Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Mambo 21 augustus 2013 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 6767385)
Ik heb zeker goed gelezen en "quasi" lijkt me een beetje overdreven, deze draad zit vol met posters die roepen dat het niet kan en/of mensen die er voor open staan persoonlijk aanvallen.

Ik ben het met je eens dat het zeer moeilijk is er tastbare bewijzen te vinden dat ze hier zijn of geweest zijn, hoewel ik er zeker voor open sta. Dus ja, iets DEFTIGS of CONCREET wordt idd moeilijk...

Langs de andere kant is er genoeg SUGGESTIEF "bewijs" zoals dat ene Canadese ex regerings lid. Toegeven het is een zeer moeilijke discussie die al snel vervalt in een welles nietes spelletje. Los daarvan vind ik de materie enorm boeiend.
In ieder geval bedankt om inhoudelijk te reageren en niet zoals zovelen hier niet op de man te spelen!

Mag ik je deze nog meegeven ? Slachts 6.36min, je vindt er nog heel wat andere vids over, maar deze focust zich niet op aliens ansich maar meer op "advanced ancient engenireeng" dat "ZOU" kunnen wijzen op... Heel fascinerend, zeker geen bewijsmaar toch iets opmerkelijks.
http://www.youtube.com/watch?v=kkhnTP5Fs4o

Ook nog even toevoegen dat ik die hele "DEBUNK" theorien ook bijzonder interessant vind, zeker diegene die een minder academische toon aannemen.

Het is gwn allemaal heel boeiend.

Idd soms opmerkelijk dit te kunnen zien.
Alhoewel de vraag niet zo meteen is hoe ze het kunnen doen, maar wel welk materiaal ze hadden. Harde boren en slijpstenen en metalen zijn maar later tot stand gekomen...dus wat zat in hun werkbak?

Reverberation 21 augustus 2013 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6767441)
Idd soms opmerkelijk dit te kunnen zien.
Alhoewel de vraag niet zo meteen is hoe ze het kunnen doen, maar wel welk materiaal ze hadden. Harde boren en slijpstenen en metalen zijn maar later tot stand gekomen...dus wat zat in hun werkbak?

Idd!

Maar waarom vertelt de gevestigde archeologische orde ons dan dat die mensen primitieve enkel primitieve werktuigen hadden?

Het punt met heel die alien kwestie is gwn dat we niet alles moeten pikken wat de overheid of de wetenschappelijke wereld ons vertelt, of toch niet alles, want soms weten ze het duidelijk ook niet... Dus een open geest is beter niwaar?

Nog eentje, niet te lang (+- 10 min per deel in 2 delen) en zeker niet alien gericht, ookal wijst de titel erop...

http://www.youtube.com/watch?v=G8IOhoF_jBM

Waarom horen we hier niks over in de media? Dit zijn toch eigenaardige zaken... is dat enkel omdat de gevestigde academische waarheden hier verlegen mee zitten?

Dit zijn echt geen verzinsel waarover men spreekt in deze kleine docu...

kiko 21 augustus 2013 23:03

Ik denk dat ik iets niet begrepen heb. Blijkbaar is er iets zeer speciaals aan een handvol stenen in Puma Punku, maar ik begrijp met de beste wil ter wereld niet wat er zo ongelooflijk aan is ?

Mambo 21 augustus 2013 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 6767444)
Idd!

Maar waarom vertelt de gevestigde archeologische orde ons dan dat die mensen primitieve enkel primitieve werktuigen hadden?

Het punt met heel die alien kwestie is gwn dat we niet alles moeten pikken wat de overheid of de wetenschappelijke wereld ons vertelt, of toch niet alles, want soms weten ze het duidelijk ook niet... Dus een open geest is beter niwaar?

Nog eentje, niet te lang (+- 10 min per deel in 2 delen) en zeker niet alien gericht, ookal wijst de titel erop...

http://www.youtube.com/watch?v=G8IOhoF_jBM

Waarom horen we hier niks over in de media? Dit zijn toch eigenaardige zaken... is dat enkel omdat de gevestigde academische waarheden hier verlegen mee zitten?

