Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   man behoudt vaker huis na echtscheiding (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242293)

bembem 7 februari 2018 17:38

man behoudt vaker huis na echtscheiding
 
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171208_03231773

Nog werk aan de winkel voor het feminisme zo te zien.
Ik verschiet er in ieder geval niet van want is algemeen weten dat vrouwen er financieel slechter uitkomen na een echtscheiding.


Discuss pls, thx ^^

alice 7 februari 2018 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8642182)
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171208_03231773

Nog werk aan de winkel voor het feminisme zo te zien.
Ik verschiet er in ieder geval niet van want is algemeen weten dat vrouwen er financieel slechter uitkomen na een echtscheiding.


Discuss pls, thx ^^

Heb jij een man of een huis? Of is die emancipatie aan je voorbij gegaan?
Vrouwen komen soms slechter uit een scheiding maar omgekeerd gebeurd evengoed.

TheFourHorsemen 7 februari 2018 17:54

Qua kinderen denk ik dat mannen gemiddeld gezien nog steeds in het nadeel zijn.

bembem 7 februari 2018 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8642198)
Heb jij een man of een huis? Of is die emancipatie aan je voorbij gegaan?
Vrouwen komen soms slechter uit een scheiding maar omgekeerd gebeurd evengoed.

Alice thx vr je antwoord, maar re-euh begrijpend lezen pls: het gaat over gemiddelden.

Ivm je vraag, ja dat heb je goed geraden -> ik ben een happy single zonder kinderen. Is toch maar allemaal ballast zeker als het 'slecht' gaat. Meneer behoudt het huis en ik mag oprotten. Nein thx.

alice 7 februari 2018 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8642212)
Alice thx vr je antwoord, maar re-euh begrijpend lezen pls: het gaat over gemiddelden.

Ivm je vraag, ja dat heb je goed geraden -> ik ben een happy single zonder kinderen. Is toch maar allemaal ballast zeker als het 'slecht' gaat. Meneer behoudt het huis en ik mag oprotten. Nein thx.

Maar er zijn leuke mannen hoor...geef de moed maar niet op, misschien vindt je nog wel eens de ware?

TheFourHorsemen 7 februari 2018 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8642212)
Alice thx vr je antwoord, maar re-euh begrijpend lezen pls: het gaat over gemiddelden.

Ivm je vraag, ja dat heb je goed geraden -> ik ben een happy single zonder kinderen. Is toch maar allemaal ballast zeker als het 'slecht' gaat. Meneer behoudt het huis en ik mag oprotten. Nein thx.

Heb je nu wel een huis dan?

Jantje 7 februari 2018 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8642182)
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171208_03231773

Nog werk aan de winkel voor het feminisme zo te zien.
Ik verschiet er in ieder geval niet van want is algemeen weten dat vrouwen er financieel slechter uitkomen na een echtscheiding.


Discuss pls, thx ^^

Het is vaak ook de man die bij aankoop de grootste bijdragen heeft geleverd.

Vaak zijn mannen al eigenaar van de woning voor ze trouwen en is het dus normaal dat zij de woning behouden.
De tijd dat een vrouw de man in zijn onderbroek op straat kon zetten bij een echtscheidng is voorbij.
Nu leert de vrouw dat er bij rechten ook plichten en verantwoordelijkheden horen, maar nu staan ze weer te janken dat ze ongelijk worden behandeld, omdat de man niet meer gepluimd kan worden bij een echtscheiding.

bembem 7 februari 2018 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8642213)
Maar er zijn leuke mannen hoor...geef de moed maar niet op, misschien vindt je nog wel eens de ware?

Thx Alice maar ik heb liever een vrouw, mja wie weet vind ik nog wel een vriendinnetje. Eentje met reeds kids - moet ik niet op zoek nr een spermadonor, en heb ik toch gezinsgeluk :-)

bembem 7 februari 2018 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 8642222)
Het is vaak ook de man die bij aankoop de grootste bijdragen heeft geleverd.

Vaak zijn mannen al eigenaar van de woning voor ze trouwen en is het dus normaal dat zij de woning behouden.
De tijd dat een vrouw de man in zijn onderbroek op straat kon zetten bij een echtscheidng is voorbij.
Nu leert de vrouw dat er bij rechten ook plichten en verantwoordelijkheden horen, maar nu staan ze weer te janken dat ze ongelijk worden behandeld, omdat de man niet meer gepluimd kan worden bij een echtscheiding.

En hoe zou dat komen: toch omdat hij meer kansen krijgt na het kweken vd kindjes. (Gaat vaak niet parttime ad slag itt de f partner.) Of vergis ik mij...

bembem 7 februari 2018 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8642219)
Heb je nu wel een huis dan?

Nein.

Jantje 7 februari 2018 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8642224)
Thx Alice maar ik heb liever een vrouw, mja wie weet vind ik nog wel een vriendinnetje. Eentje met reeds kids - moet ik niet op zoek nr een spermadonor, en heb ik toch gezinsgeluk :-)

Ben je zeker dat je de ellende van een vrouw in huishalen aankan?
's Morgens wakker worden en als ontbeid een te doen lijstje krijgen.
Bij het winkelen alle pakjes en boodschappen sleuren.
's Avonds na een vermoeiende werkdag haar klachten over haar dag aanhoren.
Haar gezeur aan horen dat ze niets heeft om aan te doen, terwijl haar kleerkasten uitpuilen.
En na het verbreken van de relatie nog verder moeten betalen voor haar levensonderhoud.

bembem 7 februari 2018 18:31

Mja daar heb je een punt Jantje... maar het kan evengoed een zoals ze noemen goeie zijn...
Pech kan idd altijd...

