Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

meneer 10 mei 2013 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6634005)
Dat je het gemaakte punt van geen kanten begrijpt?

Je hebt dan ook geen enkel punt gemaakt. Er valt dus niets aan te begrijpen.

Nietzsche 10 mei 2013 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6632342)
Net zoals niemand kan bewijzen dat er geen onzichtbare paarse eenhoorns bestaan natuurlijk.

Maar moeten we die mogelijkheid serieus overwegen en er rekening mee houden?

Iemand van jouw intelligentie weet best dat die vergelijking niet helemaal opgaat (zeker wat god/het bovennatuurlijke betreft).

parcifal 10 mei 2013 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6634009)
Je hebt dan ook geen enkel punt gemaakt. Er valt dus niets aan te begrijpen.

Het is een klassiek argument dat al decennia meegaat, oorspronkelijk van de geniale wiskundige en filosoof bertrand russel.

Oorspronkelijk ging het over een bewijs voor god of goden, maar jij hebt dit nu ingewisseld door onzichtbare en almachtige aliens.
Her komt op hetzelfde neer uiteraard.

http://en.wikipedia.org/wiki/Invisible_Pink_Unicorn

Citaat:

It is common when discussing the Invisible Pink Unicorn to point out that because she is invisible, no one can prove that she does not exist (or indeed that she is not pink). This is a parody of similar theistic claims about God—that God, as creator of the universe, is not subject to its laws and thus not physically detecting him tells us nothing about his existence or lack thereof. The Invisible Pink Unicorn is an illustration which attempts to demonstrate the absurdity of citing attributes and a lack of evidence as proof of a deity's existence. Her two defining attributes, invisibility and color (pink), are inconsistent and contradictory; this is part of the satire. The paradox of something being invisible yet having visible characteristics (e.g., color) is reflected in some East Asian cultures, wherein an "invisible red string" is said to connect people who have a shared or linked destiny.

praha 11 mei 2013 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6633986)
JIJ beweert dat hij liegt, onzin vertelt, enz. Maak het hard.;-)

Waar heb ik ooit beweert dat ie over zijn ervaring liegt ?
Ik heb gezegd dat het al aangetoond is dat hij over bepaalde zaken heeft gelogen... ook over zaken die de hoofdbrok zouden moeten bijtreden.

En onzin... da's nogal wiedes hé... maar zelfs dat heb ik niet gezegd.
Als het geen onzin zou zijn dan zou het hele verhaal stroken met het gezond verstand

praha 11 mei 2013 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6633991)
Jaja , leg het maar uit nu. Toon voor te beginnen eens aan dat die man de waarheid niet vertelt. Het is niet omdat uw geest iets niet KAN geloven, dat dit niet KAN bestaan.
" Jamaar dat k�*n toch ni !!! " is een veel gehoord " argument " in Vlaanderen.:-)

Hou je toch eens niet van den domme
Ik zeg zelfs niet eens dat hij de waarheid niet vertelt
Ik zeg dat hij helemaal niet geloofwaardig overkomt en dat de argumentatie van de troofers dat hij méér kredietwaardig is dan elke ander doorsnee persoon volledig doorprikt is.

Begin liever eens met het begin ... tenminste als je dat kan

Vertel me waarom we die man persé zouden moeten geloven of ernstig nemen en een willekeurige andere persoon die komt te stellen dat hij net een purperen smurf in zijn tuin heeft zien rondwandelen niet

praha 11 mei 2013 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6633993)
Het verschil tussen de mogelijkheid van het bestaan van paarse eenhoorns, en dat van buitenaards leven & bezoeken aan de aarde door buitenaardse wezens ontgaat geen enkel zinnig mens. U ziet dit verschil echter niet. Welke conclusie moet ik daar nu uit trekken ?:-)

