Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   De Doop (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240347)

Bloem123 9 september 2017 18:11

De Doop
 
Ik was eigenlijk vrij onreligieus opgegroeid. Ik was officieel boeddhistisch om dat ik lange tijd in Japan heb gewoont, maar dat stelde weinig voor. Nu woon ik voor een paar jaartjes terug in Japan om te studeren. En door een christelijke Japanse medestudent ben ik een Katholieke Kerk in Takasaki gaan bezoeken. Het evangelie vindt ik heel mooi. Ik volg nu Cathechese en binnenkort wordt ik gedoopt. Het Christendom kan je echt heel gelukkig maken, daarvoor ben ik God heel dankbaar.

Vlad 9 september 2017 18:38

Ik heb zwaar getwijfeld tussen katholiek worden en islamitisch en ben uiteindelijk voor islamitisch gegaan omdat ik daar meer en nog jongere meisjes mag doen.

harriechristus 9 september 2017 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bloem123 (Bericht 8523987)
Ik was eigenlijk vrij onreligieus opgegroeid. Ik was officieel boeddhistisch om dat ik lange tijd in Japan heb gewoont, maar dat stelde weinig voor. Nu woon ik voor een paar jaartjes terug in Japan om te studeren. En door een christelijke Japanse medestudent ben ik een Katholieke Kerk in Takasaki gaan bezoeken. Het evangelie vindt ik heel mooi. Ik volg nu Cathechese en binnenkort wordt ik gedoopt. Het Christendom kan je echt heel gelukkig maken, daarvoor ben ik God heel dankbaar.

Veel geluk ermee, toch is de doop slechts een beetje water en de rest van het christendom eveneens een hoop bijgeloof en de katholieke kerk een dictatuur (lees de geschiedenis er maar op na).
Het is veel beter mijn atoomtheorie te lezen om de heilige geest te leren kennen in het denken en begrijpen wie God werkelijk is.

De schoofzak 10 september 2017 08:21

Wij wensen iedereen in zijn eigen sekte veel geluk. Met de kleine suggestie evenwel om anderen niet te ambeteren als het enigszins kan.

harriechristus 10 september 2017 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8524168)
Wij wensen iedereen in zijn eigen sekte veel geluk. Met de kleine suggestie evenwel om anderen niet te ambeteren als het enigszins kan.

Een beetje kritiek kan geen kwaad om de medemens tot nadenken te zetten en wat energie in te zetten zich te verdedigen.
Want al te zoetsappig brengt ons niet vooruit.

De schoofzak 10 september 2017 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 8524337)
Een beetje kritiek kan geen kwaad om de medemens tot nadenken te zetten en wat energie in te zetten zich te verdedigen.
Want al te zoetsappig brengt ons niet vooruit.

Ik heb nog maar gesuggereerd om mij niet te ambeteren, en ge begint er al mee.

Akkoord dat hetgeen jij doet, maar licht ambeteren is.

Wat me meest ambeteert, is de non-scheiding van kerk en staat, bijvoorbeeld het betalen van de weddes van de meester-oplichters-voorgangers.

harriechristus 11 september 2017 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8524400)
Ik heb nog maar gesuggereerd om mij niet te ambeteren, en ge begint er al mee.

Je bent dus een gevoelige ziel, neem ik aan?
Citaat:

Akkoord dat hetgeen jij doet, maar licht ambeteren is.
Als ik je zou prijzen, dan zou je niks terug weten te zeggen, en kritiek doet je antwoorden, zoals hier al meteen wordt bewezen.
Citaat:

Wat me meest ambeteert, is de non-scheiding van kerk en staat, bijvoorbeeld het betalen van de weddes van de meester-oplichters-voorgangers.
Ik dacht dat de scheiding van kerk en staat al overal een feit was.

Wat mij het meest ambeteert is dat de mensen nog steeds blijven zeuren over die oude kerk, in plaats van mijn nieuwe bijbel te lezen en wat van hun geld aan mij over te dragen, ik kan best wel wat gebruiken....:lol:

Hoomer 11 september 2017 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bloem123 (Bericht 8523987)
Ik was eigenlijk vrij onreligieus opgegroeid. Ik was officieel boeddhistisch om dat ik lange tijd in Japan heb gewoont, maar dat stelde weinig voor. Nu woon ik voor een paar jaartjes terug in Japan om te studeren. En door een christelijke Japanse medestudent ben ik een Katholieke Kerk in Takasaki gaan bezoeken. Het evangelie vindt ik heel mooi. Ik volg nu Cathechese en binnenkort wordt ik gedoopt. Het Christendom kan je echt heel gelukkig maken, daarvoor ben ik God heel dankbaar.

Bemmeke zijde gij het? :lol:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be