Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   ‘Waarom verdedigt Europa zich niet tegen islamisering? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=247338)

andev 1 maart 2019 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 8949355)
Altijd ? onzin natuurlijk .

Leuke theorie hoor , de Islam als veroorzaker van de problematiek met immigranten , maar er is veel meer aan de hand als alleen dat.
Sommigen willen de complexiteit van de realiteit niet zien en komen dan met een te simpele probleemanalyse.

Doe toch geen moeite! Gans de wereld heeft het verkeerd begrepen, juist...

andev 1 maart 2019 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 8950216)
Ik ontken nergens de problemen met islamieten, ik zeg dat we niet aan het islamiseren zijn. Wanneer de grondwet werkelijk op veel punten zou worden aangepast op basis van de islam, zou ik reden zien om te spreken van Islamisering.

Wij zouden onze grondwet moeten aanpassen aan de islam?
Kan het nog hypocrieter?
Zelfs als de ganse wereld zich zou aanpassen aan de islam zouden ze nog elkaar zitten uitmoorden!
En zonder islam zouden er toch geen islamieten zijn?
Fantastisch voor jou als je de islam als iets prachtig kan ervaren! Maar wij kunnen ze missen als de pest.

DewareJakob 1 maart 2019 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8952341)
Wij zouden onze grondwet moeten aanpassen aan de islam?
Kan het nog hypocrieter?
Zelfs als de ganse wereld zich zou aanpassen aan de islam zouden ze nog elkaar zitten uitmoorden!
En zonder islam zouden er toch geen islamieten zijn?
Fantastisch voor jou als je de islam als iets prachtig kan ervaren! Maar wij kunnen ze missen als de pest.

Alle godsdiensten trouwens. Maar kwestie van eindeloos problemen veroorzaken zijn diegene die de koran als leidraad gebruiken toch de absolute winnaars.

atmosphere 2 maart 2019 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8952343)
Alle godsdiensten trouwens. Maar kwestie van eindeloos problemen veroorzaken zijn diegene die de koran als leidraad gebruiken toch de absolute winnaars.

Ik ga er vanuit dat de meeste nieuwkomers islamieten zijn in de afgelopen jaren in Europa en dus ook de meeste problemen veroorzaken. logisch .
Toch is dat helemaal niet altijd het geval geweest.

atmosphere 2 maart 2019 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8952341)
Wij zouden onze grondwet moeten aanpassen aan de islam?

Nee , zeer zeker niet !!!
Dat dit niet gebeurd is toont aan de die zogenaamde islamisering geen voeten aan de grond heeft gezet .


Citaat:

Fantastisch voor jou als je de islam als iets prachtig kan ervaren! Maar wij kunnen ze missen als de pest.
U grijpt dit uit de lucht , ik heb nooit iets gezegd dat er ook maar op lijkt.

atmosphere 2 maart 2019 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8952337)
Doe toch geen moeite! Gans de wereld heeft het verkeerd begrepen, juist...

hoezo "de wereld"???

DewareJakob 2 maart 2019 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 8950216)
Ik ontken nergens de problemen met islamieten, ik zeg dat we niet aan het islamiseren zijn. Wanneer de grondwet werkelijk op veel punten zou worden aangepast op basis van de islam, zou ik reden zien om te spreken van Islamisering.

Zoals orakel Dehaene zei: We gaan de proplemen aanpakken als ze zich voordoen. (wat mij betreft de meest domme en kortzichtige uitspraak die een politici uberhaubt kan doen)
In de praktijk: We negeren de problemen totdat ze niet meer op te lossen zijn. Goed bezig, linkse rakkers.

daiwa 2 maart 2019 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8951941)
In veel mindere mate.
Hoeveel Chinezen zitter er in de gevangenis? Hoeveel Marrokanen (islamieten)?

Meer nog, hoeveel islamieten tov niet islamieten zitten er in de gevangenis?

Met islamieten niets dan miserie, barbaarse fundamentalisten zijn het, niets meer maar zeker ook niets minder.

2 !

Universalia 2 maart 2019 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8953219)
Zoals orakel Dehaene zei: We gaan de proplemen aanpakken als ze zich voordoen. (wat mij betreft de meest domme en kortzichtige uitspraak die een politici uberhaubt kan doen)
In de praktijk: We negeren de problemen totdat ze niet meer op te lossen zijn. Goed bezig, linkse rakkers.

