Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   "We mogen wel iets verwachten van nieuwkomers'. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249760)

Universalia 18 augustus 2019 12:24

"We mogen wel iets verwachten van nieuwkomers'.
 
'We mogen wel iets verwachten van nieuwkomers'.

Als nieuwkomers zich niet willen gedragen naar de regels van de samenleving die in ons land (de EU) van toepassing zijn is men best dat men ze gelijk terug huiswaarts stuurt.

Dat is juist het probleem dacht ik want die willen zich niet aanpassen maar hun eigen ding opdringen.

Citaat:

Crevits is wel geen voorstander van A- en B-burgers. Ze vindt het voorstel dat nieuwkomers zes maanden moeten wachten op kinderbijslag en vijf jaar op de Vlaamse sociale bescherming dan ook niet aanvaardbaar.
Lijkt mij anders niet meer dan normaal die regel.

Zou Crevits niet beter het hoofd buigen dat onze eigen mensen niet op straat moeten slapen om hun kinderen ingeschreven te krijgen in de een of andere school van hun eigen keuze.

Ik heb het daar, sorry, niet hoog met op met die Crevits.

Vrijheideerst 18 augustus 2019 12:30

Dat ze Arco aandelen kopen zeker... :magniet:

Libro 18 augustus 2019 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9095587)
'We mogen wel iets verwachten van nieuwkomers'.

Als nieuwkomers zich niet willen gedragen naar de regels van de samenleving die in ons land (de EU) van toepassing zijn is men best dat men ze gelijk terug huiswaarts stuurt.

Dat is juist het probleem dacht ik want die willen zich niet aanpassen maar hun eigen ding opdringen.



Lijkt mij anders niet meer dan normaal die regel.

Zou Crevits niet beter het hoofd buigen dat onze eigen mensen niet op straat moeten slapen om hun kinderen ingeschreven te krijgen in de een of andere school van hun eigen keuze.

Ik heb het daar, sorry, niet hoog met op met die Crevits.

De komende vijf jaren worden meer van hetzelfde :lol:. De tjeven willen echt afgestraft worden.

Universalia 18 augustus 2019 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9095592)
De komende vijf jaren worden meer van hetzelfde :lol:. De tjeven willen echt afgestraft worden.

Raar maar waar, alhoewel raar??? :|

Jan Meuleman 18 augustus 2019 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9095592)
De komende vijf jaren worden meer van hetzelfde :lol:. De tjeven willen echt afgestraft worden.

Ze verdienen niet beter, ze zijn alles behalve Cristen Democraat en Vlaams

Zipper 18 augustus 2019 14:15

"Het evenwicht tussen rechten en plichten voor nieuwkomers moet beter". Dat zegt Hilde Crevits (CD&V) in een interview met De Zondag.

Als een partij meer dan vijftig jaar nodig heeft om tot die conclusie te komen, verdient ze niet meer dan de totale instorting.

fred vanhove 18 augustus 2019 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9095587)
'We mogen wel iets verwachten van nieuwkomers'.

Als nieuwkomers zich niet willen gedragen naar de regels van de samenleving die in ons land (de EU) van toepassing zijn is men best dat men ze gelijk terug huiswaarts stuurt.

Dat is juist het probleem dacht ik want die willen zich niet aanpassen maar hun eigen ding opdringen.



Lijkt mij anders niet meer dan normaal die regel.

Zou Crevits niet beter het hoofd buigen dat onze eigen mensen niet op straat moeten slapen om hun kinderen ingeschreven te krijgen in de een of andere school van hun eigen keuze.

Ik heb het daar, sorry, niet hoog met op met die Crevits.

En wat kan je zoal verwachten van een Bulgaar een Roemeen of een Litouwer ? Ik zal het U zeggen ...Nada 0,000
Als morgen Turkije bij de Eu komt moeten die Turken opeens niks meer zelfs geen Nederlands meer leren....zelfs een Bulgaar kan je dat niet verplichten.
Als de economische belangen ineens primeren dan moeten nieuwkomers plots niks meer8O
En wat het verschil is tussen een Estlandse nieuwkomer die je niks kan verplichten of een nieuwkomer uit Oekraïne die je wel alles kan verplichten zou ik wel eens willen weten ??
Ik heb weet van een Pakistaan die in Oostende woont en perfect Nederlands praat na 3 jaar verblijf......die is beter ingeburgerd dan sommige politie agenten die in Brussel werken maar geen woord Nederlands praten of begrijpen. Dat zijn mensen die in Brussel school hebben gelopen en hun middelbaar diploma hebben behaald.
Binnenkort gaan Pakistaanse nieuwkomers hier Belgische ambtenaren moeten inburgeren.

