaag de dag is dat men alles en nog wat aan een ongezien tempo verkavelt en bebouwt, dus ook slechte gelegen en afgelegen gronden of ook de weinig waardevolle beboste gronden die Vlaanderen nog rest. Dit gebeurt momenteel op grote schaal in zowat gans Vlaanderen en staat los van de import van derden.

In de hoogte bouwen neemt idd geen openbare ruimte in.
Maar dat heeft ook nadelen, zeer grote nadelen zelfs.
In coronatijden ...

En deze mensen moeten zich ook verplaatsen, moeten ook winkelen, moeten ook ...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be