Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aliens ! Ze bestaan ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114968)

flatliner 13 oktober 2010 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5030136)
- waarom zouden ze hier komen ? Er zijn miljarden planeten, waarom net de aarde ? Zo interessant zijn we niet, denk ik.

- misschien zijn ze al eens geweest en vonden ze het maar een saaie bedoening.

- misschien komen ze ooit nog, wie weet.

- misschien weten ze niet eens dat we bestaan.

- ook al weten ze wel dat we bestaan, wie zegt dat ze naar ons willen komen, of de technologische kennis hebben om de afstanden te overbruggen ?

- de afstanden vormen immers een haast onoverbrugbaar probleem.

Nu kun je uiteraard je fantasie op hol laten slaan en er wormgaten, teleportatie, sneller-dan-het-licht-raketten, cryo-behandeling of gewoon magie erop loslaten, tot zolang je maar beseft dat het allemaal maar fantasie is en dat buitenaardse wezens ook aan de natuurwetten moeten gehoorzamen en hoogstwaarschijnlijk ook met de onoverbrugbare afstanden geconfronteerd worden.

Is geen fantasie,

Wormgaten zijn een onderdeel van de huidige kennis over het heelal.

Sneller dan licht, zijn verschillende theorieën dewelke een mogelijkheid bieden tot hogere snelheden. Beschavingen dewelke honderden jaren voor zijn op ons, kunnen misschien de kennis al hebben.

Pieke 13 oktober 2010 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5030315)
Daar is niets beredeneerd aan. De kans dat buitenaardse wezens min of meer mensachtig zijn, is microscopisch klein.

DE convergionisten denken daar anders over. Ze extrapoleren de waarnemingen van convergerende evolutie hier op aarde. Ze stellen dat natuurlijke selectie werkt volgens universele principes, Daarom dat natuurlijke selectie eenzelfde of een zeer gelijkaardige uitkomst heeft voor een bepaalde uitdaging op verschillende tijdstippen in de evolutie.

Verder zijn er een aantal ruwe anatomische features, zoals een skelet bij hogere/grotere diersoorten, poten, vinnen, vleugels, ogen, oren, of hun variant ervan, die noodzakelijk zijn in de evolutie naar hogere levensvormen, en die ook hier weer op verschillende tijdstippen van de evolutie ontwikkeld zijn.

Sodomis 13 oktober 2010 10:20

Edit

Sodomis 13 oktober 2010 10:20

Citaat:

Waar zijn ze? Waar is ons contact met die buitenaardse beschavingen dan? Het is er niet, tenzij je in absurde samenzweringstheorien gelooft.
Je hoeft toch niet in samenzweringstheorien op te gaan om in het bestaan van ET-UFO's te geloven zeker...
We weigeren als beschaving om goed te "kijken"!
We zitten, na filtering, met 3% 'onverklaarbare' UFO's opgezadeld.
En de wetenschap houdt op met onderzoek na de kansberekening...

Als mijn vader & oom bij hoog & laag beweren dat ze niet in ET geloven,
maar wel samen als kind in de jaren '60, minutenlang een vliegende schotel hebben zien hangen vanop 300m afstand om die dan te zien "wegzippen";
stel ik me de vraag hoeverre de mensheid haar antropocentrische visie niet zelf in stand probeert te houden...

Als Fermi stelt dat we als aardbewoners, statistisch gezien, al bezoek van een hogere beschaving zouden moeten gehad hebben... geloof ik hem op zijn woord.

exodus 13 oktober 2010 10:57

Hoe sommigen hier toch verkocht zijn aan hun wereldbeeld en allerlei redeneringen hoog houden om toch maar te ontkennen dat ze hier nog maar zouden kunnen zijn.

Het argument dat de afstanden in tijd praktisch onoverbrugbaar zijn is daarvan nog de belachelijkste. Alsof alien dezelfde technologische capaciteiten zouden hebben als ons.

Maar we moeten ons aan de feiten houden, en de feiten wijzen ondubbelzinnig aan dat ze hier zijn. Tuigen met een technologische capaciteit die deze van ons ver te boven gaat, vliegen rond in onze atmosfeer. En ze tonen o.a dikwijls interesse in nucleaire opslagplaatsen.

Het argument dat aliens niet geinteresseerd zouden zijn in ons is nog des te belachelijker. Als je ziet hoe de mens naarstig al alle leven, hoe miniem ook, op deze planeet catalogeert. Bij intelligente aliens zal het wel niet anders zijn.

Diegene die beweren dat er geen bewijzen zijn, zijn totaal in denial. De bewijzen zijn er wel. Er zijn zovele cases.