En ik die dacht dat wijlen Premier Dehaene altijd zei: "Geen commentaar" :-o

DewareJakob 2 maart 2019 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8953280)
En ik die dacht dat wijlen Premier Dehaene altijd zei: "Geen commentaar" :-o

Neen hoor:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aard~aa834384/

Universalia 3 maart 2019 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8953533)

Tien legendarische quotes van een ‘Brabants trekpaard’

schaakspeler 3 maart 2019 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 8948959)
Een tijdje terug , ik was aanwezig op meeting over de islam , maar eenmaal gedaan .... !!
Na 3 vragen , werd de discussie al stopgezet , er was zelfs geen vies woord gevallen tijdens die 3 vragen !!
De spreker zat wel eerst 2 uur rond de pot te draaien , ook bij het beantwoorden van die 3 vragen !!
Ik denk dat de organisator in z'n broek scheet , na 3 simpele vragen al !! Ik denk dat die al moord & brand zag !! :lol:

Je maakt me benieuwd: wat waren die drie vragen?

schaakspeler 3 maart 2019 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 8949355)
Altijd ? onzin natuurlijk .
Leuke theorie hoor , de Islam als veroorzaker van de problematiek met immigranten , maar er is veel meer aan de hand als alleen dat.
Sommigen willen de complexiteit van de realiteit niet zien en komen dan met een te simpele probleemanalyse.

't Is inderdaad veel complexer. Dat zelfs de generatie die hier school heeft gelopen zich meer en meer toewendt naar de islam is vooral een gevolg van discriminatie door rechts.
Haatzaaiers zijn er altijd geweest en die verpesten de samenleving. Als dat alleen beperkt zou blijven tot het kliekje echte racisten was er niets aan de hand. Helaas lijkt mij ergens een limiet overschreden waardoor alles (reactie en tegenreactie) in een stroomversnelling komt die wellicht uitmondt in nog ernstiger conflicten. Als de haat en de discriminatie blijven groeien komen we misschien terecht een een burgeroorlog.

schaakspeler 3 maart 2019 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mindset (Bericht 8952051)
Enkel via islamisering zal links rechts kapot krijgen.

Islamisering is rechts! (Echt) links is anti-godsdienst. Godsdienst zou gedoogd mogen worden maar niet meer dan dat.

Nu dragen alle partijen "godsdienstvrijheid" nog te hoog in het vaandel. Daarom is het hypocriet de islamisering toe te schrijven aan links. Eigenlijk profiteert alleen uiterst rechts daarvan en zullen zij wel de laatsten zijn om hun bron (van stemmen) droog te leggen.

Haat en discriminatie zijn de belangrijkste oorzaak van de islamisering.

atmosphere 3 maart 2019 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8953219)
Zoals orakel Dehaene zei: We gaan de proplemen aanpakken als ze zich voordoen. (wat mij betreft de meest domme en kortzichtige uitspraak die een politici uberhaubt kan doen)
In de praktijk: We negeren de problemen totdat ze niet meer op te lossen zijn. Goed bezig, linkse rakkers.

U bedoeld : we moeten problemen aanpakken voordat ze zich voordoen?

Gerard R. 3 maart 2019 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 8951826)
Alsof andere migranten die problemen niet opleveren.

Laten we eerlijk zijn: migratie levert altijd dit soort problemen (én 'oplossingen') op, zeker in economisch benarde tijden.

atmosphere 3 maart 2019 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gerard R. (Bericht 8954247)
Laten we eerlijk zijn: migratie levert altijd dit soort problemen (én 'oplossingen') op, zeker in economisch benarde tijden.

Klopt , maar sommigen denken dat moslim immigratie een uniek fenomeen is omdat het problemen oplevert.

Skobelev 3 maart 2019 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 8954279)
Klopt , maar sommigen denken dat moslim immigratie een uniek fenomeen is omdat het problemen oplevert.

' t Is wel uniek dat overal waar islamieten aanwezig zijn, ook al zijn ze in de minderheid, het miserie is.

Jantje 3 maart 2019 16:36

.

andev 3 maart 2019 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 8953070)
hoezo "de wereld"???

Je begrijpt het wel!
Onze landen kennen al migratietoestanden sinds heel lang. Pas met islamieten erbij is de ambras begonnen!
Hoe zit het trouwens met migratie/immigratie in de moslimlanden zelf? Iedereen welkom? Iedereen krijgt de nodige vrijheid, hulp enz
Hoe zit het met de hulp van de islamlanden aan hun eigen sukkelaars? Ze naar Europa sturen of laten lopen om hun islam verder op te dringen? En verder van daar uit stokebrand spelen door hun mosks geld toe te stoppen en imans die met hun praatjes de mensen alhier wat moeten opstoken tegen de ongelovige honden?

andev 3 maart 2019 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler (Bericht 8953946)
't Is inderdaad veel complexer. Dat zelfs de generatie die hier school heeft gelopen zich meer en meer toewendt naar de islam is vooral een gevolg van discriminatie door rechts.
Haatzaaiers zijn er altijd geweest en die verpesten de samenleving. Als dat alleen beperkt zou blijven tot het kliekje echte racisten was er niets aan de hand. Helaas lijkt mij ergens een limiet overschreden waardoor alles (reactie en tegenreactie) in een stroomversnelling komt die wellicht uitmondt in nog ernstiger conflicten. Als de haat en de discriminatie blijven groeien komen we misschien terecht een een burgeroorlog.