Dit zijn echt geen verzinsel waarover men spreekt in deze kleine docu...

Ja kijk, mechanische werktuigen maken is dikwijls minder moeilijk dan men denkt.
Met hout kan je al van alles verzinnen. Maar om in graniet en dergelijke sleuven te trekken, gaten te boren en dergelijke...moet er toch iets speciaals in de werkbak gezeten hebben.
Ofwel zijn wij serieuze dommeriken?

Mambo 21 augustus 2013 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6767450)
Ik denk dat ik iets niet begrepen heb. Blijkbaar is er iets zeer speciaals aan een handvol stenen in Puma Punku, maar ik begrijp met de beste wil ter wereld niet wat er zo ongelooflijk aan is ?

Een steen is een steen natuurlijk.
Een bewerkte steen in een tijd dat er nog geen materiaal voorhanden was om die bewerkingen met te doen (naar ons inzichten althans)...dat is een open vraag van "hoe deden ze het? "
En ook waarom natuurlijk.

Reverberation 21 augustus 2013 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6767454)
Ja kijk, mechanische werktuigen maken is dikwijls minder moeilijk dan men denkt.
Met hout kan je al van alles verzinnen. Maar om in graniet en dergelijke sleuven te trekken, gaten te boren en dergelijke...moet er toch iets speciaals in de werkbak gezeten hebben.
Ofwel zijn wij serieuze dommeriken?

Of we missen iets, of er is iets dat men ons niet vertelt, of er is iets dat we gwn niet weten omdat de gevestigde orde het TE FAR OUT vindt...?

Mss is de geschiedenis van de aarde niet die van in de schoolboeken en daar hoeven aliens zelfs niets mee te maken te hebben...

Punt is dat men in een discussie als deze best een open geest kan houden omdat nu pas heel wat dingen naar boven komen omdat wij nu internet en youtube toegang hebben, dat was pakweg 10 jaar geleden niet zo...

het zal nog interssant worden omdat nu info zich veel verder verspreidt, for better or for worse...

Reverberation 21 augustus 2013 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6767450)
Ik denk dat ik iets niet begrepen heb. Blijkbaar is er iets zeer speciaals aan een handvol stenen in Puma Punku, maar ik begrijp met de beste wil ter wereld niet wat er zo ongelooflijk aan is ?

Kijk nog eens goed naar die gaatjes en de precisie waarmee die klaarblijkelijk zijn aangebracht...

videotip : http://www.youtube.com/watch?v=B7dGxXdtBHo

Nogmaals, negeer het alien gedeelte maar kijk goed naar het engeneering gedeelte! Hoe primitieve mensen dit voor elkaar kregen is op zijn minst gezegd opmerkelijk en is iets waar gevestigde academici geen antwoord voor hebben.

Ancient Aliens is een toffe serie, ze gaan er soms flink over hoor, maar hier en daar duikt wel iets op waar je je vragen bij stelt...

Mambo 21 augustus 2013 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 6767460)
Of we missen iets, of er is iets dat men ons niet vertelt, of er is iets dat we gwn niet weten omdat de gevestigde orde het TE FAR OUT vindt...?

Mss is de geschiedenis van de aarde niet die van in de schoolboeken en daar hoeven aliens zelfs niets mee te maken te hebben...

Punt is dat men in een discussie als deze best een open geest kan houden omdat nu pas heel wat dingen naar boven komen omdat wij nu internet en youtube toegang hebben, dat was pakweg 10 jaar geleden niet zo...

het zal nog interssant worden omdat nu info zich veel verder verspreidt, for better or for worse...

Ja dat klopt.
Ooit zullen we het wel eens snappen allemaal.
In elk geval er was al een serieuze heisa toen darwin met zijn evolutie theorie afkwam.
Nu is dat algemeen aanvaard, en toch ben ik meer een creationist dan een darwinist. Volgens mij zit er al een serieus probleem in de tijdzones die vastgesteld maar waar de fouten zitten weet ik bij god ook niet.
En ook heb ik zo toch al af en toe kunnen vaststellen dat mensen met een academische graad zich over de banaalste zaken kunnen verwonderen.

