Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

patrickve 12 februari 2019 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8936535)
??

Wat dat paper zegt, is dat de biologische hiërarchische structuur waarschijnlijk een universeler concept is dan men zou kunnen denken, ttz, een hiërarchie aan STRUCTUUR, zoals wij eucaryotische cellen hebben, die zelf verschillende onderdelen hebben die waarschijnlijk ooit levende wezens waren zoals mitochondriën, en weefsels opgebouwd uit zulke cellen en zo voort.

Nergens zeggen ze dat het een soort rare kwibus met een hoofd, 2 ogen, twee armen en twee benen zou zijn.

Het Oosten 12 februari 2019 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8936548)
Wat dat paper zegt, is dat de biologische hiërarchische structuur waarschijnlijk een universeler concept is dan men zou kunnen denken, ttz, een hiërarchie aan STRUCTUUR, zoals wij eucaryotische cellen hebben, die zelf verschillende onderdelen hebben die waarschijnlijk ooit levende wezens waren zoals mitochondriën, en weefsels opgebouwd uit zulke cellen en zo voort.

Nergens zeggen ze dat het een soort rare kwibus met een hoofd, 2 ogen, twee armen en twee benen zou zijn.

Jawel, dat zeggen ze zeker. Ze zeggen dat ze niet precies kunnen zeggen hoe de aliën er zou uitzien, wel dat hij gelijkenissen zou vertonen met ons en dat er door natuurlijke selectie aliën wezens zouden kunnen zijn ontstaan die niet eens zoveel zouden verschillen van ons. Maar wel verschillen van ons

Het blijft speculatie natuurlijk.




.
J-Rod, de EBE die Bill Uhouse schetste.

Feit of fictie?

Het Verzet 12 februari 2019 12:08

Is dat een hemd van Hugo Boss?
Voor't zelfde geld zien ze eruit als octopussen. Of zijn dat er.

parcifal 12 februari 2019 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8936588)
Voor't zelfde geld zien ze eruit als octopussen. Of zijn dat er.

Natuurlijk. Octopussen zijn super intelligente aliens.

De enige reden waarom die niet de alfa-soort op deze planeet is heel waarschijnlijk omdat het lastig is om vuur te maken onder water om metaal te smelten voor wapens en werktuigen.
Anders hadden die allang natte duikpakken ontwikkeld en het land overgenomen en zaten wij in de zoo van de Octopus overlords, in een soort van omgekeerd aquarium dus. :D

Gipsy 12 februari 2019 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8936623)
Natuurlijk. Octopussen zijn aliens.

De enige reden waarom die niet de alfa-soort op deze planeet is heel waarschijnlijk omdat het lastig is om vuur te maken onder water om metaal te smelten voor wapens en werktuigen. :)

Anders hadden die allang natte duikpakken ontwikkeld en het land overgenomen en zaten wij in de zoo van de Octopus overlords. :D

Ik heb er vorige week nog één gekocht op de Abattoir markt en goed klaargemaakt zijn die aliens wel lekker.

parcifal 12 februari 2019 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8936627)
Ik heb er vorige week nog één gekocht op de Abattoir markt en goed klaargemaakt zijn die aliens wel lekker.

Aliens zijn een delicatesse, octopus en andere.
Daarom dat ze niet meer durven landen in hun Vliegende schotels natuurlijk. :)

Vermoedelijk hebben ze dat al tal van keren geprobeerd en zijn ze telkens opgepeuzeld door hongerige inboorlingen.
Maar ja : landen voor een hongerige massa in een warm en glanzend vliegend bord : hoe dom kan je eigenlijk zijn als smakelijke alien? 8-)

Het Verzet 12 februari 2019 12:51

Vengeance will be sweet!


parcifal 12 februari 2019 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8936639)
Vengeance will be sweet!

Damn, die is te groot voor mijn oven. Dat is pech.

Elio di Supo 12 februari 2019 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8936644)
Damn, die is te groot voor mijn oven. Dat is pech.

Je kunt het vlees altijd versnijden en er calamares-ringen van maken.

Het Verzet 12 februari 2019 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8936649)
Je kunt het vlees altijd versnijden en er calamares-ringen van maken.

Dat is geen inktvis, dat is varkensanus.

patrickve 12 februari 2019 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8936570)
Jawel, dat zeggen ze zeker.