En hoe komt het dat met praktisch al de andere niet-islamitische migranten er zo goed als geen problemen zijn, en dit sinds jaren?
Het zijn niet wij die voor problemen zorgen, of de "rechtsen", de "racisten" enz maar de islamlovers die hier hun achterlijk dictatoriaal godsdienstgezever komen rondstrooien! Of het nu om Grieken, Italianen, Chinezen, Afrikanen enz gaat, nergens en door niemand moet er gezeverd worden over hun godsdienst of godsdiensteisen! De islam hoort thuis in de middeleeuwse toestanden, wij willen met die onnozele zever niets te maken hebben! Te weinig mensen beseffen nog dat de islam er is om hun maatschappij over te nemen, niet "om samen te leven"!

schaakspeler 3 maart 2019 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8954387)
En hoe komt het dat met praktisch al de andere niet-islamitische migranten er zo goed als geen problemen zijn, en dit sinds jaren?
Het zijn niet wij die voor problemen zorgen, of de "rechtsen", de "racisten" enz maar de islamlovers die hier hun achterlijk dictatoriaal godsdienstgezever komen rondstrooien! Of het nu om Grieken, Italianen, Chinezen, Afrikanen enz gaat, nergens en door niemand moet er gezeverd worden over hun godsdienst of godsdiensteisen! De islam hoort thuis in de middeleeuwse toestanden, wij willen met die onnozele zever niets te maken hebben! Te weinig mensen beseffen nog dat de islam er is om hun maatschappij over te nemen, niet "om samen te leven"!

De Polen, Italianen, ... Portugezen hadden dezelfde godsdienst als wij en waren niet talrijk genoeg om gesegregeerd te overleven als gemeenschap in een gemeenschap. Nochtans werden (en worden) zij ook uitgescholden en gediscrimineerd door de xenofoben pur sang.
En het zijn gewoonlijk laatstgenoemden die conflicten uitlokken en voor problemen zorgen, al zullen ze dat in alle toonaarden ontkennen.

Alle godsdiensten horen thuis in de middeleeuwse toestanden. Ook de islam was al goed op weg om folklore te worden. Nochtans hebben vooral oorlogen tegen progressieve landen voor een radicalisering gezorgd. Daarom is het onjuist louter te verwijzen naar wat (reeds eeuwen) in de koran staat. In de bijbel, thora en andere heilige geschriften staan ook talrijke passages die door de gelovigen als beeldspraak worden geïnterpreteerd.

daiwa 3 maart 2019 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler (Bericht 8954479)
De Polen, Italianen, ... Portugezen hadden dezelfde godsdienst als wij en waren niet talrijk genoeg om gesegregeerd te overleven als gemeenschap in een gemeenschap. Nochtans werden (en worden) zij ook uitgescholden en gediscrimineerd door de xenofoben pur sang.
En het zijn gewoonlijk laatstgenoemden die conflicten uitlokken en voor problemen zorgen, al zullen ze dat in alle toonaarden ontkennen.
.

Dat geloof je zelf toch niet?

Ben jij al vergeten dat veel landen gebukt gaan onder de dreiging van aanslagen door moslims?

schaakspeler 4 maart 2019 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8954699)
Dat geloof je zelf toch niet?

Ben jij al vergeten dat veel landen gebukt gaan onder de dreiging van aanslagen door moslims?

Natuurlijk geloof ik dat.
Wie haat zaait zal haat oogsten ;-).

daiwa 4 maart 2019 02:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler (Bericht 8954798)
Natuurlijk geloof ik dat.
Wie haat zaait zal haat oogsten ;-).

Inderdaad.

Citaat:

Koran roept op 23 plaatsen op tot oorlog tegen de niet-moslims.
https://reactnieuws.net/2015/01/12/k...-niet-moslims/

andev 4 maart 2019 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler (Bericht 8954798)
Natuurlijk geloof ik dat.
Wie haat zaait zal haat oogsten ;-).

Je bedoelt uiteraard dat het de moslims zijn die haatdragend zijn tov de "ongelovige varkens" toch?
Wat lopen die gasten hier en elders toch te doen! Enkel in moslimlanden is het voor hen zoals het hoort! Tot ze er zijn...

eno2 4 maart 2019 17:13

Islamisering, wat is dat?

atmosphere 6 maart 2019 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
In veel mindere mate.
Hoeveel Chinezen zitter er in de gevangenis? Hoeveel Marrokanen (islamieten)?

