Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Verkiezingen 2020 VS - resultaten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255913)

Tavek 3 november 2020 11:18

Verkiezingen 2020 VS - resultaten
 
Ik dacht, laten we eens een draadje openen waarin we straks allemaal kunnen freaken, juichen, treuren,...kortom, de resultaten bespreken zoals ze binnenlopen.

Ter informatie, de laatste polls









Wanneer alles sluit en we resultaten kunnen verwachten:


Elio di Supo 3 november 2020 11:20

Binnen een paar uurkens zal ik gaan stemmen. Goed om eens de sfeer op te snuiven al twijfel ik geen seconde wat Oklahoma zal stemmen.

Hoofdstraat 3 november 2020 11:26

Prachtig, ik vermoed dat hier traantjes gaan gelaten worden. :-)

Wel verbazend dat beide partijen zo overtuigd zijn van hun winst, dit wordt prachtig om te volgen, wie er ook wint. Ik blijf bij winst voor trump met een grote voorsprong, ik ben nu wel benieuwd.

Tavek 3 november 2020 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9504483)
Prachtig, ik vermoed dat hier traantjes gaan gelaten worden. :-)

Wel verbazend dat beide partijen zo overtuigd zijn van hun winst, dit wordt prachtig om te volgen, wie er ook wint. Ik blijf bij winst voor trump met een grote voorsprong, ik ben nu wel benieuwd.

Ik denk dat ik herhaaldelijk duidelijk heb gemaakt dat ik een fan van Biden ben maar niet geloof dat Trump kansloos is.

Indien we een 2016 scenario krijgen dat er veel "verborgen" Trump kiezers zijn, wordt het wel whiskey on the rocks voor mij.

Tavek 3 november 2020 11:29

Vanaf 1 a 2h snachts kunnen we de eerste resultaten zien binnenlopen denk ik.

Hoofdstraat 3 november 2020 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9504491)
Ik denk dat ik herhaaldelijk duidelijk heb gemaakt dat ik een fan van Biden ben maar niet geloof dat Trump kansloos is.

Indien we een 2016 scenario krijgen dat er veel "verborgen" Trump kiezers zijn, wordt het wel whiskey on the rocks voor mij.

Idem, ik ben Trump fan maar het kan best zijn dat Biden winst. Het is een zot jaar, een zotte 4 jaar, een zotte situatie en een zotte verkiezing, letterlijk alles is mogelijk.

Glennos1 3 november 2020 11:39

Ik hoop dat zowel biden als trump 269 kiesmannen halen.

Het huis en de senaat een andere meerderheid krijgen en die mogen dan op hun beurt de president en de vice kiezen.

Trump-Harris FTW ????

On topic: Florida gaat wss naar Trump dus het gaat zowiezo een nipte overwinning worden voor de winnaar. Het voordeel in early voting van de democraten is daar te klein om de staat binnen te halen.

kojak 3 november 2020 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9504494)
Vanaf 1 a 2h snachts kunnen we de eerste resultaten zien binnenlopen denk ik.

Idd. Dan gaat de grote show beginnen. :thumbsup:

Tavek 3 november 2020 11:41

Dixville Notch, NH

Joe Biden 5
Trump 0

In 2016:

Hillary Clinton 4, Donald Trump 2, Gary Johnson 1 -- and a single write-in surprise: Mitt Romney.

dalibor 3 november 2020 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9504473)
Binnen een paar uurkens zal ik gaan stemmen. Goed om eens de sfeer op te snuiven al twijfel ik geen seconde wat Oklahoma zal stemmen.

Dat zal wel. Hebben de democraten in Oklahoma ooit gewonnen? Met presidentsverkiezingen of eventueel voor het Congres?

Hypochonder 3 november 2020 11:42

Je ziet nu toch wel dat de media uiterst voorzichtig zijn geworden in hun voorspellingen en hun vertrouwen in de peilingen. Daar waar ze in 2016 nog zeker waren van de overwinning van Clinton bouwen ze nu veel meer voorbehoud in. Als je ziet hoe zwaar Trump nog doorgaat op het einde van zijn campagne is die twijfel niet meer dan terecht zou ik zeggen.

Travis Bickle 3 november 2020 11:43

Ik kijk vooral uit naar de reactie van Greetje en Björn op Twitter.
Dat wordt smullen.

Dadeemelee 3 november 2020 11:46

Bij de vorige verkiezingen was ik er net zoals de meeste (gematigde) Amerikanen van overtuigd dat Trump geen kans had.

Nu heb ik geen idee.

TheFourHorsemen 3 november 2020 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9504473)
Binnen een paar uurkens zal ik gaan stemmen. Goed om eens de sfeer op te snuiven al twijfel ik geen seconde wat Oklahoma zal stemmen.

Wie gaat het worden? :-D

Dadeemelee 3 november 2020 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9504553)
Wie gaat het worden? :-D

Kanye West. :lol:

TheFourHorsemen 3 november 2020 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9504563)
Kanye West. :lol:

De enige verantwoorde keuze. :lol:

Elio di Supo 3 november 2020 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9504536)
Dat zal wel. Hebben de democraten in Oklahoma ooit gewonnen? Met presidentsverkiezingen of eventueel voor het Congres?

https://www.270towin.com/states/oklahoma

De laatste keer dat de electoral college votes naar de Democraten gingen was in 1964. Het jaar dat Lyndon Johnson de verkiezingen won met een landslide victory tegen Barry Goldwater. Sedert dan stemde de staat altijd Republikeins. 2016 was een historisch slechte score voor de Dems. De antipathie voor Hillary zat diep ingebakken.

Elio di Supo 3 november 2020 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9504553)
Wie gaat het worden? :-D

Iemand die veel mensen zal teleurstellen.

Travis Bickle 3 november 2020 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9504549)
Bij de vorige verkiezingen was ik er net zoals de meeste (gematigde) Amerikanen van overtuigd dat Trump geen kans had.

Nu heb ik geen idee.

Bij de vorige verkiezingen, was ik er net zoals elkeen met een minimum aan politiek inzicht van overtuigd dat Trump zou winnen. De media (met voorop CNN) hadden dit resultaat al maanden voorafgaand aan de stembusgang bewerkstelligd. Het heeft er nu alle schijn van dat ook deze geschiedenis zich zal herhalen.

TheFourHorsemen 3 november 2020 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9504570)
Iemand die veel mensen zal teleurstellen.

:-(


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be