Ik denk dat uitgerekend parcifal dat beter ziet : paarse eenhoorns zijn wellicht waarschijnlijker dan bezoekjes van buitenaardse wezens.
Trouwens als we exodus _ ook een zelfverklaard deskundige inzake ufo's, aliens, etc _ dienen te geloven dan hoeven die alleen maar even terug te komen uit een andere realiteit :
Citaat:

Eenhoorns bestaan. Ze hebben ooit nog op deze aarde rond gelopen maar zijn nu "verhuisd" naar een andere realiteit.

praha 11 mei 2013 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6633995)
Hoe kan jij weten wat die Aliens allemaal kunnen of niet kunnen ? ALS die tot hier geraakt zijn, betekent dit net dat zij in staat zijn tot dingen die jij je misschien niet eens kunt inbeelden.
Zoals ik vroeger reeds aanhaalde, wie had er hier 150 jaar geleden kunnen vermoeden waar wij vandaag allemaal toe in staat zijn ?

En jij en de majoor weten dat wel ?

praha 11 mei 2013 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6634013)
Iemand van jouw intelligentie weet best dat die vergelijking niet helemaal opgaat (zeker wat god/het bovennatuurlijke betreft).

Integendeel... die gaat perfect op
Er is immers geen verschil tussen beiden
Beiden zijn even 'bovennatuurlijk' in de zin dat hun bestaan helemaal niet bewezen of nog maar het minst aangetoond of vastgesteld is.
Beiden behoren dus niet tot de werkelijkheid tot nader bevindingen.

Het vermeende verschil zit net in het hoofd van diegene die gelooft.
Iemand die gelooft dat het bovennatuurlijke/god(en) en dergelijke bestaan die hebben er ook een bepaald beeld of idee van waarin het bovenop veronderstellen van het bestaan van paarse eenhoorn maar erg ridicuul overkomt ... en derhalve dus minder geloofwaardig zou moeten zijn.

Doet me denken aan ergens een eerdere topic waarin het bestaan van Thor of de Griekse goden om de één of andere bizarre reden minder waarschijnlijk zou zijn dan die van het monotheïstisch ( bij uitstek christelijk ) geloof.

Johnny Blaze 11 mei 2013 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6634017)
Het is een klassiek argument dat al decennia meegaat, oorspronkelijk van de geniale wiskundige en filosoof bertrand russel.

Oorspronkelijk ging het over een bewijs voor god of goden, maar jij hebt dit nu ingewisseld door onzichtbare en almachtige aliens.
Her komt op hetzelfde neer uiteraard.

http://en.wikipedia.org/wiki/Invisible_Pink_Unicorn

Ofwel is die eenhoorn roze ofwel is die onzichtbaar. Bijde is per definitie onmogelijk. :p

praha 11 mei 2013 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6634017)
Het is een klassiek argument dat al decennia meegaat, oorspronkelijk van de geniale wiskundige en filosoof bertrand russel.

Oorspronkelijk ging het over een bewijs voor god of goden, maar jij hebt dit nu ingewisseld door onzichtbare en almachtige aliens.
Her komt op hetzelfde neer uiteraard.

http://en.wikipedia.org/wiki/Invisible_Pink_Unicorn

Volgens mij heeft meneer geen 11.31 minuten van zijn kostbare tijd kunnen vrijmaken :-)

praha 11 mei 2013 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 6634137)
Ofwel is die eenhoorn roze ofwel is die onzichtbaar. Bijde is per definitie onmogelijk. :p

Allez gij

Johnny Blaze 11 mei 2013 01:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 6634142)
Allez gij

Blaas me ene

parcifal 11 mei 2013 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 6634137)
Ofwel is die eenhoorn roze ofwel is die onzichtbaar. Bijde is per definitie onmogelijk. :p

Beide? ;-)

Je bedoelt zoals een God van liefde die zondaars een eeuwigheid laat branden in de hel?

