Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

Eyjafjallajökull 19 oktober 2020 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9486204)
Fout. Ufo's laten zich op gezette tijden zien aan iedereen: van de advocaat tot de kruidenier en van de metser tot de president van USA, van ongeletterden tot mensen met een hoogwaardige academische opleiding.

Dan moeten daar toch filmpjes van bestaan !

denkimi 19 oktober 2020 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9486204)
Fout. Ufo's laten zich op gezette tijden zien aan iedereen: van de advocaat tot de kruidenier en van de metser tot de president van USA, van ongeletterden tot mensen met een hoogwaardige academische opleiding.

Voor de tijd van smartphones zagen mensen regelmatig duidelijk vliegende schotels van dichtbij. Men kon zelfs de vorm en het kleur omschrijven, ronde, ovale, driehoekige, alle vormen die toevallig recent in de media waren voor gekomen.

Vandaag ziet men enkel nog lichten en vage vormen. De aliens houden precies wat meer afstand. Nog altijd niet voldoende om niet meer gespot te worden, maar juist genoeg om niet duidelijk vastgelegd te kunnen worden.

We moeten dus concluderen dat het een bewuste strategie van de aliens moet zijn om zich wel te laten zien als er geen bewijzen kunnen vastgelegd worden, maar zich te verbergen als er een camera in de buurt is.

Maria, het monster van loch ness of bigfoot doen eigenlijk net hetzelfde. Vroeger werden ze regelmatig duidelijk en van dichtbij waargenomen. Maar sedert iedereen altijd een goeie camera bij zich heeft zijn ze wat schuwer geworden.

Het Oosten 19 oktober 2020 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9486252)
Voor de tijd van smartphones zagen mensen regelmatig duidelijk vliegende schotels van dichtbij. Men kon zelfs de vorm en het kleur omschrijven, ronde, ovale, driehoekige, alle vormen die toevallig recent in de media waren voor gekomen.

Vandaag ziet men enkel nog lichten en vage vormen. De aliens houden precies wat meer afstand. Nog altijd niet voldoende om niet meer gespot te worden, maar juist genoeg om niet duidelijk vastgelegd te kunnen worden.

We moeten dus concluderen dat het een bewuste strategie van de aliens moet zijn om zich wel te laten zien als er geen bewijzen kunnen vastgelegd worden, maar zich te verbergen als er een camera in de buurt is.

Maria, het monster van loch ness of bigfoot doen eigenlijk net hetzelfde. Vroeger werden ze regelmatig duidelijk en van dichtbij waargenomen. Maar sedert iedereen altijd een goeie camera bij zich heeft zijn ze wat schuwer geworden.

Maria werd nooit gefotografeerd. Ufo's wel. En nog wel door Amerikaanse gevechtspiloten.

Het probleem met gewone filmpjes is dat we nooit kunnen zeggen of ze nu echt zijn of 'gefotoshopt'. De ufo's die vandaag worden gefilmd zijn zeker niet altijd vaag. Bovendien als men een filmpje toont , dan zeggen de debunkers onmiddellijk: "Dat filmpje is vals en/of getrukeerd!". Precies of zij dat nu zouden weten.


Soms, of liever zeer regelmatig, zijn er filmpjes waarvan het onmiddellijk duidelijk is dat ze fake zijn. Andere filmpjes zijn dan alweer geloofwaardiger. En dan wordt het zeer moeilijk de ware van de valse filmpjes te onderscheiden.


Neem nu het filmpje van de ufo vanaf +/- minuut 4,08-6,44 in onderstaande link. Is het filmpje: echt of vals?
In ieder geval, als het vals is (hetgeen zeker mogelijk is), is het knap gemaakt.

https://m.youtube.com/watch?v=6n85IT...tJl5&index=113

denkimi 19 oktober 2020 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9486308)
Maria werd nooit gefotografeerd. Ufo's wel. En nog wel door Amerikaanse gevechtspiloten.

Ah? Hoe komt het dat ik daar niets van gehoord heb? Dat zou groot wereldnieuws zijn, misschien wel het grootste nieuws ooit. Als er werkelijk aliens gefotografeerd zijn door het Amerikaanse leger dan zou dat toch in alle kranten moeten gestaan hebben?

Waar kan ik die foto's trouwens terugvinden?

Het Oosten 19 oktober 2020 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9486407)
Ah? Hoe komt het dat ik daar niets van gehoord heb? Dat zou groot wereldnieuws zijn, misschien wel het grootste nieuws ooit. Als er werkelijk aliens gefotografeerd zijn door het Amerikaanse leger dan zou dat toch in alle kranten moeten gestaan hebben?

Waar kan ik die foto's trouwens terugvinden?

Dat stond toch in alle kranten? En op internet. Nu nog. Maar ja, als u niet gelooft dat het ufo's zijn, dan zijn we uitgepraat.

denkimi 19 oktober 2020 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9486427)
Dat stond toch in alle kranten? En op internet. Nu nog. Maar ja, als u niet gelooft dat het ufo's zijn, dan zijn we uitgepraat.

