Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hondje meedogenloos vermoord door jogger >< messteken! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256103)

bembem 17 november 2020 09:56

Hondje meedogenloos vermoord door jogger >< messteken!
 
https://m.gva.be/cnt/dmf20201116_96702394



Mooooooooooooo! Wie doet nu zoiets????

#SoSad :-(:-(:cry::cry::-(:cry:

Libro 17 november 2020 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9520004)
https://m.gva.be/cnt/dmf20201116_96702394



Mooooooooooooo! Wie doet nu zoiets????

#SoSad :-(:-(:cry::cry::-(:cry:

Joggers die denken dat alles en iedereen moet wijken omdat ze ongestoord hun rondjes moeten kunnen lopen.



Schandpaal en dan bekogelen met hondendrollen.

Rudy 17 november 2020 19:16

Waarom werd het hondje vermoord ?

Der Wanderer 17 november 2020 19:17

Ziekelijk.

Rudy 17 november 2020 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer (Bericht 9520785)
Ziekelijk.

Ik vind het vooral een bizar verhaal.

Libro 17 november 2020 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9520806)
Ik vind het vooral een bizar verhaal.

Ik heb ooit een jogster een hondje dat wou spelen, met haar estafettestok zien bedreigen. Onderschat het ego van sommige amateursporters niet: haal hen vooral niet uit hun ritme.

Dadeemelee 17 november 2020 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9520846)
Ik heb ooit een jogster een hondje dat wou spelen, met haar estafettestok zien bedreigen. Onderschat het ego van sommige amateursporters niet: haal hen vooral niet uit hun ritme.

Een Jack Russel is een relatief kleine hond maar die kunnen wel venijnig zijn als ze niet goed opgebracht zijn. Hou uw hond altijd aan de leiband zeg ik maar.
Doodsteken is uiteraard extreem.

Rudy 17 november 2020 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9520852)
Een Jack Russel is een relatief kleine hond maar die kunnen wel venijnig zijn als ze niet goed opgebracht zijn. Hou uw hond altijd aan de leiband zeg ik maar.
Doodsteken is uiteraard extreem.

Toch raar. Hebben joggers tegenwoordig een mes op zak ?

Dadeemelee 17 november 2020 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9520885)
Toch raar. Hebben joggers tegenwoordig een mes op zak ?

Hopelijk niet, dat is verboden wapendracht.

Maar ik zou toch wat meer willen weten hoe dat gebeurd is. En nogmaals, ik ben een honden en dierenliefhebber en Gaia donateur (;-) Jay) maar honden horen aan de leiband op de openbare weg.

Blue Sky 17 november 2020 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9520885)
Toch raar. Hebben joggers tegenwoordig een mes op zak ?

Jazeker, dat is noodzakelijk om u te kunnen verdedigen wanneer je wordt aangevallen door een loslopende hond. Of wat gaat u doen als een pitbull of Duitse scheper u aanvalt?

Ook in dit verhaal lees ik nergens of de hond al dan niet aan de leiband was, wat mogelijk de verklaring is waarom de jogger de hond met een mes stak.

Ik weet niet of dit daadwerkelijk het geval is dan wel dat het hier om een geesteszieke gaat, maar dit is wel doorgaans de aanleiding tot zo'n zaken.

1/ Eigenaar van de hond leeft de wet niet na en laat zijn hond vrij loslopen.

2/ De hond kan daardoor een wandelaar of jogger aanvallen.

3/ Deze verweert zich en steekt de hond met een mes.

4/ De hond sterft.

Kortom een string van events, waarbij de aanleiding of oorzaak ligt bij het feit dat de eigenaar de hond niet aan de leiband had.

Ook de overheid is hier mede-oorzaak van doordat zij hoegenaamd geen controles doen of boetes uitschrijven. De sjoemelende Belg voelt zich dan hoegenaamd niet geroepen om zijn hond aan de leiband te houden, met alle gevolgen van dien.

Blue Sky 17 november 2020 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9520894)
Hopelijk niet, dat is verboden wapendracht.

Een straatmuzikant mag ook niet vals zingen volgens de wet.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9520894)
Maar ik zou toch wat meer willen weten hoe dat gebeurd is. En nogmaals, ik ben een honden en dierenliefhebber en Gaia donateur (;-) Jay) maar honden horen aan de leiband op de openbare weg.

