Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Deze 21 elektrische auto’s kun je in 2025 op de weg spotten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252280)

Universalia 7 maart 2020 16:51

Deze 21 elektrische auto’s kun je in 2025 op de weg spotten
 
Deze 21 elektrische auto’s kun je in 2025 op de weg spotten.

Las ik in een ander draadje wat over de laadpalen.

Ik heb mij laten vertellen dat 'snel laden' in de meeste gevallen uit den boze is, geen aanrader dus.

Eigen laadpaal in de garage hangen dan maar?

Ik zag er laatst in de garage in de showroom nog eentje staan waar men reclame voor maakte, die stond op wieltjes dus kon je zetten waar u wilde in de garage.

Je kan zo een ding ook hangen, misschien handig als u in een buurt woont waar ook andere mensen overschakelden naar een elektrische wagen.

Kunt u ze eventueel laten gebruik maken, tegen betaling uiteraard, van uw oplader. :twisted:

Micele 7 maart 2020 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9259720)

Een achterhaalde link van augustus 2018 voor wagens tot in 2025, straffe glazen bol ook nog. :roll:

Ik zal je ev-database geven waar je de huidige EV, en ook aangekondigde EV die ten laatste in 2021-2022 uitkomen kunt vinden, enkel Europese markt.

Reeds 32 merken en hun 87 versies. En die lijst wordt regelmatig upgedated, Talrijke Chinese modellen bvb staan er niet bij, ook de aangekondigde modellen van General Motors en andere merken die wslk niet naar Europa gaan exporteren.

Citaat:

https://ev-database.nl

Alle elektrische auto's: 87 gevonden

Merk
Aiways (1)Audi (8)BMW (4)Byton (3)Citroen (1)DS (1)Fiat (1)Ford (4)Honda (2)Hyundai (3)Jaguar (1)Kia (2)Lexus (1)Lightyear (1)Lucid (1)Mazda (1)Mercedes (2)MG (1)Mini (1)Nissan (3)Opel (2)Peugeot (4)Polestar (1)Porsche (5)Renault (4)SEAT (2)Skoda (2)Smart (3)Sono (1)Tesla (14)Volkswagen (6)Volvo (1)
Citaat:

Las ik in een ander draadje wat over de laadpalen.
Wat je wellicht niet begrepen hebt.

Citaat:

Ik heb mij laten vertellen dat 'snel laden' in de meeste gevallen uit den boze is, geen aanrader dus.
Ook al niet echt begrepen.

Zo laden in de regel 95% van de EV eigenaars op, men laadt in de regel enkel heel snel op in de zeldene gevallen dat men eens een lange reis maakt met zijn EV. Ook omdat snelladen in de regel tot dubbel zo duur kan kosten.

Jij tankt toch ook niet voor 3 euro als je dat voor 1,50 euro kunt?

EVs met kleine batterijen laden zelfs nog aan een gewoon huishoudelijk stopcontakt op via een laadkabel met stroombegrenzer. Dat is dan aan 230V * 10A= 2,3 kW. Of mode 1 opladen.

Citaat:

Ik zag er laatst in de garage in de showroom nog eentje staan waar men reclame voor maakte, die stond op wieltjes dus kon je zetten waar u wilde in de garage.

Je kan zo een ding ook hangen, misschien handig als u in een buurt woont waar ook andere mensen overschakelden naar een elektrische wagen.

Kunt u ze eventueel laten gebruik maken, tegen betaling uiteraard, van uw oplader. :twisted:
Wat jij toch allemaal gezien hebt. Straf. :-)

Universalia 7 maart 2020 20:13

Ik heb hem onlangs laten vallen mijn glazen bol misschien daarmee dat ik niet up to date meer ben. :oops:

Mambo 7 maart 2020 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9260016)
Ik heb hem onlangs laten vallen mijn glazen bol misschien daarmee dat ik niet up to date meer ben. :oops:

Diene van Micele is ook maar een rond visbolletje hoor.

reservespeler 8 maart 2020 07:47

Gisteren een zeer interessante visie gehad van iemand.

De brave man beweerde dat de batterijtechniek goed was voor het gepeupel, maar dat waterstof toch de brandstof zal worden voor grote wagens, voor de transport en de misschien ook wel voor de vliegtuigindustrie.

Volgens deze man gaan de verlaten boortorens op zee gebruikt worden om er krachtige windmolens op te zetten om dan deze energie om te zetten naar waterstof.

Omgebouwde olietankers zouden de waterstof dan transporteren naar het binnenland.

reservespeler 8 maart 2020 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9260016)
Ik heb hem onlangs laten vallen mijn glazen bol misschien daarmee dat ik niet up to date meer ben. :oops:

Die van mij is ook kapot.
Ondertussen kijk ik koffiedik.

Universalia 8 maart 2020 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9260154)
Diene van Micele is ook maar een rond visbolletje hoor.

:-D

Universalia 8 maart 2020 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9260252)
Die van mij is ook kapot.
Ondertussen kijk ik koffiedik.

:lol:

Mambo 8 maart 2020 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9260251)
Gisteren een zeer interessante visie gehad van iemand.

De brave man beweerde dat de batterijtechniek goed was voor het gepeupel, maar dat waterstof toch de brandstof zal worden voor grote wagens, voor de transport en de misschien ook wel voor de vliegtuigindustrie.

Volgens deze man gaan de verlaten boortorens op zee gebruikt worden om er krachtige windmolens op te zetten om dan deze energie om te zetten naar waterstof.

Omgebouwde olietankers zouden de waterstof dan transporteren naar het binnenland.

Dat is zo.

Tavek 8 maart 2020 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9260251)
Gisteren een zeer interessante visie gehad van iemand.

De brave man beweerde dat de batterijtechniek goed was voor het gepeupel, maar dat waterstof toch de brandstof zal worden voor grote wagens, voor de transport en de misschien ook wel voor de vliegtuigindustrie.

Volgens deze man gaan de verlaten boortorens op zee gebruikt worden om er krachtige windmolens op te zetten om dan deze energie om te zetten naar waterstof.

Omgebouwde olietankers zouden de waterstof dan transporteren naar het binnenland.

Deze man heeft geen kaas gegeten van techniek hé ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be