We zijn eigenlijk al een tijdje uitgepraat hoor. Over religie kun je geen zinnige discussie houden met de religieuzen zelf.

Ik vind het gewoon amusant om naar ongeloofwaardige theorieën te luisteren. Het is altijd leuk om te hun argumenten te debunken en te zien hoe ver ze willen gaan in het verdraaien van logica en wetenschap in functie van die theorie.

Op school heb ik ooit een echt gelovige non gehad voor godsdienst. Tegen halverwege het eerste trimester mocht ik geen vragen meer stellen.

jogo 19 oktober 2020 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9486308)
Soms, of liever zeer regelmatig, zijn er filmpjes waarvan het onmiddellijk duidelijk is dat ze fake zijn. Andere filmpjes zijn dan alweer geloofwaardiger. En dan wordt het zeer moeilijk de ware van de valse filmpjes te onderscheiden.

De die geloofwaardiger zijn dan fake, dat zijn de ware filmpjes

Het Oosten 19 oktober 2020 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9486523)
We zijn eigenlijk al een tijdje uitgepraat hoor. Over religie kun je geen zinnige discussie houden met de religieuzen zelf.

Ik vind het gewoon amusant om naar ongeloofwaardige theorieën te luisteren. Het is altijd leuk om te hun argumenten te debunken en te zien hoe ver ze willen gaan in het verdraaien van logica en wetenschap in functie van die theorie.

Op school heb ik ooit een echt gelovige non gehad voor godsdienst. Tegen halverwege het eerste trimester mocht ik geen vragen meer stellen.

De gelovige hier bent u. Niet ik.

denkimi 19 oktober 2020 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9486600)
De gelovige hier bent u. Niet ik.

U gelooft in russels theepot, niet ik.

praha 19 oktober 2020 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9486204)
Fout. Ufo's laten zich op gezette tijden zien aan iedereen: van de advocaat tot de kruidenier en van de metser tot de president van USA, van ongeletterden tot mensen met een hoogwaardige academische opleiding.

ja ufo's ..maar geen UFO's waar gij op alludeert hé

Stop nu eens met die stropoppen op te zetten.
Van zodra ge wat ziet in de lucht dat ge niet onmiddellijk kunt thuisbrengen is dat per definitie een ufo...ook al bleek dat achteraf een weggewaaid kunstwerk

praha 19 oktober 2020 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9486217)
Dan moeten daar toch filmpjes van bestaan !

ja massa's
Normale mensen zien daar wolkjes, luchtballen, etc in ...zo nu en dan spreekt het tot de verbeelding omdat ge het compleet niet kunt bevatten in gekende zaken
Het Oosten ziet daar echter vliegend tuig met ongekende hoog technologische snufjes in waar er niet gekeken wordt naar een ster meer of minder op te branden enkel voor de rare vliegkunstjes te verklaren die gecapteerd en geïnterpreteerd werden door het meest onnauwkeurige en onbetrouwbare instrument dat ge maar kunt bedenken

Svennies 20 oktober 2020 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9486308)
Maria werd nooit gefotografeerd. Ufo's wel. En nog wel door Amerikaanse gevechtspiloten.

Het probleem met gewone filmpjes is dat we nooit kunnen zeggen of ze nu echt zijn of 'gefotoshopt'. De ufo's die vandaag worden gefilmd zijn zeker niet altijd vaag. Bovendien als men een filmpje toont , dan zeggen de debunkers onmiddellijk: "Dat filmpje is vals en/of getrukeerd!". Precies of zij dat nu zouden weten.


Soms, of liever zeer regelmatig, zijn er filmpjes waarvan het onmiddellijk duidelijk is dat ze fake zijn. Andere filmpjes zijn dan alweer geloofwaardiger. En dan wordt het zeer moeilijk de ware van de valse filmpjes te onderscheiden.


Neem nu het filmpje van de ufo vanaf +/- minuut 4,08-6,44 in onderstaande link. Is het filmpje: echt of vals?
In ieder geval, als het vals is (hetgeen zeker mogelijk is), is het knap gemaakt.


https://m.youtube.com/watch?v=6n85IT...tJl5&index=113


Man,man,dat filmpje is zo fake als wat...

Die zogenaamde UFO is amper iets hoger dan het zogenaamde figuurtje dat eronder verschijnt...

Of hebben de aliens soms sportmodelletjes voor verkenningsvluchten...:roll:

praha 20 oktober 2020 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9488222)
Man,man,dat filmpje is zo fake als wat...

Die zogenaamde UFO is amper iets hoger dan het zogenaamde figuurtje dat eronder verschijnt...

Of hebben de aliens soms sportmodelletjes voor verkenningsvluchten...:roll:

Zelfs al zou het niet fake (:roll:) zijn dan nog blijft het máár een filmpje van een ufo waar ge verder niks mee aan kunt

Het Oosten 21 oktober 2020 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9488222)
Man,man,dat filmpje is zo fake als wat...