Ze zouden dan beter ook eerst even naar zichzelf kijken en hun houding aanpassen vooraleer ze hun mondje roeren, wat eigenlijk enkel maar hun wereldbeeld verdedigen is.

Micele 13 oktober 2010 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 5030486)
Je hoeft toch niet in samenzweringstheorien op te gaan om in het bestaan van ET-UFO's te geloven zeker...
We weigeren als beschaving om goed te "kijken"!
We zitten, na filtering, met 3% 'onverklaarbare' UFO's opgezadeld.
En de wetenschap houdt op met onderzoek na de kansberekening...

Als mijn vader & oom bij hoog & laag beweren dat ze niet in ET geloven,
maar wel samen als kind in de jaren '60, minutenlang een vliegende schotel hebben zien hangen vanop 300m afstand om die dan te zien "wegzippen";
stel ik me de vraag hoeverre de mensheid haar antropocentrische visie niet zelf in stand probeert te houden...

Als Fermi stelt dat we als aardbewoners, statistisch gezien, al bezoek van een hogere beschaving zouden moeten gehad hebben... geloof ik hem op zijn woord.

Hier heb je een duidelijk en selecteerbaar overzicht, waar ze "maar" teruggaan tot 329 BC ...
Maya en Farao én ... zitten er niet bij. ;-)

btw, ik dacht dat die 3% zelfs 5% waren.

Hangt er natuurlijk vanaf hoe deskundig die 100% geselecteerd zijn, tenslotte komen er nog regelmatig bij.
Deze site heeft van > 4000 onderzochte cases, er 564 geselecteerd

http://www.ufoevidence.org/cases/ufocaseshome.asp

ook "Alien-contacts"
Citaat:

Humanoid / Occupant & Abduction

Humanoid / Occupant / "Alien" (81) :

- Missing Time (15)
- Abduction (18)
- Communication (9)
- Contact Cases (11)
- "Dyad Scout Craft" (8)
- "Alien" Photographs (7)

parcifal 13 oktober 2010 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5030539)
Het argument dat de afstanden in tijd praktisch onoverbrugbaar zijn is daarvan nog de belachelijkste. Alsof alien dezelfde technologische capaciteiten zouden hebben als ons.

Da's hetzelfde als zeggen : hey in het huis naast ons woont er onbekend volk, misschien kunnen die wel door de muur lopen en ons komen bezoeken, gisteren hebben de kinderen rare dingen gezien en er een wazige foto van genomen.
Dat niveau dus. :-D

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5030539)
Maar we moeten ons aan de feiten houden, en de feiten wijzen ondubbelzinnig aan dat ze hier zijn. Tuigen met een technologische capaciteit die deze van ons ver te boven gaat, vliegen rond in onze atmosfeer. En ze tonen o.a dikwijls interesse in nucleaire opslagplaatsen.

Zo gaan de verhalen althans.
Betrouwen op verhalen alleen is kinderachting.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5030539)
Het argument dat aliens niet geinteresseerd zouden zijn in ons is nog des te belachelijker. Als je ziet hoe de mens naarstig al alle leven, hoe miniem ook, op deze planeet catalogeert. Bij intelligente aliens zal het wel niet anders zijn.


Het is nog veel belachelijker om te beweren dat hypothetische Aliens een paar miljard Zetajoule zouden verstoken om hier te geraken en zich vervolgens te verstoppen.
Dan zijn ze niet intelligent maar onvoorstelbaar dom, en domme aliens geraken hier niet. Lap, weeral een paradox. :-D

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5030539)
Diegene die beweren dat er geen bewijzen zijn, zijn totaal in denial. De bewijzen zijn er wel. Er zijn zovele cases.

Bewijs hoort in een potje dat onder een microskoop kan geplaatst worden.
Waar is dat potje?

Steve_M 13 oktober 2010 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5030701)
Bewijs hoort in een potje dat onder een microskoop kan geplaatst worden.
Waar is dat potje?

Hier kan ik op antwoorden. De Men in Black hebben dat, he. Je weet wel: het complot waar inmiddels al tienduizenden deel van uitmaken. Tienduizenden die nooit hun mond voorbijpraten in een dronken bui, waar geen enkele klokkenluider tussenzit die bewijs (!!) verduistert en publiceert enzovoort. De meest effectieve samenzwering in de geschiedenis.

Micele 13 oktober 2010 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5030840)
Hier kan ik op antwoorden. De Men in Black hebben dat, he. Je weet wel: het complot waar inmiddels al tienduizenden deel van uitmaken. Tienduizenden die nooit hun mond voorbijpraten in een dronken bui, waar geen enkele klokkenluider tussenzit die bewijs (!!) verduistert en publiceert enzovoort. De meest effectieve samenzwering in de geschiedenis.