Hebt ge het paper gelezen ?

patrickve 12 februari 2019 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8936623)
Natuurlijk. Octopussen zijn super intelligente aliens.

De enige reden waarom die niet de alfa-soort op deze planeet is heel waarschijnlijk omdat het lastig is om vuur te maken onder water om metaal te smelten voor wapens en werktuigen.
Anders hadden die allang natte duikpakken ontwikkeld en het land overgenomen en zaten wij in de zoo van de Octopus overlords, in een soort van omgekeerd aquarium dus. :D

De Apenplaneet op steroids :-D

Elio di Supo 12 februari 2019 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8936650)
Dat is geen inktvis, dat is varkensanus.

Gepaneerde sluitspier :-(

Het Verzet 12 februari 2019 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8936667)
Gepaneerde sluitspier :-(

Maar wel artis-anaal ;-)

Elio di Supo 12 februari 2019 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8936672)
Maar wel artis-anaal ;-)

Mooie woordspeling :thumbsup:

patrickve 12 februari 2019 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8936638)
Aliens zijn een delicatesse, octopus en andere.
Daarom dat ze niet meer durven landen in hun Vliegende schotels natuurlijk. :)

Vermoedelijk hebben ze dat al tal van keren geprobeerd en zijn ze telkens opgepeuzeld door hongerige inboorlingen.
Maar ja : landen voor een hongerige massa in een warm en glanzend vliegend bord : hoe dom kan je eigenlijk zijn als smakelijke alien? 8-)

:lol:

Natuurlijke selectie interplanetair aan het werk !

parcifal 12 februari 2019 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8936666)
De Apenplaneet op steroids :-D

ALs je eens tijd hebt en goesting moet je echt eens kijken naar 'Arrival'.

https://www.youtube.com/watch?v=tFMo3UJ4B4g

Veel en veel beter dan Planet of the Apes. ;)

patrickve 12 februari 2019 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8936570)
Ze zeggen dat ze niet precies kunnen zeggen hoe de aliën er zou uitzien, wel dat hij gelijkenissen zou vertonen met ons en dat er door natuurlijke selectie aliën wezens zouden kunnen zijn ontstaan die niet eens zoveel zouden verschillen van ons.

De essentie van hun paper is dit hier:
Citaat:

In particular, the evolution of complex life on the Earth
appears to have depended upon a small number of what have
been termed major evolutionary transitions in individuality. In
each transition, a group of individuals that could previously rep-
licate independently cooperate to form a new, more complex life
form or higher level organism.

For example, genes cooperated to
form genomes, different single-celled organisms formed the
eukaryotic cell, cells cooperated to form multicellular organisms,
and multicellular organisms formed eusocial societies
Het is trouwens hartverwarmend hoezeer wat die auteurs schrijven, overeenkomt met mijn "extreme visies" en dat wij, zoals ik denk, "binnenkort" (een paar eeuwen ten hoogste) ook weer zo een "major evolutionary transition" gaan meemaken - in mijn visie, naar intelligente machines, of naar totalitaire maatschappijen.

Citaat:

For example, the evolution of multicellularity
involved a transition from an entity with one part (the single-
celled organism) working for the success of itself, to an entity
with many parts (the multicellular organism), working for the
success of the whole group. The cells can now have very different
functions (a division of labour), as each is just a component of a
multicellular machine, sacrificing itself for the good of the group,
to get a sperm or egg cell into the next generation.

Om dat te bekomen, moeten er extreme dingen gebeuren:
Citaat:

Major transitions
involve organisms cooperating so completely that they give up
their status as individuals, becoming parts of a whole (Queller
& Strassmann 2009). Unsurprisingly, then, major transitions
require the extreme condition of effectively complete or perfect
alignment of interests
(Gardner & Grafen 2009; West et al. 2015).
Hier heb je de basis stelling, een hierarchische opbouw:
Citaat:

Organisms are a nested hierarchy, where each nested
level is the vestige of a former individual (Fig. 3)
. Eusocial ant col-
onies function as a single individual, but are made up of multicel-
lular organisms. Those organisms themselves are made up of cells.
In turn, those cells resulted from the fusion of two simple species
early in evolution.
en

Citaat:

To conclude so far, empirical observation tells us that com-
plexity has increased on earth through major transitions.
Evolutionary theory tells us that for major transitions to occur,
the conflict must be eliminated. The theory also tells us what con-
ditions lead to the elimination of conflict. The empirical data
agree with the predictions of the theory, in that major transitions
have only occurred in the extreme conditions that effectively
remove conflict
Wat ik zo vaak stel, wordt hier ook weer gegeven:
Citaat:

Under natural selection, units are selected
to be selfish, striving to replicate themselves at the expense of
others.
En hier is dus nog eens samengevat de stelling van het paper:
Citaat:

Consequently, complex aliens will be composed of a nested hier-
archy of entities
, with the conditions required to eliminate conflict
at each of those levels
Nergens spreken ze van een dinges met een hoofd, twee ogen en twee armen en benen.

Het Verzet 12 februari 2019 13:56

Daarom dat ik de octopus zo'n interessant wezen vind. Evolutionair liggen ze gigantisch ver van ons af, en toch zijn deze bij de slimste dieren op aarde.
Er zijn zelfs wetenschappers die beweren dat het in feite aliens zijn die via kometen in zee zijn gekomen.

Het Oosten 12 februari 2019 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8936665)
Hebt ge het paper gelezen ?



U draait rond de pot.

Natuurlijk heb ik het gelezen. Tenminste het paper dat op het internet staat. Het paper is gewoon een aanloop tot de hypothese dat aliens op ons zouden kunnen gelijken gezien de wetten van evolutie (natuurlijke selectie, e.d.) mogelijk universeel zijn.

Laat ons een steriele en overbodige discussies vermijden op dit punt en Sam Levin, zoöloog en verbonden aan de universiteit van Oxford, zelf aan het woord laten:

We still can't say whether aliens will walk on two legs or have big green eyes. But we believe evolutionary theory offers a unique additional tool for trying to understand what aliens will be like, and we have shown some examples of the kinds of strong predictions we can make with it…. By predicting that aliens undergone major transitions- wich is howccomplexity has arisen in species on earth, we can say that there is a level of predictabilty to evolution that would cause them to be like us.”

De kans dat het onderstreepte zich zou gerealiseerd hebben is dus wel degelijk wat groter dan u suggereerde. Tenminste, volgens deze wetenschappers van Oxford. Kortom, het kan bijna niet duidelijker.

En meer woorden ga ik er niet aan besteden.

patrickve 12 februari 2019 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8936864)
U draait rond de pot.

Natuurlijk heb ik het gelezen. Tenminste het paper dat op het internet staat. Het paper is gewoon een aanloop tot de hypothese dat aliens op ons zouden kunnen gelijken gezien de wetten van evolutie (natuurlijke selectie, e.d.) mogelijk universeel zijn.

Laat ons een steriele en overbodige discussies vermijden op dit punt en Sam Levin, zoöloog en verbonden aan de universiteit van Oxford, zelf aan het woord laten:

We still can't say whether aliens will walk on two legs or have big green eyes. But we believe evolutionary theory offers a unique additional tool for trying to understand what aliens will be like, and we have shown some examples of the kinds of strong predictions we can make with it…. By predicting that aliens undergone major transitions- wich is howccomplexity has arisen in species on earth, we can say that there is a level of predictabilty to evolution that would cause them to be like us.”

De kans dat het onderstreepte zich zou gerealiseerd hebben is dus wel degelijk wat groter dan u suggereerde. Tenminste, volgens deze wetenschappers van Oxford. Kortom, het kan bijna niet duidelijker.

En meer woorden ga ik er niet aan besteden.

Als je het paper echt zou gelezen hebben, dan zou je begrijpen dat dat "gelijken op ons" enkel maar slaat op de hierarchische structuur, die ik al aangehaald heb:

Citaat:

Consequently, complex aliens will be composed of a nested hier-
archy of entities, with the conditions required to eliminate conflict
at each of those levels
en dat hij het niet heeft over "op ons lijken" met een hoofd, 2 ogen, twee armen en twee benen.

Vandaar mijn vraag of je het echt gelezen had. Want gans het paper draait rond die hierarchie, het samengaan van vroeger aparte levende wezens. Zoals procarioten zijn samengegaan om eucaryoten te vormen, en eencelligen zijn samengegaan om multicellulaire entiteiten te vormen.