Zucht 18 augustus 2019 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9095643)
En wat kan je zoal verwachten van een Bulgaar een Roemeen of een Litouwer ? Ik zal het U zeggen ...Nada 0,000
Als morgen Turkije bij de Eu komt moeten die Turken opeens niks meer zelfs geen Nederlands meer leren....zelfs een Bulgaar kan je dat niet verplichten.
Als de economische belangen ineens primeren dan moeten nieuwkomers plots niks meer8O
En wat het verschil is tussen een Estlandse nieuwkomer die je niks kan verplichten of een nieuwkomer uit Oekraïne die je wel alles kan verplichten zou ik wel eens willen weten ??

Ik ken nochtans een Française, getrouwd met een Belg die in Brussel werkte en na herstructurering van het bedrijf ontslagen werd.
Die moest van de VDAB samen met de Afrikanen NL taalcursus gaan volgen in Vilvoorde. (Was namelijk woonachtig in de Vlaamse rand)
Ik spreek van begin jaren 2000.

fred vanhove 18 augustus 2019 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9095650)
Ik ken nochtans een Française, getrouwd met een Belg die in Brussel werkte en na herstructurering van het bedrijf ontslagen werd.
Die moest van de VDAB samen met de Afrikanen NL taalcursus gaan volgen in Vilvoorde. (Was namelijk woonachtig in de Vlaamse rand)
Ik spreek van begin jaren 2000.


Ja ik spreek dat niet tegen. Via de VDAB kan dat wel opgelegd worden.Of het veel helpt weet ik niet.
Maar ga eens een willekeurig gemeentehuis of politiekantoor binnen in Brussel.
Ik was onlangs nog op de dienst onroerende voorheffing in Brussel.....Onvoorstelbaar.

marie daenen 18 augustus 2019 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9095656)
Ja ik spreek dat niet tegen. Via de VDAB kan dat wel opgelegd worden.Of het veel helpt weet ik niet.
Maar ga eens een willekeurig gemeentehuis of politiekantoor binnen in Brussel.
Ik was onlangs nog op de dienst onroerende voorheffing in Brussel.....Onvoorstelbaar.

Maar het is dat de grote verdraagzaamheid van de franstaligen tegenover de legendarische extreem rechtse onverdraagzaamheid van de Vlamingen...
Enfin dat willen ze ons toch wijs maken...
En degene die dat niet geloven??? Hewel die worden uitgescholden voor het vuil van de aarde...
Voila la Belgique en dan is ze nu verwonderd dat ze geen federale regering meer samengesteld krijgt...

fred vanhove 18 augustus 2019 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9095696)
Maar het is dat de grote verdraagzaamheid van de franstaligen tegenover de legendarische extreem rechtse onverdraagzaamheid van de Vlamingen...
Enfin dat willen ze ons toch wijs maken...
En degene die dat niet geloven??? Hewel die worden uitgescholden voor het vuil van de aarde...
Voila la Belgique en dan is ze nu verwonderd dat ze geen federale regering meer samengesteld krijgt...

Alles op zijn tijd. Zo erg missen we die regeringen nu ook weer niet.

De schoofzak 18 augustus 2019 19:30

De tsjeven willen geen a- en b- burgers.

Maar er zijn wel w&b burgers, en h&k burgers.
Werken en Betalen versus hangmant en krijgenden

Zucht 18 augustus 2019 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9095925)
De tsjeven willen geen a- en b- burgers.

Maar er zijn wel w&b burgers, en h&k burgers.
Werken en Betalen versus hangmant en krijgenden

Ze kunnen dan al beginnen met dubbele nationaliteit afschaffen, want burgers met 1 of met meerdere nationaliteiten maakt al een enorm verschil.

Jan Meuleman 18 augustus 2019 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9095925)
De tsjeven willen geen a- en b- burgers.

Maar er zijn wel w&b burgers, en h&k burgers.
Werken en Betalen versus hangmant en krijgenden

de tjeven waren altijd voor Waalse meesters en Vlaamse knechten.

