Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Zeldzaam interview met Belgische Syriëstrijder (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244620)

Universalia 8 augustus 2018 17:51

Zeldzaam interview met Belgische Syriëstrijder
 
Zeldzaam interview met Belgische Syriëstrijder: “Ik ben onafhankelijk en sluit me aan bij verschillende groepen”

Jenan Moussa, een journaliste van de Arabische televisiezender Al Aan, is erin geslaagd via het internet in contact te komen met een Belgische en twee Nederlandse Syriëstrijders in Idlib.

Terreurexpert Pieter Van Ostaeyen, die een databank beheert met de namen van Syriëstrijders, kan de Belg niet identificeren. “We weten totaal niet wie dat is”, zegt hij.

Zo zie je maar weer, de verwarden zijn de wereld nog niet uit. 8O

Lof der Zotheid 10 augustus 2018 11:24

Heel verwarrend, allemaal...

Het Oosten 10 augustus 2018 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8775019)
Zeldzaam interview met Belgische Syriëstrijder: “Ik ben onafhankelijk en sluit me aan bij verschillende groepen”

Jenan Moussa, een journaliste van de Arabische televisiezender Al Aan, is erin geslaagd via het internet in contact te komen met een Belgische en twee Nederlandse Syriëstrijders in Idlib.

Terreurexpert Pieter Van Ostaeyen, die een databank beheert met de namen van Syriëstrijders, kan de Belg niet identificeren. “We weten totaal niet wie dat is”, zegt hij.

Zo zie je maar weer, de verwarden zijn de wereld nog niet uit. 8O

Dat soort mensen moesten ze gewoon dood schieten. Niet martelen, maar wel veroordelen tot de kogel en de straf stante pede uitvoeren. Voor mijn part mogen ze er premiejagers op af sturen om ze te doden. Zoveel x€ per gedode ISIS-strijder.

Deze mensen verdienen niet meer te leven na al de gruwelijkheden die ze hebben uitgestoken. Punt uit.

Zelfs Allah zou dat willen. Want Allah houdt niet van Daesh. Helemaal niet zelfs. Anders zaten ze nu niet in de penarie maar had Daesh glansrijk gewonnen. Een smadelijke nederlaag is echter hun lot geworden.

Het zit er trouwens dik in dat deze 'strijders' (lees: moordenaars en racaille van het ergste soort) na hun dood rechtstreeks naar de islamitische hel gaan.

subocaj 10 augustus 2018 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8776641)
Dat soort mensen moesten ze gewoon dood schieten. Niet martelen, maar wel veroordelen tot de kogel en de straf stante pede uitvoeren. Voor mijn part mogen ze er premiejagers op af sturen om ze te doden. Zoveel x€ per gedode ISIS-strijder.

Deze mensen verdienen niet meer te leven na al de gruwelijkheden die ze hebben uitgestoken. Punt uit.

Zelfs Allah zou dat willen. Want Allah houdt niet van Daesh. Helemaal niet zelfs. Anders zaten ze nu niet in de penarie maar had Daesh glansrijk gewonnen. Een smadelijke nederlaag is echter hun lot geworden.

Het zit er trouwens dik in dat deze 'strijders' (lees: moordenaars en racaille van het ergste soort) na hun dood rechtstreeks naar de islamitische hel gaan.

Religies scheppen de hel nu al hier op aarde.

Het Oosten 10 augustus 2018 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8776727)
Religies scheppen de hel nu al hier op aarde.

Vraag is hier natuurlijk ook: wat te doen met de vrouwen en kinderen van zulk addergebroed? Moeilijk.

Lukkas 11 augustus 2018 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8776641)
Dat soort mensen moesten ze gewoon dood schieten. Niet martelen, maar wel veroordelen tot de kogel en de straf stante pede uitvoeren. Voor mijn part mogen ze er premiejagers op af sturen om ze te doden. Zoveel x€ per gedode ISIS-strijder.

Deze mensen verdienen niet meer te leven na al de gruwelijkheden die ze hebben uitgestoken. Punt uit.

Zelfs Allah zou dat willen. Want Allah houdt niet van Daesh. Helemaal niet zelfs. Anders zaten ze nu niet in de penarie maar had Daesh glansrijk gewonnen. Een smadelijke nederlaag is echter hun lot geworden.

Het zit er trouwens dik in dat deze 'strijders' (lees: moordenaars en racaille van het ergste soort) na hun dood rechtstreeks naar de islamitische hel gaan.

De profeet deed net hetzelfde wat daesh nu gedaan heeft, maar dan in het kwadraat. Hij was nochtans de uitverkorene van allah. Wat is het verschil? Waarom zou allah dat nu niet goedvinden?

Universalia 11 augustus 2018 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8776727)
Religies scheppen de hel nu al hier op aarde.

Als wij de geschiedenisboeken er even bijhalen heeft het nog nooit wat anders geweest dacht ik.

Religie/godsdienstoorlogen, echt niks nieuws als wij de geschiedenis van de Aardkloot dezes even overlopen. :roll:

IJsboer 13 augustus 2018 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8775019)
Zeldzaam interview met Belgische Syriëstrijder: “Ik ben onafhankelijk en sluit me aan bij verschillende groepen”

Jenan Moussa, een journaliste van de Arabische televisiezender Al Aan, is erin geslaagd via het internet in contact te komen met een Belgische en twee Nederlandse Syriëstrijders in Idlib.