Het intelligentste dat ik ooit van een echt hoge academicus heb gehoord was; vraag u niet af wat kan gebeuren, maar vraag u af waar en wanneer.
En hij kon nog metsen ook. :lol:

En dat slaat allicht op alles.

Reverberation 21 augustus 2013 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6767463)
Ja dat klopt.
Ooit zullen we het wel eens snappen allemaal.
In elk geval er was al een serieuze heisa toen darwin met zijn evolutie theorie afkwam.
Nu is dat algemeen aanvaard, en toch ben ik meer een creationist dan een darwinist. Volgens mij zit er al een serieus probleem in de tijdzones die vastgesteld maar waar de fouten zitten weet ik bij god ook niet.
En ook heb ik zo toch al af en toe kunnen vaststellen dat mensen met een academische graad zich over de banaalste zaken kunnen verwonderen.

Ja en die zullen steeds meer en meer naar voor komen, ookal zullen ze mss hun funding verliezen omwille van duidelijke redenen.

Het is in ieder geval mooi dat meer en meer mensen beseffen dat we het allemaal niet weten en dat in se alles mogelijk is... in mijn opinie een heel opwindende tijd!

Mambo 21 augustus 2013 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 6767468)
Ja en die zullen steeds meer en meer naar voor komen, ookal zullen ze mss hun funding verliezen omwille van duidelijke redenen.

Het is in ieder geval mooi dat meer en meer mensen beseffen dat we het allemaal niet weten en dat in se alles mogelijk is... in mijn opinie een heel opwindende tijd!

Ik denk dat de geschiedenis nog meer dan 1 keer opnieuw zal moeten geschreven worden.
En feitelijk is dat normaal.

Wij zelf nu bv. We bouwen veel gebouwen met staal en glas. Ooit is dat allemaal gewoon weg en zal men met een gat zitten.
Tenzij ze de cd's met bouwplannen zullen vinden, maar waarschijnlijk zal men dan geen cd hebben om ze af te spelen en er aan terug denken zoals men nu aan de droopa stenen terug denk.

meneer 21 augustus 2013 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6767072)
Neen, zeker niet.
Maar je vergeet nog een andere categorie mensen, zij die stevig met beide voeten op de grond staan.

Misschien dat die laatste in het Antwerpse vrij zeldzaam zijn, dat kan ook....

Ik zou er van verschieten dat gij bij die categorie hoort . Maar dat doet er niet toe eigenlijk. Ik heb er genoeg van te antwoorden op uw waardeloze berichten. Zelfs parcifal doet het beter. En d�*t wil wat zeggen !!:lol:
Je vliegt op de negeerlijst voor een tijdje.:-):-)
Saluut en de groeten aan de barman.

kiko 21 augustus 2013 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 6767461)
Kijk nog eens goed naar die gaatjes en de precisie waarmee die klaarblijkelijk zijn aangebracht...

videotip : http://www.youtube.com/watch?v=B7dGxXdtBHo

Nogmaals, negeer het alien gedeelte maar kijk goed naar het engeneering gedeelte! Hoe primitieve mensen dit voor elkaar kregen is op zijn minst gezegd opmerkelijk en is iets waar gevestigde academici geen antwoord voor hebben.

Ancient Aliens is een toffe serie, ze gaan er soms flink over hoor, maar hier en daar duikt wel iets op waar je je vragen bij stelt...

Het zijn gewoon knap gehakte of geslepen stenen met wat gaten erin. Op archeologisch vlak allemaal interessant hoor, en puur vakwerk, geen twijfel mogelijk, maar wat is het ongelooflijke eraan ?

De meeste van die stenen zijn trouwens geen graniet, maar bestaan o.a. uit zandsteen. En dat zet de hypothese van geheimzinnige technologieën al flink op de helling.

Het zou een goede zaak zijn om de kennis en de werklust van onze voorouders niet te onderschatten.

