Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vlaams Blok arrest (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=84)
-   -   Cordon sanitair in stand houden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=24697)

Tegendradigaard 26 november 2004 09:20

as men blijft voortdoen zoals men bezig is, dan zal er binnenkort geen probleem meer zijn met het cs en zal het Vlaams Blok Belang alleen kunnen regeren..

ancapa 26 november 2004 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Een discussie heeft geen verder nut meer indien u niet toegeeft dat de N-VA en het Vlaams Blok op cruciale punten verschillen en in zijn totaliteit in haar beider visies op de maatschappij. Dan zijn we uitgeklapt.

je bedoelt toegeklapt !! 8O eigen postjes eerst ! kijk maar naar Geert Bourgeois... zijn naam niet gestolen ! petit bourgeois :cry:

Patje 27 november 2004 15:22

Ik ben tegen een CS. De grootste fout is jaren geleden gebeurd. Wanneer alle partijen in A'pen samen moesten spannen omdat het VB niet in het stadsbestuur zou komen. Dan moest men ze toegelaten hebben.

Dan had :
  1. Het VB niet in zijn favoriete slachtofferrol kunnen kruipen
  2. de kiezers gezien, in tegenstelling wat het VB zegt, dat er enkel goed kan bestuurd worden wanneer er overeenkomsten gemaakt worden met andere partijen om zelf een deeltje van je programma te verwezenlijken.
  3. mogelijk ook goede ideeën van het VB positief bijgedragen.
Nu zal, door o.a. het CS en de veroordeling van het VB, het VB volgende verkiezingen terug vooruitgaan.
Langs de andere kant begrijp ik de nva zeer goed wanneer ze niet willen samenwerken met het VB. Als ik van iemand beschimpt, geslagen, e.d.m. wordt zal het een tijdje duren voordat ik wil samenwerken met die persoon.

Knuppel 27 november 2004 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Extreemrechts heeft zijn kans (spijtig genoeg) reeds gehad...

Zo'n onzin kan niet anders dan van een blind partijslaafje komen wiens partij voor ongeveer het volle pond hetzelfde programma heeft/had als 'extreem rechts' en wiens overblijfselen voor de volle kilo geschilzd werden.

Knuppel 27 november 2004 15:58

Citaat:

Als ik van iemand beschimpt, geslagen, e.d.m. wordt zal het een tijdje duren voordat ik wil samenwerken met die persoon.
Geen partij is al een kwart eeuw door andere partijen en hun acolyten zo beschimpt en geslagen geworden als het VB.
En ook al leverde deze handelswijze een miljoen kiezers op, het slaan en schimpen is nog steeds niet opgehouden. Integendeel.

Het enigste dat de Vlaams-nationalisten van de N-VA tegenhoudt om het cordon te doorbreken, dat ze zelf beweren af te keuren, is hun schrik achter hetzelfde cordon te zullen 'verdwijnen'.

Feit is dat zich steeds duidelijker de prijs aftekent die zal betaald worden uit ondemocratische partijafspraken zoals het cordon-sanitaire er een was, en waar het betalen van deze prijs een volstrekt logisch gevolg van is.

Koenraad Maesschalck 28 november 2004 18:43

Ik heb er geen probleem mee dat het cordon sanitaire verder blijft bestaan. "Eén tegen allen!" :twisted: En dus op naar de 25% van de stemmen....

thePiano 28 november 2004 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Ik heb er geen probleem mee dat het cordon sanitaire verder blijft bestaan.

Prima zo, de Vlaamse Behangersfederatie zal U dankbaar zijn. :)

thePiano 28 november 2004 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Geen partij is al een kwart eeuw door andere partijen en hun acolyten zo beschimpt en geslagen geworden als het VB. En ook al leverde deze handelswijze een miljoen kiezers op, het slaan en schimpen is nog steeds niet opgehouden. Integendeel.

Dat komt ervan als jouw haatpartij al 25 jaar lang de halve bevolking schoffeert, marginaliseert en stigmatiseert. Daar kweek je geen vrienden mee. Zie jij het Behang al een dialoog van verzoening opstarten? Ik niet.

stab 28 november 2004 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Ik heb er geen probleem mee dat het cordon sanitaire verder blijft bestaan. "Eén tegen allen!" :twisted: En dus op naar de 25% van de stemmen....

25%? Niet zo pessimistisch... Die is er nu al. Zeg maar 30%. Of Antwerpse toestanden over gans Vlaanderen.

Fribre 28 november 2004 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Waarom ?

Het is niet omdat ik vind dat het kordon verder moet blijven bestaan, dat Vlaanderen den boom in kan (sic.), wel integendeel.

ancapa 28 november 2004 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Ik heb er geen probleem mee dat het cordon sanitaire verder blijft bestaan. "Eén tegen allen!" :twisted: En dus op naar de 25% van de stemmen....

vandaag nog in de zeverende dag... voortdurend gehak en gekap op het Vlaams Belang... er was toch geen wederwoord !! 8O

labyrinth 28 november 2004 22:21

Arm Vlaanderen :-( ..... zo verscheurd ! En voor wat ........? :roll:

Agitator 28 november 2004 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Natuurlijk fifke. Heb jij soms een aanwijzing gevonden die duidt op een ommekeer bij die racistische partij?