Altijd grappig hoe men met dergelijke zaken er alles aan doet om vooral niet de waarheid te rapporteren, maar alles zo weergeeft om vooral een bepaald standpunt te vertolken en de publieke opinie daarachter te krijgen.

Je kan je afvragen in welke mate dat nog journalistiek is.

Zucht 17 november 2020 21:00

Een mes dragen is op zich al een teken dat er iets scheelt met die jogger, maar...
Honden eigenaars moeten ervoor zorgen dat hun hond geen argeloze voorbijgangers/joggers/wandelaars bedreigt of aanvalt of erop af rent.
Als kleine pagadder is er zo eens een scheper op me afgerend, en ik heb gelopen voor mijn leven. (Ben dan tegen de grond gesmakt, KO en omstanders hebben me weggevoerd)
Ik draag geen mes maar als een loslopende hond op mij af zou komen en er zou een steen of dikke stok in de buurt liggen dan zou ik er wel op gaan meppen.

Vette Pois(s)on 17 november 2020 21:12

compleet mesjogge

Libro 17 november 2020 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9520906)
Jazeker, dat is noodzakelijk om u te kunnen verdedigen wanneer je wordt aangevallen door een loslopende hond. Of wat gaat u doen als een pitbull of Duitse scheper u aanvalt?

Ook in dit verhaal lees ik nergens of de hond al dan niet aan de leiband was, wat mogelijk de verklaring is waarom de jogger de hond met een mes stak.

Ik weet niet of dit daadwerkelijk het geval is dan wel dat het hier om een geesteszieke gaat, maar dit is wel doorgaans de aanleiding tot zo'n zaken.

1/ Eigenaar van de hond leeft de wet niet na en laat zijn hond vrij loslopen.

2/ De hond kan daardoor een wandelaar of jogger aanvallen.

3/ Deze verweert zich en steekt de hond met een mes.

4/ De hond sterft.

Kortom een string van events, waarbij de aanleiding of oorzaak ligt bij het feit dat de eigenaar de hond niet aan de leiband had.

Ook de overheid is hier mede-oorzaak van doordat zij hoegenaamd geen controles doen of boetes uitschrijven. De sjoemelende Belg voelt zich dan hoegenaamd niet geroepen om zijn hond aan de leiband te houden, met alle gevolgen van dien.

Of leer eerst het verschil zien tussen een aanvallende hond en een hond die wil spelen.

Blue Sky 17 november 2020 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9520947)
Of leer eerst het verschil zien tussen een aanvallende hond en een hond die wil spelen.

Dat is niet nodig en kan je ook niet van iedereen verwachten dat ze dat weten. Hou gewoon je hond aan de leiband zoals de wet voorschrijft en het probleem stelt zich niet.

Dadeemelee 17 november 2020 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9520947)
Of leer eerst het verschil zien tussen een aanvallende hond en een hond die wil spelen.

Probleem is denk ik het verschil tussen een Jack Russel en een Pitbull die naar je toe komt lopen.

Universalia 18 november 2020 09:45

Misschien liep dat hondje voor de jogger zijn/haar voeten en was die zijn ritme kwijt???

Het is wel enorm extreem om de hond dan zomaar af te maken en die persoon moet toch in bezit geweest zijn van een mes (wapen) toen hij/zij uit joggen ging?

Politie geeft update over onderzoek naar hondje Dribbel dat door jogger vermoord werd: “Dit ontbreekt nog”

Rare zaak ... :roll:

DewareJakob 18 november 2020 10:51

Er wordt wel vaker doodgestoken...
In alle gevallen af te keuren...

Xenophon 18 november 2020 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9520885)
Toch raar. Hebben joggers tegenwoordig een mes op zak ?

Ze noemen dat een zakmes.

Zo eigenaardig is dat dus niet.

Xenophon 18 november 2020 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9520976)
Probleem is denk ik het verschil tussen een Jack Russel en een Pitbull die naar je toe komt lopen.

Kom dat vertellen wanneer uw baby door een Jack Russel in het gezicht gebeten wordt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be