Maar hoelang nog...

Citaat:

"Maar één van de beste wapens die de inlichtingendiensten tot hun beschikking hebben bij het bewerken van het Amerikaanse volk, zijn de politici en de debunkers, de mensen die het leuk vinden om UFO-informatie af te kraken. Zij komen onmiddellijk naar voren en zeggen: “We kunnen geen geheimen bewaren, dat kunnen we niet”. Wel, de waarheid is: dat kunnen we wel."

Clifford Stone: US Army
Citaat:

http://www.bibliotecapleyades.net/esp_autor_stone.htm

A former Army Sergeant, Clifford Stone, has said the US Government had tried to suppress what he actually seen one strange day in Pennsylvania, back in 1969.

"I was involved in situations where we actually did recoveries of crashed saucers. There were bodies that were involved with some of these crashes. Also some of these were alive," he said. "While we were doing this, we were telling the American public there was nothing to it. We were telling the world there was nothing to it," Mr Stone added.

"You have individuals that look very much like you and myself, that could walk among us and you wouldn't even notice the difference," he said.

Stone claimed to have catalogued 57 different species of alien life forms.

http://www.youtube.com/watch?v=5W_3a...ayer_embedded#!

exodus 13 oktober 2010 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5030840)
Hier kan ik op antwoorden. De Men in Black hebben dat, he. Je weet wel: het complot waar inmiddels al tienduizenden deel van uitmaken. Tienduizenden die nooit hun mond voorbijpraten in een dronken bui,

Juist ja, iemand die in een dronken bui die zegt een UFO gezien te hebben zal men zeker geloven. :roll:

Citaat:

waar geen enkele klokkenluider tussenzit die bewijs (!!) verduistert en publiceert enzovoort. De meest effectieve samenzwering in de geschiedenis.
In het disclosure project zitten nu al 400+ klokkenluiders, die bereid zijn om onder ede te getuigen.

Steve_M 13 oktober 2010 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5030873)
In het disclosure project zitten nu al 400+ klokkenluiders, die bereid zijn om onder ede te getuigen.

Alsof dat iets betekent, "onder ede", als het gaat om zaken waarvan het tegendeel even onbewijsbaar is als de originele verklaring.

exodus 13 oktober 2010 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5030889)
Alsof dat iets betekent, "onder ede", als het gaat om zaken waarvan het tegendeel even onbewijsbaar is als de originele verklaring.

Wat wil je daarmee zeggen, dat ze allemaal liegen?

Steve_M 13 oktober 2010 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5030854)
Maar hoelang nog...

Ik heb het al eerder geschreven: als ik die species te zien krijg, als de schotel landt of als er tastbaar bewijs komt, dan zal ik de eerste zijn om hier nederig mijn ongelijk toegeven.

Steve_M 13 oktober 2010 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5030890)
Wat wil je daarmee zeggen, dat ze allemaal liegen?

Dat zou best kunnen, ja. Ik wil daarmee vooral zeggen dat getuigenissen, ook als ze zogenaamd "onder ede" afgelegd worden, geen tastbare bewijzen zijn.

Micele 13 oktober 2010 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5030892)
Dat zou best kunnen, ja. Ik wil daarmee vooral zeggen dat getuigenissen, ook als ze zogenaamd "onder ede" afgelegd worden, geen tastbare bewijzen zijn.

Geldt overigens het resultaat van een leugendetector als bewijs ?

Steve_M 13 oktober 2010 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5030895)
Geldt overigens het resultaat van een leugendetector als bewijs ?

Uiteraard niet, "leugendetectors" zijn notoir onbetrouwbare toestellen.

exodus 13 oktober 2010 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5030892)
Dat zou best kunnen, ja. Ik wil daarmee vooral zeggen dat getuigenissen, ook als ze zogenaamd "onder ede" afgelegd worden, geen tastbare bewijzen zijn.

Dat deze mensen allemaal zouden liegen is een absurde veronderstelling. Deze mensen hun credentials zijn geveriefeerd, het zijn dus echt wel degelijk nasa medewerkers, piloten, astronauten, etc. Soms zitten er nog redelijk bekende tussen zoals bv de voormalige astronaut gordon cooper.

Het is simpel, ofwel liegen ze allemaal, ofwel spreekt minstens één van hun de waarheid en dan bestaan UFO's en aliens. Dat er één uit de 400+ enkel de waarheid zou spreken is al even onwaarschijnlijk.