Het is DAAROVER dat de gelijkenis gaat. Daar kan je niet naast, als je het paper gelezen hebt.

Het Oosten 12 februari 2019 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8936691)
ALs je eens tijd hebt en goesting moet je echt eens kijken naar 'Arrival'.

https://www.youtube.com/watch?v=tFMo3UJ4B4g

Veel en veel beter dan Planet of the Apes. ;)

Arrival is technisch goed in mekaar gestoken (alhoewel men soms duidelijk de truckage opmerkt) maar ongeloofwaardig. Een alien met een eerder mastodont inktvis-achtig uiterlijk met grijparmen, zie ik nog niet zo direct ruimteschepen besturen. Maar misschien ben ik bevooroordeeld.

Het Verzet 12 februari 2019 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8936882)
Als je het paper echt zou gelezen hebben, dan zou je begrijpen dat dat "gelijken op ons" enkel maar slaat op de hierarchische structuur, die ik al aangehaald heb:



en dat hij het niet heeft over "op ons lijken" met een hoofd, 2 ogen, twee armen en twee benen.

Ik hoop het maar, het staat immers in zijn eigen quote:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8936864)
“[i]We still can't say whether aliens will walk on two legs or have big green eyes.


Het Oosten 12 februari 2019 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8936894)
Ik hoop het maar, het staat immers in zijn eigen quote:

Natuurlijk is dit zo. Maar wat zij bedoelen is, dat indien de wetten van onze evolutie dezelfde zouden zijn op gelijkaardige planeten in de kosmos, dan zit de kans er wel degelijk in dat het eindproduct van deze evolutie, voor wat intelligente wezens betreft, aliens kunnen zijn die veel (grosso modo) (1) op ons gelijken. Maar niet in alles natuurlijk.

Zo moeilijk is dit toch niet te begrijpen. Voor u blijkbaar wel. Het zij zo.

________________________

(1) Een voorbeeld hiervan zou een EBE kunnen zijn zoals geschetst (#18162) door B. Uhouse.

parcifal 12 februari 2019 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8936864)
De kans dat het onderstreepte zich zou gerealiseerd hebben is dus wel degelijk wat groter dan u suggereerde. Tenminste, volgens deze wetenschappers van Oxford. Kortom, het kan bijna niet duidelijker.

En meer woorden ga ik er niet aan besteden.

Volgens de rest van zijn tekst is mos of een kwal ook 'like us'.
Cherrypicken van dat ene zinnetje is nogal kort door de bocht.

You want to believe.

Het Oosten 12 februari 2019 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8936882)
Als je het paper echt zou gelezen hebben, dan zou je begrijpen dat dat "gelijken op ons" enkel maar slaat op de hierarchische structuur, die ik al aangehaald heb:



en dat hij het niet heeft over "op ons lijken" met een hoofd, 2 ogen, twee armen en twee benen.

Vandaar mijn vraag of je het echt gelezen had. Want gans het paper draait rond die hierarchie, het samengaan van vroeger aparte levende wezens. Zoals procarioten zijn samengegaan om eucaryoten te vormen, en eencelligen zijn samengegaan om multicellulaire entiteiten te vormen.

Het is DAAROVER dat de gelijkenis gaat. Daar kan je niet naast, als je het paper gelezen hebt.


Zelfs dan. U verschuift gewoon het probleem. Indien alien planetair 'leven' in de kosmos onderworpen zou zijn aan dezelfde evolutionaire wetten als het aardse, dan is het zeker niet uitgesloten dat uit deze levensvormen op andere planeten (planeten die er waarschijnlijk in overvloed zijn in de kosmos) uiteindelijk wezens gaan ontstaan (of al lang ontstaan zijn) die veel lijken op ons. Ook in hun uiterlijk. Dat kan bijna niet anders. Dat u dit niet vat, daar kan ik niet bij.

parcifal 12 februari 2019 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8936978)
Zelfs dan. U verschuift gewoon het probleem. Indien alien planetair 'leven' in de kosmos onderworpen zou zijn aan dezelfde evolutionaire wetten als het aardse, dan is het zeker niet uitgesloten dat uit deze levensvormen op andere planeten (planeten die er waarschijnlijk in overvloed zijn in de kosmos) uiteindelijk wezens gaan ontstaan (of al lang ontstaan zijn) die veel lijken op ons. Ook in hun uiterlijk. Dat kan bijna niet anders. Dat u dit niet vat, daar kan ik niet bij.