Die zogenaamde UFO is amper iets hoger dan het zogenaamde figuurtje dat eronder verschijnt...

Of hebben de aliens soms sportmodelletjes voor verkenningsvluchten...:roll:

Uw argument is betwistbaar of in ieder geval geen doorslaggevend bewijs dat het fake is. En er is evenmin een bewijs dat het echt is.

Wel is het geweten dat vele geobserveerde ufo's doorgaans niet zo groot zijn. En het is ook geweten dat het soms ook zeer grote tuigen kunnen zijn.

jogo 21 oktober 2020 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9488417)
Uw argument is betwistbaar of in ieder geval geen doorslaggevend bewijs dat het fake is. En er is evenmin een bewijs dat het echt is.

Wel is het geweten dat vele geobserveerde ufo's doorgaans niet zo groot zijn. En het is ook geweten dat het soms ook zeer grote tuigen kunnen zijn.

Het is geweten dat sommigen de onverklaarbare fenomenen meteen tuigen noemen.

Het Oosten 21 oktober 2020 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9488222)
Man,man,dat filmpje is zo fake als wat...

Die zogenaamde UFO is amper iets hoger dan het zogenaamde figuurtje dat eronder verschijnt...

Of hebben de aliens soms sportmodelletjes voor verkenningsvluchten...:roll:


U zegt dit nu ironisch. Maar inderdaad, dat is wat men vermoedt. Dat vele ufo's die we zien en die slechts 3 tot 5 meter groot zijn verkenningstoestellen zijn. Er zullen zeker moederschepen in de buurt (=?) zijn.

Tenzij dat het aardse toestellen zijn. Ontwikkeld door een of ander 'skunkworks' in een vooralsnog nog niet geïdentificeerd land. Dan hebben ze geen moederschip nodig natuurlijk.

Maar maak u maar geen zorgen. Stapje voor stapje naderen we de waarheid. Tot grote nijd van debunkers, neem ik aan.

parcifal 21 oktober 2020 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9488465)
Maar maak u maar geen zorgen. Stapje voor stapje naderen we de waarheid. Tot grote nijd van debunkers, neem ik aan.

De waarheid die we naderen is dat Ufo's gewoon een interpretatie zijn van heel natuurlijke fenomenen of normale vliegende tuigen die fout geinterpreteerd worden.

Dat is natuurlijk ook waarom de beschrijving van de vorm en prestaties van ufo's steeds conform is aan het beeld dat mensen hebben van UFO's in een bepaalde tijd en cultuur.

Het is vrij duidelijk ondertussen.

Bovenbuur 21 oktober 2020 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 9488465)
Maar maak u maar geen zorgen. Stapje voor stapje naderen we de waarheid. Tot grote nijd van debunkers, neem ik aan.

Hoezo grote nijd? Ik kan enkel voor mezelf spreken, maar ik zou het geweldig vinden als blijkt dat we daadwerkelijk al bezoekers van andere planeten hier hebben.





Het is alleen niet zo, of toch zeer waarschijnlijk niet. Maar wanneer er serieus bewijs is (Trump die tijdens het laatste debat zijn mensen-masker aftrekt en ons feliciteert dat we geslaagd zijn voor zijn test ofzo) kijk ik graag.

Het Oosten 21 oktober 2020 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 9488585)
Hoezo grote nijd? Ik kan enkel voor mezelf spreken, maar ik zou het geweldig vinden als blijkt dat we daadwerkelijk al bezoekers van andere planeten hier hebben.





Het is alleen niet zo, of toch zeer waarschijnlijk niet. Maar wanneer er serieus bewijs is (Trump die tijdens het laatste debat zijn mensen-masker aftrekt en ons feliciteert dat we geslaagd zijn voor zijn test ofzo) kijk ik graag.

Het gaat niet alleen over 'bezoekers van andere planeten.' Het gaat minstens evenzeer over tuigen die onze vliegtechnologie ver vooruit zijn en waarvan we niet weten wie of wat ze zijn; die de Amerikaanse piloten (en wellicht ook andere piloten) 'ambeteren' en op de heupen werken door hun roekeloos vlieggedrag.

praha 21 oktober 2020 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 9488536)
De waarheid die we naderen is dat Ufo's gewoon een interpretatie zijn van heel natuurlijke fenomenen of normale vliegende tuigen die fout geinterpreteerd worden.

Dat is natuurlijk ook waarom de beschrijving van de vorm en prestaties van ufo's steeds conform is aan het beeld dat mensen hebben van UFO's in een bepaalde tijd en cultuur.

Het is vrij duidelijk ondertussen.

idd

Uiteraard gaan de alu-hoedjes die redenering net omkeren en zeggen dat die aliens zich kunnen manifesteren in net dat beeld dat we voor ogen hebben.

Doet me denken aan het gezever met graancirkels
Telkens als er een nieuwkomer hoogstaand wiskundig grapje werd neergepoot als afbeelding was de redenering dat de aliens onze ontwikkeling van zeer dichtbij volgden en op die manier wilden communiceren.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be