Gezien de achtergrond van de meeste van deze mensen is het veel waarschijnlijker dat zij de waarheid spreken. Ze hebben er immers niets meer mee te winnen. Ze hebben in vele gevallen een vruchtbare carriere achter de rug, en velen hebben jobs uitgeoefend waar een koel hoofd en stressbestendigheid een vereiste zijn.

Dit zijn gewone mensen zoals u en ik die in hun professionele carriere ermee te maken hebben gehad, en zij vinden dit belangrijk (wat het ook is) om hiermee naar buiten te komen zodat het grote publiek dit te weten komt.

Jullie zijn gewoonweg totaal in denial.

Steve_M 13 oktober 2010 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 5030904)
Dat deze mensen allemaal zouden liegen is een absurde veronderstelling. Deze mensen hun credentials zijn geveriefeerd, het zijn dus echt wel degelijk nasa medewerkers, piloten, astronauten, etc. Soms zitten er nog redelijk bekende tussen zoals bv de voormalige astronaut gordon cooper.

Het is simpel, ofwel liegen ze allemaal, ofwel spreekt minstens één van hun de waarheid en dan bestaan UFO's en aliens. Dat er één uit de 400+ enkel de waarheid zou spreken is al even onwaarschijnlijk.

Gezien de achtergrond van de meeste van deze mensen is het veel waarschijnlijker dat zij de waarheid spreken. Ze hebben er immers niets meer mee te winnen.

Dit zijn gewone mensen zoals u en ik die in hun professionele carriere ermee te maken hebben gehad, en zij vinden dit belangrijk (wat het ook is) om hiermee naar buiten te komen zodat het grote publiek dit te weten komt.

Jullie zijn gewoonweg totaal in denial.

Lees: we hebben geen tastbare bewijzen. Er zijn zo veel mogelijke redenen dat mensen zouden liegen of in zaken geloven die niet bestaan. Aandachtzoekerij, mentale problemen, massahysterie, noem maar op. Het is best mogelijk dat veel van die zgn. klokkenluiders echt geloven in wat ze vertellen, maar dat betekent helemaal niets.

Een stukje van een toestel, een buitenaards dna-sample, noem het maar op. TASTBAAR bewijs. Is dat nu zo moeilijk?

exodus 13 oktober 2010 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5030907)
Lees: we hebben geen tastbare bewijzen. Er zijn zo veel mogelijke redenen dat mensen zouden liegen of in zaken geloven die niet bestaan. Aandachtzoekerij, mentale problemen, massahysterie, noem maar op. Het is best mogelijk dat veel van die zgn. klokkenluiders echt geloven in wat ze vertellen, maar dat betekent helemaal niets.

Een stukje van een toestel, een buitenaards dna-sample, noem het maar op. TASTBAAR bewijs. Is dat nu zo moeilijk?

Je negeert die getuigenissen zomaar. Ofwel spreken die mensen de waarheid ofwel niet. Jij veronderstelt dat ze allemaal liegen of zich interessant willen maken... wat een absurde veronderstelling is. Zeker als je de gedetailleerde getuigenissen bekijkt.

En bewijs zal er uiteraard niet zo snel komen, als er een cover-up is zoals vele van deze mensen zeggen. De officiele instanties die betrokken zijn in deze cover up zullen er alles aan doen om het in het belachelijke te trekken, of ervoor te zorgen dat resultaten vervalst worden en bewijs verdwijnt.

En zolang het niet officieel bevestigd is zullen de meesten het toch niet geloven. Zelfs een filmpje van een eventuele echte alien autopsy zal als vals verklaard worden zonder dat de officiel instanties dit beamen. Maar het zijn net die die de mensen voorliegen.

Micele 13 oktober 2010 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5030907)
Lees: we hebben geen tastbare bewijzen.

Citaat:

Een stukje van een toestel, een buitenaards dna-sample, noem het maar op. TASTBAAR bewijs. Is dat nu zo moeilijk?
Neen, helemaal niet moeilijk die bewijzen zijn er maar worden gewoon achtergehouden.
Is ook niet zo moeilijk dat te begrijpen.

Trouwens stukken van toestellen hebben "ze" al dikwijls onderzocht.
En ze vinden materiaal en -legeringen dat ze op aarde ook terugvinden, en nu ?

Wat zou het trouwens "voor de maatschappij" nut hebben zoiets te onderzoeken en wereldkundig te maken ?

Beurscrash ofzo ? :?

Wat is "men" ermee dit dan aan te nemen van de "overheid"? Ik behoef het niet.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be