Je hebt echt zeer veel last van Psycho-sociale conditionering.
Teveel naar scifi-series gekeken blijkbaar.

U hebt een ontstellend gebrek aan voorstellingsvermogen en fantasie, de kans dat aliens op ons lijken, ook maar een beetje is bijna nihil.

Een beetje zoals de Lotto winnen elke week 4 of 5 keer na elkaar, die grootte orde van waarschijnlijkheid.
Het kan best anders dus.

Elio di Supo 12 februari 2019 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 8936741)
Daarom dat ik de octopus zo'n interessant wezen vind. Evolutionair liggen ze gigantisch ver van ons af, en toch zijn deze bij de slimste dieren op aarde.
Er zijn zelfs wetenschappers die beweren dat het in feite aliens zijn die via kometen in zee zijn gekomen.

Ze hebben dan ook 3 harten, 9 hersenen en blauw bloed.

Elio di Supo 12 februari 2019 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8936893)
Arrival is technisch goed in mekaar gestoken (alhoewel men soms duidelijk de truckage opmerkt) maar ongeloofwaardig. Een alien met een eerder mastodont inktvis-achtig uiterlijk met grijparmen, zie ik nog niet zo direct ruimteschepen besturen. Maar misschien ben ik bevooroordeeld.

Het is maar wat je verstaat onder "ruimteschip". Een alien ruimteschip kan evengoed een waterachtige bubbel zijn die bestuurd wordt door telepatisch denkvermogen. The sky is the limit!

Het Oosten 12 februari 2019 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8937025)
Je hebt echt zeer veel last van Psycho-sociale conditionering.
Teveel naar scifi-series gekeken blijkbaar.

U hebt een ontstellend gebrek aan voorstellingsvermogen en fantasie, de kans dat aliens op ons lijken, ook maar een beetje is bijna nihil.

Een beetje zoals de Lotto winnen elke week 4 of 5 keer na elkaar, die grootte orde van waarschijnlijkheid.
Het kan best anders dus.


Dat is dan niet wat Prof. Simon Conway pretendeert.


Aliens are likely to look and behave like us.
Alien life, if it exists at all, is likely to be just like us, a leading scientist has claimed. He also believes aliens would also share our human weaknesses for greed, violence and the exploitation of others.

Cambridge University professor and evolutionary biologist, Simon Conway Morris, believes aliens are not only real, but look just like us, and notes how interesting it is that we have yet to find or come in contact with human-like beings given the number of Earth-like planets we have discovered so far.


•Says Morris, “…given the number of potential planets that we now have good reason to think exist, even if the dice only come up the right way every one in 100 throws, that still leads to a very large number of intelligences scattered around, that are likely to be similar to us.”


•“More problematic is that many of these solar systems far, far pre-date our solar system. They would have, in principle, a major head start of hundreds of millions, if not billions, of years
.”


patrickve 12 februari 2019 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8936978)
Zelfs dan. U verschuift gewoon het probleem. Indien alien planetair 'leven' in de kosmos onderworpen zou zijn aan dezelfde evolutionaire wetten als het aardse, dan is het zeker niet uitgesloten dat uit deze levensvormen op andere planeten (planeten die er waarschijnlijk in overvloed zijn in de kosmos) uiteindelijk wezens gaan ontstaan (of al lang ontstaan zijn) die veel lijken op ons. Ook in hun uiterlijk. Dat kan bijna niet anders. Dat u dit niet vat, daar kan ik niet bij.

Maar daar gaat dat paper alles behalve over. Terwijl je dat paper aanbracht als een bewijs dat grote geleerden van Oxford dat wel beweerden, om mijn stelling, dat dat zodanig onwaarschijnlijk is dat het ongeloofwaardig is dat ze anatomisch op ons lijken, naar de prullenmand te verwijzen.

Uw "dat kan bijna niet anders" is eerder "dat is totaal ongeloofwaardig", en dat paper - in tegenstelling tot wat je erover beweerde - doet daar niet de minste uitspraak over. In tegendeel zelfs. Als je begrepen hebt wat zijn basis stelling is, dan is het spectrum van mogelijkheden gigantisch.