Universalia 19 augustus 2019 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9095643)
En wat kan je zoal verwachten van een Bulgaar een Roemeen of een Litouwer ? Ik zal het U zeggen ...Nada 0,000
Als morgen Turkije bij de Eu komt moeten die Turken opeens niks meer zelfs geen Nederlands meer leren....zelfs een Bulgaar kan je dat niet verplichten.
Als de economische belangen ineens primeren dan moeten nieuwkomers plots niks meer8O
En wat het verschil is tussen een Estlandse nieuwkomer die je niks kan verplichten of een nieuwkomer uit Oekraïne die je wel alles kan verplichten zou ik wel eens willen weten ??
Ik heb weet van een Pakistaan die in Oostende woont en perfect Nederlands praat na 3 jaar verblijf......die is beter ingeburgerd dan sommige politie agenten die in Brussel werken maar geen woord Nederlands praten of begrijpen. Dat zijn mensen die in Brussel school hebben gelopen en hun middelbaar diploma hebben behaald.
Binnenkort gaan Pakistaanse nieuwkomers hier Belgische ambtenaren moeten inburgeren.

Hopelijk houden ze die 'boot' af want dan is het einde de EU. :roll:

Karel Martel B 20 augustus 2019 05:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9095951)
Ze kunnen dan al beginnen met dubbele nationaliteit afschaffen, want burgers met 1 of met meerdere nationaliteiten maakt al een enorm verschil.

2

Hypochonder 20 augustus 2019 06:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9095636)
"Het evenwicht tussen rechten en plichten voor nieuwkomers moet beter". Dat zegt Hilde Crevits (CD&V) in een interview met De Zondag.

Als een partij meer dan vijftig jaar nodig heeft om tot die conclusie te komen, verdient ze niet meer dan de totale instorting.

Crevits zegt die dingen alleen maar omdat het VB zo'n grote overwinning heeft gehaald en wellicht ook omdat ze signalen opvangt vanuit de eigen aanhang.

Wie denkt dat CD&V zal veranderen die dwaalt.

Vlad 20 augustus 2019 06:23

Het is me al overkomen dat ik op het werk als enige Aborigines tussen een vijftal mensen van migratieafkomst zat en dat ze begonnen Marokkaans te praten. Daar zit je dan. Dat deed fysiek pijn. Er waren wel een aantal mensen van de kuisploeg bij die nog niet zo goed Nederlands praten maar toch.

Het valt me ook op dat katholieke Afrikanen de taal veel vlugger onder de knie krijgen dan moslims. De tweede generatie is gewoon, net als de Italianen indertijd, Vlaming en spreekt perfect Nederlands. De vierde (vijfde?) generatie moslims worstelt dikwijls nog met de taal, met geslachten, lidwoorden, uitspraak, ... .

Ik vermoed dat er binnen de Afrikaanse gemeenschappen zo'n taalverscheidenheid heerst dat ze makkelijk naar het Nederlands grijpen als gemeenschappelijke taal terwijl de Turken en Marokkanen, extreem rechts als de meeste zijn, zich op zichzelf terug trekken. Alleszins, er zijn duidelijke verschillen tussen de verschillende migratiegroepen in de bereidheid of kunde om onze taal te leren. Daar moeten conclusies uit getrokken worden.

Wanneer ik op vrijdagavond voorbij de moskee wandel en ze komen met honderden mannen tegelijk naar buiten (ook donkere Afrikanen ondertussen) hoor ik geen woord Nederlands. Ik durf er mijn kop op verwedden dat de donkere Afrikanen die moslim zijn het een pak moeilijker gaan krijgen in onze samenleving. Men zal het weer op de racistische Aborigines steken maar het zal enkel en alleen aan henzelf liggen. Maar geen nood. Men vindt wel weer jonge naïeve mensen die al de racismeklachten gaan slikken en zich slimmer en moreel boven de gewone Aborigines gaan wanen.

reservespeler 20 augustus 2019 06:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9095587)
'We mogen wel iets verwachten van nieuwkomers'.

Als nieuwkomers zich niet willen gedragen naar de regels van de samenleving die in ons land (de EU) van toepassing zijn is men best dat men ze gelijk terug huiswaarts stuurt.

Dat is juist het probleem dacht ik want die willen zich niet aanpassen maar hun eigen ding opdringen.



Lijkt mij anders niet meer dan normaal die regel.

Zou Crevits niet beter het hoofd buigen dat onze eigen mensen niet op straat moeten slapen om hun kinderen ingeschreven te krijgen in de een of andere school van hun eigen keuze.

Ik heb het daar, sorry, niet hoog met op met die Crevits.

En niet vergeten dat onze bejaarden de rusthuisfactuur kunnen betalen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be