praha |
20 november 2013 01:30 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer
(Bericht 6891594)
Als dat mij overkomt neem ik alle beschikbare medicamenten. Ik zeg dan ook niet dat conventionele geneeskunde " slecht " is, maar wél dat alternatieve geneeskunde NIET slecht is.
Ik ben een redelijk mens, geen fanatiekeling die enkel en alleen deze of gene geneeskunde als doeltreffend beschouwd.
De laatste 150 jaar heeft vooral de westerse geneeskunde een grote doorbraak gemaakt, vooral dan wat chirurgie betreft, en het maken van chemische medicamenten.
In China en Indie , beschavingen van meer dan 5000 jaar oud, geneest men ook, en al heel lang. Dit allemaal gewoon in de vuilbak kieperen lijkt mij wel héél pretentieus.
Ook de ongezouten meningen over homeopathie zijn om te gieren, vooral daar ze meestal van mensen komen die er absoluut niets over weten, en er nog minder ervaring mee hebben.
Natuurlijk zitten er tussen die homeopathen zwanzers en kwakzalvers, maar die vind je overal. Wat je niet moet vergeten echter is dat een erkend homeophaat eerst en vooral zijn cursus geneeskunde afgestudeerd heeft. Homeopathie is een specialiteit.
|
Ik heb sterk de indruk dat jij het enkel bent die een ongezouten mening erop nahoudt hoor.
Want voor jou is het blijkbaar al goed omdat het een tijdje vastgeroest is... met dat voorbeeld van homeopathie ( populairste alternatieve 'geneeswijze' ) als summum
Er wordt niks in de vuilnisbak gekieperd tenzij het vuilnis is.
Dat schijn je te vergeten.
... en homeopathie ... dat is gewoonweg troep gebleken ...jammer maar het is zo
Elk alternatief waarvan de werking is aangetoond zou met open armen ontvangen worden ... zelfs bij gerede twijfel ( neem het voorbeeld van accupuntuur ) zet men het op een soort wachtlijst 'nader te onderzoeken )
|