Het paper zegt dat een Darwinistisch geevolueerde alien een hierarchische structuur moet hebben van entiteiten die een "geschiedenis van individueel leven" gekend hebben. Zoals wij: wij bestaan uit gespecialiseerde eukaryotische cellen, die ooit als individuele eencellige eucaryoten hebben geleefd ; eukaryotische cellen bestaan uit een soort van samenraapsel van procaryote structuren die waarschijnlijk lang geleden ook een individueel bestaan hadden, die zelf chemische replicatoren hebben die misschien niet altijd in cel-verband bestaan hebben.

Omdat dat, volgens dat paper, de enige manier is om tot grote complexiteit te komen via een Darwinistische evolutie, ttz, zonder "intelligent design".

Ik zou het paper kunnen bekritiseren dat zulke ingewikkelde structuren op den duur misschien voldoende intelligentie aan de dag zullen leggen om zelf aan intelligent design te doen, en dan een singulariteit tegenkomen, waarbij hun eigen designs intelligenter en machtiger worden dan zijzelf, en vanaf dan verder evolueren volgens intelligent design. Het kan zijn dat aliens op den duur aan intelligent design doen, en dan is er helemaal zo geen hierarchische structuur meer nodig. In hun geschiedenis hebben die intelligent-design aliens dus wel een voorgeschiedenis van voorouders/scheppers die ooit op Darwinistische manier geevolueerd zijn, maar die zijn ondertussen allang uitgestorven. Maar dat is *mijn* idee.

patrickve 12 februari 2019 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8937044)
Dat is dan niet wat Prof. Simon Conway predenteert.

Cambridge University professor and evolutionary biologist, Simon Conway Morris, believes aliens are not only real, but look just like us, and notes how interesting it is that we have yet to find or come in contact with human-like beings given the number of Earth-like planets we have discovered so far.


•Says Morris, “…given the number of potential planets that we now have good reason to think exist, even if the dice only come up the right way every one in 100 throws, that still leads to a very large number of intelligences scattered around, that are likely to be similar to us.”


•“More problematic is that many of these solar systems far, far pre-date our solar system. They would have, in principle, a major head start of hundreds of millions, if not billions, of years
.”


En dat spreekt ook weer, wat parcifal zegt, niet tegen.

Kijk maar, ik zal het U bewijzen op de manier dat gij argumenteert:
immers : pi = 3.14159265...
Zo zie maar, en hoor je het eens van iemand anders ! :-D

Het Oosten 12 februari 2019 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8937055)
En dat spreekt ook weer, wat parcifal zegt, niet tegen.

Kijk maar, ik zal het U bewijzen op de manier dat gij argumenteert:
immers : pi = 3.14159265...
Zo zie maar, en hoor je het eens van iemand anders ! :-D

Maar het spreekt wel tegen hetgeen u én parcifal oreerden.

patrickve 12 februari 2019 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8937069)
Maar het spreekt wel tegen hetgeen u én parcifal oreerden.

Ge houdt vol he ! Nochtans is pi wel degelijk gelijk aan 3.14159265... hoor.
En daardoor is uw bewering dus fout.

djimi 13 februari 2019 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8936864)
U draait rond de pot.

Natuurlijk heb ik het gelezen. Tenminste het paper dat op het internet staat. Het paper is gewoon een aanloop tot de hypothese dat aliens op ons zouden kunnen gelijken gezien de wetten van evolutie (natuurlijke selectie, e.d.) mogelijk universeel zijn.

Laat ons een steriele en overbodige discussies vermijden op dit punt en Sam Levin, zoöloog en verbonden aan de universiteit van Oxford, zelf aan het woord laten:

We still can't say whether aliens will walk on two legs or have big green eyes. But we believe evolutionary theory offers a unique additional tool for trying to understand what aliens will be like, and we have shown some examples of the kinds of strong predictions we can make with it…. By predicting that aliens undergone major transitions- wich is howccomplexity has arisen in species on earth, we can say that there is a level of predictabilty to evolution that would cause them to be like us.”

De kans dat het onderstreepte zich zou gerealiseerd hebben is dus wel degelijk wat groter dan u suggereerde. Tenminste, volgens deze wetenschappers van Oxford. Kortom, het kan bijna niet duidelijker.