Of zoals aliens met onvoorstelbare 'magische' technologie die voor de mens wellicht onbereikbaar is, maar die wel om de haverklap lijken te crashen met hun vliegnende tuigjes?

praha 11 mei 2013 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6634250)
Beide? ;-)

Je bedoelt zoals een God van liefde die zondaars een eeuwigheid laat branden in de hel?

Of zoals aliens met onvoorstelbare 'magische' technologie die voor de mens wellicht onbereikbaar is, maar die wel om de haverklap lijken te crashen met hun vliegnende tuigjes?

... of zoals een luchtruim waar het naar het schijnt wemelt van buitenaardse tuigen en tal van geheime laboratoria tot de nok gevuld met buitenaardse specimen maar waar geen splinter bewijsmateriaal voor handen is ?
... of zelfverklaarde paranormale personen die vervolgens door de mand vallen met een ordinaire goocheltruck en vervolgens beweren hun krachten gaandeweg hun succes verloren te hebben
... of
... of
...

meneer 11 mei 2013 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6634017)
Het is een klassiek argument dat al decennia meegaat, oorspronkelijk van de geniale wiskundige en filosoof bertrand russel.

Oorspronkelijk ging het over een bewijs voor god of goden, maar jij hebt dit nu ingewisseld door onzichtbare en almachtige aliens.
Her komt op hetzelfde neer uiteraard.

http://en.wikipedia.org/wiki/Invisible_Pink_Unicorn

Ook geniale wiskundigen en filosofen zeggen wel eens een stommiteit hoor.:-) Ik geloof niet in übermenschen. Evenmin in " almachtige " Aliens. Maar ik sluit niet uit dat er Aliens bestaan, die technologisch al ZO ver zitten dat het boven mijn verstand ( en vooral het jouwe blijkbaar ) gaat, en die tot bij ons kunnen reizen, en de aarde bezoeken.
Ik vind dat helemaal geen extravagant idee. Ik kijk zo tegen Aliens aan, daarbij denkende aan de manier hoe een oerwoud bewoner die nog nooit contact gehad heeft met de moderne wereld naar ons zou kijken, moesten we daar plotseling onze helicopter voor zijn strooien huttekke moesten komen parkeren.
Denk je niet dat die mensen ons als een soort " goden " zouden bekijken ?

meneer 11 mei 2013 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 6634131)
Ik denk dat uitgerekend parcifal dat beter ziet : paarse eenhoorns zijn wellicht waarschijnlijker dan bezoekjes van buitenaardse wezens.
Trouwens als we exodus _ ook een zelfverklaard deskundige inzake ufo's, aliens, etc _ dienen te geloven dan hoeven die alleen maar even terug te komen uit een andere realiteit :

Het is niet omdat jouw enge geest iets niet kan bevatten, dat het niet KAN bestaan. ( het oud peekke in zijn zetel : " jao mor, da kan toch ni " :lol: ).
Ik weet niet met zekerheid of Aliens bestaan of niet, maar ik sluit dat heemaal niet uit, en ik vind dat veel waarschijnlijker als het bestaan van paarse eenhoorns. Al wil ik wel toegeven dat iemand zoiets zou kunnen zien, misschien na het slikken van een goeie trip.

meneer 11 mei 2013 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 6634134)
Integendeel... die gaat perfect op
Er is immers geen verschil tussen beiden
Beiden zijn even 'bovennatuurlijk' in de zin dat hun bestaan helemaal niet bewezen of nog maar het minst aangetoond of vastgesteld is.
Beiden behoren dus niet tot de werkelijkheid tot nader bevindingen.

Het vermeende verschil zit net in het hoofd van diegene die gelooft.
Iemand die gelooft dat het bovennatuurlijke/god(en) en dergelijke bestaan die hebben er ook een bepaald beeld of idee van waarin het bovenop veronderstellen van het bestaan van paarse eenhoorn maar erg ridicuul overkomt ... en derhalve dus minder geloofwaardig zou moeten zijn.

