Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingsforum 2009 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=217)
-   -   Grootste deel CD&V = ACW => staatshervorming is geen prioriteit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=124684)

azert 8 juni 2009 05:54

Grootste deel CD&V = ACW => staatshervorming is geen prioriteit
 
Grootste deel CD&V = ACW => staatshervorming is geen prioriteit

toccata 8 juni 2009 07:17

pffff

Zwartengeel 8 juni 2009 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4156291)
Grootste deel CD&V = ACW => staatshervorming is geen prioriteit

Wees bang, Vlaming! Wees BANG! :-D

Shadowke 8 juni 2009 07:27

grootste deel? sure!

enkel de ACW-top ja terwijl de basis van de CD&V juist een staatshervorming wilt en als dat niet lukt onafhankelijk Vlaanderen.

azert 8 juni 2009 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4156345)
grootste deel? sure!

enkel de ACW-top ja terwijl de basis van de CD&V juist een staatshervorming wilt en als dat niet lukt onafhankelijk Vlaanderen.

de basis is teruggekeerd naar de cd&v nu de n-va buiten werd gesmeten.

vlijmscherp 8 juni 2009 09:07

het is Peeters die gewonnen heeft, iemand die voluit gaat voor een staatshervorming. ook Leterme is "beloond". de staatshervorming zal er moeten komen.

met de nederlaag van MR kan het twee kanten op: ofwel de totale blokkage en dan gaan we naar nieuwe verkiezingen. ofwel zeggen PS, Ecolo en CDh dat het nu eens gedaan moet zijn met al die problemen en zorgen er voor dat er een (matige) staatshervorming komt.

btw, een splitsing van BHV is goed voor PS in Brussel....

Shadowke 8 juni 2009 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4156465)
de basis is teruggekeerd naar de cd&v nu de n-va buiten werd gesmeten.

dat denk je maar.

azert 8 juni 2009 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4156491)
het is Peeters die gewonnen heeft, iemand die voluit gaat voor een staatshervorming. ook Leterme is "beloond". de staatshervorming zal er moeten komen.

met de nederlaag van MR kan het twee kanten op: ofwel de totale blokkage en dan gaan we naar nieuwe verkiezingen. ofwel zeggen PS, Ecolo en CDh dat het nu eens gedaan moet zijn met al die problemen en zorgen er voor dat er een (matige) staatshervorming komt.

btw, een splitsing van BHV is goed voor PS in Brussel....

De PS zou inderdaad wel eens een soort splitsing van BHV kunnen aanvaarden om de MR-FDF te kl*ten.
En dan kan de n-va splitsen want voor de enen zal dat genoeg zijn en voor de andere niet.

toccata 8 juni 2009 20:50

Ik ga niet akkoord met de topicstarter maar ik ben wel blij dat er redelijk veel ACW'ers zijn verkozen bij de CD&V

azert 8 juni 2009 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4158322)
Ik ga niet akkoord met de topicstarter maar ik ben wel blij dat er redelijk veel ACW'ers zijn verkozen bij de CD&V

In W-VL 5 van de 7 = ACW en dan zegt men: centrum-rechts: waar halen ze het; op Radio2 W-VL vroeg een journalist het zich ook af.

doubled 8 juni 2009 20:53

brugeroorlog !!! ik ga mij vlug naturaliseren tot duitser, of zo iets dan moet ik niet gaan mee vechten :p

born2bewild 8 juni 2009 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4158325)
In W-VL 5 van de 7 = ACW en dan zegt men: centrum-rechts: waar halen ze het; op Radio2 W-VL vroeg een journalist het zich ook af.


die journalist zal niet voor niets op radio 2 werken

solidarnosc 8 juni 2009 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4156345)
grootste deel? sure!

enkel de ACW-top ja terwijl de basis van de CD&V juist een staatshervorming wilt en als dat niet lukt onafhankelijk Vlaanderen.

De actieve basis misschien wel die rechts is maar de passieve basis is een ander verhaal.

solidarnosc 8 juni 2009 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4158322)
Ik ga niet akkoord met de topicstarter maar ik ben wel blij dat er redelijk veel ACW'ers zijn verkozen bij de CD&V

Absoluut. Probleem is dat heel de tradionele linkerzijde (ACW, SP.a) geen kloten heeft aan zijn lijf. Vandaag Gennez weer. We willen een grote staatshervorming. Een stel laffe wezelfs zijn het.

toccata 8 juni 2009 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4158371)
Absoluut. Probleem is dat heel de tradionele linkerzijde (ACW, SP.a) geen kloten heeft aan zijn lijf. Vandaag Gennez weer. We willen een grote staatshervorming. Een stel laffe wezelfs zijn het.

²
Ik snap niet dat de spa blijft meegaan in dat staatshervorming verhaal
Daar verliezen ze alleen maar mee:roll:

Jazeker 8 juni 2009 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4158371)
Absoluut. Probleem is dat heel de tradionele linkerzijde (ACW, SP.a) geen kloten heeft aan zijn lijf. Vandaag Gennez weer. We willen een grote staatshervorming. Een stel laffe wezelfs zijn het.

Als mensvriendelijk rechts persoon moet ik je toch echt zeggen dat ik betreur dat de SP.a onder leiding van paardensmoel nr.1 nog bestaat.

toccata 8 juni 2009 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4158394)
Als mensvriendelijk rechts persoon moet ik je toch echt zeggen dat ik betreur dat de SP.a onder leiding van paardensmoel nr.1 nog bestaat.

Als ze zó verder doen niet lang meer hoor
Ik snap ze echt niet:?

BlueThunder 8 juni 2009 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doubled (Bericht 4158329)
brugeroorlog !!! ik ga mij vlug naturaliseren tot duitser, of zo iets dan moet ik niet gaan mee vechten :p

mee eiers van de Aldi zeker :lol:

doubled 8 juni 2009 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4158403)
mee eiers van de Aldi zeker :lol:

Ja ik lach er wel bij maar, ik heb juist Maingain gehoord en die zei " Le FDF n'a pas peur"

Vlaanderen Boven 8 juni 2009 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4158371)
Absoluut. Probleem is dat heel de tradionele linkerzijde (ACW, SP.a) geen kloten heeft aan zijn lijf. Vandaag Gennez weer. We willen een grote staatshervorming. Een stel laffe wezelfs zijn het.

Ok, nu ben ik gewoon in de war. Het uitblijven van een staatshervorming komt de gewone Vlaming (den werkmensch, zo u wilt) hoe ten goede...? Echt waar, ik zal die anti-Vlaamse reflex nooit begrijpen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be