Citaat:
Het omgekeerde van jouw stelling Citaat:
Het beste bewijs dat er nooit buitenaards leven de aarde aandeed is het menselijke gedrag op aarde. |
Citaat:
|
Citaat:
alliens en al dat zijn geen redelijke argumenten. vermist je mij een kan geven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar dan zit ge wel verveelt met de opmerking die ministe van agitatie gaf en tevens het 'probleem' waarom dat nu überhaupt moet afgedaan worden als buitenaards contact in glimmende steeds weer aan onze radar ontsnappende tuigen daar waar het vroeger kon met een eenvoudige bliksemschicht en alles overweldigend gebeiden stemgeluid ;-) |
Citaat:
Bewijzen zou ik dit allemaal niet noemen, maar het gewoon wegwuiven als prietpraat zou ik niet doen. Waarom hebben de mensen er trouwens zo veel moeite mee om zich voor te stellen dat ze niet alleen zijn in het universum ? Onbewust -of bewust- nog steeds beïnvloed door de Kerk , de Synagoog of de Moskee ? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik weet waar je heen wilt maar deze grens is niet echt vergelijkbaar met bv de geluidsmuur die tot voor ie doorbroken werd ook technisch onhaalbaar leek maar lange niet theoretisch onhaalbaar Citaat:
het gaat niet over intelligent leven an sich ( waar we zover we er iets zinnigs kunnen over zeggen nog moeten stellen dat het een dubbeltje op z'n kant is ) ... het gaat over contact Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De verhouding tussen een zeilschip, een modern zeilschip, een stoomboot, een dieselschip en een vliegtuig met schroefmotoren, een straalvliegtuig en een concorde, dat staat allemaal met elkaar in verband. In het beste geval is er sprake van een kwadratische groei bij de intrede van vliegtuigen. Maar als je spreekt over lichtsnelheid - nodig om lichtjaren te overbruggen - dan gaat het over iets heel anders, dat is exponentiële groei of waarschijnlijk een machtsformule. Dat ligt niet voor de hand als gevolg van de lineaire of kwadratische groei. De evolutie die we gevolgd hebben zou in een bijzondere versnelling moeten gaan opdat we dat soort technieken zouden kunnen ontwikkelen. We stellen bovendien vast dat de tijd dringt: veel van onze grondstoffen dreigen op te geraken. Ik ben het er wel mee eens dat het niet onmogelijk is, maar het ligt zeker niet voor de hand, het is niet 'logisch'. In die zin is heel onze evolutie onlogisch en dat is de kwestie natuurlijk: dit soort van onlogische evoluties kom je - juist omdat ze onlogisch zijn - niet gemakkelijk tegen. Stel d�*t er ergens buitenaards intelligent leven bestaat, waarom zou zich dat dan met technologie bezig houden? Het kan evengoed een soort dolfijn zijn die bijzonder gelukkig is in zijn omgeving, of een walvis of een intelligente brok slijm of slimme virussen die zich helemaal niet bezig houden met ontwikkeling van technologie. Of behoort dat automatisch bij intelligentie? Misschien is het juist een gebrek aan intelligentie? |
Citaat:
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha! De beste post die ik hier sinds zééér lang gelezen hebt. Dit slaat werkelijk alles ... |
Citaat:
misschien kan je beginnen wat er zo in dat menselijk gedrag is dat daarop wijst ... alvast niet de idee ( strikt genomen dan) want dat bestaat belange nog niet zolang... daarvoor had men compleet andere invullingen |
Citaat:
|
Citaat:
uiteindelijk draait alles daar rond, Kallikles wat ben je met een kansberekeningsmodel dat vooropstelt dat er bv op ons tijdstip 'nu' ( da's dus meteen gemiddeld gesproken al verleden voorbij er nog maar sprake was van de eerste mens ) er bv _ik zeg maar wat_ al 100.000 intelligente buitenaardse civilsiaties zijn onstaan ? stel dat er nog 10.000 _een factor die bij de meeste van die modellen zelfs niet eens in rekening gebracht wordt mede omdat we er totaal geen idee van hebben _ het overleefden lang nadat hun thuisplaneet naar de haaien is gegaan denk je dat ze dan gelijk vetrokken zijn richting aarde in een goeie gok dat daar ooit een levensvatbare planeet zou komen die als ze daar toe aankomen bovendien nog intelligente wezens voortbracht waarvan het de moeite waard was om een kijkje te gaan nemen ? |
Citaat:
Maar niet alles wat we ons kunnen voorstellen stemt overeen met een toekomstige realiteit. Bij gratie van Assimov kon ik me voorstellen dat het hele universum door mensen bewoond was en dat ze op een bepaald moment de toekomst dermate mathematisch konden voorspellen dat ze de ondergang van hun eigen rijk voorzagen en dus beslisten een foundation op te richten. Dat verhaal heeft me drie boeken lang bijzonder fel gefascineerd, maar het staat op geen enkele manier in relatie tot de realiteit al was het niet onrealistisch als je begrijpt wat ik bedoel. Het is niet omdat mensen zich al dan niet kunnen voorstellen dat 'greys' naast hun bed staan, hen verkrachten (want dat blijkt vaak terug te komen: die aliëns zijn niet alleen intelligent maar blijkbaar ook pervers) allerlei proeven met hen uithalen, dat dat ook maar een grond van waarheid bevat. het is met voorstellingsvermogen zoals met fantasie: ze hebben niet noodzakelijk een verband met de realiteit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wat jij nu eveneens stelt is dat indien er buitenaardsen bestaan en indien ze tot hier geraken ze niets liever doen dan ons te kolonizeren exclusief de bullshit-verhalen in de nwo thread zie ik nog maar weinig van die kolonisatie ... tnezij je er vanuit gaat dat die nog maar pas ( neem ruim zowat heel de menselijke geschiedenis ) begonnen is ;-) neen, ik dacht eerder dat je bedoelde dat ons menselijk gedrag er eentje is wat net maakt dat we buiten onze aarde 'kijken' ... dus met constant met het idee spelen dat er buiten onze aarde ook wel leven ( vroeger waren dat goddelijke hemelsferen etc ) moet zijn ... en hoe komen we dan bij dat gekke idee sinds mensenheugenis |
Citaat:
Snap ik wat ik schreef?;-) Enigszins. Maar het is niet goed uitgelegd. Het is slechts de visie op het concept 'leven' die bepaald of de Papoua zwakker is dan ons. |
Citaat:
Citaat:
Jij gaat er vanuit dat wij de enigen zijn, of zo goed als, en dan ook nog eens de koplopers zijn als het op technologisch gebied neerkomt. In het jaar 2008 noem ik dat niet langer rationeel denken maar simpelweg een gevolg van suggestieve media in al z'n vormen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is niet alleen de wetenschap trouwens, alles wat 'vreemd' is wordt geschuwd alsof het een besmettelijke ziekte is. Komt er iets op TV dat niet door half vlaanderen als de volgende hype kan verslonden worden, dan plaatsen we daar toch gewoon de x-files tune bij, en ettelijke miljoenen belgen weten weeral hoe ze moeten reageren de volgende keer het onderwerp ter sprake komt, meestal door nerveus gelach omdat men alleen maar een emotie gesuggereerd kreeg ipv een informatieve kijk op de situatie (voorbeelden genoeg op dit forum). In de meeste gevallen wordt het beeld gevormd door zo'n suggesties en niet door rationeel denken adhv wetenschappelijke bewijzen of theorieën. |
Citaat:
Je begrijpt toch hopelijk dat de stap van schip naar vliegtuig peanuts is in vergelijking met reizen naar de sterren? Het is niet omdat iemand over een drempel van 20 cm hoog geraakt dat hij de mont blanc kan beklimmen. De fysica die ons eventueel zou toelaten om de meest nabije ster voorbij de zon te bereiken op redelijke termijn is zelfs theoretisch momenteel volledig onbestaande. Je kan er alles op verwedden dat er in deze eeuw geen bemande vluchten zullen zijn naar die ster. De moeilijkheidsgraad en het kostenplaatje van zo'n reis stijgt immers exponentieel in functie van de afstand en tegelijkertijd daalt het nut exponentieel. Dat zijn helaas harde feiten. |
Citaat:
Zeer goeie boeken. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De drie boeken die jij vernoemd behoren niet tot de serie, en zijn inderdaad niet geschreven door Asimov. 650000 woordjes voor de 6 foundation boeken 1450000 woordjes voor heel de serie. 20000 jaar fictieve geschiedenis Veel leesgenot. |
Citaat:
Dat is wat hier gebeurt: een onverklaarbaar verschijnsel niet verklaren vanuit de meest plausibele en voor de hand liggende mogelijkheden (zijn het de Amerikanen, de Russen, de Fransen, de Chinezen?) maar vanuit de meest absurde: het zijn aliëns. Terwijl daar geen enkel redelijk argument voor bestaat behalve een halve gare die me 's morgens zegt: 'ik heb vannacht een gorilla op uw stoep zien scheiten'. Ik geloof die halve gare niet en zoek de dader in de onmiddellijke omgeving. Citaat:
Citaat:
vroeger verklaarden mensen onbegrijpelijke gebeurtenissen door te verwijzen naar onzichtbare natuurkrachten. Later werden het de goden of de ketters en heksen die tegen de goden zondigden. Vandaag zijn het dus de aliëns. Geef mij maar wetenschap, die heeft een einde gemaakt aan het godendom, aan de natuurgodsdiensten, aan de heksenvervolging. Dat bevalt me veel meer. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ah, ik word onmiddellijk wat melancholisch. Ik moet ze nog ergens in een doos hebben liggen. Ik herinner me het geheel wel helemaal anders: ik heb weet van de Trilogy, van een reeks over robots maar van de Galactic Empire herinner ik me niets. Ik zoek het eens op. Heb er in ieder geval veel plezier aan beleefd. Ze vormen voor mij voor een stuk ook de basis van het idee 'een andere wereld is mogelijk'. Niet omdat die ergens ver weg bestaat maar omdat de onze evolueert. En wij kunnen meebeslissen in welke richting. edit: Ik heb het effe gecheckt. Je hebt gelijk maar de boeken die in de jaren '80 verschenen zijn, zijn aan mij voorbijgegaan. Ik was al wat te oud toen. En toen ik Foundation Trilogy las, werd dat nog gepresenteerd als een autonoom geheel, los van Galactic Empire en Robots. Maar nu ik de covers bekijk, herinner ik me ook die Robotserie. Ah, wat een geweldige fantasiewereld! Maar van verkrachtingen door lelijke rossen wijven met hun kut op de verkeerde plaats was daar gelukkig geen sprake... |
Citaat:
De 14 boeken die volgens Asimov de serie uitmaken zijn in drie groepen te verdelen. De eerste 6 boeken zijn de 'Robot' boeken, de volgende drie de 'Empire' boeken en de laatste 6 de 'Foundation' boeken |
Citaat:
http://www.leeds.ac.uk/media/press_releases/current/flock.htm |
Citaat:
Citaat:
|
De kans is niet onwaarschijnlijk dat al het leven op Aarde, van buitenaards afkomst is. M.a.w misschien zijn wij zelf aliens.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En bedenk nu eens waar een andere groep intelligente wezens mee zou kunnen bezig zijn, die bvb al 10.000 of 100.000 jaar langer als wij aan het evolueren zijn ? Wat in jouw onwetende menselijke oogjes onvoorstelbaar kan lijken, is voor anderen mischien doodgewoon, en zo simpel als een auto starten...De ideeën van al die mensen die zitten te roepen van "Dat kan niet ! Dat is onmogelijk ! " zijn even bekrompen als die van de religieuze dwingelanden die Copernic voor het gerecht daagden omdat hij durfde zeggen dat de aarde rond de zon draait. Vandaag dragen die mensen een " wetenschappelijk " kleedje. Maar ze dragen enkel het kleedje : échte wetenschappers sluiten tegenwoordig niets uit in feite. Zelfs, en zeker, het bestaan van andere levende wezens, op andere planeten niet . |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja, maar dat is als de hypnotiseur hun dat oplegt. In het geval van aliens abductions wordt gewoon gevraagd terug te gaan naar die periode dat ze willen om meer te weten te komen, is nog iets anders. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Hier even ter info een gechannelde tekst van deze humanoïde aliens (Pleiaden). Hier ene stuk uit het boek "path of empowerment". Citaat:
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=GPPesVeTE1o Ik ben er zeker van dat als u die paddenstoelen en LSD al hebt geprobeerd, wiet u ook niet vreemd zal zijn, zeker? :roll: En Djimi: are they biting yet? :-D |
Citaat:
jesus man ik vind het gewoon echt pffff ik heb er geen woorden niet meer voor. ik heb mij al een kriek gelachen hier. zal ik het u zeggen dat zijn Kang and Kodos die naar hier komen om goeiekoper te bellen met hune gsm alle HSF (high soficitated phone) want het zijn aliens en die kunnen natuurlijk meer e. de ironie is dat mijn verhaal even goed waar kan zijn als de uwe. |
Citaat:
|
Citaat:
als ik zeg dat dat sinterklaas is hebt gij geen een stelling die dat tegenspreekt en beelden van ver in de lucht zevende lichtjes is niet voldoende!!! zolang er gene voor u we neus staat en zolang er geen onafhankelijk bron naast staat PUNT |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be