Meer nog, hoeveel islamieten tov niet islamieten zitten er in de gevangenis?

Met islamieten niets dan miserie, barbaarse fundamentalisten zijn het, niets meer maar zeker ook niets minder.
Hoe veel chinezen zijn er in totaal in België en nederland ?
Zij vormen geen grote groep immigranten.
Nog niet eens zo lang geleden waren het de antillianen die oververtegenwoordigd waren in de Nederlandse gevangenissen , en dat er grote problemen en zelfs een aanslag(treinkaping) was door ambonezen. in bepaalde staten van de VS zijn het de Mexicanen waar gevangenissen mee vol zitten. Dat waren allemaal geen Islamieten maar wel grote groepen immigranten.

Alles alleen maar op een geloof steken is buitengewoon kortzichtig er speelt veel meer mee , zeker wanneer het gaat om aanslagen in de VS en Europa door moslims.

DewareJakob 6 maart 2019 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8955387)
Islamisering, wat is dat?

Trololo

cookie monster 7 maart 2019 01:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler (Bericht 8953943)
Je maakt me benieuwd: wat waren die drie vragen?

Eerlijk gezegd , er waren spijtig genoeg geen microfoons voorzien voor de vragenstellers !!
Maar 1 van de vragen ging over het hoofddoek , dat kon ik nog net verstaan !!
Echter , het antwoord was , ze bleven feitelijk rond de pot draaien !!
Veel weet ik er niet meer van , 't was zelfs niet interessant , gewoon zichzelf in de kijker zetten !!

Elio di Supo 7 maart 2019 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8955387)
Islamisering, wat is dat?

Dat is iets wat gebeurt terwijl jij in je hangmat ligt.

Skobelev 7 maart 2019 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8957639)
Dat is iets wat gebeurt terwijl jij in je hangmat ligt.

Zouden er op El Hierro ook dobbernegers en drijfislamieten aanspoelen?

Hoomer 7 maart 2019 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8957655)
Zouden er op El Hierro ook dobbernegers en drijfislamieten aanspoelen?

Yep.

Elio di Supo 7 maart 2019 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8957655)
Zouden er op El Hierro ook dobbernegers en drijfislamieten aanspoelen?

Dat zijn er die op weg zijn naar de USA.

Hoomer 7 maart 2019 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8957720)
Dat zijn er die op weg zijn naar de USA.

Der spoelen er daar regelmatig aan die van kleur veranderd zijn, te lang in het water gehangen. :roll::-(

daiwa 7 maart 2019 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8955387)
Islamisering, wat is dat?

Alarm over middelbare school A'dam.

Leerlingen van een islamitische
school in Amsterdam worden beïnvloed
door leraren die contact hebben met
terroristen.Dat meldt de Nationaal
Coördinator Terrorismebestrijding en
Veiligheid,Pieter-Jaap Aalbersberg.De
gemeente Amsterdam neemt maatregelen.

De school is het Cornelius Haga Lyceum.
Op de school gebeuren dingen die niet
goed zijn voor de democratie en voor de
integratie,schrijft Aalbersberg.

Ook zijn er signalen dat de school de
helft van de tijd aan de salafistische
geloofsleer wil wijden.Medewerkers van
de school zouden contact hebben met een
Tsjetsjeense terreurgroep.

https://nos.nl/teletekst#114

atmosphere 8 maart 2019 14:21

Behoorlijk lastig dat islamiseren , blijkt daar uit .

atmosphere 8 maart 2019 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8954806)
Inderdaad.

Al die moslim aanslagen verbleken werkelijk bij de westerse aanslagen in de Moslim wereld .
Het verband tussen die 2 zaken is heel erg duidelijk , heel moeilijk te negeren.
Erg knap dat het jullie is gelukt.

Skobelev 8 maart 2019 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 8958692)
Al die moslim aanslagen verbleken werkelijk bij de westerse aanslagen in de Moslim wereld .
Het verband tussen die 2 zaken is heel erg duidelijk , heel moeilijk te negeren.
Erg knap dat het jullie is gelukt.

Misschien moet het westen ze dan maar uitroeien? Dan kunnen ze hier geen aanslagen meer komen plegen.

atmosphere 9 maart 2019 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8958739)
Misschien moet het westen ze dan maar uitroeien? Dan kunnen ze hier geen aanslagen meer komen plegen.

Misschien moet de moslim wereld het westen maar uitroeien dan kunnen ze geen aanslagen meer plegen.
Dat kunnen we net zo goed zeggen


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be