Terreurexpert Pieter Van Ostaeyen, die een databank beheert met de namen van Syriëstrijders, kan de Belg niet identificeren. “We weten totaal niet wie dat is”, zegt hij.

Zo zie je maar weer, de verwarden zijn de wereld nog niet uit. 8O

Zoveel nadruk op het woord "Belg" in dat artikel. Het is bijna lachwekkend. Het lijkt bijna alsof het verbonden is aan ons koningshuis.

Universalia 13 augustus 2018 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 8778422)
Zoveel nadruk op het woord "Belg" in dat artikel. Het is bijna lachwekkend. Het lijkt bijna alsof het verbonden is aan ons koningshuis.

Je kon er inderdaad niet naast kijken, het viel op. :?

djimi 18 augustus 2018 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8776767)
Vraag is hier natuurlijk ook: wat te doen met de vrouwen en kinderen van zulk addergebroed? Moeilijk.

Kinderen kunnen & mogen we eigenlijk NOOIT laten boeten voor de blunders, domheid, misdaden, stommiteiten, zwakheden, ... van hun ouders.

Als ze niet al té oud zijn om nog gered te kunnen worden, kunnen we ze wellicht het best voor adoptie beschikbaar stellen, of anders in een weeshuis onderbrengen.


De vrouwen van die IS-monsters ondergaan voor mijn part hetzelfde lot als hun mannen.

Karel Martel B 13 september 2018 06:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 8781824)
Kinderen kunnen & mogen we eigenlijk NOOIT laten boeten voor de blunders, domheid, misdaden, stommiteiten, zwakheden, ... van hun ouders.

Behalve kinderen van collaborators natuurlijk.

Die mochten wel boeten.

IJsboer 13 september 2018 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 8781824)
De partner van criminelen ondergaan voor mijn part hetzelfde lot als hun partners.

Niet helemaal akkoord, want als jouw partner toch ineens iets verkeerd doet, zou je het ook niet leuk vinden om aansprakelijk te zijn.

djimi 13 september 2018 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 8803495)
Behalve kinderen van collaborators natuurlijk.

Die mochten wel boeten.


Dat is nooit mijn mening geweest, en ik pleeg nog liever zelfmoord dan dat ik wat dat betreft van gedacht verander.

Sorry daarvoor,

"djimi"

marie daenen 13 september 2018 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 8803652)
Niet helemaal akkoord, want als jouw partner toch ineens iets verkeerd doet, zou je het ook niet leuk vinden om aansprakelijk te zijn.

U zegt, 'toch ineens'... Ik geloof dat het bij deze gevallen nooit 'toch ineens' maar wel met voorbedachte rade was; dus geen problemen hier...

djimi 13 september 2018 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 8803652)
Niet helemaal akkoord, want als jouw partner toch ineens iets verkeerd doet, zou je het ook niet leuk vinden om aansprakelijk te zijn.

Het schijnt dat het forumreglement zegt dat quotes niet mogen veranderd worden.


Als ik UITDRUKKELIJK afstand neem van een criminele partner door hem/haar pakweg te verklikken of te 'verraden', ben ik 'spijtoptant'.

Ik kan dan ongetwijfeld een tamelijk gunstige regeling in de wacht slepen.



Eigenlijk wil ik best nog wel proberen een oplossing te zoeken voor de IS-vrouwen die RADICAAL & TOTAAL breken met hun IS-echtgenoot en hun eigen verleden.

Ik zie ze evenwel liever niet terug naar hier komen, omdat ik ze niet echt meer vertrouw.

Als ze er ooit in slagen de vertrouwensband te herstellen, kunnen we nog eens praten.

Zo beter?

:?

djimi 13 september 2018 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8776641)
Dat soort mensen moesten ze gewoon dood schieten. Niet martelen, maar wel veroordelen tot de kogel en de straf stante pede uitvoeren. Voor mijn part mogen ze er premiejagers op af sturen om ze te doden. Zoveel x€ per gedode ISIS-strijder.

Deze mensen verdienen niet meer te leven na al de gruwelijkheden die ze hebben uitgestoken. Punt uit.

Zelfs Allah zou dat willen. Want Allah houdt niet van Daesh. Helemaal niet zelfs. Anders zaten ze nu niet in de penarie maar had Daesh glansrijk gewonnen. Een smadelijke nederlaag is echter hun lot geworden.

Het zit er trouwens dik in dat deze 'strijders' (lees: moordenaars en racaille van het ergste soort) na hun dood rechtstreeks naar de islamitische hel gaan.


Dat weten wij dus écht niet, hé.


Allah zag er alvast geen graten in dat de Spaanse 'Reconquista' lukte, noch dat de Ottomanen hun Imperium dienden op te doeken.

Misschien houdt Allah net wél van Daesh, en heeft Hij ze gewoon zo snel mogelijk naast Hem in het Paradijs plaats willen laten nemen (nadat ze hier op aarde een deel van Zijn Werk verrichtten)?



Allah is spijtig genoeg 'n vervelende etterbak die tot nu toe op geen enkele van mijn vragen daaromtrent wilde antwoorden :-(


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be