Jantje 7 februari 2018 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8642226)
En hoe zou dat komen: toch omdat hij meer kansen krijgt na het kweken vd kindjes. (Gaat vaak niet parttime ad slag itt de f partner.) Of vergis ik mij...

Je vergist je.
In het dagelijkse leven en in het beroepsleven kiezen vrouwen vaak voor de gemakkelijkste weg.
Vaak zijn kinderen de uitvlucht om het verkocht te krijgen dat ze geen beter betaalde job of full-time job aannemen.

Vaak laten vrouwen een beter inkomen tegenover hun partner vallen om thuis te kunnen blijven, terwijl ze beter het inkomen van de man hadden laten vallen.

Jantje 7 februari 2018 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8642233)
Mja daar heb je een punt Jantje... maar het kan evengoed een zoals ze noemen goeie zijn...
Pech kan idd altijd...

Misschien zijde gij wel een goeie, maar ben je te kieskeurig.
De perfecte man of vrouw bestaat immers niet.

bembem 7 februari 2018 19:06

Mja...

sepper 7 februari 2018 19:14

Het is natuurlijk gemakkelijk de kant van de vrouw te kiezen in dit verhaal. Ze lijken in de zwakste positie te zijn en roepen daarom meer meelij op.
Als een koppel getrouwd is met gemeenschap van goederen, dan worden de goederen in de helft gesplitst. Als de vrouw beslist om haar deel te verkopen aan de man, dan is het klaar dat de man blijft, mits vergoeding van de vrouw. In de studie lees ik trouwens dat na een scheiding de man in 44% van de gevallen in het huis blijft, de vrouw in 40% van de gevallen en in 16% van de gevallen geen van beide. Het verschil is dus ook weer niet zo groot.

Laten we aub ook niet overdrijven en doorslaan. Hier een filmpje van de situatie in Canada.
Daar mogen we niet belanden.

TV-verslaafde 7 februari 2018 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 8642241)
Je vergist je.
In het dagelijkse leven en in het beroepsleven kiezen vrouwen vaak voor de gemakkelijkste weg.
Vaak zijn kinderen de uitvlucht om het verkocht te krijgen dat ze geen beter betaalde job of full-time job aannemen.

Vaak laten vrouwen een beter inkomen tegenover hun partner vallen om thuis te kunnen blijven, terwijl ze beter het inkomen van de man hadden laten vallen.

Je moet veel te veel geduld aan de dag brengen voor die kinderen, daarom doen vrouwen dat. Kijk, papa ik tekening gemaakt... "Ik sta uit het raam te kijken!!!"

Je laat dat over aan mannen en die geven die een smartphone op hun 1 jaar zolang ze maar stoppen met bleiten. Hetzelfde met vrouwen die zagen, je geeft ze wat kleren en klaar, de "kindjes" zijn weer blij.

Neen, vrouwen willen een rijke vent met tijd. Maar die bestaat niet, de economie moet draaien. Er is geen tijd voor liefde, alles moet snel gaan.

Laat vrouwen werken en zij hebben geen tijd voor kinderen. De kinderen worden gedumpt in creches, de staat voedt de kinderen op.

En zo zie je wel dat langzaam maar zeker we te maken hebben met buitenlanders die doppen en veel kweken en blanken die alleen maar werken en niet meer kweken.

Zo staat het er ong. voor...

bembem 7 februari 2018 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 8642340)
Je moet veel te veel geduld aan de dag brengen voor die kinderen, daarom doen vrouwen dat. Kijk, papa ik tekening gemaakt... "Ik sta uit het raam te kijken!!!"

Je laat dat over aan mannen en die geven die een smartphone op hun 1 jaar zolang ze maar stoppen met bleiten. Hetzelfde met vrouwen die zagen, je geeft ze wat kleren en klaar, de "kindjes" zijn weer blij.

Neen, vrouwen willen een rijke vent met tijd. Maar die bestaat niet, de economie moet draaien. Er is geen tijd voor liefde, alles moet snel gaan.

Laat vrouwen werken en zij hebben geen tijd voor kinderen. De kinderen worden gedumpt in creches, de staat voedt de kinderen op.

En zo zie je wel dat langzaam maar zeker we te maken hebben met buitenlanders die doppen en veel kweken en blanken die alleen maar werken en niet meer kweken.

Zo staat het er ong. voor...

Strakke analyse... Ik geef je geen ongelijk :lol:

TV-verslaafde 7 februari 2018 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8642379)
Strakke analyse... Ik geef je geen ongelijk :lol:

Die "emancipatie" van vrouwen is vooral om een transitieperiode te maken naar de volledig autonome economie van de elite. Als vrouwen zaken beginnen te regelen is er wat minder geweld, je moet ze precies alleen wel heel zwaar aandraaien. Kindjes gaan voor de "economie" als je toch met een normaal vrouwmens te doen hebt...

Tavek 7 februari 2018 22:54

Had je dat probleem maar he


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be