Doet me denken aan ergens een eerdere topic waarin het bestaan van Thor of de Griekse goden om de één of andere bizarre reden minder waarschijnlijk zou zijn dan die van het monotheïstisch ( bij uitstek christelijk ) geloof.

En als al die zogezegde goden nu eens Aliens waren ? :-)

meneer 11 mei 2013 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 6634822)
... of zoals een luchtruim waar het naar het schijnt wemelt van buitenaardse tuigen en tal van geheime laboratoria tot de nok gevuld met buitenaardse specimen maar waar geen splinter bewijsmateriaal voor handen is ?
... of zelfverklaarde paranormale personen die vervolgens door de mand vallen met een ordinaire goocheltruck en vervolgens beweren hun krachten gaandeweg hun succes verloren te hebben
... of
... of
...

Wat weet de vis van het water waarin hij zwemt ?:-)

parcifal 12 mei 2013 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6635202)
Ook geniale wiskundigen en filosofen zeggen wel eens een stommiteit hoor.:-) Ik geloof niet in übermenschen. Evenmin in " almachtige " Aliens. Maar ik sluit niet uit dat er Aliens bestaan, die technologisch al ZO ver zitten dat het boven mijn verstand ( en vooral het jouwe blijkbaar ) gaat, en die tot bij ons kunnen reizen, en de aarde bezoeken.

Alles kan bestaan, ook onzichtbare paarse eenhoorns en alien bezoekers, maar zolang jij mij er geen kan voorschotelen weten we het niet zeker en blijft het gissen.
Dat is het punt.

De fermi paradox is onontkoombaar : waar zijn ze? Waar kan ik een van hun schotels bewonderen en hen de hand, poot of tentakel schudden?


Citaat:

Ik vind dat helemaal geen extravagant idee. Ik kijk zo tegen Aliens aan, daarbij denkende aan de manier hoe een oerwoud bewoner die nog nooit contact gehad heeft met de moderne wereld naar ons zou kijken, moesten we daar plotseling onze helicopter voor zijn strooien huttekke moesten komen parkeren.
Denk je niet dat die mensen ons als een soort " goden " zouden bekijken ?
Dan begrijp je de extravagantie niet van je eigen idee.
Stel dat een helicopter eerst 80 000 jaar moet vliegen om stam X te bezoeken op eilandje pili pili, vervolgens landt die helicopter voor de hut van Floppy McDougal, de dronkaard van de stam, steekt een plug in zijn kont en doet vreemde tests met hem en vliegt vervolgens weer weg zonder meer.

Als Floppy Mcdougal vervolgens de grote gong slaat en roept dat de goden hem bezocht hebben, zou ik toch eerder vragen : waar zijn die goden? en ook : waar is de inhoud van de flessen die je gisteren kocht bij Denaldi, de kruidenman.

praha 12 mei 2013 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6635202)
Ook geniale wiskundigen en filosofen zeggen wel eens een stommiteit hoor.:-) Ik geloof niet in übermenschen. Evenmin in " almachtige " Aliens. Maar ik sluit niet uit dat er Aliens bestaan, die technologisch al ZO ver zitten dat het boven mijn verstand ( en vooral het jouwe blijkbaar ) gaat, en die tot bij ons kunnen reizen, en de aarde bezoeken.
Ik vind dat helemaal geen extravagant idee. Ik kijk zo tegen Aliens aan, daarbij denkende aan de manier hoe een oerwoud bewoner die nog nooit contact gehad heeft met de moderne wereld naar ons zou kijken, moesten we daar plotseling onze helicopter voor zijn strooien huttekke moesten komen parkeren.
Denk je niet dat die mensen ons als een soort " goden " zouden bekijken ?

ALS ALS ALS ... ja DAN
Daar gaat het niet over .... het gaat er over of er enige aanwijzingen laat staan bewijzen voor zouden zijn dat ze hier wat komen rondvliegen.
En die zijn er nog steeds niet.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be