Het is arrogant en beledigend voor hen om al hun constructies toe te wijzen aan buitenaardse wezens enkel en alleen omdat wij ons niet kunnen voorstellen dat onze voorouders wèl over de nodige capaciteiten beschikken.

Mambo 21 augustus 2013 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6767478)
Ik zou er van verschieten dat gij bij die categorie hoort . Maar dat doet er niet toe eigenlijk. Ik heb er genoeg van te antwoorden op uw waardeloze berichten. Zelfs parcifal doet het beter. En d�*t wil wat zeggen !!:lol:
Je vliegt op de negeerlijst voor een tijdje.:-):-)
Saluut en de groeten aan de barman.

Allez allez allez...zo maak je geen vriendjes.

Mambo 21 augustus 2013 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6767480)
Het zijn gewoon knap gehakte of geslepen stenen met wat gaten erin. Op archeologisch vlak allemaal interessant hoor, en puur vakwerk, geen twijfel mogelijk, maar wat is het ongelooflijke eraan ?

De meeste van die stenen zijn trouwens geen graniet, maar bestaan o.a. uit zandsteen. En dat zet de hypothese van geheimzinnige technologieën al flink op de helling.

Het zou een goede zaak zijn om de kennis en de werklust van onze voorouders niet te onderschatten.

Het is arrogant en beledigend voor hen om al hun constructies toe te wijzen aan buitenaardse wezens enkel en alleen omdat wij ons niet kunnen voorstellen dat onze voorouders wèl over de nodige capaciteiten beschikken.

't is waar wat je zegt, aan werklust zal het niet ontbroken hebben. (tegenwoordig kunnen ze er wat van leren zelfs)
Maar wat zat in hun werkkoffers?
t' is dat wat we willen weten.
Zo simpel is dat niet zunne om alles symmetrisch uit te hakken en te zagen en te boren.
Zeker niet als je bedenkt dat ze (althans volgens ons) nog geen harde materialen hadden om dat allemaal te doen.

Doe het maar eens op een kei?

meneer 21 augustus 2013 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 6767325)
Over aliens kunnen we niet echt debatteren, want niemand heeft er al eentje gezien. Los daarvan zijn er hier 8000 berichten geplaatst met soms wel interessante informatie of invalshoeken inzake eventueel buitenaards leven, dus nu ook niet overdrijven. Vooral de schrijfsels van ene Kiko zijn aanraders.

Dit gezegd zijnde, het niveau is de laatste maanden inderdaad serieus gedaald.

Sterk overdreven kiko. :-):-) De waarde van jouw bijdragen is dezelfde als die van parcifal en Travis, vrijwel waardeloos dus. Enkel Another jack schrijft nog ergere onzin.
Jullie vier hebben de draad inderdaad naar de bliksem geholpen. Jullie zijn vulgaire trollen.
Travis schreef één maal iets aanvaardbaar ( zie mijn onderschrift ). Maar daar blijft het bij.

Reverberation 21 augustus 2013 23:48

Citaat:

De meeste van die stenen zijn trouwens geen graniet, maar bestaan o.a. uit zandsteen. En dat zet de hypothese van geheimzinnige technologieën al flink op de helling.
De meeste wel, sterker nog de meeste komen van kimometers ver aangezien die steensoort daar natuurlijk niet voorkomt.

Kijk, ik zeg niet dat aliens of alien technology daar persé voor verantwoordelijk is, ik bedoel enkel dat het toch zeer vreemd is dat die dingen toen al werden gebouwd terwijl de mainstream theorien verkondigen dat de mens toen op dat moment op die plaats nog amper het vuur had ontdekt en met houten speren op prooi jaagde... laat staan met diamanten boren in graniet met wiskundige precisie gaatjes boorden in stenen van een enorm "tempelcomplex"...