Het Blok een racistische partij? :lol:

Cheers.

veerleke 29 november 2004 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Geen partij is al een kwart eeuw door andere partijen en hun acolyten zo beschimpt en geslagen geworden als het VB.
En ook al leverde deze handelswijze een miljoen kiezers op, het slaan en schimpen is nog steeds niet opgehouden. Integendeel.

Het enigste dat de Vlaams-nationalisten van de N-VA tegenhoudt om het cordon te doorbreken, dat ze zelf beweren af te keuren, is hun schrik achter hetzelfde cordon te zullen 'verdwijnen'.

Feit is dat zich steeds duidelijker de prijs aftekent die zal betaald worden uit ondemocratische partijafspraken zoals het cordon-sanitaire er een was, en waar het betalen van deze prijs een volstrekt logisch gevolg van is.

Misschien halen jullie ooit de volstrekte meerderheid, dat valt inderdaad te vrezen, en Vlaanderen zal daar zeker niet beter van worden, ook al krijgen we die miljardenstroom naar de Walen weer in eigen zakken. Ik denk dat men het cordon niet wil doorbreken om later niet mede- verantwoordelijkgesteld te worden voor de chaos na een regering met het Belang...

Distel 29 november 2004 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door veerleke
Misschien halen jullie ooit de volstrekte meerderheid, dat valt inderdaad te vrezen, en Vlaanderen zal daar zeker niet beter van worden, ook al krijgen we die miljardenstroom naar de Walen weer in eigen zakken.

Daar volg ik je volledig in. Het is altijd gevaarlijk wanneer 1 partij de absolute meerderheid behaalt. Dat geldt niet enkel voor het Blok.

Citaat:

Ik denk dat men het cordon niet wil doorbreken om later niet mede- verantwoordelijkgesteld te worden voor de chaos na een regering met het Belang...
Dus zorgt men maar voor chaos in een regering zonder het Blok, dat daardoor blijft groeien. Goeie strategie.

Bobke 29 november 2004 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door veerleke
Misschien halen jullie ooit de volstrekte meerderheid, dat valt inderdaad te vrezen, en Vlaanderen zal daar zeker niet beter van worden, ook al krijgen we die miljardenstroom naar de Walen weer in eigen zakken. Ik denk dat men het cordon niet wil doorbreken om later niet mede- verantwoordelijkgesteld te worden voor de chaos na een regering met het Belang...

Reden temeer om het cordon niet te handhaven.
Trouwens, dat cordon is op sterven na dood.
Met uitzondering van Sommers zijn de kandidaten voor het voorzitterschap bij de VLD tegen het cordon.

ancapa 30 november 2004 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Reden temeer om het cordon niet te handhaven.
Trouwens, dat cordon is op sterven na dood.
Met uitzondering van Sommers zijn de kandidaten voor het voorzitterschap bij de VLD tegen het cordon.

Bart Somers is de sprekende pop van Guynokkio en de Croocodil van de oude PVV (Pest Voor Vlaanderen) 8O

De VLD zal scheuren en barsten... en daarna als Vlaamse Rechtse Liberalen uit zijn as verrijzen.

ancapa 30 november 2004 08:01

Oude voorzitter De Clerck trekt zich terug en gaat naar Teneriffe wonen en gaat er een boek schrijven...

janPieter 30 november 2004 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Geen partij is al een kwart eeuw door andere partijen en hun acolyten zo beschimpt en geslagen geworden als het VB.
En ook al leverde deze handelswijze een miljoen kiezers op, het slaan en schimpen is nog steeds niet opgehouden. Integendeel.

Het enigste dat de Vlaams-nationalisten van de N-VA tegenhoudt om het cordon te doorbreken, dat ze zelf beweren af te keuren, is hun schrik achter hetzelfde cordon te zullen 'verdwijnen'.

Feit is dat zich steeds duidelijker de prijs aftekent die zal betaald worden uit ondemocratische partijafspraken zoals het cordon-sanitaire er een was, en waar het betalen van deze prijs een volstrekt logisch gevolg van is.

U bent wel door de mand gevallen en een ordinair zakkenvullerpartijtje geworden.
Gekronkel als een duivel in een wijwatervat om de dotaties te behouden.
Stemmen jagen met populisme uit pure geldzucht en winstbejag.
Hoeveel Euro per stem? En een (onuitvoerbaar)programma opstellen dat garantie bied om niet te moeten deelnemen (werken m.a.w.) en echte verantwoordelijkheid op te nemen.
Of daar nog zoveel mensen op stemmen weet ik niet.
Misschien tijd om de slogan te veranderen naar "Eigen geld eerst"

Bobke 30 november 2004 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Oude voorzitter De Clerck trekt zich terug en gaat naar Teneriffe wonen en gaat er een boek schrijven...

Een kookboek ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be