En meer woorden ga ik er niet aan besteden.


In het Engels betekent 'to be like us' nog lang niet hetzelfde als 'to look like us'.

Meer woorden ga ik daar niet aan besteden.

Het Oosten 13 februari 2019 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 8937427)
In het Engels betekent 'to be like us' nog lang niet hetzelfde als 'to look like us'.

Meer woorden ga ik daar niet aan besteden.


To 'be like us' leidt volgens Conway Morris, prof in Cambridge, onvermijdelijk naar 'to look like us'.



Simon Conway Morris: "Aliens are likely to look and behave like us" .
Professor Simon Conway Morris at Cambridge University will tell a conference on alien life that extraterrestrials will most likely have evolved just like "earthlings" and so resemble us to a degree with heads, limbs and bodies.

Unfortunately they will have also evolved our foibles and faults which could make them dangerous if they ever did visit us on Earth. The evolutionary paleobiologist's beliefs mean that science fiction films such as Star Wars and Star Trek could be more accurate than they ever imagined in depicting alien life.

Prof Conway Morris believes that extraterrestrial life is most likely to occur on a planet similar to our own, with organisms made from the same biochemicals. The process of evolution will even shape alien life in a similar way, he added.

It is difficult to imagine evolution in alien planets operating in any manner other than Darwinian," he said.
"In the end the number of options is remarkably restrictive. I don't think an alien will be a blob. If aliens are out there they should have evolved just like us. They should have eyes and be walking on two legs.

"In short if there is any life out there then it is likely to be very similar to us." Extra-terrestrials might not only resemble us but have our foibles, such as greed, violence and a tendency to exploit others' resources, claims Professor Conway Morris.

They could come in peace but also be searching for somewhere to live, and to help themselves to water, minerals and fuel he is due to tell a conference at the Royal Society, in London. However he also thinks that because much of the Universe is older than us they would have evolved further down the line and we should have heard from them by now.



Wel, sommigen beweren dat dit laatste reeds het geval is. Of het waar is, laat ik aan de lezer over.

patrickve 13 februari 2019 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8937436)
To 'be like us' Conway Morris, prof in Cambridge, leidt volgens Morris onvermijdelijk naar 'to look like us'.

Die professor kan die opinie hebben. Als hij nu ook nog eens een paper zou schrijven, dan kunnen we het lezen.

Maar je hebt het nu wel over iets anders dan dat Oxford paper, he.

Citaat:

"In the end the number of options is remarkably restrictive. I don't think an alien will be a blob. If aliens are out there they should have evolved just like us. They should have eyes and be walking on two legs.
Dat moet hij dan maar eens aantonen. Het zal moeilijk worden he.
Vooral omdat wij op aarde intelligente levensvormen hebben die juist geen twee benen hebben.

Het Oosten 13 februari 2019 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8937439)
Die professor kan die opinie hebben. Als hij nu ook nog eens een paper zou schrijven, dan kunnen we het lezen.

Maar je hebt het nu wel over iets anders dan dat Oxford paper, he.



Dat moet hij dan maar eens aantonen. Het zal moeilijk worden he.
Vooral omdat wij op aarde intelligente levensvormen hebben die juist geen twee benen hebben.

Hij zal het 'zomaar' niet zeggen natuurlijk. Maar het is waar, echt bewijzen kunnen we het niet. Hij gaat ervan uit dat de wetten van de evolutie onvermijdelijk leiden tot soortgelijke wezens, inclusief humanoïde wezens, op andere planeten gelijkaardig aan de aarde.

patrickve 13 februari 2019 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8937443)
Hij zal het 'zo maar' niet zeggen natuurlijk.

Er zijn nog wel meer professoren die rare dingen zeggen op een conferentie hoor :-) Conferenties zijn altijd een beetje minder "strikt" dan papers.

Het Oosten 13 februari 2019 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 8937444)
Er zijn nog wel meer professoren die rare dingen zeggen op een conferentie hoor :-) Conferenties zijn altijd een beetje minder "strikt" dan papers.

Nogmaals, de man gaat zijn reputatie in Cambridge niet ten grabbel gooien door gratuit loze beweringen te verspreiden. Of hij gelijk heeft, weten we niet. Maar wat hij beweert, is maar even zinnig (of onzinnig?) dan wat u beweert.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be