Reverberation 21 augustus 2013 23:50

Citaat:

Jullie vier hebben de draad inderdaad naar de bliksem geholpen. Jullie zijn vulgaire trollen.
Zullen we dan nu de draad naar een meer aanvardbaar niveau tillen? :)

Laat trollen voor wat ze zijn...

kiko 21 augustus 2013 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6767482)
't is waar wat je zegt, aan werklust zal het niet ontbroken hebben. (tegenwoordig kunnen ze er wat van leren zelfs)
Maar wat zat in hun werkkoffers?
t' is dat wat we willen weten.
Zo simpel is dat niet zunne om alles symmetrisch uit te hakken en te zagen en te boren.
Zeker niet als je bedenkt dat ze (althans volgens ons) nog geen harde materialen hadden om dat allemaal te doen.

Doe het maar eens op een kei?

Het interesseert mij ook hoe ze het deden, en met welke middelen. En het zal lang niet simpel geweest zijn, integendeel.

Maar hun werktas zullen geen laserpistolen of elektrische zagen bevat hebben.

Ooit al eens de kathedraal van Laon gezien ? 800 jaar oud, op alle vlakken véél indrukwekkender dan de stenen van Puma Punku, en de toenmalige werkmiddelen waren om te huilen. Maar zoals alle grote of moeilijke bouwwerken van vroeger kon dat probleemloos twee, drie generaties duren vooraleer de constructie af was, zelfs langer.

Men vergeet m.a.w. wel eens hoe ongelooflijk lang onze voorouders met dergelijke zaken bezig waren, en hoeveel mensen daaraan werkten.

In alle bescheidenheid: op een tijdsspanne van 50 jaar maak ik met 1000 mensen ook een knappe tempel hoor.

kiko 21 augustus 2013 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 6767487)
De meeste wel, sterker nog de meeste komen van kimometers ver aangezien die steensoort daar natuurlijk niet voorkomt.

Wie zegt dat ? De stenen zijn niet van graniet. Ze bevatten wel wat graniet, maar het meeste materiaal bestaat uit zandsteen.

Citaat:

Kijk, ik zeg niet dat aliens of alien technology daar persé voor verantwoordelijk is, ik bedoel enkel dat het toch zeer vreemd is dat die dingen toen al werden gebouwd terwijl de mainstream theorien verkondigen dat de mens toen op dat moment op die plaats nog amper het vuur had ontdekt en met houten speren op prooi jaagde... laat staan met diamanten boren in graniet met wiskundige precisie gaatjes boorden in stenen van een enorm "tempelcomplex"...
Je negeert geheel het feit dat de stenen helemaal zo hard niet zijn als jij schijnt te denken. Heel je stelling is gebaseerd op een fout beginsel.

En ook al waren de mensen vroeger handiger dan tot op heden wordt aangenomen, en dan ? Goed voor hen zou ik zo zeggen, maar wat bewijst het uiteindelijk ?

meneer 22 augustus 2013 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6767477)
Ik denk dat de geschiedenis nog meer dan 1 keer opnieuw zal moeten geschreven worden.
En feitelijk is dat normaal.

Wij zelf nu bv. We bouwen veel gebouwen met staal en glas. Ooit is dat allemaal gewoon weg en zal men met een gat zitten.
Tenzij ze de cd's met bouwplannen zullen vinden, maar waarschijnlijk zal men dan geen cd hebben om ze af te spelen en er aan terug denken zoals men nu aan de droopa stenen terug denk.

We leven in een wegwerp-maatschappij. Alles is gemaakt in metaal, beton, asfalt, glas, plastic en karton. En we miniaturiseren steeds meer.
Als er vandaag een epidemie is die 90 % van de mensheid wegvaagt, en onze beschaving verdwijnt, dan zal men binnen een paar 1000 jaar niet veel meer terugvinden. De gebouwen zullen omvergevallen en verbrokkeld zijn, de asfaltwegen overwoekerd door de natuur, alle metalen constructies verroest en uitééngevallen...Al onze auto's, vliegtuigen, GSM's, computers...Allemaal verdwenen...
Enkel de radioactiviteit van onze verlaten en inééngezakte kerncentrales, en de virussen ontsnapt uit onze laboratoriums zullen er nog zijn, en grote delen van de aarde onleefbaar maken voor wat er overschiet van de mensheid.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be