Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Overname Twitter goede zaak? Wordt Twitter een soort Fox News? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264600)

Dadeemelee 26 april 2022 17:56

Overname Twitter goede zaak? Wordt Twitter een soort Fox News?
 
Nu Musk eigenaar is van Twitter kan hij dat platform ongestoord gebruiken om te manipuleren en zijn eigen politieke mening door te voeren.
Goede of slechte zaak.

https://www.demorgen.be/meningen/ond...plek~bef76e70/

Citaat:

Musk zelf zegt dat hij vooral wil dat Twitter een “inclusieve arena voor de vrije meningsuiting wordt”, maar gebruikers moeten weten wat die zinssnede betekent. Het betekent vrijheid van meningsuiting voor mensen zoals Musk, de rijkste man ter wereld. Op het moment zelf dat de raad van bestuur van Twitter maandag discussieerde over de vraag of ze 54,20 dollar per aandeel zouden aanvaarden – wat ze deden – zette Musk al de toon door te tweeten dat de mensen van de Securities and Exchange Commission, de Amerikaanse financiële toezichthouder, “schaamteloze marionetten” zijn.

Musk toont zich niet bepaald een verantwoordelijke baas bij bedrijven die hij al leidt: Tesla, SpaceX, Neuralink en Boring Company. In de beginmaanden van de pandemie zette Musk de gezondheidsautoriteiten een neus – hij vond lockdownmaatregelen “fascistisch” – door de arbeiders bij Tesla te dwingen weer aan het werk te gaan, in weerwil van de lokale gezondheidsrichtlijnen.

Al jaren zijn er ook klachten omtrent racisme, discriminatie en seksueel grensoverschrijdend gedrag in de fabriek van Tesla in Fremont, Californië. Zes vrouwen zeggen dat ze geïntimideerd en ongewild bepoteld werden. Het bedrijf zegt dat het dergelijk gedrag niet tolereert.


Xenophon 26 april 2022 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9949075)
Nu Musk eigenaar is van Twitter kan hij dat platform ongestoord gebruiken om te manipuleren en zijn eigen politieke mening door te voeren.
Goede of slechte zaak.

https://www.demorgen.be/meningen/ond...plek~bef76e70/

Om wie en wat te manipuleren en welke politieke agenda?

Dadeemelee 26 april 2022 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9949084)
Om wie en wat te manipuleren en welke politieke agenda?

Je denkt toch niet dat Musk 40 miljard op tafel legt zonder dat hij daaruit winst zoekt te halen Xeno?

Blue Sky 26 april 2022 19:42

Op zich lijkt het een goede zaak met een nobel doelstelling. In de praktijk zal het platform in deze tijden vooral gevoelig zijn / misbruikt worden voor desinformatie en propaganda met alle gevolgen van dien.

maddox 26 april 2022 20:01

Net zoals facebook is twitter iets waar ik geen behoefte aan heb.

Als Musk daar zijn geld aan wil geven, meh. Ik zou het liever zelf krijgen, maar ik ben geen twitteriaan.

Rudy 26 april 2022 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9949075)
Nu Musk eigenaar is van Twitter kan hij dat platform ongestoord gebruiken om te manipuleren en zijn eigen politieke mening door te voeren.
Goede of slechte zaak.

Misschien verbetert hij Twitter wel door minder trollen op het platform te hebben.

Rudy 26 april 2022 20:34

Waar blijft de keuzemogelijkheid "ik weet het niet".
De enquête mag wel iets genuanceerder.

Dadeemelee 26 april 2022 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9949168)
Waar blijft de keuzemogelijkheid "ik weet het niet".
De enquête mag wel iets genuanceerder.

Sinds ik er commentaar op gekregen heb gebruik ik de ‘prins Laurent’ optie niet meer. ;-)

Herr Flick 26 april 2022 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9949087)
Je denkt toch niet dat Musk 40 miljard op tafel legt zonder dat hij daaruit winst zoekt te halen Xeno?

Ne mens mag toch een hobby hebben ?

Als ge al een rakettenfabriek hebt, en u bezig houd met autokes en tunnelkes boren ja dan hebt ge goesting om in t weekend iets anders te doen zeker.

vlijmscherp 26 april 2022 22:07

Niet goed, niet slecht. Er gaat weinig veranderen, ook Musk gaat de wetten moeten volgen.

Dadeemelee 26 april 2022 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9949224)
Niet goed, niet slecht. Er gaat weinig veranderen, ook Musk gaat de wetten moeten volgen.

Zoals Murdoch en Fox News doen?

Hij krijgt nu met Twitter het nr.1 discussieforum in handen (met geleend geld).
Het is echt waanzin.

Max van Dietschland 26 april 2022 22:44

Zou Trump mogen terugkeren ?

Zipper 26 april 2022 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9949149)
Net zoals facebook is twitter iets waar ik geen behoefte aan heb.

Als Musk daar zijn geld aan wil geven, meh. Ik zou het liever zelf krijgen, maar ik ben geen twitteriaan.

2

Dadeemelee 26 april 2022 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9949149)
Net zoals facebook is twitter iets waar ik geen behoefte aan heb.

Als Musk daar zijn geld aan wil geven, meh. Ik zou het liever zelf krijgen, maar ik ben geen twitteriaan.

Het is geld dat hij niet heeft. Geleend dus van banken van jou en mij.

Mambo 26 april 2022 23:19

Hopelijk wordt twitter terug een twitteraar en geen censureer machine zoals de laatste tijd.

Met welk recht censureert men eigenlijk?

Goddelijke interventie?

Dadeemelee 26 april 2022 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9949268)
Hopelijk wordt twitter terug een twitteraar en geen censureer machine zoals de laatste tijd.

Met welk recht censureert men eigenlijk?

Goddelijke interventie?

Troost u vanaf nu zal u op Twitter enkel lof over uw geliefde Tesla automobiel krijgen.

Hebt u geen Tesla?
Waarom bent u tegen Tesla…etc

maddox 27 april 2022 03:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9949272)
Troost u vanaf nu zal u op Twitter enkel lof over uw geliefde Tesla automobiel krijgen.

Hebt u geen Tesla?
Waarom bent u tegen Tesla…etc

Micele als moderator van twitter dus?

Henri1 27 april 2022 05:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9949075)
Nu Musk eigenaar is van Twitter kan hij dat platform ongestoord gebruiken om te manipuleren en zijn eigen politieke mening door te voeren.
Goede of slechte zaak.

https://www.demorgen.be/meningen/ond...plek~bef76e70/

Ik ben contra.

Als je al ziet welke budgetten bijvoorbeeld het VB tegen YouTube smijt.
Natuurlijk peanuts tegen wat parvenu Musk hier neergeteld heeft.

maddox 27 april 2022 05:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9949261)
Het is geld dat hij niet heeft. Geleend dus van banken van jou en mij.

Ik zou eerder schrijven, geld dat een fictieve waarde heeft, uitgegeven door overheden die vanuit comfortabele ivoren torens beslissingen nemen die geen voeling met de realiteit meer hebben.

Knuts 27 april 2022 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 9949248)
Zou Trump mogen terugkeren ?

Wil hij dat wel?
Hij zit nu op het immens succesrijke Truth Social! :-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be